Februari 2010 mama's deel 4!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door knorretje84, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dennismartine

dennismartine Actief lid

11 sep 2007
    331
    0
    0
    verpleegkundige
    almelo
    Hoi allemaal,

Heb niet alles tereug gelezen, maar wel gezien dat er heel veel zijn bevallen.

Alle bevallen dames van harte gefeliciteerd.

Dames in de wacht, houdt met heerlijk als de kleine in je armen ligt.

Zal even kort mij bevalingsverhaal doen;
    Vrijdag morgen om 7.00 uur moest en wij ons melden in het ziekenhuis. Thuis waren de weeen om 5.00 uur begonnen dsu dat was mooi.

Om 7.00 uur aan de ctg en ja klopt mooi weeen om de 4 minuten. Omdat Steyn nog niet was ingedaald moest ik blijven liggen nadat de vliezen om 7.30 uur waren doorgeprikt.

7.30 Na doorprikken vliezen merkte ik dat de weeen niet ehftiger werden maar juist minder.

Om 8.00 werd er een controle gedaan waarom Steyn tijdens een wee zo omlaag ging met de hartslag. Wat bleek, navelstreng voor de uitgang en hij drukte daar tegen aan. Navelstreng door gyn aan de kanten gedrukt en infuus gekregen om sneller in te laten daalen.

Om 8.30 weer controle waarom de hartslag van Steyn zo omlaag ging. Wederom de navelstreng. Maar op het moment dat ze hem aan de kanten wil doen. Daalt dew hartslag van Steyn naar een kritiek punt en beginnen overal de alarmbellen te rinkelen. Arts-assistente vraagt met spoed om een gyn. Die komt en bepaald dat er direct een spoedkeizersnede moet komen. Er wordt door een ctah 1.5 liter in mijn blaas gepompt om te zorgen dat Steyn niet op de navelstreng drukt. Tegen de weeen krijg ik een weeenremmer. Deze remmer zorgt voor adrenaline en krijg me toch een hartkloppingen. Was allemaal normaal.

Met een noodgang over de gang richting de ok. Daar moet ik onder algehel narcose omdat ze niet meer tijd willen verspelen. Ik ziem ijn man nog 10 seconden en wordt dan met een noodgang in slaap gebracht.

Om 9.17 uur wordt Steyn geboren en om 9.35 wordt in wakker op de verkoever kamer. Vreemd hoor net moeder geworden kind uit mijn lichaam maar nogn iet gezien. Om 9.45 komt mijn man met Steyn aangelopen. Steyn deed het direct perfect na de geboorte apgar score was direct 10. Ben wel zo super blij dat alles goed is gegaan. Had wel heel anders kunnen lopen.

Wou het kort houden is toch lang geworden. Dit was mijn verhaal.
    Vanmiddag mochten we naar huis. Heerlijk weer thuis in ons eigen huis met ons gezinnetje. Ben helemaal trots op mijn mannen. Kom snel even weer spieken.

Succes allemaal.

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    poeh dennismartine ook een heftig verhaal. Fijn dat alles nu zo goed gaat met de kleine en jullie gezinnetje

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Das best wel heftig geweest zeg, heb je nog veel last van de wond?

Hier is het nog wel gevoelig, maar kan eigenlijk vrijwel alles weer. Doe nog wel rustig aan hoor. Wat ik ook eigenlijk wel mee vind vallen is het vloeien. Ben er natuurlijk nog niet helemaal vanaf, maar het is eigenlijk niet zo heel erg veel meer.

En waar ik ook ontiegelijk veel zin in heb is seks. Oh waar ik de laatste weken totaal geen zin meer in had, komt nu 2 keer zo hard terug. De laatste weken werd het minder en minder, op een gegeve moment was het alleen nog knuffelen. Me mannetje moet er wel om lachen. Hij houdt zich aan de voorschriften die de arts ons gegeven heeft. 6 weken geen seks. 6 WEKEN:$, schat je gaat toch niet menen dat je dat echt 6 weken vol wilt gaan houden?? Jawel zegt hij dan, je weet wat de arts gezegd heeft, het is beter voor je herstel. Schat ik voel me prima en kan zo goed als alles weer, mag alleen niet tillen en stofzuigen, maar ik kan wel op mijn rug liggen (hihi). Nee, ik denk aan wat de arts gezegd hebt krijg ik dan te horen...en dan die glimlach op zijn gezicht, de pestkop hihi:p.

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    weet iemand eigenlijk hoe het met troeltje is?? heb haar al zo lang hier niet meer gezien.

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    vandaag ook geen nieuwe beeb erbij... dat worden er morgen weer 2 dan. MSL en Tonka??? Of mama25 wie zal het gaan worden

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    voor iedereen die meeleest slaap lekker strakjes. Ik ga nog effe in bad morgen weer op controle in het zh. Ben benieuwd

7. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    @dondersteen: help, wat een bevalling heb jij gehad zeg! Pfff... nu eerst maar bijkomen dus!
    Wel een mooie naam voor je meisje!

@Melek: ook al een nare bevalling gehad dus. Voor jou hetzelfde: kom lekker bij!

@Carolyn: nog geen bevalling in zicht?

@knorretje: ja, jij hebt inderdaad een droombevalling gehad. Heerlijk toch! Wel jammer dat de borstvoeding (nog) niet soepel loopt. Misschien gaat het over een paar dagen beter!
    En mooie foto van jullie Aidan!

@Belliebel: morgen dus een hele spannende dag voor jullie. Fijn dat de artsen en jullie zo positief zijn. Kan me voorstellen dat het toch eng blijft! Maar Dinand heeft 2 superpositieve ouders, dus dat komt helemaal goed!
    Ahh... die foto. Tis toch wat zo'n klein kindje met al die pleisters en slangetjes. Die haartjes groeien vast snel terug hoor!

@Ninja: hoe is het met jou vanmorgen?

@Evenstar: regeldagje van Renske? Gewoon lekker aanleggen, wordt wel weer minder! (tenminste, dat is de bedoeling :D)

@DennisMartine: jeeh wat een heftig verhaal ook. Lijkt me heel raar om zo onder narcose je kind te krijgen. Gelukkig was je man er snel met Steyn toen je wakker werd. En heerlijk dat hij het goed deed. Gelukkig hebben ze snel ingegrepen.

@Tonka, MSL, MAma25: kom op babies!

@Vloeien: hier is het nu zo goed als over (morgen 3 weken). Gelukkig want ik ben het wel zat haha... Enne Belliebel: ja, ik herken jouw verhaal wel hoor! Hier ook weer meer zin dan voor de bevalling :D. Maar ik wacht nog wel ff (vloeien en en nog een beetje pijnlijke hechtingen).

Verder alles goed hier. Tygo heeft inderdaad regeldagen gehad en nu heb ik zelfs weer een soort van stuwing. Nah ja!

Vanmiddag even wegen, ben benieuwd.

8. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    knorretje, zou ook een tepelhoedje gaan gebruiken!kan ie misschien toch gewoon aan de borst! er is ook een site waar veel info op staat,bv kan heel vaak gewoon met ingetrokken of vlakke tepels. en je kan altijd een lactatie kundige bellen.

dondersteen,wat een verhaal meid. veel over praten. dat werkt echt. al heb je het verhaal al tig keer verteld, gewoon blijven vertellen. en huilen is alleen maar goed. de emoties moeten er toch uit. geld ook voor melek! wat een mooi bol toetje heeft ze zeg.....

belliebel, succes morgen meid. een spannende dag. wat heb je toch een sterk mannetje!! en weet je wat et is. die kindjes die blijven sterk! dat zit in hun. merk heel veel verschil met nina en de andere meiden. nina is en blijft een harde tante. maar die is ook veel meer gewend als de andere. is het maar 1 operatie of moet ie later nog een keer?
    mij bellen ze donderdag of nina geholpen gaat worden eindelijk. had het liever gehad toen ze wat kleiner was, nu maakt ze alles zo bewust mee.

wie gaat er vandaag bevallen???

9. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    ow ja, ik had na mijn keizeersnee ook al weer best snel seks :)
    zolang het goed voelt,gewoon proberen!

10. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen...

@ Hier een rotnacht achter de rug. Harde buiken komen en gaan, maar zijn niet regelmatig, na enige tijd gaat het wat meer tijd tussen zitten en dan volgen ze elkaar weer snel op. Echt slopend...
    Hier tevens erg veel slijmverlies, zeer rommelende buik, en misselijk... blehhhh!!!
    Ga zo eerst maar eens douchen en denk toch maar ff vk bellen om te checken of er iets gaande is en of ze een beetje kan helpen, want dit trek ik niet meer... Me meisje is ook weer super gevoelig sinds gister...
    Kom straks wel weer ff checken of melden als er nieuws is...

Ben erg benieuwd wie de volgende is... wachten duurt zo lang!!

11. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    mama25 je hebt het niet makkelijk de laatste dagen. Ik hoop voor je dat de bevalling snel zal doorzetten.

vandaag weer naar de gyn.Zie er wel een beetje tegen op. Volgens mij is de kleine nog niet aan het zakken. Wachten duurt inderdaad erg lang. Ga zo maar even boodschappen doen voordat ik naar de poli moet.
    Succes allemaal en ik kom vanmiddag wel weer even kijken

12. Carolyn

Carolyn Actief lid

2 jun 2008
    317
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Heb even bijgelezen, kan niet op alle berichten reageren, daarvoor zit ik er nog te kort tussen. De mama's die aan het herstellen zijn, beterschap.

@Angelsfire: Nee nog niets gevoeld, alleen wat steken in de nacht, maar die gingen zelf weer over.

Verder wordt ik alleen zo sjaggie van al die telefoontjes. Heb de neiging om een groeps sms te sturen van don't call us, we'll call you. Maar dat zijn vast de hormonen die nu praten en het zou niet aardig zijn besef ik. Toch blijft het lastig, goed bedoeld of niet. Moest even stoom afblazen :)
    Overmorgen wordt mijn zoontje 2, hopelijk komt de beeb niet op zijn verjaardag, dat zou ik sneu voor hem vinden. Maar goed, heb je geen grip op he.

Fijne dag verder en ik lees jullie wel weer.

13. mammamia

mammamia Niet meer actief

Hoi iedereen,

Hier ben ik weer even en idd wat Ninja al zei: het gaat stukken beter met me!

Afgelopen weekend zijn we lekker een weekendje thuis geweest met zen drietjes en dat heeft me erg goed gedaan. Ik ben rustiger en heb weer vertrouwen in mezelf dat ik het allemaal best wel kan en dat het allemaal wel goed komt...

Zondagavond zijn we terug naar Arnhem gegaan en hebben we deze week nog wat afrondende sprekken met een arts en eventueel nog een maatschappelijk werkster ter ondersteuning van mij... zoals het er nu naar uit ziet ga ik hier vrijdag weg en blijven we hopelijk voorgoed thuis:D

Ik ben wel erg blij dat ik deze keuze genomen heb, want anders was ik er misschien in blijven hangen... dit heeft me goed gedaan en ik zie de toekomst weer blij tegemoed!

Met de kleine man ook alles prima, hij is gisteren gewogen en zit nu op 4095 gram, bij zijn geboorte was hij 3800 gram. Dus dat is allemaal prima. Hij drinkt bijna altijd zijn flesje leeg en is heel erg rustig met af en toe een huiltje of een krampje... niks te klagen dus:D We zijn erg blij met hem! Binnenkort als we weer thuis zijn en ik hier weer ben, dan zal ik nog eens wat foto's spammen, want die heb ik hier niet bij de hand...

Knorretje: nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie zoon: Aidan, ook al zo'n knapperd:D Geniet van hem en we spreken elkaar snel!

Alle andere dames die bevallen zijn of nog gaan bevallen: GEFELICITEERD en SUCCES! Ik heb niet alles bij kunnen houden, dat is me nog teveel... maar ik heb wel allemaal aan jullie gedacht en denk aan de dames die nog bevallen gaan! Ik weet niet wanneer ik hier weer volledig mee ga kletsen, maar alles op zijn tijd!

Fijne dag allemaal!

Liefs, Stephanie

14. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ jo tja het valt idd niet mee, en het word ook steeds vervelender en erger, maar doorzetten schijnt niet te mogen op de een of andere manier....

@ Mammamia gelukkig gaat het beter met je/jullie!! Lekker genieten van je mannetjes!! Knufff en heel goed van je dat je die stap zelf genomen hebt!!

@ Hier moet ff kwijt... Me meisje loopt los :D:D:D Ben super trots... Dan worden ze echt groot.... zucht!

15. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ik heb een smsje naar haar gestuurd, maar nog geen reactie gehad :(
    Ik kan er dus ook niets over vertellen...mocht ik reactie krijgen post ik hem gelijk hier!

Nou om 11h dus nu komt het CB op huisbezoek...ben benieuwd...
    daarna gaan we ff naar buiten...gamma boodschappies e.d.
    Sem is lekker zwemmen met oma!

fijne dag ik lees nog wel verder bij!

Zag mooie beeb foto's en heftige verhalen voorbij komen!!
    Dinand heel veel sterkte morgen ventje je kan het he!!!
    En wat een toeters en bellen idd...

16. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ja het is ook anders met een keizersnede of een vagina bevalling zeg maar en weer sexen ;)
    Hier was alles toch wel beurs en idd vloeien nou ja dan ga ik niet sexen hoor Jakkie haha :p
    Maar hier is het vloeien nu ook vrijwel over..maar dat mag eerst stoppen eerder hier ook geen sex hoor!
    Heb toch geen zin om straks weer bij de dokter voor iets te zitten..

17. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    In principe zou het om 1 operatie gaan. Hij zou na deze operatie dus overal vanaf moeten zijn. Wat wel zou kunnen is dat het lidtekentje in de ader weer voor een vernauwing kan zorgen. Hij wordt dus wel in de gaten gehouden en zal sowieso voor controle naar het ziekenhuis moeten. Maar het hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Als dit mocht gebeuren hoeven ze hem niet opnieuw te opereren, maar kunnen ze via een hartcathererisatie de ader wat oprekken zodat het probleem verholpen is.

Er ligt sinds gister een jongetje bij Dinand op de kamer van een jaar of 3. Toen hij wakker werd zette hij het op een huilen. Wilde alle slangetjes eruit trekken, verpleging heeft hem weer in slaap gebracht. Was zo sneu, ook voor die ouders, later hebben we even met hun staan praten. Wat dat kindje allemaal niet mankeerde, oh verschrikkelijk. Gelukkig heeft hij de operatie goed doorstaan. Maar die ouders zeiden ook al dat ze het liever eerder hadden willen laten doen. Hij zal alles bewust meemaken.

18. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik hoop voor je dat jij de volgende bent, het is echt niet leuk als je je zo voelt.

19. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Heb net vk gebeld, omdat mijn mannetje ook nauwlijks voel. Dus moet om half 1 ff op de praktijk zijn en word het even nagekeken. Nadere info volgt dus... nog even afwachten dus.

20. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Nou dames ik ga dit ding dicht doen..hopelijk komt het cb nog een btje op tijd..zucht geen zin om lang te wachten...

doeehoeeeggg!!

Deel Deze Pagina