Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ buddy Vic leuk en ontzettend lief van je ouders zeg!! Hier ook een corsa, maar helaas een 3 deurs.... Hoe gaat het verder??

@ Hier net ff fruit gegeten met me meisje. Eet ze zomaar 2 manderijntjes op... normaal met moeite 1!! Helemaal goed dus... Ze gaat ook ineens brood lekker vinden, normaal absoluut geen broodeter. En boterhammenworst is nu favo. Lekker hoor!! Drinkt nu ook uit tuitbeker, ineens lijkt ze weer een sprongetje gemaakt te hebben ofzo. Slaapt ook goed 's middags echt heerlijk. Vooral nu het ventje er nog niet is, voor mij ook echt een rustpunt!

@ Geboortekaartjes: wel al klaar, hoef alleen nog maar te bellen
    @ Namen ook al helemaal uit!! Maar dat was ik al hihihi

@ Uhhhh vergeten...

2. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @ Poetsdrang:
    Komt goed........en anders maar niet. Hebben geen huisdieren die de boel viesmaken (behalve reptielen, maar die zitten op zolder, en maken geen rommel!), er wordt hier niet gerookt en opgeruimd is het hier altijd eigenlijk wel (kan niet tegen rommel)....Het is meer dat ik de badkamer, wc en keuken nog even goed wil soppen voor de bevalling,.....Ach ja, we zien wel!

@ Naam op geboortekaartje:
    Mmmm, wij hebben eerst de naam van mijn man........

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ga nu ook niks meer doen hoor! dan krijg ik ruzie met wim

hmmm... nou alle kaartjes die ik heb gezien stond de vader boven aan maar scheeld misschien ook wel of je getrouwd bent of niet?

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi hoi ben ik weer.

Wat eerder dan gedacht had om half 2 de afspraak bij de gyn, Ik kom daar om tien over een aan ga in de wacht kamer zitten en woord gelijk geroepen zo dat is eens snel haha had me boekje nog niet op me schoot. Normaal eerder half uur langer wachter haha, dus zat verbaast te kijken en wat had ik vandaag een leuke gyn een man haha leuke krullen haha, nee ben niet verlieft maar wie zeg dat je als zwangere niet naar een mooie man mag kijken :D:D haha grapje. Nou alle puntjes zijn op de I gezet en ik mag zo als het er nu uit ziet op de normale mannier bevallen :p:p wat een pak van me hart en alles goed door gesproken enz en vertelde gisteren al dat ik dacht dat de kleine meid in gedaald was en ik had wederom gelijk ze is helemaal kant en klaar voor de bevalling haha ze is idd dus ingedaald, Dus vandaar ook die voorweeen enz de gyn zij ook het zijn idd voorweeen dus als alles mee zit mag ik snel bevallen op ze vroegst over 2 weken dan ben ik 37 weken. De groei van de baby is ook goed ondanks het een suikerbaby is ze is niet te groot joepie.

Nou dit was het weer en tot schrijvers wel leuk dat het nu overdag hier wat drukker is de meeste zijn nu met zwangerschaps verlof toch of zijn met de laatste weken bezig. Dus zal het hier steeds drukker worden.

Groetjes Patricia en bedankt de geen die reactie gaven op me ochtend berichtjes haha wel lachen over zeggen dat hij nu allementatie moet betalen over dat ik het een lullige opmerking van hem vond van de week maar moet eerlijk zijn dat heeft hij goed geregeld ook met nummer een vanaf dit jaar dus dat moet goed gaan komen meer zal het niet worden maar dat ze officeel erkernd is dat geeft me toch een goed gevoel ze heeft officeel een papa.

Uitgerekend 15 feb ???? mag ook wel twee drie weekjes eerder:D
    Zoon 7 nov 2000 uit gedragen tot 40+2weken

5. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ah joh, maak een lijstje wanneer je het gedaan wil hebben, komt echt wel goed hoor!

6. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Dames, er moet me toch iets van het hard en hoop niemand te kwetsen hiermee maar onze mannen zijn toch partners en dus gelijkwaardig? Mijn man zou het niet in zijn hoofd halen mij te laten stofzuigen, dweilen, boodschappen doen etc etc. Kijk als je alles nog goed kan en er geen last hebt alla, mis ook wel een stuk zelfstandigheid maar die heb ik dadelijk snel genoeg weer terug.

Onze mannen zijn toch geen kinderen? Ons verlof is geen luie vakantie oid maar broodnodig dus geen vrijbrief voor partners om niets meer te doen of zich te begraven in het werk. Jij en de baby dient nu voor te gaan, voor alles!

7. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik heb geen idee, nooit gehoord ook dat het gebruikelijk is...
    Maar vind het wel een leuk idee, denk dat ik mijn naam als eerste laat staan ;)

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nee helaas niet denk ik wel af en toe maar niet elke avond en ga het hem ook niet vragen, Hij moet het uit zich zelf doen vind ik hij weet dat ik tegen het einde loop en al veel harde en voorweeën hebt hij moet zelf beseffen dat het nu dichter bij gaat komen, Maar van af het moment dat ik onverwachts zwanger ben van deze vind ik dat hij zich heel weinig van de zw aan trekt op de vlokkentest na is hij niet mee geweest met controle enz > Ik weet ook dat ik het alleen gaat doen maar soms voel ik me verdomt alleen je wilt toch ook af en toe die schouder om je heen ook al is het maar om je even op te beuren toch. Maar ik zou hem niet ongevoelig willen noemen eerder onwetend dus ik laat het er maar bij we zijn niet voor niks apart gaan wonen maar nu woord ik soms met me neus op de feiten gedrukt waarom ook al weer o ja meneer heeft moeite met verantwoording enz. En dat komt door de hormonen soms weer eens hart aan en grijpt me naar de keel terwijl ik er zo langzame hand gewoon aan gewent zou moeten zijn maar zo zie je alles wendt behalve een vent haha groetjes en bedankt voor je belangstelling, En hou in me achterhoofd zo leven er meer vrouwen niet alleen ik zie hier al meer dames voor bij komen die het ook alleen moeten doen, maar we worden er allemaal weer sterker van

9. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hihihi, leuk dat je zo'n leuke gyn had! Ik heb alleen maar van die grijze sokken hier, en een vrouwelijke (die er wel mannelijk uitziet, maar ja)! Wel ooit eens een leuke dokter gehad bij mijn knieoperatie, alleen was ik toen zo suf van de narcose dat ik het ook neit echt door had!

En fijn dat alles goed is doorgesproken nu! Zal wel wat rust meebrengen voor je!

10. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Wij hebben op het kaartje ook eerst de naam van Chris, dan ik en dan de kinderen. MAar da's gewoon omdat we 'ons' altijd zo noemen: Chris en Suus. Dus nu ook.

Enne in huis doet hij veel hoor. MEer dan anders, maar hij behandelt me gelukkig niet als een popje dat niks kan. Als ik het vraag doet hij van alles, maar neemt me niet alles uit handen. Zou ik geloof ik ook niet willen.... Dus stofzuigen enzo doe ik gewoon. Uit mezelf. En als het niet gaat, vraag ik het Chris. En dan doet hij het. Trouwens hij doet sowieso altijd al ongeveer de helft omdat we allebei veel werken ;)

11. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Oh toen ik zwanger was van Sven was er een onwijs leuke gyn in opleiding van 27 jaar (ik was 32). Echt een onwijs lekker ding. Ik zei tegen iedereen, ik hoop niet dat hij dienst heeft als ik moet bevallen hahaha...

Kwam binnen met weeën en... ja hoor. Dat superlekkere ding heeft mijn 2e kindje ter wereld geholpen. Hij was ook nog eens heel fijn om bij de bevalling te hebben. Helaas werkt hij er nu niet meer.

12. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Je hebt gelijk! Je doelt zeker een beetje op de nesteldrang?

Hier mag ik ook bijna niks doen hoor van Fred, hij doet de boodschappen en brengt Lisette elke ochtend naar school.
    Maar weet je wat het is, ik kan er niet tegen om afhankelijk te zijn. Als ik iets gedaan wil hebben dan wil ik het NU, en Fred doet het pas over 1 week hahahaha, vandaar dat ik nog steeds dingen zelf doe.

En daarbij is die nesteldrang soms niet te stoppen, je weet dat het slecht is voor je, maar toch doe je het...

Of bedoel je dat niet?

13. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Knorretje; Wat voor reptielen hebben jullie?

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja zo zouden we het wel willen maar het is niet de werkelijkheid er zijn nog zat mannen die zich er weinig van aan trekken we zijn een geemancipeerd land maar dat is totaal niet de waarheid waar in we leven de opvoeding verzorging en alles wat er bij komt kijken komt toch nog in de meeste gevallen op de vrouw te recht dat het bij sommige wel goed gaat is gewoon top maar het is niet de werkelijkheid. Er moet nog een hoop gebeuren in nederland voor we echt gelijk waardig zijn aan de mannen en dat gaat denk nog wel 50 jaar of meer duren, De vrouwen die nu zonen krijgen bereiden ze al vrouw vriendelijk voor maar dat zegt nog niks voor de toekomst. Maar ik snap je standpunt en geniet zo lang je man je in de watten legt want wat ik al zeg het is niet de werkelijkheid bij veel vrouwen.

Groetjes Patricia

Uitgerekend 15 feb
    zoon van 7 nov 2000

15. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Vervelend hoor dat je in zo'n situatie zit. Kan me voorstellen dat je er af en toe echt mee zit, hij is er tenslotte ook bij geweest toen jullie het pleziertje hadden en de baby gemaakt werd! Maar ja als hij al langer de verantwoording mist kan ik me voorstellen dat je er wel aan 'gewend' raakt.

Hier gaat Fred trouwens ook niet mee naar de controles hoor (alleen de gynaecoloog), maar hij hoeft ook niet van mij. Ik heb liever dat hij bij Marcus blijft zodat ik ff lekker onbezorgt op de controle tafel kan liggen!

16. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    :D hahaha leuk!

17. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Mij kwets je er niet mee, ik ben het volledig met je eens!
    Moet zeggen dat ik mij ook echt gelukkig mag prijzen, tenminste als ik al die verhalen hier zo lees. Mijn man is echt te lief........Die "ruzies" die sommige ook soms beschrijven, herken ik dan ook totaal niet. Ook het huishouden doen we samen (en nu, hij meer!)......Hij begrijpt prima dat ik nu niet voor mijn lol thuiszit, en als ik er helemaal doorheen zit en jank van de pijn krijg ik een dikke knuffel en beurt hij mee weer op....Ik heb een wereldvent.....zou willen dat iedereen zo'n man had......

En jij tonka? Ook zo'n wereldvent?

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    apart, lees net dat moedersterfte is toegenomen terwijl babysterfte is gedaald...:( beetje vaag!

wim is ongeveer de helft van de controles meegeweest, hangt er vanaf of we samen van boord kunnen of niet.

19. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Slangen (regenboogboa + groene...ff naam kwijt)
    Kikkers (litoria's)
    Hagedissen (teju's + cordilissen + wateragaam)
    Hadden ook nog gecko's, maar die zijn helaas overleden)......

Vanwaar de interesse? ;)

20. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    hallo dames,

Ben net thuis, vandaag hebben wij groeiecho gehad, was gelukkig goed... Hoofdje van de baby was naar beneden en de baby is nu 2 kilo en 600 gram :)

Ik neem aan dat hij binnen 5 weken over de 3 kilo zit toch? :)

Deel Deze Pagina