Februari 2010 mama's deel 4!!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door knorretje84, 11 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Leuke spam!

2. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Fanatiek weet ik nog niet :D maar er moet nog wel wat af. Alhoewel ik de kilo's van deze zs al bijna kwijt ben (11 van de 12,5 zag ik vanochtend jippie) was er altijd nog wat blijven hangen van de vorige zwangerschap. Dus die mogen er ook nog wel bij af.
    Ga ws over een week of 8 met Zumba beginnen, samen met een vriendin. Zij is al begonnen maar hier zijn het cursussen van 12 weken waarna een nieuwe ronde begint waar je weer kunt instromen..
    En wil weer gaan hardlopen over een maandje of 2.

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dag dag,

Hier een uitgeputte evenstar, twee superbrakke nachten gehad achter elkaar met een Renske die 's avonds lief sliep maar de hele nacht van voeding tot voeding lag te spoken (drie luiers en de hele commode onderpoepen en plassen tijdens het verschonen, beetje jengelen, weer een boertje, dan de hik erover heen, een half uur verder weer honger... ga zo maar door).

Ik zie mooie foto's!!! Hahaha, Eva met die speen :D

Wij gaan zodadelijk eventjes op pad, luiertas via MP ophalen en dan schapjes doen. Gisteren ben ik zowaar wezen WINKELEN! Met mijn moeder die dan steeds over Renske zat te moederen en dan kon ik even snel wat dingetjes passen. Oh, ik vond dat nog best spannend, steeds die lawaai winkels in met haar en dat rotweer met hagelbuien... Maar tis goed gegaan :D En ik draag nu eindelijk kleding die niet de hele tijd aan de zwschap doet denken (mijn normale kleding was niet handig voor voeden). Broeken doe ik nog maar even niet. Ik was erg licht voor de zwschap maar ik kan mijn broeken bijna weer aan, maar niet helemaal haha. Zonde van het geld, ik draag mijn mamalicious jeans nog wel even.

Ik was de eerste week 10 kg kwijt, nu 13, maar ik moet het voor de BV eigenlijk op dit gewicht proberen te houden van de huisarts, omdat het anders kan gaan teruglopen.

4. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    hoi allemaal!

Hoe is het hier?

Jodelahiti: trek je het nog een beetje? Onze hekkensluiter ;)

Mooie foto's van alle baby's :D Leuk hoor!!

Hier gaat het redelijk. Ben nog steeds erg aan het kwakkelen. Zometeen weer naar de huisarts, heb nu een ontsteking in mijn tong :( hoe verzin je het? Dus dat blijft een beetje tobben.

Tygo doet het goed. Hij woog maandag (bijna 5 weken) 4280 gram (3330 bij geboorte). Dus dat gaat prima. Slapen gaat ietsjes beter. We zitten nu op 3 voedingen per nacht, maar hij slaapt nog altijd in mijn armen. Moe, moeier, moeder gaat voor mij dus wel op!

@Gewicht en sporten: ik was 8 kilo aangekomen en ben er nu 6 kwijt. Nog twee en dan ben ik weer op mijn gewicht van voor Tygo. Maar na Sven zijn er ook 5 kilo's structureel blijven hangen. Dus eigenlijk nog 7 kilo. Maar goed, ik kan alles aan (zelfs de broeken die ik nog had van voor ik de eerste kreeg). Het is alleen slapjes.

Van de week voor het eerst hardgelopen. Na 10 minuten moest ik mijn tong vanaf mijn schoenen oprollen hahaha bagger conditie. Ik wil in september weer de 10 km lopen, dus heb nog wat te doen.

Vanavond begin ik weer met turnen. Ben erg benieuwd hoe dat gaat.

Tot snel!

5. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Heerlijk toch, winkelen! Fijn dat je dat gedaan hebt.
    Misschien een tip voor borstvoedingskleding: ik draag onder mijn normale kleding een borstvoedingshemdjes (HEMA / MissEtam). Dan kan ik mijn bovenkleding gewoon naar boven doen en zit ik toch neit bloot.

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wat een geweldige foto´s zeg!
    mijn hulp in de huishouding veegt helaas niet, wel de wasmachine in en uitruimen :)

@angelsfire: wat een enthousiasme zeg, nu al weer hardlopen?! goed van je hoor, doe ik je niet na!

7. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Geen wonder dat jij een ontsteking aan je tong hebt, als je hem na het hardlopen vanaf je schoenen moest oprollen! :p

En ja hoor! De hekkensluiter maakt het nog steeds goed! Ik vond vandaag wel een mooi zonnig dagje om te baren maar nee, beeb denkt daar héél anders over.
    We zien het wel, ik trek het nog best. Ben alleen niet echt mobiel meer. Maar ja! Waarover hebben we het! Nog 9 dagen op z'n langst!:D

8. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    @Jodelahiti: gelukkig maar!
    En ja hahaha toen ik het typte van die tong, dacht ik dat ook.

Maar ik ben dus weer terug van de huisarts en het is een ontstoken cyste in mijn tong. Antibiotica dus (mag gelukkig met bv). En bloedarmoede, mijn HB was 5,8 dus ook aan de ijzer.

Naja... hopelijk gaat het nu snel weer beter.

9. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    Dennismartine, infacol heb ik gekocht en gebruik dit al vanaf de geboorte, maar hoe vaak mag dit gebruiken per dag? staat niet in de bijsluiter?

10. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Gets Angel wat een pech :(

@mama; Devin is al net zo'n kjoetie als z'n zus!

11. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen

Ik geef ook BV. Ik doe dat idd ook wel eens, omdat ik natuurlijk niet weet waarom ze huilt, maar ik voel me vaak net een koe. En zodra ze wakker wordt huilt ze weer, dus dan blijf ik echt de hele avond bezig :(

12. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    Dames hier een brakke nacht gehad, Sidar wilde om de twee uur voeding hebben en steeds luiers verschonen... ben helemaal kapot, mannetje heeft ook heel erg last van buikkrampjes :(

Hier ben ik al 11 kilo afgevallen, ik was 10 kilo aangekomen en was 6 kilo kwijt na de bevalling en nu 2 weken verder 6 kilo kwijt... ben er wel blij mee...

13. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Vanmorgen is de verlos nog ff geweest, ik had zo'n raar gevoel "van onder".

Mijn baarmoeder is iets verzakt, maar als ik haar goed begrepen heb herstelt dat vanzelf.
    Alleen is het rondom mijn euh.. hoe zal ik het noemen, uitgang plasbuis, helemaal opgezet en gespannen.
    Dat was wel ongebruikelijk, ze wil er bij de nacontrole nog eens naar kijken of het minder is geworden.
    Heeft iemand van jullie ook zoiets??

14. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Oh ja, wel grappig.

De lactatiekundige die vanochtend hier was, is benaderd door deze site, of ze lactatiekundige op het forum wil zijn!
    Ze ging vanmiddag op gesprek. :D

15. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Het gaat hier ook weer lekker zeg!! Sorry moet ff klagen...
    Vanmiddag en vanavond ondergespuugd door mn mannetje. Jaylinn spuugde dr eten ook uit en veegde het aan mijn broek af. :x
    Heb me eigen eten aan laten branden, moest 20 min. opstaan maar ging een stuk sneller :(, en heb ineens erg veel last van mn bekken/onderkant, alsof er iets tussen me benen hangt ofzo. Lopen gaat ook moeilijker, tillen van me dochter lukt bijna niet. :( Bleeeh voel me zo moedeloos ineens. Krijg nu ineens een inhaalslag van de kraamtranen, die hier bijna nog niet geweest zijn....
    Oke zet de klaagmodus weer uit!

@ angel vervelend dat je zo blijft sukkelen!! Beterschap!!
    Hier slaapt Devin 's avonds en 's nachts ook op me arm/borst. Hij wil dan niet in de wieg, overdag is geen probleem.

@ Lila thnx!! Het is ook echt een schatje... zijn ze allebei!

16. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik weet niet of je mijn bericht van net hebt gelezen maar dat voel ik ook!
    Ik voel ook alsof er iets tussen mijn benen zit, alsof er een stukje uit hangt, heel raar gevoel!
    Bij mij het dus dat de baarmoeder iets verzakt is.
    Is niet erg, maar dan mag je niet meer tillen!!
    Laat er even naar kijken..

17. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

lilalief ik kan je ook de hand schudden. heb ook een raar gevoel van ondere en bij mij is het ook opgezet maar dan vooral rond de knip en dat voelt zo klote terwijl ik daar eerst echt geen last van had.
    zit er over na te denken om de huisarts te bellen morgen maar ja ik vind het ook niet echt geweldig om dan weer met de benen wijd te moeten:(. volgende week donderdag heb ik na gesprek bij de gyn maar ja dat duurt nog een week. twijfel twijfel

verder is bram hier niet echt lekker. heeft lichte verhoging 37.7 en is erg hangerig. aangezien wij ook verkoude zijn en veel vuldig hoesten ben ik bang dat hij er ook iets van mee gekregen heeft.
    hopelijk voelt hij zich snel weer beter het is zo zielig om te zien

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Nou, ik had dus na de bevalling een 'retentie blaas' Alles was zo opgezet daar benee, ik kon niet meer plassen. Daarom lag ik dus in het zh de rest van de week, ik moet een katheter. Heb je moeite met plassen?

Het voelt nogsteeds wat 'gespannen', maar lang niet meer wat het was.

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ahhhh dat zit ook niet mee, bleh.

Voor je bekken zou ik wel de huisarts even bellen, of om een nacontrole bij de vk vragen.

Kan me voorstellen dat je het op dit soort momenten echt helemaal gehad hebt :(

Knuff! Ik ben weer voor een grouphug trouwens. Voor alle doorgehaalde nachten, wallen onder de ogen, spuug op de kleren, spuitluiers, poep op de muren, huilende beebjes van ons moeie doch gelukkige moeders!

20. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    He Evenstar, hoop dat Renske vannacht wat beter slaapt en jullie dus ook.

Angelsfire, fijn dat het slapen in ieder geval ietsje beter gaat. Hoop dat hij het snel doorkrijgt!
    En bedankt voor de tip, ik zal eens bij de Miss Etam kijken voor bv-hemdjes. Zoek ze eigenlijk met zo'n clipje, die je zo los kunt doen. Dan kan ik ze makkelijk onder een gewoon shirt doen.
    Beterschap met je tong!

@hulp in de huishouding, hier is Jasmijn ook erg goed met helpen met de was. Inpakken van de wasmachine, wasmachinebakje open en dicht doen, overpakken naar de droger, van de droger in een kratje, ze draait er haar hand niet voor om. Handig hoor, zo'n hulp.

Melek, jij ook hopelijk een betere nacht vannacht!

Lilalief, hier niet het probleem "van onderen" dus kan je daar niet bij helpen..

Mama25, dikke knuf voor jou. Vervelend dat het zo tegenzat met spugende kids en aangebrand eten...

Ladytijger, beterschap voor Bram! Hoop dat hij snel weer opknapt.

En ik grouphug even mee!

Deel Deze Pagina