Februari 2010 mama's deel 4!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door knorretje84, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij proberen rond 10 uur aanstalten te maken. Renske wil nogsteeds wel eens clusteren 's avonds, dus het is vaak een beetje mikken wanneer het handig is. We slapen meestal wel rond 11 uur, en dan is het afwachten hoe laat ze zich weer meldt.

We hebben trouwens geen klagen, natuurlijk zijn mijn nachten steeds onderbroken met voeden en verschonen, maar tussendoor slaapt zij gewoon en kan ik ook weer op 1 oor. Toch is het wel wennen...

2. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Jeanne, gefeliciteerd met Elena!

Belliebel, ik snap je verdriet! Je laat je kindje achter in vertrouwen dat er goed voor gezorgd word en dan zie je dat ze zomaar kindjes laten huilen, zonder er iets aan te doen...
    Ik kan je niet zeggen wat je moet doen, maar ik leef erg met je mee!

Duster, weet je wat je kan doen als je een te groot toeschiet reflex hebt, je kan dan op je rug gaan liggen Jasmijn op je recht op je buik laten liggen met haar hoofd bij je borst en haar dan zo laten happen. Dan moet het toeschieten omhoog zal maar zeggen en zal het minder hard in haar keeltje spuiten. Ik hoop dat het een goede tip is voor je?!

Er zijn trouwens veel meiden de 18e bevallen zeg!

Bwtje, ik kan de avonden nog best lang wakker blijven zonder middag slaapje, maar als ik dan op bed lig ben ik ook knock out!

Anticonceptie, ik heb 2 klemmetjes ;)

Ladytijger, fijn dat Bram zijn broekje weer vol geproduceert heeft ;) Moest toch ff wennen aan de fles denk ik!

Nou hier een wat mindere nacht achter de rug. Maribel vond het veel lekkerder om bij mama te slapen dus wilde liever niet d'r bedje in, maar mama vond van wel dus dat leverde nogal wat huilbuien op. Maar uiteindelijk gaf ze eraan over en ging ze toch slapen.
    Maar ik sliep daardoor wat minder lekker.
    Ook die kat is ontzettend vervelend 's nachts, hij kan sinds er een kastje in onze slaapkamer staat in onze kast. Dit is een kast die Fred in elkaar getimmerd heeft en gesloten word met een gordijn. Maar nu ligt die kat er dus in en gooit werkelijk alles naar beneden omdat hij de ruimte wil hebben. Dus ik schrik elke me elke keer het apelazerus omdat er weer is naar beneden dondert. Het kastje moet daar maar weg vind ik, want het is zwaar irritant aan het worden nu!

3. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Whaahahahahaahaha wat schrijf je dat lekker subtiel!!
    Rotzooi achteraf klinkt alsof het vanalles kan zijn (een vuilniszak in een steegje, een mesthoop achter de koeienstal of stukjes karton na een knutseluurtje) Maar in deze context..... YUK :D

Wel heel fijn dat het vloeien is gestopt. Is toch een heerlijk moment hé!

4. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

hoihoi

Hier gister een soort van 'regeldagje' gehad. Devin kwam vanaf 2 uur 's middags tot vanmiddag 12 uur om de 2 uur voor een voeding :$. Maar hij drinkt maar 1 borst per keer, omdat hij daar meer dan genoeg aan heeft. Nu zat er net 3 uur tussen en nu ligt meneer weer heerlijk in dromenland.
    Vanochtend is hij weer gewogen en weegt nu 3730 gram dus bijna terug op zijn geboorte gewicht. Hij woog bij de geboorte 3840 gram en op dag 4 was dat 3580 gram. Dus gaat goed :D.
    Verder ben ik vandaag ff met de kraamhulp en Devin in de draagdoek een rondje gaan lopen. Was wel ff lekker na al die dagen binnen.

@ Spenen: hier trouwens ook al speen in gebruik, niet regelmatig maar soms heeft hij er behoefte aan. Hij had hem op dag 2 al, omdat hij zuigbehoefte bleef houden na de voeding, en met zn speentje viel hij dan lekker in slaap en sliep zo 3 uur.

@ Belliebel wat fijn dat het wat beter gaat Dinand.

5. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Over anti conceptie: ik neem denk ik weer een Mirena. Ik heb nu 2 gehad en het is eigenlijk wel goed bevallen! Geen menstruatie of tussentijdse bloedingen, 5 jaar geen omkijken naar.... alleen het plaatsen is geen feest. Maar ja, dat is een paar minuten!

Ik ben eigenlijk wel klaar met 3 kids maar mijn man heeft het er steeds over dat ie heel graag meerdere kinderen zou willen. Dus ik denk dat er eerst een goed gesprek moet komen over een jaartje en dan kunnen we beslissen wie van de 2 evt. gaat voor sterilisatie.

6. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    hallo dames,
    ik kom me weer melden, hier gaat alles goed! Hier geen borstvoeding meer, ik kolf wel regelmatig maar er komt maar 30 a 40 cc per keer en dat is niet voldoende voor mijn kleine jochie... dus meer flesvoeding...

Anticonceptie: hier mag ik nog niet aan de pil omdat er tijdens de bevalling mijn hart niet goed functioneerde moet ik nu 14 april naar het cardioloog. Mijn hart werkte niet zo goed en hierdoor kreeg ik ook geen ruggeprik en nu moet ik na 6 weken naar het ziekenhuis.. hopelijk is het niks ernstig..

Ik zal zo mijn bevallingsverhaal posten als mannetje niet wakker word anders word het morgen :)

7. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Goedeavond meiden.....

Eens even zien:

@ anticonceptie:
    mmmm, las dat sommige van jullie alweer "actief" zijn......ik moet er niet aan denken....ben ik nou gek? maar idd moet weer gaan nadenken over wat nu....Kinderwens is groot en we gaan zeker nog voor een tweede (mits dat natuurlijk allemaal lukt enzo, maar proberen gaan we zeker) dus ik weet nog niet zo goed wat ik wil qua anticonceptie......voorlopig heb ik het nog niet nodig.....mijn man hoeft niet aan mij te zitten....hihi....best raar eigenlijk, voor de zwangerschap lustte ik er wel pap van, hoe vaker, hoe beter....hihi....

@ borstvoeding:
    Hier loopt het kolven sinds gisteren als een trein....Voor gisteren haalde ik per kolfbeurt (iedere 3 uur) er zo'n 80ml uit.....Nu zit ik op 130 per keer.....Voel me een enorme melkkoe, maar ben blij dat ik het op deze manier kan doen.....Vond het zo erg dat Aidan niet aan mijn tepel kon zuigen.....

@ Wondertje:
    Gefeliciteerd met Jens!

@ Melek:
    Hoezo functioneerde jouw hart niet? Was je hartslag te hoog/laag/onregelmatig??? Had het nog gevolgen voor jouw bevalling???

@ Naar buiten gaan:
    Vandaag voor het eerst naar buiten geweest...Heerlijk een stukje gewandeld...Valt toch ff tegen zo actief bezig zijn. Het is bij een klein rondje gebleven.....

@ '"napijn":
    Op zich heb ik nergens meer last van, zelfs het vloeien is al over....Maar ik heb alleeen wanneer ik opsta vreselijke pijn in het gebied bij mijn plasgaatje....Dat doet vreselihjk zeer, en zodra ik eenmaal goed en wel sta en beweeg trekt het weg....Het is geen blaasontsteking, dat heb ik al laten checken. Vk staat ook voor een raadsel...Voor iemand misschien herkenbaar???

@ Iedereen:
    Hoe gaat het ermee?

8. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Meiden die nog moeten bevallen:

Hopelijk zijn jullie snel aan de beurt!!!

14 febr ‘10
    Bhappy -1e kindje - TB - BV

16 febr ‘10
    Futuremama81 - 1e kindje - ZB - BV

18 febr ‘10
    Jo7 -3e kindje - ZB - BV

20 febr ‘10
    Naatje070 -2e kindje - TB - BV

24 febr ‘10
    Julia84 - 1e kindje - ZB - FV

26 febr ‘10
    Jodelahiti - 3e kindje - ZB - BV

9. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Bedankt voor de reacties op het spugen van Matthijs. Het probleem is alleen dat ze de melk niet te snel binnen krijgt. Ze doet het gewoon lekker op haar gemak, slaapt en tussendoor drinkt ze af en toe. Het probleem is dat ze blijft drinken tot ze echt te veel heeft en gaat spugen. Als ik haar eerder vd borst haal gaat ze weer huilen :(

Waarschijnlijk heeft ze gewoon zuigbehoefte. Bij Matthijs zijn we daardoor vrij snel begonnen met een speen, maar we kijken het vandaag nog even aan.....

10. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

knorretje die pijn in de buurt van je plasgaatje heb ik ook gehad. maar dat is vanzelf weer over gegaan ik heb nu nergens mee last van. maar misschien kwam dat bij mij wel door mijn blaasontsteking. maar de kraamzorg dacht dat het kwam omdat tijdens de bevalling ook je urinebuis onder hoge druk komt te staan. vandaar dat ze willen dat je na je bevalling weer kan plassen.

11. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Thnx voor je reactie....
    Fijn dat ik niet de enige ben die dit heeft......(voor jou natuurlijk minder!).....Blaasontsteking is het iig niet, dat is gecheckt.....misschien idd uitwerking van de bevalling......

12. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

~~een dikke knuffel wave~~~~~~
    voor alle meiden die nog wachten op hun wondertje.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

13. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

@ lilalief hoe gaat het met jouw?
    is je schoonmoeder nog een beetje bij gedraaid sinds de geboorte van lila. je hebt trouwens mooie foto`s van je meisje staan op hyves:D

knorretje graag gedaan hoor. jullie helpen mij ook als ik ergens mee zit en om advies/ tips vraag.

melek. wat ging er dan niet goed met jouw hart tijdens de bevalling?

14. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Troel, hoop dat je vannacht beter slaapt dan.

Mama25, super dat hij alweer zo is aangekomen.

Melek, jeetje, ben benieuwd naar je bevallingsverhaal. Hoop dat er niets ernstigs met je hart is..

Knorretje, super dat het zo goed gaat met het kolven.

Duster, klinkt idd als zuigbehoefte, dan toch idd maar een speentje proberen?

Hier vanavond alleen thuis, boniman moest weer voor zijn werk op pad. Maar de meiden liggen beiden in bed.. eens kijken hoe lang Mirthe het redt voor de volgende voeding.

15. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    knorretje, natuurlijke bevalling of keizersnee?

iedereen bijna bevallen...wat is het snel gegaan zeg deze maand! iedere dag wel iemand.
    t zijn ook allemaal zulke mooie baby s , mogen jullie trots op zijn!!!

ik heb vandaag ook weer een echo gehad(onverwachts :) ) en alles was nog goed. nou op naar de 20 weken...

16. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Natuurlijk......een mega-snelle bevalling. Vanaf vliezen breken tot aan dat de kleine er was 7 uur....Wel een knip gehad....

17. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Prulleke, wat geweldig dat alles weer goed was.

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Goede avond allemaal,

Hier even een snel berichtje van mij, Ik ben net thuis en ben dood op, De bevalling is al met al me mee gevallen ondankt het toch een keizersnede is geworden het verhaal volgd nog.

Alleen haar naam is niet goed gespeld :D Het moet zijn Karishma hihi een h vergeten kan zijn dat ik het niet goed door heb gsmst was ook behoorlijk nog van de wereld tijdens het sms,je. Maar alles gaat goed! de foto.s volgen nog moet ze nog oplouden op me pc. Groetjes en tot horens. Patricia

19. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Jee Pnirmal, welkom terug! Gefeliciteerd met Karishma. Ben blij te lezen dat het je is meegevallen, ondanks de keizersnee. Ben benieuwd naar het verhaal én naar Karishma spam!

20. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Haaaa, wat een opluchting dat alles oké was bij de echo! Hoe kwam het dan dat je onverwachts een echo kreeg? Was je gewoon voor controle en zeiden ze 'hup, een echo kado'? :D
    Leuk zeg, ik ben echt blij voor je dat het goed gaat! Nog een paar daagjes en je zit op de 12 weken!!!!!!

@ Pnirmal, tóch een KS dus... fijn dat het je toch is meegevallen dan. Je was zo bang voor een KS!

@ Knorr, fijn dat dat kolven goed gaat joh!

@ Ladytiger..... bedankt voor de knuffelwave!!!!

@Hier: ben doodmoe, vandaag eigenlijk veel te veel te veel te veel gedaan. Allerlei boodschapjes gedaan met de camper (mijn man had de auto mee...) en met dat enorme ding rijd je niet zomaar hup effe ergens heen. Geen stuurbekrachtiging enz.
    En dan dat in- en uitstappen...whahha zie je het al voor je met een enorme buik en 2 kids die om me heen hupselen.
    Toen natuurlijk koken, eten, samen huiswerk maken, kids in bad, voorgelezen, nog even gekletst en nu zit ik dan eindelijk.

RUST!
    En lekker op tijd naar mijn bedje toe.

Deel Deze Pagina