Februari 2010 mama's deel 4!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door knorretje84, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liedel 1

liedel 1 Actief lid

7 jun 2009
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Alweer en tijdje niet hier geweest..kvind het wel druk hoor, 2 kindjes. Vandaag had ik zin om ff wat aciefs alleen te doen, dus ben lekker gaan zwemmen; een uurlang flink baantjes trekken, heerlijk!!

Isa was op de creche en manlief is toch thui (tenminste 1 voordeel van het feit dt hij nog altijd gen werk heeft...zucht..hij solliciteet zich te pletter maar nog steeeds zonder resultaat!)

Melle heeft veel krampjes; zijn begin van de week begonnn met infacol maar tot nu toe met weinig resultaat...
    Vanmiddag gaat mn vriend naar Duitsland (wonen niet ver van de grens)om Sab-Simplex te halen; is ongeveer hetzelfde als infacol maar zit meer van de werkzame stof in. Het gekke is dat het niet in Nederlnd verkocht mag worden, maar er zit niets schadelijks in ofzo. Hopelijk werkt het, bij Isa heeft dit goed geholpen. ook zijn we afgelopenwoensdag met Mele naar een bevriende osteopaat geweest. Zijn hele nekje zit vast; hij heeft een ontzettende vookeurshouding naar rechts, kan echt bijna niet naar links kijken en na een paar sessies bij de osteopaat gaat dit hopelijk beeter worden.

Ik benniet echt bijgelezen, maar ik las wel dat het kindje van Evenstar groene luiers heeft. ier ok al weken groene luiers, Ik dacht ook aan teveel voeding of te veel voormelk, maar ben l een tijdje aan het blokvoeden en de luiers blijven groen... Melle groeit verder wel goeden het CB zei dat ik me er maar niet te druk over mot maken; veel bvkindjes hebben groene poep, kn ook gewoon met een 'nog niet volledig volgroeid darmstelsel' te maken hebben, en daa doe je niets aan.

eiden, melle wordt wakker dus ik ga f voeden, kom later weer ff spieken!

Groet,
    Liedel

2. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik zag net toevallig bij de ah dat die ook AR voeding van het eigen merk verkoopt! scheelt toch weer 4 euro per pak, ga deze maar doen denk ik. misschien ook een tip voor je vriendin?

3. mir5555

mir5555 Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.021
    0
    0
    goede middag

hier ook een spuggertje na elke voeding komt er ook weer bijna de hele fles uit voor mijn gevoel. heb al van de friso comfort nu en zelfs daar spugt hij nog op heb al een difrax fles met een speen met ee inimini gaatje en nog gaat het er heel hard in en is hij niet gauw verzadigbaar te krijgen en als de hele lading er weer uit is heeft hij weer honger dus ik blijf bezig. ga straks na het cb om te wegen en ze had dan ook nog wel dingen die wel konden helpen voor het spugen zal mij benieuwen

kom net zelf weer van de fysio zo zeg had al het gevoel dat er iets niet goed zat maar idd was even flink kraken en knappen en het is weer een stuk losser.

hoop dat er niet zo veel sneeuw gaat vallen ben het wel zat nu laat het voorjaar maar beginnen maar volgens piet blijft het voorlopig koud brr brrr brrr

4. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hoop dat ze wat tips hebben die helpen voor je! ben benieuwd hoeveel hij is aangekomen!

Fenne is al de hele dag erg onrustig, steeds 30 eten, weer in slaap vallen, na 20 min weer wakker en weer maar 30 eten.. uiteindelijk krijgt ze dus net zo veel binnen als normaal, maar super vervelend.. nu net weer gegeten en ik hoor het gewoon ´knetteren.´ (sorry!)
    dus ga haar maar weer verschonen, dan word ze ook weer wakker en wil ze waarschijnlijk weer eten.
    vind het echt zielig, ze zit echt duidelijk niet lekker in haar vel, terwijl ze normaal gesproken een super vrolijk meisje is.

5. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Goedemiddag,

Pfff, hoop gekletst....

Eens zien:

@ Miffy:
    Vervelend zeg dat je meisje zoveel spuugt.....Wel goed dat je meteen actie ondernomen hebt....Hopelijk heb je snel resultaat....Beterschap ermee!

@ Geboortelijst:
    Deze houdt bloempje bij.....Maar heb haar al een tijdje niet meer gezien.....

@ Jodelahiti:
    ??? Is het dan eindelijk zover??? Zou wel heel gaaf zijn voor je! Een kind met 43, 42 en 41 weken.....Hoe plan je het zo?

@ Krampjes:
    Hier nog een.....Ik ga meestal plat op de bank liggen met Aidan op zijn buik op mijn buik....Dan wrijven over zijn ruggetje....Hij vind dit heel fijn en zo komen er bij hem altijd veel scheetjes vrij......Tot nu toe werkt dit goed....

@ Teveel voeding:
    Mirr555....was jij het die zei dat je kind teveel dronk? 8-9 keer 100cc flesvoeding??? Aidan neemt dit ook......Overdag komt hij keurig om de 3,5-4uur maar 's avonds neemt ie een inhaalslag ofzo....Dan komt ie 3x om de 1,5 uur....Hierdoor kom ik ook op 8-9 voedingen per dag van 100cc.....Ben benieuwd wat voor tips jij krijgt om dit te "minderen".....Is het dan echt zo slecht???

@ Borstontsteking:
    Hier gaat het gelukkig echt een heel stuk beter....Voel me zowaar weer wat fitter.....Antibiotica is troep maar wel een wondermiddel.....!!!

@ Afbouwen borstvoeding:
    Zodra ik van de antibiotica af ben ga ik beginnen met afbouwen. Aangezien ik nog maar 2x per dag kolf zou dit best wel eens snel kunnen gaan......Ik moet er iig voor zorgen dat ik tijdens die 2x mijn borsten niet helemaal meer leeg kolf, en ga de tijd dan steeds verkorten....Als het goed is werkt dit...Anders zijn er nog tabletten van vsm die goed schijnen te werken en saliethee....

Tabletten van de ha krijg ik niet, die krijg je alleen in de 1e week na je bevalling....Dus dit is nu het alternatief....Hopelijk ben ik er dan snel vanaf....Vind het al zo pijnlijk dat ik de bv "moet" staken, zit ik nog met die pokke kolf!!!

@ Sneeuw:
    Hier (nog) geen sneeuw te zien....Vanochtend heeft de zon steeds geschenen, het is nu ernstig bewolkt....Dus er zal zo wel wat gaan vallen!!!

@ Plannen voor vandaag:
    Hier helemaal niks....Heb een beroerde nacht gehad....dus heb vanochtend heerlijk "uitgeslapen" toen meneer bedacht dat ie het wel lekker vond om van half 9 tot half 12 te slapen.....mama heeft dat dus ook gedaan.....Wilde nog boodschappen doen, maar gezien de lucht....dacht het niet....Ga zo nog ff een dutje doen, ben echt enorm moe!

6. mir5555

mir5555 Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.021
    0
    0
    hallo knorretje het Wesley kreeg eerst bij de borstvoeding nog de fles wat hij dan wou drinken omdat hij slecht boven z'n geboortegewicht wou komen maar omdat dit vorige week dinsdag nog maar net was dacht ik dat het aan mjn borstvoeding zou liggen dus ben ik helemaal overgestapt op de fles zodat ik zeker zou weten dat hij genoeg zou krijgen en het voor mezelf een beter gevoel zou geven hij drinkt 6 a 7 voedingen per dag van 120cc per keer waar hij dan niet genoeg aan heeft en het overtollige er dan allemaal weer uit komt.

ben zelf ook benieuwd wat ze gaat zeggen straks laat het jullie wel weten

heb net trouwens te hard geschreeuwd mijn rug doet nu toch wel erg pijn iets wat minder ga Elise maar weer eens uit bed halen anders wil ze vanavond weer niet slapen

7. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Hoe oud is Wesley nu?
    Want 7 voedingen a 120cc is best veel....(alhoewel = 840cc tegenover 800cc bij Aidan sinds een paar dagen = 8x 100)

Aidan krijgt 8 voedingen a 100cc (eerste paar dagen fv keurig 6x 100cc maar sinds 2-3 dagen komt hij 's avonds 3x om de 1,5 uur...dus daarom kom ik nu op 8 voedingen a 100cc uit)

8. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Er moet steeds een week tussen zitten, dus volgende week vrijdag mogen we weer :)

9. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Waar gaan wij eigenlijk verder forummen als het februari mama's topic gesloten wordt?

Ik ben net samen met mijn moeder even naar de supermarkt gelopen met de kinderwagen.
    Het was écht even lekker, maar ik kan voelen dat het meer dan genoeg was voor vandaag wat mijn bekken betreft.

Verder.. aambeien.. ZO pijnlijk, ik zit te huilen op de wc. :(
    Drink nu roosvicee laxo om de ontlasting dunner te maken, ik hoop zo dan het snel over gaat, anders moest ik naar de HA en gaan ze ze open maken. (IEUW!!!)
    Ik vraag me af hoe, want ze zijn inwendig.. :(

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hey knorretje. Sem dronk in het begin ook 8-9 flessen per dag van 100 cc(soms dronk ie het niet op)
    Toen de wijk kwam kreeg ik op me donder dat ie teveel voeding kreeg. Maar s,avonds kwam ie gewoon om de 1,5 uur. Hij hield alleen maar op met huilen zodra ik de fles gaf.
    Ik kreeg het verwijt dat ik me kind volpropte echt waar grrrr.
    Maar ik moest gewoon maar op standaart voeding blijven.

Na 2 dagen was ik het zat en heb toch voeding voor hongerige baby,s gekocht en de avond en nachtflessen daarmee gegeven. Vanaf dat moment komt ie nog maar om de 3,5/4 uur. snachts nog maar 1 voeding heerlijk. Om 22 en dan om 3 en dan om 7/8 uur weer heerlijk. mIsschien voor jouw ook het proberen waard

11. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    He,

Thnx voor de tip!!!
    Aidan heeft precies hetzelfde als Sem...Overdag gaat het prima, maar 's avonds vraagt hij om meer....En is idd alleen maar stil te krijgen als hij de fles krijgt.....

Ga dit onthouden...Moet volgende week naar cb daar zullen ze er ook wel naar vragen.....En dan ga ik idd die voeding voor hongerige baby's maar eens erbij proberen voor 's avonds!

12. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Heb je al een zalfje geprobeerd???
    Curanol werkt echt perfect....Is bij de apotheek te verkrijgen....Is speciaal voor na de bevalling en mag gebruikt worden bij bv. Zit ook zo'n opzetstukje bij voor de inwendige aambeien....Ook te bestellen via www.curanol.nl Krijg je het thuis gestuurd....

Ik gebruik het nu ook.....wondermiddel!!!

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    oja voeding voor hongerige baby,s daar zitten ook geen extra cal. in maar er zit zetmeel in wat de maag beter vult en daardoor een verzadigd gevoel geeft.

Ik moet zeggen ik ben nu snachts ook gaan inbakeren en daardoor slaapt ie ook al wat rustiger maar in combi met die voeding is het gewoon zalig haha. Hij hult ineens een stuk minder enz. Ook spugt ie veel minder.

Ik heb niet overlegt met het cb. Ik moest het nog maar een maandje afwachten en dan zouden we kijken. Maar na nachtenlang dat gehuil waren mijn vriend en ik het zat. Ik had zoiets van ja maar ik mag hem dat niet geven van het cb en mijn vriend zei gelijk oke dan bel ik haar en dan mag zij het komen doen hier haha ja daar heeft ie wel gelijk in het is ons kind en wij bepalen wat we doen toch.

14. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Thank you!
    Ik ga het meteen kopen..
    Jee, ik durf gewoon ook echt niet meer naar de wc, ben steeds bang voor de pijn..

15. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Als er iets is wat ik om me heen hoor van; moeders, kraamverzorgsters, verloskundige, etc.
    Neem wat het CB zegt met een grote korrel zout!
    Ze hanteren allerlei regels, maar iedere baby is anders!
    Ga op je gevoel af, je weet als mama instinctmatig wat goed is voor je kleintje, zolang je maar goed naar je eigen gevoel luistert.
    Hoor natuurlijk gewoon aan wat het CB te zeggen heeft, en neem dat als richtlijn, maar je weet zelf wat je kleintje nodig heeft en wat bij hem past. ;)

16. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    oja knorretje ik las ook nog ergens iets over afbouwen van de borstvoeding.
    Ik moest het zo doen.
    2x 3x per dag kolven alleen de druk eraf halen(5 min per borst)
    2x 2x per dag
    2x 1x per dag.
    En altijd voor de nacht eindigen met kolven.
    Bij mij werkte het goed en ik heb nu nergens meer last van. Alleen soms s,avonds nog een lekkende borst maar totaal geen spanning enz op me borsten

17. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Hee! Wat lief dat er zo aan mij gedacht is! :D
    Maar helaas... geen bevalling hier.
    Mijn man is vandaag vrij en samen hebben we boodschappen gedaan, de voorraadkast opgeruimd en opnieuw ingedeeld, de woonkamer schoongemaakt enz. Nu zit ik nét, ben compleet gesloopt ;)
    Maar hopen dat het nut heeft gehad, lijkt me wel wat als mijn baarmoeder zich eens wat gaat inspannen onderhand.

We hebben wel een plannetje: als we 'gemeenschap' (ja, sex) hebben gehad krijg ik vaak harde buiken. Als we dat nou vanavond doen dan kan ik daarna bellen naar het ziekenhuis (daar zitten de vlossen) en ze laten checken hoeveel ontsluiting er is. (ik heb 2 á 3 cm) Dan kan ik vragen of ze de vliezen willen breken om wat meer regelmaat in de zgn weeën te krijgen...:D

We gaan het gewoon proberen, hopelijk werkt het!!

Verder gaat 't nog steeds goed hoor, ik kan me ook best voorstellen dat het nog een week moet duren, het zij zo.
    En wat is nou een week...? Zo lang houdt ik het nog wel uit.

Sorry dat niet eerder wat van me heb laten horen vandaag! Ik heb niet voldaan aan mijn meldplicht :D

@pnirmal, je kunt het wel, wees niet bang je hebt de ervaringen van je oudste. Dat kan ook in je voordeel werken hé! Je hebt immers al een hoop geleerd.

Nou, ik ga weer effe plat. Man is de kids van school halen en de auto door de wasserette aan het halen. Als ze er weer zijn barst hier de bom weer (nou ja, met vriendjes over de vloer, soms best druk allemaal maar ook gezellig!)
    Nog piep even genieten van mijn rust dus!

Doewie!

18. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Ook hier zeg ik op: THNX voor de tip!!!

En met voor de nacht bedoel je wanneer je naar bed gaat? Daarmee moet je eindigen!

Ik kolf nu al 2x per dag.....Heb vanochtend gekolfd, dus dan vanaaf weer......Maak wel eerst mijn antibiotica op en daarbij moet ik verplicht mijn borsten leegkolven....maar daarna ga ik dat van jou proberen....gewoon ff kort kolven....

19. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Hier heeft de apotheek 't natuurlijk weer niet :(
    Hij wil me lidocaine verkopen.

20. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

ja idd voor dat je gaat slapen. Ik kreeg dit mee van de vk toen ik over ging op fv.
    De eerste keer kolfde ik alles af haha maar dat heeft geen nut want dan blijft je lichaam steeds voeding aan maken.

Dus gewoon de druk eraf halen zodat je geen ontstekingen kan krijgen(die jij al wel hebt helaas)

Deel Deze Pagina