Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @ MSL:
    Bedklossen heb je zeker nodig....In ieder geval moet je bed op een bepaalde hoogte staan....Dus heb je al een hoog bed dan is het niet nodig.....Ik geloof dat het op 80cm staat....Dat is ivm de arbowet voor de kraamzorg....Je kunt bedklossen bij de kraamzorg afhalen.....

Ennuhhh beterschap

@ Vicious:
    Tolkamer - Rotterdam: Tja, verschil moet er wezen!!!.....in het begin wel cultuurshock!

@ Belliebel:
    Mmmm, als je zin hebt om te poetsen, je bent welkom! hahahaha!

@ Nesteldrang:
    Heb het wel, alleen ik kom er niet toe.....Voel me zo ontzettend blehhhhhhh.......

@ Menstruatie-achtige buikpijn:
    Mmmm, herkenbaar voor meerdere dus....Echt zo irritant! Was net ff in de stad een slaapzakje halen voor de kleine (superleuke bij v&d gescoord, 70 cm en kan zelfs nog kleiner gemaakt worden met drukknoopjes + de mouwen kunnen er afgeritst worden)......en krijg me toch ineens een steek in het ondergebied.....Niet normaal meer.....Kon bijna niet meer lopen....Opeens voelde ik ook nat...Ik dacht: het zou toch niet....Maar was vals alarm...Heb namelijk ook al weken last van afscheiding (doorzichtig/wittig, enorm plakkerig).........Nu zit ik op de bank en heb ik weer die gekke buikpijn......De kleine is ook zo idioot druk.....Mmmm, wat moet ik er toch mee?!

2. mir5555

mir5555 Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.021
    0
    0
    knorretje dat heb ik dus ook al de hele dag als ik ook maar iets doe buikpijn en fikse steken en de kleine gaat hier ook als een gek te keer weet ook niet zo goet wat ik er mee moet doen of wat het is. Voel me verder ook niet zo fit ben zo ongelofelijk moe heb de hele dag nog bijna niets gedaan.
    hoop dat mijn mannetje zo thuis komt.

dat met je arm weet zo niet meer wie maar dat is het tunnel syndroom heb er al een paar weken last van je kunt er op dit moment niet veel mee

3. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Irritant he!
    Mmm, wel weer "goed" om te horen dat meerdere er last van hebben, dan zal het wel wat zijn wat erbij hoort. Misschien heeft het iets te maken met indalen of oefenweeen ofzo......Blijft raar en ook een soort van pijnlijk.....dus relaxed is het niet!

Vervelend dat je je verder niet echt lekker voelt....Die vermoeidheid herken ik ook, vreselijk irritant!.....beterschap!

4. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

hey meiden,

dondersteentje gecondoleerd met het verlies van een vriend.

vicious fijn dat je goed heb geslapen afgelopen nacht. een goed nachtje slapen doet wonderen he?

belliebel, de moeiheid is hier ook weer terug hoor. en de laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze maar ja dat komt volgens mij ook omdat we behalve zwanger zijn alles tip top in orde willen hebben in en om het huis en dan gewoon teveel hooi op de vork nemen.;) foei foei van ons;)

knorretje die steken hebben allemaal met indalen te maken ik had de afgelopen 2 weken er ook steeds last van en afgelopen donderdag zei de gyn dat het door het indalen komt. die van mij ligt nu geheel ingedaald en die steken heb ik nu ook niet meer gehad.

msl doe maar lekker rustig aan en denk goed om jezelf en de kleine.
    en anders veel plezier op de verjaardag van je neefje.

hier is de kleine vandaag een stuk rustiger dan gister. met oud en nieuw was hij flink in de weer. waarschijnlijk is hij nu de schade aan het inhalen of een groeispurt aan het krijgen. want iedere week is hij wel 1 of 2 dagen iets rustiger. dus ik maak me nog geen zorgen.

5. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Wow...ben even helemaal stuk! Manlief heeft dagdienst en is inmiddels ook redelijk gebroken door mijn gebroken nachten. Normaal zuigt en dweilt hij iedere dag omdat ik dit niet meer mag maar goed, was er bij in geschoten gister en kon niet wachten tot vanavond dus heb ik het zelf gedaan, geeft een goed gevoel hoor maar auw auw auw!! Kippetjes nog voeren dus naar achteren glibberen maar nu zit ik!

Ben wel zo blij dat de babykamer af is en alles gewassen gestreken in de kasten ligt! Lekker een geurbuiltje in de kast van Zwitsal dus alles ruikt naar baby :p

Las nog iets over bedklossen? Nu ik doe dit niet. Wij hadden altijd een hoog bed maar met mijn bekkeninstabiliteit kreeg ik hier erg veel last van (moest er toen al s'nachts ieder uur uit voor plas) een lager bed deed veel minder pijn en we hebben daarom een ander bed gekocht. Die zet ik nu dus niet op klossen voor een kraamhulp hoor, ik verblijf toch in het Zotel en daarna verschoont mijn man het bed wel. Dit is bij de intake ook vast gelegd. Ze wilden eigenlijkookdat we andere kruiken kochten; elektrische mocht niet. Ze konden geen reden geven waarom niet behalve de reden die kennen wij nog niet goed genoeg en zijn we niet gewend...Noem me eigenwijs maar dit vond ik geen goede reden:)

6. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

mirr ik heb ook last van dat carpaal tunnel syndroom.
    s nachts word ik vaak wakker van slapende handen.
    maar dat komt ook volgens de gyn omdat we meer vocht gaan vasthouden de laatste weken. maar idd je kan er niks aan doen.

7. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @ Tonka:
    Heerlijk he, die zwitsal geurbuiltjes.....Heb ze ook al in de commode en kledingkast hangen.....Mmmm, heerlijk!

Was mezelf ook al tijden met zwitsal mama, heb daar allerlei producten van,.......Ruikt zo heerlijk naar baby's!!! Kan er geen genoeg van krijgen! hihi!

8. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Meiden een heel gelukkig en gezond 2010 voor jullie toegewenst!
    Het jaar dat onze kleine wondertjes geboren gaan worden!

Kan niet wachten tot de kleine in mijn armen ligt, ben zo nieuwsgierig!
    Moet nog een hoop regelen, maar langzaam aan begint er wat schot in te komen! En dat stemt mij goed!

Jaarwisseling was gezellig, we hadden Lisette wakker gemaakt en met haar kinderchampagne gedronken. Vuurwerk vond ze eng en ze stond ook alleen maar met haar handen voor haar oren, hihi. Marcus werd ook nog wakker en dat is blijkbaar een echte jongen want die stond zich voor het raam te vergapen naar al het mooie vuurwerk!
    We wonen aan een grote plas en over de plas ligt het centrum van Amsterdam, dus we zagen het vuurwerk van Amsterdam mooi omhoog komen, prachtig zicht!

Dag erna waren Fred en ik allebei weer terug bij af qua ziek zijn, en vandaag voel ik me nog niet super. Maar ik hoop dat ik nu toch wel weer beter mag gaan worden!

Ook ik heb tepelflitsnieuws! want gisteren zei Fred ineens dat ik gelekt had op mijn shirt! Nou lekker dan, hahahahahha!

9. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @ Lekken:
    Is het "verplicht" dat je lekt? En wat zegt dat dan? Wat als je niet lekt?

10. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nee hoor is niet verplicht! Meestal gebeurd het ook pas later in de zwangerschap hoor! Pas vlak voor je gaat bevallen zeg maar gaan je borsten echt voorbereiden voor de bevalling en een zuigeling, en dan kán je lekken.

Maar misschien als je nu in je tepelhof knijpt je wel al wat gelig melk eruit krijgt?

11. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Oke......
    Mmmm, uhhhh nee....helemaal niks....Hartstikke droog!....Komt nog wel dus.....Hoop toch zo dat ik borstvoeding kan geven.....Ken nu 3 collega's bij wie het alledrie niet lukte om verschillende redenen.....Hopelijk heb ik meer geluk!

12. liedel 1

liedel 1 Actief lid

7 jun 2009
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames:

Allemaal een heel gezond, liefdevol en natuurlijk 'overstemd met babygeluk' 2010!!!!!!!!!!!!!!

13. bhappy

bhappy Actief lid

19 mei 2009
    286
    0
    0
    @mamastarlight, hier ook geen volle borsten hoor hahaha. Alles groeid, behalve die 2. Nahja, houdt mezelf voor dat ze dan ook minder slap worden (hoop ik hahaha).

@tijgertje, hier ook nog geen melk hoor. Volgens mij is dat helemaal niet erg, dat mag nog wel ff 5 weekjes wachten ofzo.

Vandaag op zoek geweest naar een spiegel, 5 uur lang gewinkelt en trappen gelopen, pfffff niet verstandig zeg. Nu doet alles zeer.

Fijn weekend verder!

14. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ Bhappy komt vast goed. Mijn zijn ook niet slap geworden, ook niet na de bv periode van me meissie.

@ Pijnlijke buik: hier ook. Ook is meneer aan het indalen en behoorlijk druk. Zijn nu echt momenten dat je merkt wanneer hij slaapt en wakker is, leuk :D

@ Uhhhh dementie slaat toe!

15. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Lieve MSL, bedankt voor de complimenten! ;)

TIPS Om zelf de lakentjes te betekenen/beschilderen:

1) Kies een leuke kleurplaat uit en print deze uit (of misschien heb je die nog liggen)
    2) Plak de kleurplaat tegen een raam met zonlicht of een lamp er achter (zo maak je een lichtbak),
    3) Over de kleurplaat heen plak je het lakentje (deze is meestal wat zwaarder... veel plakband gebruiken...hihi)
    4) Dan heb je de mogelijkheid om een potlood te pakken en de kleurplaat over te trekken of... je maakt gelijk gebruik van b.v. textiel stiften of textiel verf.
    5) Na het opdrogen eerst de tekening strijken (staat hoe op de verpakking van de textiel stiften of verf)

6)Heel veel plezier met het maken van je eigen lakentjes!

Vollere borsten? nou, eh... die van mij zijn richting het zuiden aan het trekken... Ik heb gewoon een goede bh aan... Die waar ik het al eerder over had en zo super blij mee ben. Van het merk Anita, voedingsBH met zachte beugel. Hij is echt super! Aanrader voor iedereen.

16. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Ik ga weer terug naar mijn bezoek.... Onverwachts blijft vriendin slapen ivm ijzel... Maar ze hangt aan de telefoon met een andere vriendin... vind ik iets minder... hallo... je bent hier toch op bezoek? jammer... maar ok... Heb geen zin in gedoe.

17. mir5555

mir5555 Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.021
    0
    0
    hallo

das idd minder en idd als je op bezoek bent bij een ander ga je niet uitgebreid bellen lijkt mij dan

nou ik denk dat ik buikgriep krijg of zo hele dag op de bank gelegen buikkrampen hoop dat het een buikgriep is

ga zo eens kijken of er nog wat op de tv is iedereen fijne avond

groetjes

18. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Ik wil alle dames nog even een gelukkig en gezond 2010 wensen!! Het jaar waarin we ons kindje mogen verwelkomen!!

19. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Ik heb bij Mike nooit gelekt tijdens de zwangerschap en nu ook niet, en toch heb ik Mike 1,5 borstvoeding gegeven, dus dat zegt niets hoor. Had meteen na de bevalling al genoeg melk...

20. BabyLove1

BabyLove1 Bekend lid

8 dec 2008
    898
    0
    0
    he meiden heb ook steken tussen men schaambot en voelt ook net of als iets naar beneden druk zou dit het hoofdje kunnen zijn van de baby heb ook vaak nu wel wat harder buiken maar niet om de 5 minuten of zo het duurt wel wat langer. kan ook niet lang zitten meer i.v.m. ademhaling wie herkent dit

Deel Deze Pagina