Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Sorry, het kwam misschien wat bot over als ik het zo terug lees....Was niet mijn bedoeling! Ik wist niet dat deze zwangerschap ongepland was...:) Dan kan ik me er wel wat bij voorstellen meisie! ;)

ps. we hebben dezelfde naam trouwens! ;)

klussertje: dat is mooi optijd, mvm! Leuk dat ze je nog kende! Succes vanavond!

2. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    maakt niet uit hoor. komen hier ook zoveel mensen en je kan niet alles onthouden en bijhouden toch :)

mooie naam he :)

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    ja echt een super naam! :p

4. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Bientje, wil je het wel weten, bel anders ge gyn morgen ff. Zodat hij even de foto nog een keer kan bekijken... Of wil je wachten tot de volgende echo? Pjieuuw... wel spannend. Dus...

@ Klusser, eh... combi test? Help... uitleg als je blieft? Ik weet niet wat dat is...

@ Marsab! Je staat er bij! Sorry, je eerdere bericht niet gelezen.
    Het is duidelijk dat we het niet bijhouden om alles terug te lezen wat hier geschreven wordt... hihi. we doen ons best.

! Dus, dames, als er iets verandert moet worden is het handig om een pb te sturen naar een van ons...

5. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Dames, is het leuk om ook in de agenda te zetten wanneer we jarig zijn?

6. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Okay, iets meer over de combinatietest:

In NL bestaat zoiets als prenatale screening. Dit bestaat uit:
    - combinatietest (eigen keuze)
    - echoscopisch onderzoek / 20-weken echo (eigen keuze, vergoed door de zorgverzekering)

Deze algemene folder (RIVM - Folder) legt er in het kort iets over beide uit. Dit is de folder van het RIVM die ik zowel van mijn huisarts als van mijn verloskundige kreeg. Echt goed om deze te lezen als je dat nog niet gedaan hebt!

Prenatale screening:
    - De combinatietest berekent de kans op een kindje met Down-syndroom. In basis heb je afhankelijk van je leeftijd een bepaalde kans op Down. Na de test blijkt of de kans ik jouw geval groter of kleiner is. Het is geen ja of nee, maar een kans. De combinatietest bestaat uit een bloedonderzoek en een nekplooimeting. Uit die twee samen, wordt de kans op Down berekend. Dit onderzoek kan alleen vroeg in de zwangerschap plaatsvinden.
    - De 20-weken echo onderzoekt niet op Down, maar op allerlei andere mogelijke afwijkingen. Dit onderzoek kan rond de 20 weken plaatsvinden.

Dit is dus prenatale screening. Afgelopen vrijdag kreeg ik van de vk twee nieuwe folders mee met meer uitgebreide info:
    - RIVM - Folders
    - RIVM - Folders

Stel dat er uit de combinatietest blijkt dat je een verhoogde kans hebt op een kindje met down, dan is vervolgonderzoek mogelijk. Dit kan een vruchtwaterpunctie of een vlokkentest zijn. Maar deze hebben een kleine kans dat ze tot een miskraam leiden.

Je vk zal hier als het goed is met de 1e afspraak (of bij ons 2e afspraak omdat we dan nog steeds maar achtenhalve week zijn) uitgebreid met je over praten. Ik kreeg de algemene folder van te voren thuis gestuurd, ter voorbereiding.

Tenslotte, dan is er ook nog prenatale diagnostiek. Dit wordt in NL aangeboden aan vrouwen vanaf 36 jaar.

Klusser

7. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    dames te moeeeeeeeeeee..... vreselijk!

Bien: ik hoop voor jou ook geen tweeling. Ik was bij deze (ook ongeplande) zwangerschap ook wel opgelucht maar 1 kindje te zien op de echo.

Vandaag ben ik zo moe, depri, emo... bah... nog niets gehoord van mijn nieuwe baan. Kinderen druk. Ik ga dus maar naar bed. Sorry.... morgen weer gezelliger ;)

8. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Over de combinatietest: Wij laten deze niet uitvoeren en de reden hiervoor is dat je inderdaad maar de kans op hoort. En stel dat we zouden weten dat we een down-kindje krijgen, dan is ons kindje nog meer dan welkom.

Liefs Silvia

9. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    Hallo Dames,

Wat is er weer veel bijgeschreven, Scorpion en sabrien Sterkte!
    Hopelijk zijn jullie binnnekort weer zwanger!

VAndaag heel erg moe, denk dat ik zoo meteen ga slapen.
    Vandaag weer een beetje last gehad van misselijkheid, en nog steeds last van zere tepels!

owww jaaa en gisteren ging mijn ontlasting zoooo moeilijk, zag zelfs weer piep klein bloed... Wie van de dames heeft dit ook??

10. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Bedankt voor je uitleg klusser!

Voor alsnog gaan we de test niet laten doen... Maar misschien veranderen we nog van mening. Ik weet het nog niet.

Ik heb de link trouwens gelijk onder handige linken gezet op de site...

@ Site... eh heb een beetje zitten spelen en eh... het een en ander verandert. Als jullie het er niet mee eens zijn dan hoor ik het wel.

@ Angelfire, hoop dat je morgen minder moe bent! Truste!

11. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Sabrien, bah bah bah! Wat een rotbericht. Heel veel sterkte de komende tijd... heb er verder geen woorden voor.

Ach Scorpion, ik had zulke goede hoop voor jullie. Heel veel sterkte gewenst de komende tijd..

12. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hai hai,

Zie dat er weer flink gekletst wordt, heb er zelf echt de energie niet voor op het moment. Vanmiddag ook lekker even mijn bed ingedoken toen dochter lag te slapen. Afgelopen nacht was ze aan het spoken, denk dat er weer een tandje doorkomt.

@all: hier nog niet echt een buikje, ik kan het aardig camoufleren met de juiste kleding haha.

@Puck, lekker op vakantie, dat klinkt goed! Heerlijk genieten dus!

ViciousM, jaaa een goede echo! Jippie, super!

NursieD, momentje, sams, miekske1982, welkom hier!

Sams, hier ook érg moe. Pfff.

Klusser: wij laten de combinatietest niet doen. Het is een kansberekening, en om zeker te zijn zul je een punctie of vlokkentest moeten en dat wil ik niet ivm iets verhoogde kans miskraam. Daarbij is Down voor ons geen reden om zs af te breken. 20 weken echo doe ik wel, daar kunnen ze allerlei afwijkingen opsporen. Dan ben je voorbereid voor na de bevalling, als er bijvoorbeeld meteen medisch ingegrepen moet worden. Bij onze dochter ook zo gedaan, die was trouwens helemaal gezond!
    Je moet trouwens altijd bloed prikken, weet niet of dit op dezelfde dingen is als bij de combinatietest?

1e echo is trouwens kijken naar het hartje en hoe groot. Daar leiden ze de uitgerekende datum vanaf. Medische dingen checken ze idd bij de 20 weken echo.

13. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Melek42, helaas ken ik het ook... mijn moeder zei; Pruimen, pruimen pruimen... En idd, vanmorgen ging het veeeel beter! Ze helpen heel goed. En veel vezels in je voeding verwerken. En veel drinken.

Trouwens, Melek kan jij svp even naar de lijst kijken? We missen nl wat gegevens van jou voor op de lijst. Zie link onder mijn banner... en dan de bevallingslijst.

14. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Tinetje! Vervelend dat je zo moe bent... heb ik ook zo nu en dan...
    Trouwens je had aangegeven dat je met MvM mee ging doen. Weet je al van wanneer tot wanneer? Dan zet ik dat netjes op de lijst erbij...

15. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    23
    - Bhappy + Jale intake verloskundige

- Futuremama81 1e echo

Succes morgen!

16. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Nee moet nog steeds bellen, oeps! Ben ook zo vergeetachtig.. pff.

Zal woensdag eens regelen, dan ben ik vrij. Wil liever niet op mijn werk bellen haha.

17. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Melek en Tinetje... lees even terug... ik heb hierboven vragen aan jullie staan!

18. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ tinetje, je hoeft ze niet te bellen... je kan je ook via hun site opgeven. Heb ik ook gedaan. Werkt prima.

19. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    hahahaha Muurtje meid mijn moeder zei gisteren ook pruimen pruimen en nog eens pruimen. :) hihihiihihih

JA vanochtend ging het wat makkelijker na mijn lekkere pruimen...

Owww ik heb ook zooo een raar gevoel mijn k*t?? ik heb het uitgezocht maar weet niet of dit bandenpijn is??

nog 2 weken, uffff wil zooo graag dat het 6 juli word!

20. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hallo meiden,

De mevrouw van MvM -die ik begin van de avond belde en meteen vandaag kon komen- is zojuist de deur weer uit. Ik had een hele mooie test al zeg ik het zelf. Toch fijn. Beide strepen zijn ongeveer even donker.

Ik heb gekozen voor het serviesje. Ik heb ook nog de DVD gekregen, nu al meteen, omdat ik vorige keer nog geen cadeautje had gekregen (gestopt na miskraam). Ze zei 'daar bezuinigen we niet op'. Leuk toch, ga ik binnenkort effe lekker kijken....

Ik kan meedoen tot 25 augustus en begin dus vanavond. Muurtje, kan jij dat toevoegen op de site?

Groet,
    Klusser

Deel Deze Pagina