Februari 2010 mama's deel 4!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door knorretje84, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    aaah wat een leuk mannetje is bas:D

Pnir hopelijk heb jij ook heel snel je kindje in je armen vandaag:D. Zou wel leuk zijn voor het lijstje:D.

Hier net weer ziekenhuis gebeld, vandaag gaat als het goed is de beademing er vanaf. Ze hebben hem al zo verlaagd dat hij prima zonder kan en doet het zelf ook uitstekend. Oh ben zo blij als dat ding eruit is, kan hij weer lekker gillen. Doordat die buis in zijn keel zit (die gaan langs zijn stembanden) zie je hem wel huilen, maar je hoort hem niet. Is zo verschrikkelijk zielig om te zien. Als vandaag die buis eruit mag en hij begint te huilen zal ik denk ik best wel weer even een traantje wegpinken.

Verder is zijn beentje nog steeds erg dik. Het zal alleen beter worden als die lieslijn eruit wordt gehaald. Maar dat willen ze liever niet doen omdat hij heel moeilijk te prikken is. Dus we zien wel wat ze vanmiddag hebben gedaan als wij in het ziekenhuis komen.

2. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Je kan wel zien dat het broertje/zusjes zijn van elkaar:D. Erg leuke foto:p

3. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
  4. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ik hoop dat de beademing er idd af kan vandaag. Dikke knuf!

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh zucht... arme jij.

... ECHT lang kan het nu niet meer duren! Hoop dat het snel vanzelf begint.

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip

heb stukje gemist... waar is hij aan geopereerd???

hopen dat hij snel helemaal gezond is en mee naar huis mag!

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Belliebel wat een goed nieuws! Oh het lijkt me echt vreselijk om het ukje aan al die slangetjes en buisjes te zien. Hopelijk mag je hem snel weer mee naar huis nemen.

Bwtje wat een geweldige foto's!! Hahaha echte doerakjes die kindjes van jou.

8. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Vorigeweek vrijdag zijn we er achter gekomen dat Dinand een vernauwde aorta had. Hierdoor kreeg zijn onderlichaam te weinig bloed en moest hieraan geopereerd worden op zeer korte termijn.

Afgelope woensdag heeft deze operatie plaatsgevonden, en alles is gelukkig goed gegaan. Hopelijk gaat hij nu iedere dag weer een stapje vooruit en mag hij snel weer mee naar huis toe.

9. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Jeetje wat een rust hier! Even wennen dat er niet zoveel valt bij te lezen :D

Hier net een badje en een voeding gedaan, dametje ligt nu weer in bed, eens kijken of ze wil slapen of niet.

10. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!

:DMijn dochtertje staat te gillen bij deze foto :D

Ooooooooh oooooh waaaah dat is een schattig babytje mama!!!! Ooooooh wat liééééf!!!!

(ook zij is wat ongeduldig...)

11. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    @ Belliebel,
    is de slang nu uit zijn keeltje? Lijkt me erg raar inderdaad als hij zo huilt zo zonder geluid. Wat is het toch een sterk ventje zeg, ook goed dat zijn bloeddruk 130 is en niet hoger.
    Het zal een groot feest zijn als hij straks weer thuis is. En op zich is elke mijlpaal al een feestje waard natuuurlijk.

Veel sterkte!! Ook met kolven en het op en neer rijden naar het ziekenhuis.....

Vandaag controle gehad. Baby is oké, ik zelf wat minder.
    Veel hoofdpijn, weinig slaap, buikpijn, misselijkheid... maar toch voel ik me ietsje beter dan gisteren.
    Ik probeer ook maar gewoon dingen te blijven doen al valt het absoluut niet mee!
    Nou ja, komt vanzelf goed. Mijn beloning zit hierbinnen :D

12. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Oh ja, ik wil niet vergeten de dames die overtijd zijn even sterkte te wensen!!!!!!

BIG HUG!!!!!

13. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ninja, gefeliciteerd met Sem! En wat een scheetje zeg!

Mamastarlight, gefeliciteerd met Lily Faith!

Belliebel, begrijp dat het niet zo goed gaat met Dinand? Meid heel veel sterkte! :( Hoop dat hij er snel weer bovenop is en je je kleine mannetje mee naar huik kan nemen! Wat zullen jullie geschrokken zijn zeg! Maar je klinkt wel ontzettend sterk zeg!

Evenstar, wat vervelend dat je je buik zo mist! Ik herken het wel, had het ook bij Lisette heel erg. Dit keer heb ik er niet echt last van vooralsnog. Moet ook eerlijk toegeven dat ik écht heel blij ben dat ik een sterilisatie heb ondergaan! Ik wil echt nooit meer een keizersnede!
    Maar inderdaad de geboorte van een kindje is het begin van afscheid nemen :( Best wel moeilijk!

Duster, knuffel, hoop dat je inmiddels bevallen bent!

Buikslapen... Wat zou ik dat graag willen maar toen ik het gisteren probeerde schoot het echt door mijn buik van de pijn! Volgens mij heb ik behoorlijk verkleving onderhuids en ik ben haast al bang dat ik nooit meer op mijn buik kan slapen :(

Boni, wat een leuk fotootje in je avatar!
    En inderdaad ff wat andere houdingen proberen? Heb je misschien een sterk toeschiet reflex?
    Hebben de borstvoedingdames trouwens veel last van stuwing? Ik had met Marcus echt alleen maar last (had veel voormelk) maar dit keer zijn mijn borsten zo soepel, ik weet echt niet wat ik mee maak?!?!
    Ik lees nu verder dat je veel melk hebt, misschien kan je het eerste melk een beetje afkolven zodat het minder hard in haar mondje stroomt?

Bwtje, wat een mooi mannetje die Bas!!! En ja de douche, Marcus deed zijn beentjes altijd wijd zodat het straaltje op zijn piemeltje kwam, hahahhaha!
    Maribel vind het badje echt heerlijk, douche nog niet geprobeert ivm buik.

Tonka gefeliciteerd met je dochter!

Meiden die overtijd lopen, DIKKE KNUFFEL ik voel met jullie mee!

14. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hier gaat alles goed. Maribel drinkt goed, alleen soms wel snel na elkaar. Meestal laat ze er 2,5 tot 3,5 uur tussen zitten maar soms komt ze ook wel na 2 uur alweer, dat is wel vermoeiend, maar hoop dat ze dat snel wat uitrekt!

Herstel loopt nog steeds moeizaam, heb erg last van mijn litteken en het trekt behoorlijk. Probeer het wat los te masseren, maar het lijkt dieper van binnen te zitten en daar kom ik niet bij... Hoop dat het wat los komt in de loop van de tijd!

Marcus en Lisette zijn afwisselend bij een oppas, wel lekker voor mij als Fred aan het werk is. Gisteren dus lekker wezen tuttelen met Lisette en vandaag is Marcus alleen bij mij, hoewel ik aan hem wel meer werk heb zoals tillen, wat dus eigenlijk niet mag... Naja ik probeer het met beleid te doen.

15. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Even Maribel spam (ik vind haar zooooooo mooi ;)):

16. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    En dan mijn andere mooie schatjes ook maar ;):

17. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Wat een mooie kindjes allemaal.. ik ben ook zo benieuwd hoe ons kindje er uitziet. Kom nou lievieeeeeeeeeeee!!! haha :p

18. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Hoihoi

Zal even mijn bevallingsverhaal komen plaatsen.
    Dinsdag voelde ik mijn mannetje niet zo goed meer bewegen, echt heel zachtjes, en ook heel weinig. Dus heb ik mijn vk gebeld, en die wou me toch wel even zien. Moest om half 1 naar de vk, daar aangekomen ging ze meteen even naar zijn hartje luisteren. Dat was gelukkig in orde. Ook mijn bloeddruk was goed, gelukkig. Maar voor de zekerheid stuurde ze me toch even naar het zkh voor een ctg en een echo. Ook de ctg en de echo waren helemaal goed. Had nog wel veel vruchtwater, maar geen reden om me te houden. Die arts assistent zei nog dat ze me wel terug zouden zien als de bevalling begint. Maar zei meteen dat dat niet de bedoeling was. Dus wenste ze me succes met de laatste loodjes, en kon ik weer naar huis.
    Had toen ik thuis was de vk nog ff gebeld om door te geven dat ik thuis was enzo. En toen zei ze al nou dan moet je maar gaan bevallen. Waarop ik zei dat ik de huur op ging zeggen, hahah.
    Eenmaal thuis had ik Jaylinn lekker in bed gelegd, en was zelf ook op bed gaan liggen met een warme kruik. Meneer was toen erg druk aan het bewegen :$. Nou ja iig een ruststelling. En om door die voorweeen toch wat te kunnen slapen had ik 2 paracetamols genomen en was ik om half 11 gaan slapen. Om half 2 werd ik wakker dat ik moest plassen. Dus ik ging naar de wc, nog half slapend. Toen ik plaste voelde ik een 'plop', maar dacht ik verbeeld het me. Toen ik op wilde staan toen kwam de plons eruit. Het bleef lopen, dit waren dus duidelijk mijn vliezen. Op dat moment besefte ik het nog niet helemaal, dus stond helemaal te rillen, en had het koud. Dus wat opgevangen, en voor de zekerheid nog ff op me hand geblazen, maar het bleef lopen dus geen twijfel over mogelijk.
    Daarna was ik maar ff op bed gaan liggen en heb ik me ouders gebeld. Die waren natuurlijk meteen wakker en waren hier rond 2.15 uur. Had op dat moment nog geen weeen, dus was nog ff aan het internetten, wat afleiding zoeken. Kreeg steeds meer een drukkend gevoel, en rond half 3 begonnen de weeen. Om de 6 min. en nog redelijk goed vol te houden, hoefde ze nog niet weg te zuchten. Een uur later kwamen ze steeds sneller, en zat er nog maar 3 a 4 min tussen, en de kracht nam toe. Dus toen heeft me pa de vk gebeld en die kwam rond 4 uur. Toen moest ik de weeen echt wel wegpuffen. Stond ook onder de douche toen de vk kwam. Ze ging toen ff kijken of er al wat gebeurd was, en mijn bmm was bijna helemaal verweekt, en had al 3 cm, dus er gebeurde iig iets. Ze vroeg toen of ik wilde dat ze nog bleef of dat ze rond 7 uur terug zou komen. Ik zei dat ze wel naar huis mocht gaan, en ik ging weer terug onder de douche. De vk vulde nog ff papieren in en dronk nog wat met me ouders, daarna ging ze weg, dat was rond 5 uur. Ik moest bellen zodra het erger werd/ kracht toe nam. Nog geen 10 min. later werd het heftiger en kon ik minder goed weg zuchten. Me moeder kwam even de tijd opnemen, en ik was ondertussen op de grond gaan zitten, want kon niet meer lekker staan op me benen. Er zat steeds 1 min. tussen, dus werd de vk weer gebeld. Ze was hier rond half 6 weer. Na onderzoek had ik al 7 cm. De vk ging dus niet meer weg en ging ff spullen uit de auto halen. Kraamzorg werd ook meteen gebeld, en ik was weer onder de douche gaan staan. Het werd steeds moeilijker om de weeen op te vangen. In tussen was de vk spullen aan het klaar zetten en kruiken aan het maken, ze zei toen dat ik nog 10 min. moest puffen (persweeen!), en daarna zou ze even kijken. De kv was er en kwam ff bij me kijken, ze vroeg hoe het ging, maar het ging echt niet meer. De vk kwam en ze vroeg of ik al wat persdrang had, ja die was er al een tijdje. Ze vroeg of ik al wat voelde, en voelde een ontzettend brandend gevoel. Ze zei toen dat ik onder de douche vandaan moest komen, omdat ze niet wilde dat hij in de badkamer geboren zou worden. Dus snel naar bed gegaan, en de vk zou toen even kijken of ik al 10 cm had. Ze wou gaan toucheren, maar was niet nodig het hoofdje stond al beetje. Dus snel short voor en handschoenen aan, de kv vroeg toen nog of er iemand nog bij moest zijn, dus snel werd mijn moeder geroepen dat ik mocht gaan persen. En meteen bij de eerste perswee kwam zn hoofdje al te voorschijn. Hij bleef ook staan (bij Jaylinn zakte hij steeds wat terug), en elke perswee een stukje verder. En na een paar min. was zijn hoofdje eruit en toen volgde de rest al snel en lag hij op mn buik. In totaal 3 persweeen gehad, duurde 9 min. Hij huilde meteen en ook poepte hij al. Je kan het maar gehad hebben. En 4 min. later was ook de placenta eruit. Was wel een klein stukje uitgescheurd, heb 3 huidhechtingen, dus valt allemaal erg mee.

Terwijl ik dit schrijf besef ik nog niet hemaal wat er allemaal gebeurd is. Het lijkt wel lang geleden, maar in werkelijkheid is hij pas 2 dagen... Het is een ontzettend rijkdom.
    Verder gaat de rest ook erg snel, bv is al op gang, kraamtranen al gehad ( een deel... volgt vast nog meer). Morgen komt vk weer en word hij gewogen... ben benieuwd. Hij houd zijn temp ook goed en hoeft geen kruik meer in bed.
    Zal hem nog ff spammen

19. liedel 1

liedel 1 Actief lid

7 jun 2009
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog geen nieuwe baby's geboren sinds Sm op de 17e zie ik, of heb ik wat gemist?

@bellie: fijn dat de operatie geslaagd is. Hopen dat ie snel van de beademing afmag. Isa heeft ook een tijd aan de beademing gezeten en dat is inderdaad een errg naar gezicht; je ziet je kleintje huilen maar je hoort het niet. Veel sterkte!!

20. liedel 1

liedel 1 Actief lid

7 jun 2009
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    mama25: wat een schatje!!

Deel Deze Pagina