Duster2000; heb ik ook last van kan mijn gewone broeken bijna niet meer aan en heb een buik alsof ik al wel een mand of 4 zwanger ben. Op het werk vroeg een collega al aan mij of ik weer zwanger was. Heb maar nee geantwoord, maar eigen lijk wel een beetje met een glimlach. Dus haar reactie was "ja ja". Mijn zoon is nu 11 manden dus ongeveer gelijk met jou zoon. En ik had nog niet al mijn zwangerschap kilo's van de vorige keer eraf.
Gelukkig dat jullie het begrijpen. Ik vond/vind gewoon dat er in de blaadjes en alles heel makkelijk over gedaan word. Er word helemaal niet eerlijk verteld hoe het zit. Liedel en ik zaten allebei bij oktobermama';s 2007. Toen ze beviel en ik de foto van haar dochtertje zag schrok ik echt. Dan hoop je zo iets nooit mee te maken. En als het dan wel gebeurd dan snap je alles pas. Je ziet ook helemaal niet dat ze zo klein en eng zijn. Britt was heel raar rood. Hebben we nooit gezien.. pas toen ze thuis was en we is de foto's gingen bekijken zagen we het. Ik wil alleen maar er mee zeggen de realiteit heel anders is. En nu hou ik er over op want met die stomme hormonen kan ik nog wel uren door gaan. Ga maar is even opruimen.. ben volop beroerd.. stomme misselijkheid bleh
@Moon: tuurlijk begrijpen we dat. Het is precies zoals iemand al zei, als je dat nooit zelf hebt meegemaakt besef je helemaal niet hoe het echt is. Zoals jij het omschrijft lijkt het me vreselijk zwaar om zo'n prematuur kindje te hebben en zou niemand dat willen. Heel goed juist dat je het zo zegt!!
Hoi meiden, Net een echo en gesprek met de gyn gehad en alles was goed. Mooi hartje zien kloppen (en gehoord) echt super. Verder was alles goed, ik ben 1 week minder ver dan dat ik dacht, snap ik eigenlijk niet. Acht weken geleden had ik de 1e dag van mn laatste menstrustie, dan ben ik nu toch gewoon 8 weken of is het niet zo simpel. Volgens de grote van het vruchtje was ik 7 weken maar vind dit wat vreemd...Weet iemand hoe dit zit..heb vroeger nooit zo goed opgelet bij biologie
@ liedel Misschien dat je eitje later is geweest.. of dat het later is ingenesteld dan kan het ook nog wel is wat dagen schelen. Maar fijn dat het hartje klopt meis!
@liedel: gefeliciteerd met je goede echo en een mooi kloppend hartje!!! Ik zal ook ff de 8 weken wave doen!!! wwwwwaaaaaaavvvvvvvvveeeeeeeeeeee hahhaha, ik kan zaterdag de 7 weken wave gaan doen! helemaal leuk. toch gaat het stiekum best wel hard dan. 3 weken geleden al getest en nu zijn we alweer zover! echt helemaal toppie!
@Moon: oh ik begrijp jou helemaal. Ik ben ook altijd met mijn tenen aan het krullen als zwangere vrouwen zeggen zo rond de 30 weken 'nou, ik ben het wel zat, van mij mag het wel komen'. En inderdaad, je kindje is levensvatbaar vanaf 27 weken maar ik heb genoeg van die kleine moppies gezien hoor, en levensvatbaar kun je het nauwelijks noemen, vond ik met Isa al en die was er bij 30 weken... Maar de andere kant van de medaille is inderdaad wel: als je het niet hebt meegemeekt begrijp je niet dat dat soort opmerkingen prematuur-mama's kwetsen. Zoials je weet is zo'n ziekenhuisperiode zo heftig, ik wordt nog emotioneel als ik aan die tijd terugdenk, dat dat voor altijd een 'soft spot' blijft. Omdat het zo heftig was reageren de meeste prematuur-mama's gewoon heel fel op dit soort opmerkingen. De andere mama's begrijpen dat denk ik ook wel als je dat uitlegt. Ik was (en ben) niet alleen ook gevoelig voor dat soort opmerkingen, bij mij was het nog veel erger: Het 1e jaar na Isa's geboorte ontweek ik altijd zwangere vrouwen; ik vond altijd dat ze zeurden. Als ze aan het klagen waren over opgezette voeten of aambeien dacht ik altijd : 'mens, stel je niet zo aan, ik ging bijna dood (LETTERLIJK!) toen ik zwanger was'. Zo'n gedachte is natuurlijk begrijpelijk maar niet eerlijk. Ik heb geen 'gewone' zwschap gehad maar had een zware zwschap met insulten en totaal geheugenverlies etc, maar dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking met opgezette voeten Nu heb ik dat gelukkig niet meer, en vind ik het zelf ook heerlijk om over mijn kleine kwaaltjes te praten, maar opmerkingen waar jij je ook kwaad om kan maken heb ik ook nog wel erg hoor Moon; dat moeten de meiden ons maar een beetje vergeven Nou..dat was wel weer een lang verhaal..sorry...