Jawel, de gyn had gezegd een half jaar en ik was dan nu 10 maanden verder, maar mijn litteken was tijdens het zetten van de nieuwe keizersnede een beetje ingescheurd (daarom kreeg ik de kz ook weer) dus weet niet hoe het er van binnen uit ziet. De gyn zal het wel netjes gehecht hebben maar toch heb ik zorgen... Vind het sowieso wel eng weer...
Ja is mijn mening ook hoor van dat roken, maar mijn schoonzusje was onverwacht zwanger en heeft geen eens tijd gehad om te stoppen. Ach blij dat ik niet rook hihi! En ik heb 2 keizersnedes gehad!
Nu heb ik gelijk antwoord op mijn vraag. 2 keer een keizersnede dus. Vertrouw nou maar een beetje op je eigen lichaam. Dat zorgt er wel voor, dat het kindje een mooi plaatsje krijgt.
Ja ik hou maar voor ogen dat als er iets mis is mijn lichaam het wel aangeeft... En de gyn heeft gezegd dat ik wel meer kindjes kan krijgen maar wel altijd met keizersnede. Dus als het niet goed zou gaan zou ze dat ook niet gezegd hebben! Dank je wel in ieder geval voor je (hoe zeg ik dat...) heldere kijk, soms heb ik wel angst ervan!
Ons lichaam kan zoveel. Het kan helemaal een kindje ontwikkelen, dus zorgt het ook voor een goede genezing. En als dat niet goed had gezeten, dan verteld je lichaam dat ook! Mag ik vragen, waarom je keizersnedes hebt gekregen.
Ja hoor dat mag. Bij de eerste omdat zij in een stuit lag en niet gedraaid kon worden (navelstreng zou dan verstrengeld raken) en ik zag een stuitbevalling totaal niet zitten! Bij de tweede had ik al weeën en 5 cm ontsluiting en ik had heel erg veel pijn ook tussen de weeën door, en op een gegeven moment was het niet meer uit te houden waardoor ik heel hard ging gillen (nou als je me kent is dat helemaal niks voor mij, heb een hoge pijngrens) en toen hebben ze meteen de gyn gebeld en die is meteen gekomen om een kz te doen omdat mijn litteken op scheuren stond, deze scheurde ook een beetje in bij het zetten van de snee. Jammer want ik wilde wel normaal bevallen, maar uiteindelijk was ik blij want de pijn was echt niet normaal!
Dat is wel even heftig geweest. Maar goed, dat ze op tijd hebben ingegrepen. Je moet er niet aandenken als heel het litteken scheurt. Beter nu het zekere voor het onzekere. Ook wel apart. Je weet precies op welke dag je kindje komt. Ik denk nog niet zo aan bevallen. Het is de eerste keer. Dus alles is nog nieuw. Maar ja, of je nou de eerste, tweede keer of derde keer zwanger bent, het blijft uniek
Jazeker! En apart is het zeker om te weten wanneer je kindje komt! Maar goed nu weten we het nog niet natuurlijk haha. En het geslacht willen we niet weten dus is er toch nog een verrassing... En elke zwangerschap en bevalling is uniek. Bij mijn dochter was ik totaal uitgewoond na de kz (en dat terwijl de datum vast gesteld was) en bij mijn zoontje na 5 uur weeen midden in de nacht + dat heftige gedeelte was ik helemaal fris en ontzettend snel hersteld, al voor de ruggeprik uitgewerkt was kon ik mijn kont al optillen! Maar goed ik vind het wel heel erg jammer dat ik nooit normaal kan bevallen, nooit kan voelen wat het is om je kindje vanuit je buik op je buik te hebben liggen... Maar ja wat niet kan kan niet! En je hoeft nog niet met de bevalling bezig te zijn hoor, het zal misschien een enge gedachte zijn maar ik was op het eind helemaal klaar voor de bevalling en was blij toen mijn vruchtwater brak... Grappig want ik had best angst.
:x heel verhaal alles weg. @ leeuwtje Lief! Wij zijn er gelukkig al uit. Zijn het elke keer weer eens over de naam. @ knor Gefeliteerd!! @ angelea Gefeliciteerd! @ sas Mooi nieuws!! Mooi he elke keer weer dat hartje @ viciousM Hmm mij laatste 3 waren allemaal met krampen. Alleen de twins niet maar dat was een MA. Miss was het gewoon oud bloed. @ klusser Fijn zeg! Ja kloppend hartje verkleind altijd weer de kans op mk. @ ladytijger. Knuffie! Ik kreeg de echo ook niet mee van de twins. Maar heb hem gewoon opgeeist. Want ik wilde hem gewoon hebben. Zou gewoon weer om vragen als je hem graag wilt hebben. @ laura YES!!!!!! Welkom gefeliciteerd! @sassa Ja hij is er alweer. Kan hem ook niet verbergen Zie ook telkens mensen kijken maar ze durven nog niet te vragen. Vanmiddag toen mannetje uit werk kwam zei die: jemig dat houden we niet meer geheim. En volgens m'n opa en oma word het een2ling KLAAR! Zo ga me even aanmelden voor MvM.
@ Moon, hihi grappig, mijn dochter weet niet dat ik zwanger ben maar ze heeft het er steeds over dat ze snel een broertje en een zusje krijgt en dat ze tegelijk komen... Nou ja ik zie het wel maar het zal toch ontzettend ironisch zijn als ze het goed heeft...
Oeh, twee tegelijk. Wel leuk, maar ik ben zo ingesteld op eentje. Wat betreft die bevalling, daar leef je volgens mij ook gewoon naar toe. Op den duur dan wil je graag dat het geboren wordt. Maar is nu nog zo ver weg. Eerst die echo maar eens afwachten, en dan een kamertje hihi. Heb hem in gedachten al staan. He, maar ik ga naar beneden. Leuk om even gekletst te hebben! Liefs Kristen
Hihi wilde je vanmorgen misselijk zijn, nou alsof ze het van hogere hand gehoord hebben Meid hoop dat je misselijkheid blijft bij een "normale" misselijkheid! Slaap lekker in ieder geval. Ik duik er ook in!
dames bedankt, ja klopt sassa alleen het is niet echt veel hoor! af en toe licht misselijk Liefs Melek
Soms voelen ze het gewoon aan. Mar (mijn man ) zijn neefje zei tegen m'n schoonzus: Simone is zwanger. Had ze gezegd wel nee.. en had nog gelijk ook. Hij had het al tegen meer verteld haha
Dag meiden, Wat is het nieuws? @Ego: Ik baal als een stekker :x Had van de week nog zw testen gehaald, 3 voor de prijs van 2. Eentje woensdag gebruikt, maar die was vrij vaag, dus dacht ik vanochtend: 'Kom, nog eentje doen'. Die werkte niet (urine liep niet door naar testvenster), en de 3e idem dito! Ben nu behoorlijk pissig en ga mijn geld terugeisen! :x
Welkom alle nieuwe meiden! De maart mama’s gaan ook al bijna starten denk ik he? @Sassa25: erg he? Die buik, ik kan het ook al haast niet meer verbergen. Ik ben behoorlijk slank van mezelf en heb normaal een platte buik. Nu ik zwanger ben van de derde, neemt mijn buik echt een megavlucht. Het is heel duidelijk zichtbaar. @Kristen: afschuwelijk die misselijkheid. Ik heb het ook al een keer gehad in de auto. Bijna dan. Raam open en rustig ademen. Bah… ik hoop dat het snel stopt. Ik ben trouwens 2 kilo afgevallen en niet aangekomen. @roken en drinken: dat doe ik eigenlijk allebei al nooit, dus dat valt niet op! Mijn man lijkt een beetje bij te draaien. Hij doet nu heel normaal tegen me. Het onderwerp ‘zwanger’ vermijdt hij nog een beetje. Maar hij doet gewoon normaal en gezellig tegen mij en de jongens. Oh en ik heb me vandaag aangemeld voor Moeders voor Moeders, de creche en kraamzorg. Productief dagje dus. Mijn oudste riep het vandaag keihard op de creche toen ik ze kwam halen. ‘Mama heeft een baby in de buik! Een zusje voor mij.’ En bedankt! Ik heb weer last van misselijkheid, dus ga lekker tukken. Tot morgen meisjes!