Mama25, thanks voor je bevallingsverhaal! Heel mooi om te lezen... Belliebel gefeliciteerd met je wakkere zoon! Erg fijn dat hij het zo goed doet. Troeltje en mama25 en Boni thanks voor de foto's... ik vind het zo leuk om baby's te zien nu! Mijn dochter zit er ook steeds bij om mee te kijken. (ooh schattiiiiig!) Hier is het nog steeds rommelen geblazen maar nog niets dat doorzet. Ik vind de harde buiken best al pijnlijk maar de regelmaat is ver te zoeken. De pijn aan de rest van mijn lijf is moeilijker te verdragen! (hoofd, rug, bekken, benen, darmen...bléh) Ik ga film kijken! x
Herkenbaar hoor met het voeden! Hier ben ik ook al 9 kilo kwijt sinds de bevalling en durf niet echt alles te eten ook ivm krampjes! Maar ik probeer toch wel genoeg binnen te krijgen en ook tijdens het voeden te drinken! Hier ben ik ook ongeveer een uur kwijt aan voeden en verschonen, dus veel slaap is er 's nachts ook nog niet bij En rust voor mezelf overdag... wat is dat? Ik ben zo bezig met die andere 2 dat ik geen tijd vind om rust te vinden! Gelukkig zijn ze nu 2 dagen om de beurt weg, en dat scheelt, maar vandaag had ik aan Marcus 10x meer werk dat aan Lisette gisteren. En zo eigenwijs als ik ben til ik hem toch te vaak! En daarbij was hij vandaag zo ontzettend boos op mij toen Maribel en hij allebei aan het huilen waren en ik mijn aandacht echt even niet in 2en kon splitsen toen ik haar aan het voeden was. Hij bleef krijzen en toen ze klaar was met drinken en ik hem wilde troosten ging hij me slaan Man wat was ik verdrietig zeg dat hij zich zo voelde! Maar na een poosje hem even met rust gelaten te hebben (wat hij duidelijk wilde) kon ik alweer grapjes met hem maken en hebben we toch een hoop lol gehad samen! Maar tjonge wat ik dat vervelend zeg als er 2 kleintjes zijn die behoefte hebben aan mama en je kan het ze niet beiden tegelijk geven. Of ja ik kan het wel, maar het was niet goed genoeg voor hem... Maar goed rusten is mij ook vreemd, ik neem er me tijd ook niet voor. En 's avonds op tijd naar bed schiet er ook bij in omdat Maribel dan ook gaat clusteren!
Vervelend meid! Hoop dat het rommelen snel omzet in het echte werk! En wat lief dat je dochter ook zo betrokken is bij je baby! Ze zal een trotse zus worden! Veel kijkplezier!
@rusten: moet mezelf er soms idd echt toe dwingen zoals vanochtend, dat ik dan langer in bed blijf liggen ipv ff achter de laptop te kruipen of zo. Maar hier gaan de voedingen zo langzamerhand wel wat sneller, ipv ruim een uur gaat het nu meer richting de drie kwartier tot een uur. Kan ik dus iets sneller weer slapen gelukkig.. vooral 's nachts erg fijn. En heel herkenbaar dat plassen tijdens de verschoning, gebeurt hier ook regelmatig. Of langs de luier poepen, ook een succesnummer hier.. pff. De wasmachine maakt overuren haha. @Troeltje, ben ook benieuwd hoe het mij maandag afgaat, eerste dag met 2 kindjes..
hey troeltje ik lees wel al een tijdje mee maar schrijf niet heel veel... vind het wel heel leuk om de verhalen van iedereen te volgen en te zwijmelen bij de babyspam vandaar dat ik je niet heel bekend voor kom denk ik
hey allemaal, zo te zien zijn er weer wat baby `s bij. meiden van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes. belliebel fijn dat het goed gaat met dinand nu alleen nog die slangen uit zijn lijfje. hoe gaat het met jouw zelf? kan je het allemaal nog een beetje verwerken en een beetje tot rust komen. het is allemaal ook vrij snel na je bevalling gebeurd. wondertje en jodelahiti hopelijk gaat de bevalling ook voor jullie snel beginnen. dikke knuf. vraagje heeft er iemand ervaring met een moeilijke stoelgang bij baby`s en wat je daar aan kan doen? bram die heeft de laatste dagen echt moeite met zijn ontlasting kwijt te raken. het is echt zo zielig dat hij er zoveel moeite voor moet doen terwijl hij 5 dagen geleden nergens last van had. sinds hij last heeft van krampjes is dit ook begonnen. ik weet ondertussen niet meer wat ik moet doen de 1 zegt venkelthee geven de ander zegt druppeltje en de volgende zeg meer water bij de flesvoeding toevoegen. en dan spreken die verschillende site s elkaar ook nog tegen. tips, advies zijn heel erg welkom
Mijn ouders zweren bij een druppeltje olie als de ontlasting te vast zit. Schijnt echt heel goed te helpen. Gewoon de zonnebloemolie. Ja met mij gaat het opzich wel goed. Rusten komt niet heel erg veel van, ja 's nachts dan weer wel hihi. Dan slaap ik ook zo 10 uur achter elkaar door. En dat terwijl ik moet kolven. Wil het 's nachts ook gewoon blijven doen. Maar de afgelope 2 dagen ben ik gewoon niet wakker geworden van mijn wekker. Heb gister nog even met mijn vk gebeld, die zei dat dit in principe geen probleem was dat ik 's nachts niet zou kolven, als ik overdag maar met regelmaat kolf. Dus echt rond de 3 tot 4 uur afkolven. Dit gaat me gelukkig wel goed af. Heb niet het idee dat door de spanning/stress mijn voeding terugloopt. Haal toch elke keer zo rond de 150 ml eruit. Mijn vk vond dit heel erg goed voor 2 weken na de bevalling. Dus dat zit nog wel goed. Tja rusten, denk dat dat pas weer een beetje komt als Dinand weer thuis is. Ik wil nu hoe dan ook elke dag naar het ziekenhuis. Nu is dat een half uurtje rijden, dus opzich redelijk te doen. Maar je wordt zo moe van dat ziekenhuis en het heen en weer rijden. Je zit eigenlijk de hele dag maar een beetje. Ik hoop dat als alles meezit Dinand begin maart weer mee naar huis mag. Maar dit alles ligt natuurlijk aan hoe zijn herstel zal verlopen.
hallo allemaal, ik ben dus inmiddels ook mama!! Had wel een sms gestuurd naar buddy melek maar ze zal wel te druk zijn geweest. Nou zoals ik vertelde was ik dinsdag al bezig maar hield het gewoon ineens op, s'nacht kwam weer in alle hevigheid terug met meteen tussenpozen van 2 minuten dus naar het ziekenhuis. Hier bleek ik op 3 cm te zitten en was al verweekt. De hele nacht rugweeen gehad en smorgens zijn uiteindelijk de vliezen gebroken, helaas was het water groen. Tegen een uur of 1 kon ik niet meer door de rugweeen en buikweeen en slaapgebrek van twee dagen en kreeg een ruggeprik, Hierna nog een keer getoucheerd en gestript en hoorde dat dochterlief een flinke bos haar zou hebben Zat toen al snel aan de 6 en de weeen kwamen door de ruggeprik heen! Heb hierbij zelf veel mijn rug gedrukt met resultaat dat ie echt gewoon blauw is. Afijn, ik bleef hangen op de 6 ondanks de heftige weeen waarom de gyn erbij kwam. Ze heeft gevoelt en hierna geechoot en de conclusie was een sterrekijkertje die snel eruit moest. Binnen een half uur was ijn ruggeprik nog een keer gezet en lag ik op de ok voor een keizersnee. Om 16.17 uur is mijn toen nog groene dochter Benthe Jasmijn geboren met een gewicht van 3890 gram, 50 cm en een score van 9-10 Ze is geweldig en perfect, enige nadeel is dat ze eigen geen slaap wil en liever rondkijkt. Zelfs de verpleging is onder de indruk over haar doorzettings vermogen, nu wordt ze iedere nacht 4 uurtjes weg gehaald zodat ik nog 4 uurtjes slaap krijg naast de hazenslaapjes van max een uur8) Borstvoeding komt zeer langzaam op gang en dochterlief werd gister boos van de honger, ze krijgt nu dus fles van mij en ik kolf, dit meng ik later wel met de kunstvoeding en geef het dan maar via de fles. Mijn tepels blijken wat vlak te zijn en moet werken met tepelhoedjes, een heel gedoe en die frustratie heb ik geen zin meer in. Veel napijn, ze hebben helaas pleisters gebruikt waar ik allergisch voor bleek te zijn wat jeukt geeft, mijn bekken is helemaal aan gort lijkt wel en heb vreselijke rugpijn maarrrrrrrr ik ben mama!!!!!!!!
Ik kom even melden dat ik nog steeds rondhobbel.. Pff ben er flauw van! Tonka: gefeliciteerd met jullie dochter!
Tonka gefeliciteerd meis het genieten van je dochter kan gaan beginnen ik hoop dat ik je snel mag volgen hoe kijk jenu terug op je bevalling ? echt vlekkenloos is het niet gegaan maar desondanks toch een mooi meisje er voor terug . Hier heel licht bloedverlies en af en toe wat menstruatieachtige krampen zou het dan toch heeeel voorzichtig begonnen zijn? ik hoop het....
Venkelthee is niet goed voor de darmpjes, die leggen ze als het ware stil waardoor dus problemen met ontlasting ontstaat. Met krampjes heb ik goede ervaringen met die druppeltjes van VSM, en ik hoorde laatst een tip van een surinaams vrouwtje: Venkelwater. Volgens haar in een surinaamse toko te vinden, het is ook speciaal voor baby's. Verder om de ontlasting wat soepeler te maken kan je elke dag een theelepeltje olie (zonnebloem bv) geven. Dit werkte bij Marcus heel goed!
ik heb bij mijn oudste toen ze erg last had van darmkrampjes haar flesjes klaargemaakt met rooibosthee natuurlijk wel licht niet te donker maar das alleen handig als je flesje geeft natuurlijk en het hielp perfect !!
Wow wat een verhaal zeg! Maar meid, van harte gefeliciteerd met je dochter!! Kan je niet een lactatiekundige laten komen, die hebben meestal veel betere tips dan de verpleging! Het heeft mij in ieder geval echt goed geholpen na de keizersnede!!
hoi meiden.. Nou na een paar dagen kan ik ook weer eens een minutje voor mezelf nemen haha. Het is een hele klus z,n kleintje erbij. Ik zal me bevallingsverhaal even hier neerzetten. dinsdag 16 feb moest ik op controle. Daar bleek me bloeddruk veelste hoog en wou niet zakken. Dus een afspraak gemaakt voor de volgende dag dan zouden ze me in gaan leiden. We waren lekker vroeg naar bed gegaan zodat ik goed uitgerust was. Alleen we konden natuurlijk niet slapen haha me vriend ging eruit en stond in de badkamer. Ik voelde in eens een plop maar voelde geen water lopen dus ik dacht o das de baby maar toen draaide ik me om en liep er vruchtwater uit. Het bleef maar lopen. Op naar het ziekenhuis. Het water brak om 1,45 en de weeen kwamen al om 2,10 in het ziekenhuis had ik al 4cm ontsluiting. De weeen werden steeds heftiger. Ieder uur mooi 1cm erbij tot ik op de 9 zat en het niet meer door wou zetten en de weeen af namen. Ik had ook geen kracht meer om ze weg te puffen. Ik kreeg een prik in me been voor de pijn en een infuus om de weeen weer op te wekken. Toen kwamen de weeen weer heel snel achter elkaar. Ik kreeg ongeloofelijke persdrang maar mocht nog niet persen. Ik kon het niet ophouden en na lang zeuren werd de vk erbij gehaald door de leerling vk. Ik had 10 cm en mocht eindelijk gaan persen. Met al me kracht heb ik sem eruit geperst haha. De persweeen duurde een 1/2 uur en toen was onze sem op de weereld. Dat is gewoon een werelds gevoel en je bent idd echt al de pijn gelijk vergeten. Hij had een score van 9-10. En 3 uur later mocht ik alweer naar huis. De bevalling duurde 12 uur. Gelukkig niet echt ingescheurd maar wel wat hechtingen. En dan sta je ineens thuis met een kleintje en dat was zo wennen. Slapen hebben we al een paar dgane niet gedaan. Hij word steeds s,nachts wakker. Maar het lijkt de betere kant op te gaan. Ik moet allen nu bij voeden want hij weegt nu 2690 i.p.v 2920 dat is veel werk maar dat komt wel goed we genieten er heel erg van onze kleine hummel. Ik moet er nu weer vantussen word zo verzorg dat sem in bad doen en voeden en dan komte er weer kraam bezoek haha tot later
Futuremama en wondertje hoop dat jullie snel aan de beurt zijn! Iemand nog iets van Bloempje gehoord? Wie is haar buddy?
tonka gefeliciteerd met jullie dochter!!!! mama en ninja wat een bevalling zo! mama25 vind je het niet erg dat ie zn zoon niet kan zien? ook al kunnen jullie niet meer met elkaar overweg, het blijft zijn vader toch.
Goeiemorgen meiden, Heb niet alles gelezen, kan mij niet zo goed concentreren. Belliebel, wat fijn dat je je zoon weer kan horen! Verder niet de verhalen van bevallingen gelezen. Met een reden Sinds gisteren veel slijmverlies. Vanmorgen stond ik mij in de douche af te drogen en voelde ineens wat lopen, whahah vliezen gebroken. Ik dacht nog, ideaal onder de douche, als dit alles is. Nou niet dus, half uur later had ik mijn broek echt kletsnat, sjjeeeee toen kwam dus de rest van het water er uit. Dat is nu een uur geleden, de weeen zijn direct begonnen. Nu meet ik ze, elke 5/6 minuten gedurende 40 seconde. Jeetje wat doet dat zeer zeg. gaat dit nu de hele dag zo door? auwauwauw..... Vind het zoooo spannend