Goedemiddag meiden, Ben vanaf vrijdagmiddag tot maandagmiddag een heerlijk weekendje weggeweest met mijn man. Heeel relaxt, veel geslapen en veel geplast, ha ha. Een keertje een beetje gespuugd. Ben wat gevoelig voor luchtjes (espressobrandertje op 't gasfornuis).... Ik heb zojuist geprobeerd om globaal een beetje bij te lezen. Pffft @Sabrien en Scorpion; sterkte meiden. Kan er verder niet veel nuttigs aan toevoegen, dus sterkte! @nieuwe zwangeren: gefeliciteerd en welkom! @VicousM; gefeliciteerd met je kloppend hartje, dat hadden wij dus afgelopen vrijdagochtend. Ik begrijp hoe je je voelt, heeeeerlijk! Ons fotootje is ook meegeweest naar weekendje weg, heerlijk om na zo'n echo met zijn 2-en (eigenlijk 3-en) een weekend weg te gaan en af en toe nog even naar 't fotootje te kijken en lekker te filosoferen over de toekomst... @iemand die vroeg over vroege echo's. In mijn woonplaats is het meestal bij 8/9 weken, omdat de VK's hier allemaal zelf echo's mogen/kunnen maken. Bij mijn zus, klein dorp, pas bij 12 weken, die moet naar een apart echo-bureau. Ik mocht nu zelf bij 6+ weken komen i.v.m. miskraam vorige keer. @buiken: afgelopen vrijdag vertelde de VK dat de baarmoeder nu wel iets gegroeid is, maar nog wel helemaal onderaan je buik zit. Hij zit nog mooi achter je blaas/schaambeen. Ik moest mijn broek ook erg ver open en naar beneden schuiven, want ze plaatst die 'scanner' echt heel laag, ongeveer waar je schaamhaar net een beetje ophoudt. Dus ik denk dat de buikenfoto's die hier voorbij komen, vooral veroorzaakt worden door opgeblazen slomer werkende darmen. Soms is mijn buik ook ernorm opgblazen, ook wel als ik veel gegeten heb. En als ik het dan lekker slap laat hangen, is het ook een echt een zwanger buikje. Maar ja, als ik al dat eten een dagje later weer een beetje verteerd heb, slank ik weer af en als ik dan netjes rechtop sta, zie je vrijwel niets (volgens mij). Dus bij mij wisselt het nogal. Vind het wel leuk hoor, dat ik een buik krijg/probeer te zien En ik heb ook al vaker gehoord dat buiken snelller groeien bij 2e, 3e etc. zwangerschappen. Mijn zus heeft nu een grotere buik dan bij haar 1e. @allen: Wie heeft zich al een mening gevormd over de combinatietest? Zo ja, hoe luidt je mening? En waarom, welke argumenten voor/tegen? @sitebeheerders; willen jullie mijn 2e echo / afspraak voor 6 juli in de agenda toevoegen? Allemaal een fijne avond, klusser
@ Hallo Klusser, ik dacht ook echt niet dat ik nu al een echt zw buikje zou hebben. Hij is nl gewoon opgeblazen. hihi Maar ik vind het wel grappig zo'n foto. Want het is toch anders dan normaal. hihi Oh ja je staat in de agenda erbij.
Thnx voor jullie snelle en lieve reacties. Helaas woon ik in een klein dorp (niet eens op de kaart te vinden ), heb net gebeld en wordt over 2 weken voor een eerste afspraak teruggebeld. Kinderopvang is gelukkig hier niet zo'n groot probleem, daar wachten we nog maar een paar weekjes mee @ Muurtje thnx voor de aanpassing in de kalender! Hopende op een zeer spoedige zwangerschap voor jullie allen, dat we allemaal maar in Feb een mooie (carnavals-baby) op de wereld mogen zetten. Liefs Miekske
@ buiken. Ja ik herken dat wel. Savonds na het eten echt een 'zwanger buikje', maar sochtends weer niet te zien natuurlijk. Verder is het vormen van een 'echt' buikje toch vaak rond de 12 weken ofzo? Dan zijn alle darmen meer naar boven en wordt de bm groter en neemt meer plek in. @combinatietest. bloedonderzoek en nekplooimeting. Ja ik moest er voor mijn eerste afspraak dingen over lezen op een site www.rivm.nl. Uiteindelijk krijg je toch maar 'een kans op..' te horen. Ik weet ook niet zo goed of je ook een bloedonderzoek kan doen zonder nekplooi. Wij zijn er nog niet uit. Persoonlijk vind ik dat er veel andere ziektes zijn die niet uit bloedonderzoek/nekplooi komen en veel erger zijn. (ja 'erger' is een gevaarlijk begrip, ik weet het) Waarom juist testen op Syndroom van Down? Mijn gevoel zegt, gewoon echo, hartje klopt? @ eerste echo. Waar kijken ze bij de eerste echo allemaal naar? Hartje, hoe groot, datum van bevalling, ...? Ook een hartje, nieren, hersenen etc check Of is dat pas bij 20 wkn? Hoelang duurt zo'n eerste echo? Nog 4 wkn en 3 dgn wachten... @positieve mensen! JA Allemaal gefeliciteerd met jullie zoveel weken en zoveel dagen!! haha goed bezig muurtje! Ik ben nu 6 weken en 6 dagen!! Toch weer heerlijk om het te zien veranderen in 7 morgen!! @vertellen. Wie heeft het al verteld in zijn omgeving? En wanneer gaan jullie dat doen? Wij de 'opas/omas', onze broers/zussen bij 9 weken. 3 speciale mensen voor de 10de week. Rest (na de echo) bij 11 wkn 2 dgn. Leuk om daar een plannetje voor te maken joh! Het is alleen wel raar. 7 weken morgen, maar voel mij eigenlijk heel gewoon. Ben ik wel zwanger? Ja dat ben ik (test bij 4 wkn) maar nu nog steeds? hihi.. grappig he dat onzeker gedoe... Dat was het wel voor vandaag... TOEDELOE!!
zo wat moest ik bij lezen!! @scorpion, wat klote voor jullie heel veel sterkte de komende tijd.. *knuf*** dames met goeie echo s gefeliciteerd!!! ik heb ook mijn echo gehad, daarop was een mooi vruchtzakje te zien, volgens de gyn 5 weken ongeveer. dus er zat nog weinig in. wel zag ik omdat ze steeds op en neer ging een tussenschot in het zakje. durfde eigenlijk niks te vragen wat dat was. zeker omdat er ook nog niks in zat. maar ben zo bang dat het een tweeling is nu. sorry maar dat zou echt heel erg zijn. Mag over 2,5 week terug komen en dan moeten we een hartje zien! ga even verder met koken
Lieve scorpion: heel veel sterkte. Zo oneerlijk dat het weer mis is gegaan. Ik wens jullie veel geluk toe voor de toekomst en dat jullie maar snel een gezond kindje op de wereld mogen zetten! Nogmaals sterkte!!
@ Scorpion en Sabrien: Ben er even stil van...........we worden met zijn allen maar weer met de neus op de feiten gedrukt......het is allemaal niet zo vanzelfsprekend......Ik wens jullie superveel sterkte met dit verlies............*knuffel*
@ all: Thnx voor de reacties omtrent vertellen: Zelf wacht ik er nog mee......op de verjaardag van mijn lief (over ruim 2 weken) krijgen de ouders het te horen met behulp van een ehbo koffertje (eerste hulp bij oppassen).....Die is gevuld met een fles, speen, slabber, knuffeltje.........De rest vertellen we het pas na de eerste echo.........(geen idee wanneer die is, eerst maar eens een vk regelen)...... Wat betreft buik: Mijn lief gaat nu iedere week een foto maken van buik, die straks als de baby er is (als het allemaal goed blijft gaan) achter elkaar afspelen, zie je de gehele groei......lijkt me wel top! Maar ja, na de 2 vlindertjes van vandaag sta ik weer met beiden benen op de grond........Geniet van iedere dag en hopelijk mogen we allemaal de zwangerschap geheel volbrengen, maar zeker weten doe je het nooit......
Het is hier een bewogen dag geweest zeg Allereerst veel sterkte en liefs voor Sabrien en Scorpion. Wat ontzettend naar en moeilijk voor jullie. Ik kan dit topic niet zo goed bijbenen maar ik lees mee hoor! Ben moe, misselijk en super emotioneel. Blegh.
wow wat gaan jullie hard! Ik weet niet of ik het altijd bij kan houden hoor! Sorry.... @ sabrien: meis ik vind het heel erg voor jullie, krijg gewoon een brok in mijn keel als ik het lees. Heel veel sterkte, ik hoop dat jullie dit snel een plekje kunnen geven. @ echo: Ik mag 8 juli (op mijn eigen verjaardag! ) voor de eerste echo bij de gyn! Dan ben ik 6.3 weken! En 22 juli mag ik voor de eerste echo bij de VK, dan ben ik 8.3 weken! Zo fijn, want 24 juli gaan we op vakantie. Dan weet ik of het goed zit of niet... Mogen deze afspraken toegevoegd worden? @ scorpion: oohh meisie....vreselijk! jij ook erg veel sterkte hoor...Hopelijk stuurt dit sterretje snel een broertje of zusje! @ bientjuh: waarom is het erg als je een tweeling krijgt? Ik denk dat je dan je handen dicht mag knijpen dat zoiets je wordt toevertrouwd...of heb ik het mis?! @ laidie: ze kijken naar de grootte van het kindje, daaraan kunnen ze zien hoe ver je bent. En of het hartje klopt, of het er eventueel 2 zijn en of het op de juiste plek ingenesteld zit. @ buiken: ja idd je kindje is nu nog maar een paar milimeter/ 1 centimeter, dus die dikke buiken kunnen niet van het kindje komen hoor! @ klussertje: fijn dat je een leuk weekend hebt gehad! Lekker bijkomen saampjes! Heerlijk! @ Wij doen ook geen extra testen, omdat het niks uitsluit. Je krijgt een 1 op..... waarde. Dat vind ik zelf alleen maar beangstigend. Of je wordt voor niks bang gemaakt, of je wordt juist gerustgesteld en je krijgt toch een baby met een ziekte....Nee, wij doen het niet. Je krijgt geen JA of NEE, maar een eventueel/ misschien....daar haal je niks voor. sorry, meer weet ik niet meer!
mag ik ook op de lijst? Had ik al gevraagd, maar ik sta er nog niet op... 28 februari: marsab - 25 jaar - twente - 2e kindje - TB - BV 1e echo: 8 juli gyn. (6.3 weken) 2e echo + intake: 22 juli vk (8.3 weken)
misschien omdat ik al 3 kinderen heb? en deze zwangerschap niet gepland was?? nee dan zit ik er echt niet op te kijken dat het een tweeling is nee... sorry
ik hoop heel stiekem op een tweeling hoe zwaar het me ook lijkt. Maar mijn man wil hierna echt niet meer kindjes dus als ik er nu gelijk 2 zou mogen krijgen heb ik toch 3 kindjes wat ik heel graag wil egoistisch he haha
hahaha ja dan kan ik het mij nog wel voorstellen. als ik er 1 of 2 had gehad had ik anders gereageerd. zou het heel speciaal vinden om een tweeling te krijgen dan. mijn schoonvader is van een tweeling. dus kans is er wel. poeh net gewend dat ik 4 kinderen ga krijgen. aan 5 wil ik echt niet denken
Ha ha, net de mevrouw van MvM weer gebeld en gezegd dat ik me wilde opgeven. Antwoordde ze direct: "volgens mij heb jij al eerder meegedaan?". Wow, dat vond ik echt knap/attent van haar. Dus ik zei dat dat inderdaad zo was, afgelopen januari, maar dat het toen mis ging en dat ik vrijdag een echo heb gehad en nu weer mee wil doen. Toen noemde ze op wanneer ze nog 'gaatjes in de agenda' had. Dus nu komt ze straks, deze avond, om 21:00 uur. Ha ha, grappig. Ga ik maar effe een beetje opruimen.... @combinatietest: meiden die al gereageerd hebben, bedankt voor jullie reactie. Ik ben benieuwd naar meer meningen.... Groet, Klusser
@ de vlindertjes: héél véél sterkte met dit verlies, het is een droom die in een fractie van een seconde uiteen spat.. Neem de tijd om het te verwerken, het is niet niks.. Ik wens jullie in de toekomst een gezonde zwangerschap toe, dat jullie uiteindelijk met jullie eigen kindje in je armen mag staan, terugkijkt op dit verdriet, maar gelukkig met wat je hebt. Het allerbeste! Lieve dames, dank voor de felicitaties! Er is inderdaad een hele last van mijn schouders gevallen, durfde bijna niet op iets goeds te hopen.. Maar tadaaaaa! zo mooi, zo'n knipperend lichtje op het scherm! Frank kwam er vandaag achter dat ik met carnaval uitgerekend ben, zegt ie; "dan kan ik niet, ik moet werken". whahahahahahahahah! Gekke vent..
@scorpion en sabrien, ik...........ik lees jullie verhaal en de tranen lopen over mijn wangen. Hier zijn geen woorden voor......dikke knuf ook van mij!! @viciousm Wat heerlijk dat je het hartje hebt zien kloppen!!! @bloempje, er is een site met hele leuke gedichten, daar hebben wij het gedicht voor de trouwkaart ook vandaan. Heet gedichtengedachten geloof ik. Wel leuk dat je dat op de kaart door laat schijnen. Succes met regelen, ik vond een jaar van te voren al veel geregel. (of dat kwam omdat wij ook een nieuwbouw woning kregen hahaha) De buikjes zijn denk ik ook opgezette darmen, die van mij kunnen er ook wat van, einde vd dag zit een spijkerbroek niet meer lekker. En de ruimte is niet van die halve cm aankomende baby. hihihi. Morgen intake gesprek, spannend!!!