Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klusser1980

    klusser1980 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Mooi dat alles weer goed was!
    Een paar daagjes terug heb ik twee linkjes gepost naar folder van de Koninklijke Nederlandse Vereniging van Verloskundigen (?), dezelfde die ik van mijn verloskundige kreeg. Misschien leuk om nog even te lezen. Eentje over pijnbestrijding (en eentje over voorbereiden op de bevalling).

    Zelf afgelopen dinsdag weer op controle geweest bij de VK. Bloeddruk was goed, verder stelt de controle niet meer zoveel voor. O ja, baarmoederhoogte nu circa 33/34 centimeter. Ze geven geen inschatting over 't gewicht van 't kindje, ze zei alleen 'gemiddeld'....
     
  2. klusser1980

    klusser1980 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Leuk om eens serieus te onderzoeken toch! Je krijgt zoveel leuke reacties, niet voor niets natuurlijk!
    Een website, veel links overal krijgen, flyers bij de VK-praktijk, veel mond-tot-mond-reclame en een beetje mazzel....
    O ja, en voor exclusiviteit mag betaald worden natuurlijk!

    Klusser
     
  3. klusser1980

    klusser1980 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Ha, ik heb ook speciaal een pyama en nachthemd gekocht. Moet de kraamvisite toch een beetje 'decent' ontvangen. Heb normaal niks aan in mijn bedje (nou ja, als 't erg koud is; sokken ;))

    Wat leuk dat jouw VK zo netjes een geboorteplan wil bespreken! Erg netjes en volledig van ze!
     
  4. klusser1980

    klusser1980 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Goed nieuws!
    En je vochthuishouding? Ben je nog steeds opgezwollen?

    Klusser gaat nu stoppen met bijlezen. Bedtijd. Morgen verder met bijlezen.

    Mannetje ligt er al in. Die is al een paar dagen niet lekker en aan de paracetamol. Pijn aan zijn kaak. Vanmorgen bij tandarts geweest. Op de foto een ontsteking aan een oude wortelkanaalvulling.
    Dus nu antibiotica gekregen voor 7 dagen. Als dat niet helpt nieuwe wortelkanaalbehandeling (schijnt volgens de tandarts niet fijn te zijn) of kaakchirurg.
    Ik heb zelf helemaaaaaaal geen ervaring met dit soort dingen. Ik heb pas net een paar jaar terug mijn eerste oppervlakkige gaatje gehad. Iemand nog nuttige tips voor mijn mannetje?
    Hopelijk werkt de antibiotica. Als hij nog onder 't mes moet als ik 38/39 weken ben, is dat niet echt lekker. Voor 't zelfde geld is hij dan net pappa....

    Nou ja, tot morgen!
    KLusser
     
  5. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief


    Het is omdat ik geen keus heb voor de bevalling maar negen jaar geleden is het met daar niet bevallen haha letterlijk en figuurlijk hoop echt dat het dit keer beter gaat wat een ramp wat het daar groetjes idd een groot streekziekenhuis voor de hele regio westland enz pijnacker enz haha
     
  6. liedel 1

    liedel 1 Actief lid

    7 jun 2009
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff kon niet meer slapen dus kwam hier maar ff spieken.

    @Duster: super dar de draaipoging gelukt is! En nu je kleine maar streng toespreken dat ze moet blijven zitten waar ze zit, en zich niet mag veroeren, anders ehh..moet ze op het 'stoute stoeltje' hihi..als ze wat groter is dan, maar dan weet ze dat alvast ;)

    @Vicious: inderdaad niet erg professioneel van je gyn om zo tegen je uit te vallen, maar artsen zijn natuurlijk ook maar mensen en misschien kwam het wel omdat ie graag wat voor je wilt doen, maar niet echt weet wat (Hoop maar dat dat de reden is, anders is het gewoon een stomme man ;)

    @Dondersteen: vervelen dat vocht vast houden. Hou je wel goed je bloeddruk in de gaten; overbodige vraag natuurlijk maar met mijn achtergrond gaan altijd de allarmbellen rinkelen als iemand ineens veel vocht vasthoudt. (Maak je niet druk om die 6 kg; das voornamelijk vocht en plas je na de bevalling allemaal weer uit). Maar laat je bloeddruk in iedergeval regelmatig controleren, en als je het niet vetrouwd ..bellen naar de vk! En rustig aan doen, en je lekker laten verwennen, niet te veel doen.
    Hihi..waarschijnlijk zit je helemaal niet te wachten op al deze voor de hand liggende adviezen maar laat me maar even hihi :)

    @ Ehh.. verder weet ik het ff niet meer, mn geheugen is een vergiet!

    @ Hier: vandaag 37 weken. Tjee, nu ik het zo opschrijf klinkt het echt heel veel!!! Straks naar de gyn en hopelijk krijgen we dan te horen wanneer ik wordt ingeleid... Ik kom vanavond wel ff vertellen wanneer.
    Ik hoop eigenlijk woensdag ofzo, maar als ze zeggen maandag ook prima; hoe eerder hoe beter, ik vind die spanning van dat wachten niet fijn. (En ik weet dat ik me nog in ee n 'luxepositie' bevind doordat ik weet dat ik volgende week wordt ingeleid, de meeste van jullie moeten weken wachten; maar nu ik weet dat het volgende week gaat gebeuren heb ik toch het gevoel van 'doe dan ook maar zo snel mogelijk, dan ben ik er van af'')
    Hoop dat het een beetje gaat lukken met zo'n ballonkatheter; ondanks de ballon klinkt het toch niet echt als een feestje ;)

    Nou, nu begin ik wel erg flauw te worden en er is verder helemaal niemand anders online (Belachelijk, het is toch al 07.00; opstaan luiwamessen!) dus ik zal de ruimte van dit forum maar niet verder verspillen en af gaan sluiten!
    Tot vanavond,

    Liefs,
    Liedel
     
  7. boni001

    boni001 VIP lid

    1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Vicious, balen dat de gyn zo uitviel. Ik hoop dat de uitslag snel binnen is en ze toch weer een beetje met je mee willen denken. Dikke knuf!
     
  8. boni001

    boni001 VIP lid

    1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Liedel, succes vandaag! Lag om 7 uur idd nog in mijn bedje.. haha. Ben iets erna opgestaan, eerst lekker in de douche geweest en net ontbeten. Jasmijn is nu ook in de kleren, binnen een half uurtje moet ik ook weg naar de tandarts.
     

Deel Deze Pagina