Februari 2010 mama's deel 4!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door knorretje84, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    hier is meneer weer aan de borst in slaap aan het vallen ;)
    Eva slaapt, en met Sem ga ik zo bakken..

vanochtend was mijn vuurdoop met naar school brengen maar allemaal goed gegaan ;)

eten vanaaf?? wat staat er bij jullie op het menu??
    wij krijgen hier weer eters, eentje met koemelk allergie e.d. dus hier simpel spaghetti met rode saus..en geen toetje voor dr :p'
    aaahhh ;)

tot klets weer en zal binnenkort weer komen spammen :)

2. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Bekijk bijlage 53912

Bevallingslijst:

Bevallen:

01 okt ‘09
    Prulleke - *Nikki - om?? - ??gr - ??cm - 19 wkn *Altijd in onze gedachte!*
    27 dec ‘09
    Moon85 - Wessel - om ?? - 2628gr - 44cm - 31+6 weken
    10 jan ‘10
    Babylove1 - Naam? - om 21:12 - 2360gr - 36 weken
    20 jan ‘10
    Sonja - Robin - om 14:30 - 3515gr - 37 weken
    24 jan ‘10
    Ladytijger - Bram - om 14:50 - 3330gr - 38+3 weken
    27 jan ‘10
    Mammamia - Etienne - om 13:24 - 3800gr - 53cm - 39 weken
    Angelsfire - Tygo - om 19:09 - 3330gr - 38+5 weken
    28 jan ‘10
    Luca - Tristan & Rafael - om ?? - 3450gr & 3200gr - ??weken
    29 jan ‘10
    Liedel1 - Melle - om 23:59 - 3280gr - 50cm - 38+1 weken
    1 feb ‘10
    Klusser - Jop - om 05:06 - 2860gr - ?? cm - 38+5 weken
    2 feb ‘10
    BWtje - Bas - om 03:04 - 3720gr - 49cm - 38+4 weken
    3 feb '10
    Belliebel - Dinand - om 10.24 - 2850gr - 48cm - 37 weken
    4 feb '10
    Schatje - Bradley - om 02.40 - 3370gr - 47cm - 38+2 weken
    5 feb ‘10
    Troeltje - Maribel - om 14:51 - 3420gr - ??cm - 38..weken?
    6 feb ‘10
    Mir5555 - Wesley - om 20:00 - 3815gr - 50cm - ??weken
    7 feb ‘10
    Minimouse - Michelle om 14:25 - ??gr - ??cm - 39+2 weken
    8 feb ‘10
    Evenstar - Renske - om 17:30 - 3840gr - 50cm - 39+4 weken
    9 feb ‘10
    Boni001 - Mirthe - om 01:08 - 2730gr - 47cm - 40+2 weken
    11 febr ‘10
    LilaLief - Lila - om 12:02 - 3620 - 51cm - 40 weken
    Guppekop - Daniel - om 11:45 - 4130gr - 51cm - 41+2 weken
    Dondersteen1 - Ylva - om 21:26 - 3900gr - 50cm - 41+1 weken
    12 febr ‘10
    Dennismartine - Steyn - om 8:30 - 3900gr - ??cm - 39 weken
    13 febr ‘10
    Lady Jane - Jonathan - om 07:14 - 3540gr - 52cm - 40+1 weken
    Melek42 - Sidar - om 18:12 - 3410gr - 52cm - 39+1 weken
    14 febr ‘10
    Knorretje84 - Aidan - 10:59 - 3200gr - 50cm - 38+6 weken
    17 febr ‘10
    Mama25 - Devin - om 07:09 - 3840 - ??cm - 39+4 weken
    Ninja2 - Sem - om ?? - 2920gr - 46cm - 39+4 weken
    18 febr ‘10
    Mamastarlight - Lily - om 00:28 - 3410gr - 48cm - 41+2 weken
    Bloempje83 - Sam - om 02:35 - 4000gr - ??cm - 40 weken
    Tonka - Benthe - om 16:17 - 3890gr - 50cm - 41 weken
    Carolyn - Jade - om 21:09 - 3640gr - 50cm - 40+3 weken
    Jeanne59 - Elena - om 20:45 - ??gr - ??cm - 40 weken
    20 febr ‘10
    Duster - Jasmijn - om 08:25 - 3255gr - ??cm - 40+4 weken
    Wondertje - Jens - ??? - 40 weken
    Bhappy - Jorinde - om 19:25 - ??gr - ??cm - 40+6 weken
    21 febr ‘10
    Pnirmal - Karishma - om 01:00 - 3000gr - ??cm - 40+6 weken

Gaan nog Bevallen:

16 febr ‘10
    Futuremama81 - 1e kindje - ZB - BV

18 febr ‘10
    Jo7 -3e kindje - ZB - BV

20 febr ‘10
    Naatje070 -2e kindje - TB - BV

24 febr ‘10
    Julia84 - 1e kindje - ZB - FV

26 febr ‘10
    Jodelahiti - 3e kindje - ZB - BV

Aantal baby's: 41

Geslacht:
    Blauw: Jongen (2)
    Roze: Meisje (1)
    Oranje: Onbekend / Verrassing (2)

Bevallen van:
    Meisjes (15)
    Jongens (21)

TB = thuis bevalling, ZB = ziekenhuis bevalling, KH = KraamzorgHotel GK= Geplande Keizersnede
    BV = borstvoeding, FV = Flesvoeding

1e kindje, 2e kindje, 3e kindje, 4e kindje, 5e kindje.

Wil je ook op de bevallingslijst van het forum?
    Stuur mij dan een PB’tje, ik zal de lijst hier bijhouden.
    (Op de site is dus een andere lijst en houden meerdere dit bij!)
    Graag ook even PB’en als er iets aangepast moet worden, en waar ?? staan!
    Bedankt!
    BWtje

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
  4. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik heb de Medela mini electric, de enkele, bevalt prima!
    Dat is degene die de kraamverzorgster me aanraadde..

Hier beginnen m'n tepels weer pijn te doen, maakt dat ik opzie tegen voeden.
    Ik vraag me af of ik verkeerd aanleg, ze heeft wel meer dan alleen mijn tepel in haar mondje en haar bovenlip naar buiten gepruild.
    Moet zeggen dat ik altijd al gevoelige tepels had, ik vraag me af of ze eraan gaan wennen...

5. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    @ evenstar... jeetje zoveel melk! Vroeger kon je daar nog heel wat geld mee verdienen. De moeder met veel melk was dan een 'min'. Die liet zich inhuren bij de welgestelde mensen om baby's te voeden.
    Maar ja, daar heb jij niets aan met je cup c en cup e...
    Succes met de hulp die je erbij krijgt! Wie weet krijg je nog wat goede tips.

@ Lilalief, ik heb ook gevoelige tepels en bij mijn kids hielpen andere houdingen erg goed. Steeds dezelfde houding maakte dat ik zulke pijnlijke tepels had bij het toehappen, dat mijn gezicht ook echt vertrok van de pijn...oewwie kan die pijnscheut nog zo goed herinneren!!!

6. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Had net een heel verhaal getypt over het blokvoeden e.d. van Evenstar! Heel herkenbaar meid, ik had dit PRECIES hetzelfde met Marcus. Ontzettend veel melk en een onwijze toeschiet reflex! Ik stond dus ook midden in de nacht de druk eraf te kolven en ook ik gaf hem voeding op mijn rug zodat het minder hard in zijn mondje spoot. Door het vele voormelk had hij onwijze krampjes. En op een zeker moment wilde hij elk uur drinken en dat brak mij en Lisette op waardoor ik gestopt ben.
    Heb nu zoveel spijt dat ik geen lactatiekundige heb ingeschakeld. Ben wel op eigen iniatief gaan blokvoeden en dit werkte wel even, maar helaas bleven mijn borsten zo vol!
    Dus evenstar, blijf die lactatiekundige in haar kraag vatten, ik weet zeker dat het wel goed komt met goede begeleiding.

Tip voor lilalief, kijk eens op borstvoeding.com, dit is een hele goede site voor tips en trucs! En je zou eens de bakerhouding kunnen proberen, deze heeft mij erg geholpen toen mijn tepel zo zeer deed! Ik denk als je tepels weer zeer gaan doen dat ze inderdaad niet goed aangelegd ligt. Als je tepels iets naar buiten staan bv. moet je haar ook echt aan de buitenkant aanleggen. Baby naar de tepel brengen en niet de tepel naar de baby.
    Maar kijk echt ff op die site, daar staan ook filmpjes hoe je moet aanleggen e.d.!

7. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    ik heb net met mijn dochter uitnodigingen in elkaar geknutseld voor haar 9e verjaardag... 13 maart is ze jarig en op 10 maart is haar kinderfeestje. ik hoop dat beeb er dan inmiddels een weekje is want anders wordt het wel heel druk....
    Nou ja ik zie wel hoe het loopt. Komt sowieso goed!
    Tenzij ik precies op dat moment lig te bevallen natuurlijk...oeps!

@ BWtje veel plezier met de eters vanavond!
    @ Troeltje, succes met zoeken naar een baan joh... toch wel een drukke tijd die jullie nu krijgen dan. Mijn man heeft ook een eigen bedrijf maar ik moet ook wel een baan erbij gaan doen hoor!
    En dan heb ik mijn studie nog waarvoor ik nog 700 uren stage moet gaan lopen...
    Ik begin gewoon met de stage als de zaken wat beter gaan. Tot die tijd werk ik het theoretische gedeelte af en werk ik in loondienst.
    Je moet wát he!

8. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    En Evenstar, over de zaak. Deze loopt momenteel wel goed, in de zomer wat minder door de crisis. Maar dit is het punt niet, het punt is dat de zaak een VOF is en de partner van Fred nu de VOF in een eenmanszaak door wil zetten. Hij heeft de middelen om dit in een rechtzaak door te zetten en wij niet.
    Dus de kans is groot dat Fred er uit gaat stappen, omdat hij de middelen en de kracht er niet meer voor heeft. Hij heeft 2,5 jaar lang bijna dag en nacht zich voor de zaak ingezet, en dat breekt hem nu op.
    Hij is na de KS een week thuis geweest bij de kinderen en hij mist dat heel erg. Ook dat hij nooit zomaar ziek kan zijn of op vakantie kunnen daar baalt hij van. Liefst wil hij nu lekker voor een baas werken een aantal jaartjes, lekker van 9 tot 5 en dan over een paar jaartjes weer een eigen zaakje beginnen.

Maar ja als hij gaat werken, moet ik ook wel werken om een beetje hetzelfde inkomen als nu te hebben. Maar ergens vind ik het ook wel lekker om zelf weer aan de slag te kunnen! Maar ja vind maar eens een passende vacature!

9. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    @ Jodelahiti, ja pijnlijk hè? Ik zit echt even met dichtgeknepen ogen en de tanden op elkaar..

@ Troel, ik heb even gekeken en gelezen, heb niet het idee dat Lila verkeerd aangelegd is.
    Misschien moet er toch maar eens iemand meekijken, komt zo''n lactatiekundige op verzoek bij je thuis om te helpen?
    En wordt dat vergoed?
    Ik heb die bakerhouding weleens geprobeerd, de ene keer lukt het en de andere keer niet.. :(

10. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Hoihoi

Hier was de kv vandaag voor het laatst... zucht
    Wat gaat de tijd toch snel! Vandaag weer ff naar buiten gegaan was weer lekker. Met Devin gaat t erg goed. Drinkt goed, en komt weer om de 3 uur, en vannacht kwam hij 2x om de 4 uur. Had zelf alleen wel een pijnlijke harde borst, ook mijn temp. was vanochtend iets hoger, gelukkig is hij weer gezakt. Alleen ff goed in de gaten houden.
    Ook de vk heeft vanochtend de zorg afgesloten, was ook erg tevreden. Toch wel fijn om te horen :D. Straks ga ik mn mannetje nog ff lekker in bad doen, want daar is t nog niet van gekomen.
    Mijn mannetje lacht ook regelmatig, zo schattig. Helaas nog niet vast kunnen leggen... hahah

11. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Dat is naar Troeltje!

Eigen baas zijn heeft zo zijn nadelen he..
    Wij zitten morgen in een hoorzitting, hebben een wanbetaler.
    Alleen heeft meneer de zaak op naam van zijn vriendin gezet, die nu in een bezwaarschrift sympathie probeert te wekken door zichzelf neer te zetten als alleenstaande bijstandsmoeder van 2 met de 3de op komst.
    Stelletje flessers.. ik wordt hier zo boos om!
    Hoop dat het me morgen niet al teveel energie kost..

12. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Lila, neee dat is helemaal erg! Ik hoop ook voor je dat het niet teveel energie kost en jullie jullie geld krijgen!

Ja een eigen zaak hebben heeft 2 kanten. Je zou denken, gaan en staan waar je wil, maar ondertussen heb je ook nog de administratie e.d. waar je ook nog een hele klus aan hebt!
    Nou ja ik zie wel hoe het loopt, maar eigenlijk wil ik wel eens een normaal gezinsleven leven, met een man die wel thuis is bij het avondeten en zonder gestress een vakantie kan boeken!

13. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Oeh that would be soooooo nice!

Maar ja.. ik mag nu niet klagen Frank heeft veel personeel ingehuurd om lekker thuis te zijn in deze periode.
    Al komt er dan financieel wel weer wat druk bij kijken..
    Eind dit jaar hopen we de hal achter het huis gebouwd te hebben zodat Frank doordeweeks lekker bij huis kan werken.
    Hij werkt dan ook nog wel buitenshuis en in de weekenden 's nachts, maar hij kan in ieder geval makkelijk even thuis lunchen e.d.

14. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Mama, gaat hard he die tijd!

Was je tevreden over je kraamhulp?
    Hier had een hele hele trage die echt geen stap teveel deed. Ze deed wat ze moest doen en that's it.
    Op dag 3 vertelde dat ze nog leerde, opzich niet erg, maar ik had om een kraamverzorgende gevraagd met ruime ervaring. Dit omdat ik al 2 kinderen heb en het meeste al wel weet.
    Maar helaas hebben ze daar niet naar geluisterd. Ik kon toen natuurlijk ook niet meer zeggen dat ik iemand anders wilde.
    Wel frustrerend hoor, want ze kondigde de eerste dag al aan dat ze erg langzamer werkte dan anderen, maar dit kwam omdat ze zelf erg rustig was en dat ze graag alles netjes opschreef en het daarom leek of ze veel in de boekjes zat.
    Nou hier kon ik dus niks meer van zeggen na ze dit verteld had. En ik kon ook niks zeggen van haar werken want ze deed wat ze moest doen...

Toch wel jammer dat mijn laatste keer zo afgelopen is! Had graag iemand gehad die graag wat extra stapjes wilde doen (en dan heb ik het niet eens over schoonmaken, maar meer over de zorg van de andere kinderen) en mij dingen kon vertellen die ik echt niet wist...

Oohhh ja toppunt was nog toen zij mij vertelde dat ik tijdens mijn bevalling bij Marcus tussen de weeen door echt wel weeen gevoeld had en niet de pijn van het litteken dat zo ontzettend op spanning stond dat het PIJN deed. Zelfs de gynaecoloog zei dat dat de pijn was die ik voelde en zij daarom zo onder de indruk was (ik gilde ook ontzettend) en meteen op een KS overging.
    Vond het wel een beetje betweterigheid van de kraamhulp om dat zo te zeggen. Maar ik heb haar wel duidelijk weten te maken dat het echt geen weeen waren maar echt de pijn van het op spanning staan van mijn litteken wat tijdens het zetten van de snede ook een stuk inscheurde.

15. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ Troeltje gaat idd hard.
    Ik was erg tevreden over mijn kraamhulp. Had een wat oudere vrouw, en was erg relaxed. Ging ook erg leuk en goed met Jaylinn om, en vertelde ook wel dingen, maar vroeg daarnaast ook of ik nog wist hoe dat zat enzo.
    Een hele fijne kraamtijd gehad.
    En omdat ik ook de opleiding tot kv wil gaan doen, vertelde ze ook nog dingen, erg leuk. Zal haar wel missen hahah. Echt een schat van een vrouw.

16. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ahhh fijn mama! Het is misschien ook wel moeilijker als je bij een kraamvrouw komt met al 1 of meerdere kinderen. Meestal weten ze bijna alles wel en daar kom jij dan met je net nieuw geleerde vaardigheden ;) Daarom vroeg ik dus om eentje met ruime ervaring. Zo eentje als jij had dus!

Hier ging ze ook wel leuk om met Lisette en Marcus hoor, maar bijvoorbeeld 1 dag heeft ze Marcus niet een keer te drinken gegeven en ook geen broodje. En dat terwijl ik op bed moest blijven van d'r! Nou ja uiteindelijk ging ik er dus toch maar uit om hem te voorzien van eten. En ook verschonen deed ze niet. Weet niet of het haar taak is, maar ik heb een keizersnede gehad en kan hem echt niet tillen.

Naja misschien had ik het moeten vragen, maar ik had daar geen eens zin meer in. Steeds wanneer er iets gebeurde (bv een beker viel om) stond ze er eerst 1 minuut naar te kijken en kwam dan pas in actie. Ik irriteerde me eigenlijk alleen maar aan d'r hahahaha.

17. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @ bhappy:
    Gefeliciteerd met Jorinde....Geniet er maar lekker van!!!

@ Kraamhulp:
    Volgende keer heb ik een voorkeur....Had echt een topvrouw!!!

@ Wakker zijn:
    De lieve schat van mij kan ook echt enorm wakker zijn. Hij kijkt dan met die enorm grote blauwe kijkers aandachtig in het rond,,,,Leuk om te zien....Pak hem dan niet altijd op, ligt eraan wat ik op dat moment aan het doen ben....

@ De nog moeten bevallen dames:
    SUCCES!!!

18. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    troeltje jammer dat het zo gelopen is. je had het beter wel kunnen zeggen hoor! dan had zij het ook geweten en had jij je kraambed beter af gesloten!! nou is het zo n zonde!!!
    en ook al heb ik pas 1,5 jaar ervaring, het is maar net welke kraamverzorgster je krijgt, ik vind een 1e kindje geweldig om van alles te leren en te vertellen. maar vind een 3e kindje ook zo leuk want je verteld nieuwere dingen en je kan met de andere 2 want gaan ondernemen!
    dus tis maar net welke vrouw je treft hihi

19. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ Knorretje mocht ik ooit nog eens voor een 3de gaan (vast wel :D hahah, nu nog niet hoor!!) dan heb ik ook een voorkeur.
    Ze zei ook dat ze graag nog een keer bij me kraamt, maar voorlopig nog niet... hahah
    Hou het nu ook voorlopig ff bij 2 kids... en tja wie weet wat de toekomst me brengt.

@ Troeltje Hier deed ze wel alles, Jaylinn verschonen, samen broodje eten, fruit eten. Eigenlijk alles. Ze speelde ook met Jaylinn als ik ff aan het douchen was ofzo. Echt super dus.
    Wel vervelend... zeker omdat je ks hebt gehad en niet mocht/kon tillen.

20. bhappy

bhappy Actief lid

19 mei 2009
    286
    0
    0
    4000 gram :D ze had het erg goed in mama's buik.

iedereen die ook bevallen is:van harte!!

belliebel; wat fijn om te horen dat het zo goed gaat.

troeltje;dat is echt niet leuk. je hoort juist te genieten en bij te koemen deze week

hier een meisje met krampjes, zo sneu

Deel Deze Pagina