Februari 2010 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Emmetje75, Jun 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

#20641 mamastarlight, Dec 21, 2009
    Last edited by a moderator: Dec 22, 2009
    Angelfire en troeltje: knuf! leef met jullie mee :D

2. mamastarlight

#20642 mamastarlight, Dec 21, 2009
    Tonka: helemaal mee eens! heb ik ook gedaan!

mama: wat lief! en doe jij niet te veel ;)

3. bwtje

bwtje VIP lid

Oct 8, 2007
    7,331
    0
    0
    Eindhoven
  4. mamastarlight

neefje kijkt hier heel verbaasd als iemand anders dan hij aan mijn buik komt :D zij spelen echt samen zo lief.

Naatje: dat kan natuurlijk ook :D

Bwtje: leuke foto's :D

Werken: ik hoop dat jullie met je dikke buiken toch wel thuis zitten hoor!

5. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hihi melek... maak je nou niet druk!!! Ik voel ook niet dat frummel zwaar of licht is hoor. Wel dat ik steeds logger word, maar zou dat misschien ook met die heerlijke chocolaatjes te maken hebben? ;):)

De volgende keer heb je vast weer je gewone vk. En te groot is zorgelijk hoor, wij zitten keurig, maar als het enorm gaat groeien moet je op suiker geprikt worden. Dus... een kindje hoort ongeveer 1800 g te zijn bij 32 wk.

6. mamastarlight

ironisch verhaal: en dus beide keren een meisje, beide keren klein (geschat dan nu he)

7. mamastarlight

Bwtje: leuk die sterren!

Evenstar: veel plezier!

8. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Nee helaas... vanmorgen moest er iets de deur uit dat mijn collega niet meer kon afmaken, dus ik ben braaf hierheen gebaggerd. Maar ik ga lekker zo al weg :D

9. mamastarlight

pffff...moeders past op en ik krijg op mijn kop als ik even iets anders moet doen dan op hem te letten...;)

10. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    :p

ik zeg het lekker niet... maar zal wel opbiechten of we het goed hadden vermoed of niet.

11. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,434
    0
    0
    evenstar bedankt meid, Dit is al de tweede keer dat er een stagiare mij bekeek. Ik vind het niet erg maar je twijfelt toch.

Deze week word ik 32 weken, gaat nu echt snel. ik heb wel een afspraak met 34 weken en hoop dat ze dan alleen is, want anders ga ik het dit keer wel zeggen...

ik had ook gevraagd of ik een groeiecho kon krijgen??? maar mijn vk zei dat echt niet nodig is?? Hebben jullie zelf aangegeven dat jullie een groeiecho wilde?

12. bwtje

bwtje VIP lid

Oct 8, 2007
    7,331
    0
    0
    Eindhoven
    hier ook geen groeiecho hoor..schatten kunnen ze altijd krijg wel een liggings echo tzt

13. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ Evenstar wat leuk!! Echo!! En jaaa ik heb straks een jongen en een meid!! Meer kan ik me niet wensen :)

Ik heb morgen groei echo :D ben zo benieuwd naar me kleine ventje. Hij is gewoon al een uur druk aan het bewegen pfffff. Krijg af en toe een paar schoppen hihiih

@ Melek bij mij was ook 2x stagiaire hoor, maar eerst voelt de stagiaire en dan vk zelf nog eens. Dus dubbel...Maar je kunt ook aangeven als je dat liever niet hebt hoor, ik iig wel.

@ Bwtje leuk kaartje!!

@ MSL ik doe te veel... hmmm volgens mij valt het mee hoor! Was alleen maar, en droog het. Daarna ruimt me moeder het op. Maar ja moet toch gebeuren en doe het liever zelf.

14. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    Het was geen groeiecho. Ik doe vrijwillig mee aan een onderzoek naar aangeboren hartafwijkingen en zwangerschap- ik ben dan gezonde proefpersoon in de controle groep. Met 32 weken kregen we een extra echo om te kijken naar de groei van het kindje, diens hartje, en de vaten naar de baarmoeder. Ik had van tevoren geen idee dat we zoveel informatie 'gratis' zouden krijgen :) Het is dus puur geluk dat we het weten!!

Als het niet nodig is, doen ze het niet bij de vk natuurlijk. Ze kijken gewoon of je baarmoeder groeit volgens schema. Dat is meer een schatting, maar onnodig echo's maken zullen ze denk ik voorkomen. Ik krijg er wel standaard een met 36 weken voor de ligging, maar dat is gewoon bij de vk en niet voor dat onderzoek.

Mijn vk praktijk zit bij het UMCG, vandaar dat ik snel 'toegang' heb tot onderzoekjes waar je bv. een extra echo of iets anders krijgt. En dit onderzoek is overigens geen pretje verder, ik moest twee keer met mijn hart onder de echo, hartfilmpjes en talloze buizen bloed en urine afstaan, een heel gedoe. ;)

15. bwtje

bwtje VIP lid

Oct 8, 2007
    7,331
    0
    0
    Eindhoven
    Zo kaartje snel besteld moest voor 13h dus net op tijd!
    ik heb maar met grote ster gedaan, wilde vriendje..en met een zoete tekst
    haha
    ben benieuwd morgen vallen ze in de bus!

als het goed is is ons proefdrukje van de babykaart nu in de bus gevallen hier...want hier nog geen babydozen..!
    dus ff spieken wat eten en kids naar bed :D!!

tot straks!

16. knorretje84

knorretje84 VIP lid

Oct 7, 2008
    6,636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    #20656 knorretje84, Dec 21, 2009
    @ Kerstkaartje:
    Ziet er leuk uit!!!

@ Sterren op de muur:
    Mmmm, leuk idee....Even onthouden (beter goed gejat, dan slecht bedacht toch??? hihi).....

@ Sneeuw:
    Het is prachtig, maar ohhhh wat gevaarlijk op de weg.....Manlief heeft vanochtend even een lantaarnpaal van heel dichtbij bekeken, gelukkig verder geen ernstige schade ofzo....maar je schrikt wel!

@ Groei en gewicht:
    Ik heb echt geen flauw idee ofdat het allemaal goed zit bij de kleine frummel. De vk zegt altijd wel dat ik prima op schema ligt, dus het zal wel goed zijn.....maar of ik een klein of groot kindje heb, geen flauw idee.....Mmmm, misschien toch maar eens naar informeren!

Zo, ik ga de was maar weer eens draaien....ben bezig alle babydingen te wassen....trommel 4 kan aan!

Fijne dag nog! Liefs Martine

17. knorretje84

knorretje84 VIP lid

Oct 7, 2008
    6,636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @ bwtje:
    Mmmm, raar dat je nog niks gehoord hebt over de babydozen die je aangevraagd hebt.........Ik heb die van de prenatal al een tijdje binnen, ook die van de zorgverzekering (maar daar wordt je niet vrolijk van.....al dat mega-maandverband!) Misschien toch eens informeren???

@ Intake kraamzorg:
    Bij mij komen ze 11 januari, wat kan ik dan eigenlijk verwachten?

18. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,434
    0
    0
    lieve dames, bedankt allemaal...

Volgens is mijn baarmoeder goed gegroeid en de laatste keer vertelde ze me wel hoe hij lag :)

Maar zal gewoon de volgende keer vragen of zij zelf wilt kijken.

Ik dacht dat iedereen gewoon een groeiecho kreeg, maar dat is dus niet zo..

19. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    import Noorderling
    meestal zijn groeiecho's juist omdat er reden tot zorg is (zoals bv. te klein, kindje onder de zgn. p3 curve, of te groot, boven p90, bij suiker). Ze kunnen een hoop aflezen aan die baarmoeder ;)

Ligt jouw kindje al met kopje naar beneden melek?

20. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ik krijg een groei echo omdat mijn dochter een flinke dame was, en ook het hoofdje wat groter was. Daardoor koste het mij wat meer moeite om haar eruit te krijgen zeg maar.
    Dus uit voorzorg nu een groei echo en met 36 weken nog 1. Als hij dan ook een flinke vent is, dan laten ze me niet lopen tot 40/42 weken.
    Heb geen suiker oid, dat is gelukkig allemaal goed.

Share This Page