maar genieten doe ik zeker, word alleen wel door manlief met beide benen op de grond gehouden, zal maandag wel ff de verloskundige gaan bellen. des te eerder hebben we enig echt bewijs. gr laura
Ik heb al een best buikje zeg! Nu kan ik het wel verdoezelen onder het mom van ik ben weer wat aangekomen, maar het is wel een zwangerschapsbuikje hoor! Gisteren stond al een moeder te kijken naar me buik Normale broeken zit me ook al niet meer lekker, dus heb me positiebroeken alweer uit de kast getrokken. Jullie al een beetje een buikje?
@ Laura, gefeliciteerd! Ja spannend he, die eerste 12 weken! Hoop dat je ze goed doorstaat! @ Kirsten, vervelend dat je zo misselijk bent dat je denkt het in de auto te moeten doen. Kan me ook nog wel herinneren dat ik dat zo af en toe had bij mijn zoontje als ik in de auto zat, nee prettig is het zeker niet!
Ik had normaal gesproken een platte buik, maar nu zit er echt zo'n randje. Ik moet echt kijken wat ik aan trek naar mijn werk, anders zien ze het. Met een strak shirtje heb ik ook echt al een klein buikje.
Ja, dat zou wat zijn he. Als je iemand in de auto ziet overgeven. bah. Ik heb wel een plastic zakje voor de hand liggen, maar ik hoop maar dat ik hem niet nodig heb!
Hihi, wel leuk hoor! Vind het altijd mooi staan een beginnend buikje! Ach ja ik trek maar wat shirtjes aan die iets wijder zitten bij me buik valt het niet vreselijk op. Maar mijn moeder bijvoorbeeld die ziet dat soort dingen ontzettend snel en ik kan helemaal niet liegen... Wil eigenlijk wachten met vertellen tot ik een verloskundige gezien heb en een echo gehad heb. Ben best bang dat het ingenesteld is in mijn litteken, maar neem aan dat ik dat wel zou voelen...
Eet je meer of anders? Ik ben gelukkig nog helemaal niks aangekomen! Maar bij mijn eerste was ik 20! kilo aangekomen (zat ziek thuis met vreselijk harde buiken dus heb gevroten niet normaal!) en bij mijn zoontje maar 8 kilo, die heb ik er nu weer af maar heb er nog een hoop te gaan, dus wil minimaal aankomen dit keer!
Emmetje, veel sterkte. Angel79, wat rot met die testen. Ik hoop dat we je snel weer terugzien. Angelsfire, een goeie echo! Yes, ben zo blij voor je. Hoe is het met je man nu?? Hoop dat hij al is bijgetrokken. Muurtje, beterschap met je sleutelbeen. Moet je ook in een mitella nu? En fijn een goede echo met een hartje! Dikke knuf.. Wondertje, Sonnetje, knorretje84,angelea, laura28, welkom hier! Scorpion, vervelend van de lage waarde. Bah, had zulke goede hoop. Toch blijf ik duimen.. dikke knuf. Zag mooie echo's voorbij komen. Fijn voor iedereen die een goede had! ViciousM ook voor jou draaien de duimen.. fijn dat je maandag voor een echo terecht kunt.
Als het niet goed ingenesteld zou zijn, zou je het volgens mij wel merken. Ik denk dat je lichaam dan ook wel signalen geeft dat het niet oke is. Ik ben ook zo benieuwd naar de echo. Ik ben zo bang, dat het hartje niet klopt of dat er helemaal niets meer te zien is in mijn buik. Ik weet nog niet wanneer ik mijn eerste echo heb. 1 juli intake bij verloskundige, en die maken dan een afspraak voor de echo. Maar dit zal wel met 12 weken zijn
@kirsten: heel herkenbaar! ik was vanmorgen in de auto ook zo misselijk, was blij dat ik thuis was zeg. enne bij ons word het wel lastig om het te verbergen voor mijn ouders, heb heel veel contact met mijn moeder, daarbij rook ik nog en ga nu meteen weer stoppen ermee. dat gaat natuurlijk echt wel opvallen en ze weet dat als ik stop dat ik dan zwanger ben, zelfde als op mijn werk... dat gaat nog wat worden. tja en voor wat betreft het buikje? tja die had ik al een beetje! ben erg van de snaai en lekker eten dus wat dat betreft zal het niet zo opvallen. heb we al voor het gevoel een wat opgeblazen buik, mijn darmen worden al lekker aan de kant geduwd.
Nee ik eet niet echt veel meer dan anders. Maar ik merk dat mijn stoelgang is veranderd. Wat eerst 3 keer per dag was, is nu 1 keer in de 2 dagen. Dus ik denk dat het daar aan ligt.
Ja, als je ineens stopt met roken, dan krijg je vragen. Ben eigenlijk benieuwd of er hier meiden zijn die door roken tijdens de zwangerschap. Ikzelf rook (gelukkig) niet, dus hoef ook niet te stoppen
@ Kristen, ik denk ook dat mijn lichaam wel een signaal zal geven hoor, maar de angst zit er wel! En eigenlijk is met 12 weken wel normaal (hier in Amsterdam helemaal!) want dan zie je het beebje het beste en kan je het hartje het beste horen kloppen. Hier gingen ze niet eens bij de eerste x verlos luisteren omdat dat alleen maar verontrustend zou werken. @ Laura, je kan toch ook zeggen dat je alvast gestopt bent omdat je graag zwanger wil worden en gelezen heb dat stoppen met roken de kans verhoogd? Ik noem maar iets...
Mijn schoonzusje is door blijven roken, wel minder dan ze deed maar ze rookte wel. Ikzelf rook ook niet dus heb geen idee hoe het is om verlangen naar een sigaret te hebben, maar het ging wel een beetje tegen mijn gevoel in... Maar goed zij heeft echt een zwangerschap from hell gehad (en dan druk ik me nog zacht uit) dus kan ook wel begrijpen dat ze niet sterk genoeg was om te stoppen...
Ze zeiden ook toen ik belde voor een afspraak dat ze nog niet gingen voelen en luisteren, anders maak je alleen jezelf maar gek. Het is toch ook alweer een tijdje geleden dat je laatste kindje geboren is. Dan is dat litteken vast alweer hersteld hoor
Ze zeggen weleens dat als je echt veel rookt, een sigaretje op zijn tijd niet zo erg is. Omdat je anders veel spanning zou hebben als je in 1 keer zou stoppen. Mijn persoonlijke mening is, dat als je voor een kindje wilt gaan, je van tevoren voorbereid moet zijn. En dus ook moet stoppen met roken.