Februari 2010 mama's deel 4!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door knorretje84, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ anticonceptie... hier geen sprake van... mocht ik iemand tegen komen dan maar condooms. Ben blij dat die hormonen van de pil eindelijk uit mn lichaam zijn.
    Was ook niet van plan om weer in korte tijd zwanger te raken. Nu eerst lekker genieten van mijn 2 kids, en straks de opleiding en me eigen leventje weer oppakken. Daarna zie ik wel verder!

@ Ninja lekker dat hij nu lekker slaapt. Wel vervelend dat je zo weinig voeding hebt, doe iig waar jij je je goed bij voelt. Daar heeft je mannetje het meest aan. Als mama zich prettig voelt, doet hij dat vaak ook. Knufff

2. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ja! De afspraak staat voor iets meer dan 6 weken na de ks om de Mirena te laten plaatsen (in het zkh.).

Dan heb ik de ks nacontrole net gehad. Seks was bij ons al heel snel na de ks weer aan de orde, en ben niet bepaald dol op die condooms. Dus andere anticonceptie is welkom.

Vindt het wel een beetje eng trouwens, de plaatsing, nu met litteken. Hiervoor had ik al drie keer de Mirena, en de plaatsing was altijd pijnlijk. Vindt het het fijnste anticonceptiemiddel.

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Dank je voor je knuffel. Ik dacht zelf dat ik wel genoeg voeding zou hebben maar dat vat toch vies tegen. Sem slaapt nu alweer bijna 2 uurtjes hij had het hard nodig zo te zien.

Ik wil zelf eigenlijk niet meer aan de pil moet nog effe kijken wat het beste bij mij past. Maar sex is hier nog niet aan de orde haha ik slaap niet eens en heb nog allemaal hechtigen. Ook dat vloeien is niet echt prettig haha

Hoe lang vloei je eigenlijk??? Hte word wel al minder

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hier werd gezegd dat ik nog wel 6 weken kon vloeien. Maar... de eerste dagen was het idd echt veel, maar dat werd al snel veel minder. Het is bij mij al dagen meer zoals een lichte menstruatie.

Misschien dat ik ook weer voor de Mirena ga. Ik heb er 2 gehad voor de zw-schap en ooooh plaatsen was NIET fijn. Maar na een vaginale bevalling zou het een stuk minder pijnlijk moeten zijn. Mijn HA komt deze week op huisbezoek, dan vraag ik het nog wel. Hier ook geen fan van condooms, en ik denk als het vloeien echt nog minder wordt dat wij ook heel snel weer echte seks zullen hebben.

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Heb je goede begeleiding met voeden? Hoe weet je dat je weinig voeding hebt? Bij Renske is huilen ook wel eens dwarszittende lucht, ik laat nu echt goed boeren, want anders slaapt ze ook niet lekker. Je hebt nu nog kraamzorg toch? Ik werd iig helemaal begeleid en heb daarnaast ook een lactatiekundige die ik kan bellen tot 6 weken na de laatste kraamzorg dag.

6. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    volgens de laatste protocollen, en dat is vorige maand ingegaan, wordt het bij fles en bv aangeraden om een speen te gebruiken. volgens veilig slapen ademen baby s beter en rustiger door het gebruik van een speen en wordt wiegedood verminderd.

je mag na een paar dagen ook bij bv baby s gewoon een speen gebruiken. dus dat is misschien wel een goeie, gebruik een speen als ie nog zo graag wil zuigen

7. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    je hebt ook lichte pillen die je mag gebruiken bij bv. en als je fv geeft mag je ook al snel starten. ik mocht zelf pas 3 mnd na de bevalling een mirena plaatsen.

nog een tip over boeren laten. je hoeft niet persee te kloppen op de rug en over je heen te leggen. als je met je ene hand de borst vast hebt en met de andere hand leg je op de rug, zodat de luchtpijp recht loopt. dan komt de boer door de ligging vanzelf. kan je gewoon zittend doen, als ze op schoot zit.

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ja, ik doe het ook zittend, het boeren! Grappig, mijn kraamzorg was denk ik niet zo up-to-date als jij Prulleke... wij moeten zo lang mogelijk wachten met de speen. Maar wie weet voeren we hem al snel in.

Weet jij ook of een speen het 'gepruttel' na een voeding een beetje dempt? Ik lig er echt naar te luisteren 's nachts, terwijl ik dan ook eh... zou kunnen slapen.

Knuffel voor vandaag trouwens meid. Had je ook al even iets bij hyves www geschreven.

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur

10. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Tijdens het lezen van dit bericht schiet ik even in de lach, hahaha, nee dit is niet leuk. Kunnen ze toch beter met met potlood op de muur tekenen. Maar liever natuurlijk helemaal niet.

Hoe oud zijn ze?

11. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Hoi meiden, even een vraagje voor de gevorderde borstvoeders..

Ik begon met borstvoeden, maar nadat ze Lila in het ziekenhuis verkeerd aangelegd hadden gingen mijn tepels kapot.
    Ik ben gaan kolven, zodat mijn tepels konden helen.
    Ik had een mega goede melkproductie, en langzaam ben ik weer op gaan bouwen met borstvoeden, mijn tepels zijn zo goed als geheeld.
    Nu voed ik om en om, ene keer kolven, andere keer rechtstreeks.
    Ik merk dat mijn voeding teruggelopen is, van zo'n 200ml naar 100ml, 50ml per borst.
    (dit zal goed zijn, de kraamverzorgster vroeg me ook een beetje af te bouwen om overproductie te voorkomen)
    Nu het probleem:

Als ik Lila aanleg, valt ze bijna onmiddelijk in slaap.
    Ze drinkt, slaapt, drinkt, slaapt, en haalt zo met moeite 1 borst leeg.
    Wil ik haar aan de andere kant aanleggen dan kan ik proberen wat ik wil, mevrouw is knock-out.
    Van he kolven weet ik dat ze maar zo'n 50ml gedronken kan hebben, hooguit, en ze moet er 100ml per keer hebben.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, zo krijgt ze toch helemaal niet genoeg voeding??

:( wordt er een beetje moedeloos van..

12. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    @Anticonceptie: ik krijg 9 maart een nieuwe mirena.Tygo ligt hier op mijn schoot ondanks de condooms, dus dat durf ik niet meer ;)

Hier ook nog geen echte seks gehad, maar wel gedoe (haha evenstar). Maar sinds gisteren is het vloeien helemaal over, dus wie weet... of ik wacht voor de veiligheid tot na 9 maart haha

@Ninja: fijn dat hij nu tevreden was na de voeding. Geeft dat was rust?
    Hoeveel je kolft zegt trouwens niet zo veel over hoeveel voeding je hebt. Een baby krijgt meer uit je borst dan een kolf!

@Vloeien: 3,5 week dus hier. Maar de laatste week echt wel weinig hoor.

@Mirena: plaatsen als je al een keer bevallen bent is veel minder pijnlijk. Geldt helaas niet voor een keizersnede...

@Prulleke: joepie een speen mag nu dus weer wel. NAja... we deden het toch al (naar tevredenheid)

@Belliebel: geniet morgen lekker van het badderen. Heerlijk momentje voor jullie

@lIlalief: als Lila goed op gewicht is en gewoon plast en ook nog tevreden is, krijgt ze wel genoeg. AAn de borst drinken is voor een baby vermoeiender dan uit de fles drinken. Misschien valt ze daarom in slaap? Ze zal zich wel wat vaker gaan melden als ze honger krijgt!

13. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    met kolven krijg je lang niet zoveel als dat ze echt aan de borst ligt. zij kan goed zelf100 cc bij jou drinken terwijl jij de helft af kolft.
    als ze tevreden is dan heeft ze zich misschien snel vol gedronken.

belangrijker is dan om te kijken of ze goed plast,elke voeding een natte luier. ze moet tevreden zijn en dan aankomen.
    als je tepels kapot zijn kan je ze beter een andere houding aan nemen zodat het gedeelte rust krijgt. ze zuigt dan aan een andere kant. zo sneu dat je kapotte tepels hebt, doet zo n pijn en t is zo makkelijk te voorkomen als het goed geleerd wordt.

doe je het om en om? fles borst fles? misschien is de 100 cc te veel en heeft ze bij de borst minder honger. zou gaan proberen om alleen borst te geven. ook zo gaat je melkproductie om hoog.

over de speen. ze zeggen dat ze tepel speen verwarring kunnen krijgen. in de praktijk valt dit heel vaak tegen.spenen lijken vort zo erg op een tepel. en dan zegt de stichting veilig slapen dat dat niet zo n groot probleem is waarmee je iets anders kunt voorkomen.

als baby s darmkrampjes hebben dan doen ze heel graag zuigen. dus wellicht kan het ook helpen door dr een speen te geven tegen al dat gepruttel. ze zuigen het dan weg. je kan het al licht proberen

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Verschonen als ze in slaap valt: dus borst 1, luier, borst 2. Dat deden wij in het begin. Hier wordt denk ik echt genoeg gedronken, het is hier ook steeds vaker zo dat ze na de luier niet meer hoeft.

15. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Gefeliciteerd met de geboorte van JENS, geniet van je mannetje:D.

16. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Wondertje, gefeliciteerd met Jens!!

Lilalief... wat erg toch van je familie... dat is echt jammer!
    Toch een domper in je kraamtijd, zo'n bevalling, niet serieus genomen worden in het ziekenhuis met je bekken én als klap op de vuurpijl je familie die gewoon niets laten horen!
    Gelukkig heb je je gezinnetje nu, met jullie mooie meisje Lila. Ik vind het trouwens nog steeds echt een heel mooie naam.

Is futuremama trouwens nog geweest? Ik zie wel af en toe een meldplicht maar nu al even niet gezien... zou ze toch eindelijk bevallen zijn?

@hier nog geen bevalling in zicht!!
    Ik voel me prima, ben best fit eigenlijk en het lijkt af en toe alsof ik pas 36 weken ben ofzo.
    Alsof er echt pas over 3 weken een baby zal komen. Ofzo. Haha!
    (kan er nu nog om lachen :D)

17. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hallo daar. Was ik weer even. Vanmiddag nog snel even wat boodschapjes gedaan toen boniman weer thuis was en daarna lekker gegeten. Nog kraamvisite gehad en nu lekker op de bank aan het relaxen tot het weer tijd is voor de volgende voeding. Mirthe ligt even bij boniman want ze heeft last van krampjes.. zielig.

@zittend boeren: doe ik hier soms ook, en soms tegen me aan laten liggen. Wissel het een beetje af.

Belliebel, zou super zijn als Dinand al snel naar huis mag!

Lilalief, kolven zegt niets over de hoeveelheid die Lila uit je borst haalt, simpelweg omdat een kindje veel effectiever drinkt als dat een kolf het eruit haalt. Wanneer verschoon je haar, mss helpt het als je dit tussen 2 borsten in doet? Maar het meteen in slaap vallen, daar heb ik eigenlijk geen oplossing voor, mss iemand anders? (zie nu dat dit een beetje mosterd na de maaltijd is haha).
    Balen idd dat je familie niets laat horen..

18. Lady Jane

Lady Jane Bekend lid

20 jan 2009
    807
    0
    0
    Huisvrouw/verpleegster/eigen baas
    Maleisie
    gefeliciteerd met jens!!!!

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    yeah! navelstompje is eraf! ziet er toch heel wat beter uit zo!

ga zo mn bedje in na het voeden. denk niet dat ik morgen veel kom kijken want zal wel gesloopt zijn als we aan boord zijn en moe dan nog opruimen ok

weltrusten allemaal

20. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Gup, veel plezier weer terug aan boord!

Deel Deze Pagina