@ belliebel: fijn dat het dan nou zo goed gaat! @stuwing: hier niet echt heel veel last van gehad, wel van mn tepels omdat daniel zo'n harde zuigkracht heeft @troeltje: schattig die dondere haartjes! @mama: mooi mannetje! @gewicht en temp: daniel zat eergister 10gr boven zn geboortegewicht,dag 8 wat de vk niet had verwacht omdat hij veel was afgevallen temp houdt hij nu ook goed vast na een paar dagen flink schommelen @rusten: smiddags word ik naar bed gestuurd door wim en ma en savonds na het eten ga ik zelf tot uur of half 8/8u en snachts slaap ik ook goed dus kom opzich wel aan mn slaap @eigen gewicht: die vind ik super! 65 voor zwangerschap, 69,5 aan het eind en nu zit ik op 59 kilo! alleen zeggen ze hier dat ik mager ben nu
whaaah ben dus niet de enigste die zich zo vergiste toen de vliezen braken dacht eerst ook "als dit alles is", totdat ik weer op bed lag en een zwembad kreeg hoop voor je dat je nu heeeeeel snel je kleintje kan knuffelen!
Mooie filmpjes Belliebel! Tonka, enorm mooie namen. Jasmijn natuurlijk helemaal maar ook Benthe, klinkt jammergenoeg niet met onze achternaam anders was dat hier een serieuze optie geweest. Lekker genieten nu, hoop dat je snel weer opknapt. Ladytijger, hier ook goede ervaringen met een druppeltje olie om de ontlasting op gang te brengen. Ninja, jeetje toch op de valreep nog spontaan begonnen. Hoop dat je snel weer wat beter kunt slapen..
Bhappy, succes! @gewicht, ben nu 10 kilo van de 12,5 kwijt, dus gaat goed. En sinds gisteren mijn gewone spijkerbroek weer aan, wat een lekker gevoel is dat weer zeg. Zit hier nu achter de laptop met Mirthe in de draagdoek, ideaal, want zo heb ik de handen vrij voor Jasmijn. Die zit lekker boekjes te lezen op het moment.
Jeetje meid, das nogal heftig geweest. Gelukkig kan je nu lkker genieten van je kleine meid. Over borstvoeding na een keizersnede. Bij mij kwam het ook zeer langzaam op gang. De eerste dag wilde Dinand helemaal niet eten omdat hij zo misselijk was van de keizersnede. De 2e dag wilde hij nog steeds niet en zijn we begonnen met fingerfeeding. Tot groot verbazen van mezelf lukte dit wel. Ik ben die ochtend begonnen met afkolven. Later pakte hij de borst wel. De eerste keer met afkolven kwamen er 5 druppels uit ofzo. Ik had echt zoiets van: jaja en ik moet borstvoeding gaan geven. Maar geef de moed niet op. Het wordt echt meer. Bij mij loopt het nu ook als een tierelier. Ik moet nu wel kolven omdat Dinand in het ziekenhuis ligt, maar ik kan nu wel mooi in de gaten houden hoeveel ik afkolf per keer. Vanmorgen had ik 180 ml. Ook ik heb voor de linkerborst een tepelhoedje gebruikt omdat deze wat vlak was en Dinand hem bijna kapot heeft gezogen. Om hem iets meer naar buiten te laten komen moest hij de eerste 5 minuten met tepelhoedje gevoed worden, daarna kon dat tepelhoedje er vanaf en kon hij de borst gewoon pakken. Je moet gewoon kijken wat jij het prettigste vind.
Hier een mede augustus mama van Duster: ze is vanmorgen om half 9 bevallen van een meisje Jasmijn wel met een beetje hulp dus moet 24 uur blijven B Happy zag dat het bij jou ook begint dus veel succes.
jaaa we hebben weer baby nieuws TONKA VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE DOCHTER BENTHE DUSTER JIJ VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE KLEINE JASMIJN.
Tonka: gefeliciteerd met je dochter Benthe! geniet ervan! Duster: gefeliciteerd met je dochter Jasmijn! geniet ervan! Mama: gefeliciteerd met je zoon Devin! geniet ervan.... gr laura
Troeltje en boni: wat voor olie kan je voor de ontlasting in de flesvoeding gebruiken. kan dat ook olijfolie zijn? en geef je bij elke fles een druppel erbij? in ieder geval bedankt voor de tips. belliebel wat een mooi filmpje van je kleine man. ondanks hij aan de slangetjes ligt is het prachtig om naar te kijken. maar fijn dat je de nachten teminste goed slaapt. meiden, heeft melek al weer iets van zich laten horen???? uit tonka haar bericht te lezen heeft ze niet eens het buddy nieuws van tonka hier gemeld tonka, wat fijn dat jij ook eindelijk mama bent. ook al is het niet van leien dakje gegaan je hebt wel er een mooi kindje voor terug gekregen. rust lekker uit en geniet met volle teugen. bhappy: heel veel succes met de bevalling en hopelijk is jouw kleintje er ook snel. en gaat alles voorspoedig. @vliezen breken: volgens mij zijn er veel februari mama`s begonnen met het breken van de vliezen terwijl dat normaal gebroken maar bij 10 procent van alle bevalling gebeurd. toch wel apart
Duster gefeliciteerd!!! Tonka gefeliciteerd!!! En bhappy, sterkte en succes en dan mogen we jou ook vast snel feliciteren! Hoop dat het vlotjes gaat.
Ik ben trouwens een beetje de uitputting nabij Het valt me eerlijk gezegd niet mee, het volledig opgaan in het moederen na zo'n zware bevalling. Renske slaapt en eet goed, maar het aanleggen is af en toe een gevecht (zeker als ik stuwing heb, dan kan ze amper aanhappen), en ze houdt NIET van verschoond worden. Echt: moord en brand kan ze dan gillen, en ik kan dan echt wel janken. En ze vraagt om de 2 uur om voeding, als je dan bedenkt dat ik het ook een uur kost om haar te voeden, dan heb je steeds een uurtje om even iets te doen (eh, zoals, ETEN? DOUCHEN?). Maar goed, dat gaat vast wel zijn balans vinden, maar ik begrijp niet hoe mensen dit doen met nog meer kindjes. Maar misschien is het vooral een kwestie van zelf rustig blijven, ik moet es ophouden met zelf zo gestresst raken denk ik...
####BUDDYNIEUWS#### Pnirmal ligt in het ziekenhuis met een ballon, als dit niet werkt moet misschien een ks.. ###Eindebuddynieuws###
Alle nieuwe moeders,,van harte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sorry ik wil graag wat meer online zijn maar het lukt helaas niet altijd... Ik hoop dat hier alles goed is...
Tonka en Duster... gefeliciteerd met jullie meiden! Bhappy, misschien ben je momenteel íets minder happy als je flink in de weeën zit maar je beloning is onderweg sterkte!!! Pnirmal, succes met de ballon. Inderdaad, wat veel keizersnedes he! En ook het percentage vliezen breken ligt erg hoog hier. We zijn niet echt een representatieve groep voor het landelijk gemiddelde Maar ja, niets aan te doen. Ik vind het ook wel geinig dat er al zo veel bevallen zijn vóór de uitgerekende datum. Ik hoop dat ik er ook een van ben Maar helaas, vooralsnog geen baby in de wieg hier. Wel wat voorwerk! Dat het maar eens lekker doorzet, ik heb er zin in!
Wij hebben toen Jasmijn hier last van had olijfolie gebruikt, gewoon een druppeltje bij in de fles. En deed het hier niet elke voeding, maar gaf natuurlijk nog bv dus deed het alleen als manlief een keer een fles afgekolfde melk gaf (1x per dag). Dat hielp iig wel, na een dag of 2 als ik het me goed herinner kwam het alsnog los.
evenstar het is zeker best wel pittig met die voedingen en eigenlijk ben je daar alleen maar mee bezig. en ik begrijp heel goed dat je er af en toe doorheen zit. ik was met bram ander half uur bezig toen ik nog borstvoeding gaf. ( borst geven, kolven, het afegekolfde geven en bijvoeden) ik was na 10 dagen echt gebroken en kon om alles huilen. ik trok het niet meer maar wilde eigenlijk niet toegeven dat het niet meer ging. de vk heeft eigenlijk de beslissing voor mij genomen om over te gaan op fv omdat ze zag dat ik het niet meer trok. en ook bram houd niet van verschonen die schreeuwt dan ook moord en brand. waarschijnlijk hebben veel baby`s dat ze het niet prettig vinden. maar een dikke knuf voor je en hopelijk gaat het snel weer wat beter met je.