@ Buik missen: Ik mis niet zo zeer mijn buik, maar wel het alleenrecht dat ik had toen Aidan nog in mijn buik zat.....Ik vond het zo speciaal dat getrappel in mijn buik, niemand anders wist ook hoe dat voelde....Alleen ik had dat gevoel....Nu wil alle visite de kleine even knuffelen enzo en dat vind ik toch lastig....Nu moet ik hem ineens delen met heel veel mensen....Hoe trots ik ook ben, en hoe graag ik hem ook aan iedereen wil laten zien......Soms denk ik wel: Hij is van mij....blijf eraf!!!.....Herkenbaar??? Ook vind ik sommige dingen erg confronterend....Mijn jas bijvoorbeeld kan ineens weer dicht....Ik kan mijn schoenen weer zien als ik rechtop sta....enz enz enz.....Daar heb ik wel moeite mee....Alles is nu anders (hoe leuk het ook is, begrijp me niet verkeerd) maar wennen is het wel.... @ Naar buiten gaan: Toen Aidan net een week was ben ik een rondje met hem gaan lopen...Heerlijk even die frisse lucht....Net ben ik ook nog een stuk gaan wandelen....Het was eindelijk droog, windstil en absoluut niet koud buiten....Hebben toch een uur gelopen....Heerlijk!!! @ Jodelahiti: Fijn dat alles goed was.....Kan me voorstellen dat je dan toch even schrikt als je de kleine ff niet voelt...Had dat 3 dagen voordat ik ging bevallen. Heb toen ook nog een ctg laten maken....Dan ben je toch weer gerust gesteld.....
@ Loontje: Bijna vergeten......Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Britt!!! Geniet ze!!! @ Ninja: Leuke foto's!!!
Ben er weer vandoor.... Het kolfmoment zit er weer op, de kleine is compleet verzadigd en manlief heeft het eten klaar!!! Fijne avond!!!
Helleuw, Ninja, superleuke foto's! Wat een schatje zeg! Ik ga lekker met mijn man en kiddies onder een dekentje op de bank Garfield kijken en chips eten! En genieten van het feit dat ons beebje gezond is! Hmmmmmmm
Ben al een paar keer met haar naar buiten geweest, moet ook wel met een hond die uit moet. Als je hem maar warm aankleed kan dat ook prima.
Huilt Lila eigenlijk veel op een dag? Anders is het misschien een idee om er even naar te laten kijken? Bijvoorbeeld door een ostheopaat of fysio.. zou mss kunnen dat ze nog wat last van de bevalling heeft.
Zit hier heel rustig op de bank, man man wat ben ik moe. Maar ja, dat is het "nadeel" van borstvoeding, daar moet ik zelf toch bij zijn . Dus wachten op de laatste voeding (maar dat zal wel rond 11 uur zijn) en dan lekker slapen! Gelukkig is het morgen zondag, doen we het 's ochtends altijd rustig aan....
Hier ook nog steeds, daarom roep ik nu alvast dat hier zekerweten een tweede kidnje komt hahaha....voorlopig nog niet hoor, eerst Dinand maar eens een jaar of 2 laten worden.
Weer ffies snel er doorheen gesjeesd, heb nog leuke semspam gezien, wat een schatje. Hier weer een beetje positief nieuws, Dinand is weer aangekomen. Een 90 gram, dus zit 10 gram boven zijn geboortegewicht. Ben benieuwd hoeveel hij morgen weegt. Verder wel beetje moe, maar wacht even tot ik me laatste kolfmomentje gehad heb. Is helaas pas rond 12 uur, beetje jammer weer.
Ik wilde zo graag dat ik mee kon klagen betreffende teveel borstvoeding!! In het ziekenhuis is dit wel zo verknalt voor mij...Vier dagen lang 4 verschillende diensten personeel die allemaal anders wilden aanleggen en ik kon niets daar ik maar 1 hand kon gebruiken, de andere zat vol met infusen en een spalk, kon niet uit bed dus was afhankelijk. Resultaat was dat na drie dagen geworstel en een zeer gefrustreerd kindje ik over ben gegaan naar flesvoeding voor Benthe en ik kolf. Door de onrust, de koorst, de de frustratie liep dit niet. Thuis laterweer opgepakt,liep ietsje beter maar nu op dag 10 zit ik dus nog maar op 35/ 45 cc per keer Aanleggen zou je zeggen, nou mijn meisje is bang geworden voor mijn borsten door al dat getrek in het ziekenhuis. Helemaal panisch wordt ze, zweten en gillen!! Ik Ben dit aan het door breken door haar gewoon bij me te houden en we gaan vandaag voor het eerst samen douchen. Ik vind het echt vreselijk dat ik haar niet kan voeden. Niet op een normale manier zwanger, klote zwangerschap, bevalling from hell en nu dit, gelukkig is mijn meisje meer dan ik had durven hopen.
@buik missen: ik herken het (van mijn vorige zwangerschappen), het is een rotgevoel... Ik heb het heel sterk gehad en ben daarom na Levi ook weer redelijk snel zwanger geworden @belliebel: goed nieuws dat Dinand weer een beetje aankomt! @Ninja: heerlijke foto's van Sem! @Tonka: wat een vervelende situatie. Volgens mij pak je het super aan, je meisje gewoon lekker bij je nemen. Maar wel heel slecht van het ziekenhuis zeg, zo'n slechte begeleiding! @Hier: weer een beetje onder de mensen. Ik had steeds zo'n buikpijn, dus naar de huisarts van de week. Die dacht dat ik blindedarmontsteking had. Dus naar het ziekenhuis. Gelukkig was dat het niet, maar komen mijn darmen gewoon heel moeilijk op gang na de zwangerschap. Nu dus medicijnen voor mijn darmen. Merk nog niks na 2 dagen, maar gelukkig is het niets ergs. Verder is mijn weerstand echt ruk, want ik heb ook (weer) keelontsteking en een ontstoken oog. Hmmm... heerlijk... Met Tygo gaat het goed. Van de week was hij 4060 gram (3330 bij geboorte). Dus 730 erbij in 4 weken! De borstvoeding loopt goed, alleen cluster Tygo 's nachts. Levi en Sven deden dat 's avonds (etenstijd tot middernacht), maar Tygo begint om 2 uur 's nachts en gaat door tot de ochtend. Redelijk vermoeiend. Ik probeer dus overdag wat bij te tanken, maar dat valt nog niet mee met de 2 kleine mannetjes erbij. Nou, ik probeer weer wat vaker te komen hoor!! Oh en Jodelahiti en FutureMama: al nieuws vandaag?
tonka, wat vervelend om te lezen!! merk ook in mijn werk dat het ziekenhuis verschillende adviezen geven. terwijl we allemaal op 1 lijn moeten zitten. maar in het zh gaat ieder zn eigen ding doen. jammer is dat. jammer dat je zo ver weg woond. anders had ik even langs kunnen komen een paar dagen hihihi. nog geen nieuwe baby s???
@ belliebel: Wat fijn dat dinand is aangekomen....Jullie grote, sterke mannetje! @ Tonka: Pffff meid, het zit je idd niet mee! Wel goed dat je blijft proberen....maar pas wel op dat het geen gefrustreerde obsessie wordt...Dat komt je melkproductie zeker niet ten goede.... Hier kolf ik ook maar net genoeg hoor, heb ook jammer genoeg geen "last' van teveel melk. Ik kolf precies wat Aidan nodig heeft, een voorraad heb ik niet....Oftewel, ik kan nooit een kolfbeurt overslaan, anders heb ik geen voeding....Heel vermoeiend vind ik dat! @ angelsfire: Beterschap!!!....Vervelend dat je je nie zo lekker voelt....Zeker met 3 kinderen waarvan er 1 steeds 's nachts voor eten komt.... @ ego: Hier een goede nacht gehad....Iedere 3 uur gevoed en gekolft, maar voel me wonderbaarlijk fit! Gaan zo op weg naar de dierentuin....effe weg! Fijne dag vandaag, kom nog wel spieken tijdens 1 van mijn kolfmomenten!
Goedemorgen @ Hier wel redelijke nacht gehad, Devin kwam maar 2x en zat 4 uur tussen dus dat was wel lekker. De eerste ochtendvoeding was om 7 uur, en daarna ben ik ook weer inslaap gevallen tot 9.45 uur . Jaylinn was ook nog stil hahha, dus toch beetje uitgeslapen, met onderbrekingen van de voeding. Jaylinn is nu lekker aan t spelen en Devin ligt lekker te slapen. Gistermiddag was meneer het er absoluut niet mee eens dat hij in zn wiegje moest, dus heeft hij heerlijk om mama's borst liggen slapen, tot gisteravond laat... hahah @ Buik missen: hier ook... Had dat bij Jaylinn ook zo erg! Vond het echt wel fijn zo'n bewegend kindje in je buik... (ondanks de kwaaltjes die erbij komen). Zou ook zeker nog wel eentje bij willen... maar voorlopig nog niet!! Eerst aan mezelf denken en me 2 prachtige kids. @ Bv: hier snel opgang gekomen, dag 2 al. En idd wat Angel al zegd, bij een 2de weet je lichaam wat het moet doen. Heb ook best veel voeding, en Devin verslikt zich ook wel, maar word steeds minder. @ Mooie semspam!! Hier nog ff een Devinspam!!
goedemorgen allemaal, Heb in het begin met jullie meegeschreven. Vervolgens hield ik me op de achterzijde, maar heb wel met jullie meegelezen en de zwangerschappen/bevallingen gevolgd. Ik kan jullie melden dat ook ik inmiddels ben bevallen. bevalling: Vrijdagochtend 19-02 slijmprop verloren, voor de rest nog geen tekenen van een beginnende bevalling. 's Avonds om half 10 zat ik aan de telefoon met mijn zusje en vond dat ik toch wel wat vervelende steken in mijn rug had, voorweeën dacht ik. Tijdens gesprek de 'weeën' getimed en er zat nog geen regelmaat in, dus geen idee dat het echte werk toch echt wel begonnen was (ondertussen aan het bellen en niets zeggen natuurlijk). 's Avonds vanaf uur of half 12 kwamen de rugweeën regelmatiger en werden ze ook wat pijnlijker, maar goed te doen. Om 01.35 dacht ik dat onze kleine meid een beuk naar onderen deed, best even irritant. Bleek dat de vliezen gebroken waren en het eerste dat ik deed was zo snel mogelijk uit bed gaan, want anders moest ik die ook nog verschonen. Mannetje wakker gemaakt dat het nu toch echt was begonnen. Wij de logeerkamer klaargemaakt, voor de nacht e.d. Rond 02.15 VK gebeld en deze was er rond 03.00 uur. 2 cm ontsluiting en afgesproken dat ze rond 08.00 uur weer terug zou komen. Nou rond 04.45 hield ik het niet meer met de rugweeën en VK opnieuw opgebeld. Deze was er snel, 3 cm ontsluiting, ging dus niet zo snel maar ik kon de rugweeën niet wegpuffen. Afgesproken dat we naar het ziekenhuis gingen. Ivm hernia aan het begin van de zwangerschap hadden we besproken dat ik graag een ruggeprik wilde op het moment dat ik het gevoel had dat ik het niet alleen meer af zou kunnen, nou dat moment was al aangebroken. Met in mijn achterhoofd dat we nog een half uur naar het ziekenhuis moesten rijden, het weekend was en het dus wel even zou duren voor de anesthesist er zou zijn. 06.15 uur in het ziekenhuis en rond 08.30 uur zat de ruggeprik erin. VK daar wilde eerst andere pijnbestrijding, maar heel duidelijk gemaakt dat ik dit niet wilde vanwege mijn rug. Gelukkig heeft ze er naar geluisterd. Vanwege ruggeprik mocht ik niet van bed af, kreeg catheter in want had geen controle over mijn benen en mijn blaas. Ontsluiting bleek redelijk snel te vorderen en leek het erop dat de kleine rond 12.00 uur geboren kon worden. Nou niet dus. Volledige ontsluiting had ik al wel, maar vrijwel geen persweeën. Tja werd er gezegd, we laten de ruggeprik uitwerken en gaan dan weer verder. Nee, zei ik, dan komen de rugweeën ook weer terug. Klopt, maar ja anders gaat de bevalling niet vorderen. OK, moet dan maar. Ruggeprik uitgewerkt, maar nog steeds amper persweeën, maar wel zeer pijnlijke rugweeën. Aan het infuus werd nog wat toegevoegd en binnen 5 minuten wist ik ook wat duidelijke persweeën waren. Ik kon ze niet wegpuffen en moest meedrukken. Mocht gelukkig ook vanwege de ontsluiting. Vervolgens ging het heel snel en moest ik op mijn rug gaan liggen om ons kindje met nog 3 weeën geboren te zien worden. Die 2 weeën waren zo voorbij, maar die laatste kwam niet. En dat deed ontzettend pijn, haar hoofdje was er al half uit. En maar wachten, de baarmoeder werd wat gestimuleerd en daar kwam gelukkig de laatste wee. Nog 1 keer alles geven en daar was een wolk van een "DOCHTER"?? Al die tijd hebben wij gedacht dat we een jongetje kregen, maar niets was minder waar. Even verbaasd, maar daarna zeer blij verrast met onze dochter CARLIJN Ze is geboren op zaterdag 20 feb. in het ziekenhuis. Ze weegt 3410 gram en is 52 cm lang. Met exact 39 weken is ze geboren. Inmiddels geniet onze wolk van een meid al een week lang van mama's "tietjesmelk".