Hiiii, Ik zit op mijn ouders te wachten na een vreemde nacht... gisteren heeft Renske overdag amper geslapen, om de 2 uur om eten gevraagd en daarna nog wat geclusterd en gejengeld 's avonds (as usual). Ik heb daarna mijn borsten nog leeggeklolfd (toch nog 100 cc), en ben gaan slapen. En om 3 uur was ze nog niet wakker (laatste voeding/nou ja, hapje om half elf...). Omdat ze luieruitslag heeft wil ik haar eigenlijk niet zo lang in gore luiers laten liggen, daar wordt het echt erger van en zij poept en piest heel veel! Dus toen ze enigzins wakker was, heb ik haar aangelegd, viel ze gewoon in slaap haha. Ik haar verschonen, DE manier om haar wakker (en boos) te maken. Om 6 uur het zelfde, en toen had ik toch weer een erg gestuwde borst. Heb de hele slaapkamer ondergesmeerd want met mijn slaperige hoofd legde ik de handkolf op zijn kant. En daarna ook pas weer na tienen... stond ik weer met stromende tieten onder de douche. Ik zou blij moeten zijn met langere pauzes tussen voedingen, maar met mijn melkzee en stuwing is het echt geen feest Daarnaast zijn mijn voedingen altijd een knoeiboel, ik heb door de zee ook een sterke reflex, zij smakt daardoor in het begin erg, verslikt zich veel... en OVERAL MELK!!! Dat wordt geen borstvoeding geven bij een kopje koffie bij de Hema voor Evenstar!! help?
Oh boeh... Hier moeten we af en toe ook veel moeite doen 's avonds, maar veel wiegen op schoot helpt ook nog wel eens. Het is een hele toer om een boos/huilend kindje aan de borst te krijgen, maar als ze enigzins rustig is, kan een slaapmutsje aan de borst wel heel effectief zijn (en leg dan aan aan je meest LEGE borst, voor een lekker beetje slagroom zeg maar). Ik kan er ook nogsteeds niet heel goed tegen als Renske ongelukkig is Gelukkig is ze over het algemeen heel tevreden, maar bij het verschonen... en dan heeft ze rode billetjes dus dat doet ook zeer... dikke tranen ook hier, mama huilt hard mee. Het zal wel wennen op den duur... knuff!!!
Je maakt ook nogal wat mee!! Een normale kraamtijd kan al zwaar zijn, ook met een gezonde, dikke, tevreden baby... je hoeft je hier ECHT niet groot te houden hoor, niet voor ons! Hopelijk komt je ventje snel weer wat aan. Het kost hem natuurlijk ook veel energie om over een operatie heen te komen. liefs en knuffel
Hahaha Evenstar, zoals je het omschrijft klinkt het erg komisch, maar weet uit ervaring dat het zeer gefrustreerd kan zijn! Stuwing is in principe wel goed omdat het de melkproductie weer omlaag brengt, maar zeer doet het wel! Inderdaad een beetje wegdrukken onder de douche. En ja dat toeschietreflex, dat was bij mij ook het grootste probleem bij Marcus. Je zei al dat je op je rug voedde maar dat dat ook niet zo'n succes was (toch? dat was jij toch?). Dat was mijn enige tip ook voor je, ik deed dit ook met Marcus. Het is ff wennen want je legt ze natuurlijk op een heel andere manier aan en moet het hoofdje omhoog houden om ze te laten happen, maar het went wel hoor! Lukken die blokvoedingen goed trouwens?
Hoi Hoi, Na een hele dag op bed en een lieve man die alle nachtvoedingen op zich heeft genomen, voel ik mij veel beter dan gisteren....De koorts is verdwenen na de nodige paracetemollen en ook mijn borst doet veel minder pijn. Heeft dat overdadig masseren en kolven misschien toch effect gehad......En waarschijnlijk (weet het eigenlijk wel zeker) was/ben ik oververmoeid, dus daa r kan die koorts ook van geweest zijn..... Ik ben nu aan het kolven, Aidan heeft net voeding gehad en ligt in zijn wieg...Dadelijk ff douchen, was aanzetten, bed verschonen, lunchen, 2e was aanzetten en dan zal het wel weer tijd zijn om Aidan te voeden....Mijn tijd indelen moet ik echt nog leren, maar komt goed! @ Jodelahiti en futuremama: En??? Gebeurt er al iets??? @ cb: Heb dinsdag intake, ben benieuwd..... @ nog plannen voor vandaag???
@plannen:alleen huishoudelijke dingen en vanaaf filmpje kijke met wim denk onder het genot van veel drinken en chips weer kilootjes bijkweken voordatik graatmager ben. knorretje: mooi dat je weer ben opgeknapt! belliebel: tkomt goed! hier ook lekkende borsten onder de douche. hoe word je zo ooit schoon!?:O
Lilalief, hoe is de nacht gegaan? Belliebel, voel met jullie mee en hoop dat Dinand snel weer mee naar huis mag. FM, hoop dat het toch snel mag gebeuren.. Mama25, lekker dat je zo'n goede nacht had. Bwtje, super dat Bas het 's nachts al zo goed doet, lekker van genieten! Troel, balen dat jullie nacht wat minder was. Jodelahiti, hoop dat de volle maan zijn uitwerking heeft morgen. Evenstar, wat een rare voedingen idd. Ben je net gewend aan het ene schema, wordt het weer anders. Maar rustig doorgaan, het gaat zich echt op elkaar afstemmen idd. Knorretje, fijn dat het weer beter gaat met je. Guppekop, die lekkende borsten vind ik niet zo'n probleem, dat vloeien vind ik echt minder.. bah. Maar goed, het neemt al wel af gelukkig. Hier een wat mindere nacht, Mirthe had gisteravond last van krampen en is tot de voeding van half twee af en aan wakker geweest. Tijdens die voeding kwam eindelijk de langverwachte poepbroek gelukkig. Daarna weer geslapen tot 5 uur en daarna kwart voor 9. Maar toen was Jasmijn natuurlijk allang wakker. Die was trouwens vanochtend ook uit haar doen dus is weer op tijd in bed gegaan. Mirthe wou net niet in haar bedje slapen dus zit nu met kind in draagdoek op de bank met de laptop op schoot, maar het werkt wel! Ze slaapt!
@ kolven: Zo, mijn kolfmoment is weer aangebroken!!! Vind het overdag helemaal niet erg om iedere 3uur te kolven....'s nachts vind ik het wel pittig.....Ben benieuwd hoelang ik het ga volhouden.....Mijn streven is lang, we zullen zien! @ vloeien: Hebben jullie er nog veel last van? Hier totaal niet, stopte eigenlijk al na 1 week, alleen wanneer ik heel druk bezig ben komt er nog wat bloed vrij..... @ eten; Hoe is het met jullie eetlust? Hier totaal geen zin in avondeten en snoep....Ontbijt en fruit gaan er wel in, maar verder....blehhhhh......Val daardoor echt af...nog 2 kilo en dan zit ik op mijn oude gewicht....ben er nu dus 10 kwijt! @ regen: Blehhhhh, hier regent het alweer....Had net bedacht zo even naar buiten te gaan. Het zit me niet mee. Sinds de geboorte van Aidan ben ik pas 1x buiten geweest....Voel me opgesloten door dit baggerweer.....Hopelijk wordt het volgende week beter weer! @ iedereen: Fijn weekend....Met veel genieten van onze beebs en hopelijk met de laatste bevallingen....!!! Zet hem op!
@ eten: gaat wel goed, moet meer opletten dat ik voldoende drink eigenlijk.. @ regen: helemaal met je eens! Bah bah en nog eens bah, wat een weer....
@ Eten gaat hier redelijk goed, maar totaal geen behoefte aan snoep of zoetigheid. Moet idd wel aandenken dat ik voldoende drink. Ben nu al 11 kilo kwijt, dus zit onder het gewicht waar ik de zwangerschap mee begon, want ben hele zwangerschap maar 4,5 kilo aangekomen. @ Vloeien, was hier al niet veel, en is het nog steeds niet, alleen als ik teveel gedaan heb. @ Vanochtend ff naar de markt geweest, was wel ff lekker, alleen jammer dat het begon te regenen. Ook nog ff langs prenatal geweest en weer een leuk pakje gescoord hahah. Me vader had ook nog leuke spijkerbroek voor Devin gekocht. En dan hoor je al die mensen, och das nog een kleintje! Hahah ben er al zo aangewend dat ik dat wel mee vind vallen. Meneer ligt nu weer lekker uitgeteld, met volle buik in zn wiegje. Jaylinn is aan het kleuren... hahah sinds ze dat ontdekt heeft, doet ze het bijna de hele dag.
Jeetje, dan ben jij echt enorm afgevallen.....!!! Leuk dat je naar de markt bent geweest, hoop dat ook echt volgende week te kunnen doen! Haha, jij kan de prena ook niet zonder iets te kopen uitlopen, ofwel? Heb dat probleem ook, er is zoveel leuks te koop! Cool dat jay-linn het kleuren heeft ontdekt. Is een nuttige bezxigheid en goed voor de fijne motoriek (sorry, mijn juf zijn...komt hierbij naar boven!)
Moet nog wel meer af hoor... hahha was nog niet alle kilo's van vorige zwangerschap kwijt... maar ja komt vast wel goed. Is idd moeilijk om daar uit te lopen, zonder iets te kopen. Heb ook zoveel leuke kleren voor de kids gezien, leuke jassen enzo... nog ff wachten tot april Hahah ja ze vind het echt geweldig!! Nou alleen maar goed... en ontzettend leuk
Ik ga er hier weer even eentje eten geven.....En er komt visite langs..... Kom vanaaf nog wel effe spieken.... Hopelijk dan babynieuws?!
Hoi hoi. Hier gaat het ook redelijk goed. Wel een meisje dat ook last had van haar darmkrampjes en wat uit haar doen is. Wel wennen weer zo kleintje in huis en zelf ja heb wat last van de kraamtranen en onzekerheid haha gaat van zelf wel weer over hoop ik. Fijn dat het met de andere ook goed gaat. Voor de feb mams die nog moeten bevallen s6 en sterkte we leven wel bijna in maart maar ach ja komt wel goed hihi. Groetjes Patricia
Mijn ouders waren net getuige van een hoop gesmak en moesten er hartelijk om lachen, hihi. Maar ja, ik denk steeds dat ik het fout doe, omdat er in de 'boekjes' staat dat ze niet mogen smakken... maar met zo'n zee die zij binnen krijgt moet ze wel- dat zij de lactatiekundige ook. Ja, heb ik wel geprobeerd, maar dan dat zij naast mij zat, ik kan haar ook op mijn buik leggen... ik kan het proberen.
Pnirmal, jij ook kraamtranen... hier zijn ze nogsteeds niet over Ik knal het er maar even uit maar eh: IK MIS MIJN BUIK!!! Heel raar, maar ik MIS het zo vreselijk om zwanger te zijn!! Zo. Dat lucht op.
Ik wilde even meekleppen, rustig op de bank gesettled.. maar heb alweer een huilie i.p.v. een baby hier.. Ik ga d'r maar weer even halen.
Helaas besloot ze dit nu overdag door te zetten, heb geen minuut voor mezelf M'n ouders zijn naar een bruiloft, Frank naar een beurs. Pff.. ik hoop dat dit tijdelijk is!
Toen Frank thuis kwam kon ik niet langer vechten tegen mijn slaap en is hij verder gegaan met troosten. Uiteindelijk heeft ze tussen 3 en half 6 geslapen, en daarna nog tot half 10... Nu dus weer huilerig, zo gauw ik haar in bed leg en ze merkt het na een paar minuten, is 't weer brullen.
Lila, ik heb hier ook een huilend kindje zodra ik haar op bed leg! Nu heb ik van mijn ring sling draagdoek een hangmatje gemaakt in de box en ik moet zeggen ze slaapt hier echt heerlijk in! 's Avonds wel wat moeite met in de wieg leggen, maar na een keer of 4 sussen en wiegen (heb een schommelwieg) valt ze toch in slaap en doet ze het aardig, op de afgelopen nacht na dan Misschien een tip?