Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

ga zo eens kijken op die site

Opmaken gewoon bed: snap nog steeds niet of ik het nu goed gedaan heb dan. matras, zeiltje, molton, inlegger, laken

Ledikantje: matras, matrasbeschermer, molton, zal dan nog een onderlegger neerleggen en laken

netbroekjes: noue cht niet he! dan maar een oma onderbroek of zo

even balen:

ik krijg verdorrie nog steeds post binnen van de kraamzorg die ik ahd aangevraagd aan de andere kant! zo vaak gezegd, gemaild en latenw eten dat dit niet emer van toepassing is. ik vraag em nu erg af of de Menzis ect het nu wel weet. heb namelijk ook nog niets van de kraamzorg heir gehoord. zal morgen eens informeren.

De gordijntjes zijn klaar! morgen ophalen!

Zo nog even knutselen voor de slinger die ik in gedachten heb.

2. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ja hihi wishful thinking :D

3. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    nou ik vind het raar hoor volgens mij staat in de cao ook dat je max uiterlijk 2 weken voor de eerste verlofdag het aangevraagd moet hebben..dus eerder kan wel later juist niet..
    en prima geen verlenging maar ze kunnen niets totdat jou verlof erop zit hoor..tot 6 weken na herstarten verlof.

maar vind het zo raar dat hun hier moeilijk over doen? uwv betaalt hun hier gewoon voor..dus ze krijgen geld dus hun kost het niets!
    goed achter de vodden zitten en anders naar uwv gaan en aankaarten! zodat hun de action ook een brief kunnen sturen ..en zo zijn er meerdere instanties die een brief kunnen sturen waarin je bepaalde dingen eist..en dan worden ze meestal wel vlug :D

4. mamastarlight

Ik zal eens nakijken of je niet gewoon die 2 weken in de ziektewet kan end an je evrlof kan houden zoals afgesproken. ik denk namelijk nietd at ze dit mogen maken zo.

5. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Zo daar ben ik weer, ja beetje rare dag. Maar alle dingen gaan ook gewoon door. Zo gek is dat altijd.

Jullie hebben weer veel geschreven!

@Babylove: toch wel fijn om te proberen het te rekken tot 37 weken he?

@Vicious: ben je boos? pluk een roos, zet 'm op je hoed, ben je mrogen weer goed. En kan je weer meebeppen.

@Belliebel & Evenstar: ik doe het jullie niet na hoor, werken tot 36 weken. Erg knap!!

Verder heb ik alles gelezen en alle mooie mannen gezien :D

Ik ben net bij de chiropractor geweest. Wel lekker, want ik heb natuurlijk die pijn in mijn bil en die is nu weer even wat minder! Verder zei hij ook al dat de baby erg vast en diep in het bekken lag. MAar ja, wat moet je met die wetenschap? Ik zie 'm gerust nog 5 weken diep in mijn bekken blijven zitten hoor :S

Ik merk wel dat ik een beetje naar de bevalling begin toe te leven. Minder zin om uithuizig te zijn, lekker in huis rommelen, nadenken over de bevalling. Ja zolangzamerhand ben ik er wel aan toe!

Ga nu nog even spieken bij onze voorlopers van januari. Tot zo.

6. mamastarlight

heel herkenbaar hier ook!

7. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    :D ja he!

8. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Ja, Melek dat klopt. Als je door je zwangerschap eerder stopt met werken (of deels, dat moet wel mogelijk zijn) dan gaat je verlof automatisch 6 weken van te voren in en moet je dus ook 6 weken eerder beginnen.

Ik was bijvoorbeeld vanaf 31 weken voor 25% ziekgemeld en moest daardoor 6 weken vooraf met verlof. En dus 10 weken na de bevalling weer beginnen.

9. Alle uren/dagen die je vanaf 6 weken voor je uitgerekende datum in de ziektewet komt worden van je verlof afgetrokken, staat op de site van het UWV.

10. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    maar ja, als ik er echt zo uit zou zien.... zou ik natuurlijk een supersexy bikini aantrekken en op een tropisch strand rondparaderen!

11. En inderdaad als je voor die 6 weken al ziek wordt dan gaat je verlof standaard met 6 weken in.

12. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Ja, mag dus helaas wel.... als je door je zwangerschap eerder moet stoppen of minder gaat werken, heb je automatisch 6 weken vooraf grrrr

13. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    hmm wat ik zo weet is dat je altijd aan mag geven aangepast werk te doen oid aanpassend aan jou zwangerschap en hun hierin ook mee moeten denken is een verplichting.

Echter als je 2 weken nu in de ziektewet gaat (wat hun natuurlijk liever hebben ;)) dan start idd je verlof nu met 6 weken voor en wordt het 10 weken na ipv 12 weken na! en start je dus 2 weken eerder...

maar even goed kijken online of cao wat er staat over zwangerschap en aanpassing ed je hebt veel rechten hoor succes!

14. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Wacht ff!

Ehm... ik had begrepen dat je standaard hoe dan ook 10 weken na je bevalling zwangerschapsverlof had.
    Als je voor je bevalling b.v. ivm ziekte idd 6 weken van te voren stopt heb je idd geen 12 weken na je bevalling. Maar er gaan geen 6 weken vanaf! Dat kan niet! Dan zou je maar 4 weken over hebben na je bevalling. Klopt volgens mij niet.

Oh ja hallo allemaal!
    Ik wordt gek van berekeningen plegen. Haat rekenen. En ik snap al die moeilijke woorden op die site's niet. Bah!

15. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    haha netbroekjes zijn op zich wel fijn voor die mega kraamverbanden ed op zijn plek te houden overal druppels bloed is ook minder...of deed jij nu iets anders ?

uhmmm hoe jij je bed zelf opmaakt moet je zelf weten hoor daar gelden geen regels voor :D

16. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    jawel 2 weken ziektewet dan gaat je verlof gewoon eerder in helaas..

17. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    6 weken eerder beginnen is dan ook wel gemeen he :p hahaha

18. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    hmm ja idd :D

19. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Oh ja, en als je ziek bent gemeld ivm je zwangerschap gaat automatisch je zwangerschapsverlof in met 6 weken voor je uitgerekende datum. Dus als MELEK als je nu 6 weken voor je uitgerekende datum zit kan het wel kloppen dat je werk je naar huis stuurt.

20. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven

haha nee dat schreef ze ook verkeerd standaard heb je idd 10 weken maar sommige gaan tot 4 weken voor en dan dus 12 na..maar bij ziekte wordt dit dus 6 weken voor en 10 weken na..altijd..en begint ze nu 2 weken eerder niet 6 hihi ;)

Deel Deze Pagina