Ik heb even een vraagje over TB of ZB, Kies je dat zelf??? En met wie bespreek je zoiets normaal gesproken? Ik ben benieuwd of jullie daar iets meer vanaf weten. @Bloempje, mijn eerste echo is 30 juni @ alle nieuwe aanstaande mama's; gefeliciteerd!
Jeetje meiden...ik ben twee dagen niet geweest en jullie kletsen gelijk 10 pagina's vol! Hoe moet ik dat in hemelsnaam bijhouden??? Wat fijn dat er al zoveel februari 2010 moeders zijn! Gefeliciteerd allemaal.
Lijst van de Februari 2010 Mama's; 1 feb '10 - 1984 - 24 jaar - Zuid Holland - 1e kindje 1 feb '10 - Caecilia - 33 jaar - Houten - 2e kindje - ZB - BV 2 feb '10 - Puck24 - 24 jaar - Zuid Holland - 2e kindje - ZB - BV 2 feb '10 - Zwelgje - 25 jaar - Limburg - 2e kindje TB - BV 3 feb '10 - Lisettedijkstra - 24 jaar - Groningen - 2e kindje 4 feb '10 - Muurtje - 32 jaar - Zuid Holland - 1e kindje ZB - FV 4 feb '10 - Juffie29 - 29 jaar - Overijssel - 1e kindje 4 feb '10 - Eyereen - 36 jaar - Zuid Holland - 2e kindje 4 feb '10 - Mieperd - 25 jaar - Noord holland - 1e kindje 4 feb '10 - Jewel83 - 26 jaar - Friesland - 1e kindje 5 feb '10 - Baby Love - 28 jaar - .....?.... - 3e kindje 5 feb '10 - Loe - 34 jaar - Gelderland - 1e kindje - ZB - BV 6 feb '10 - Angelsfire - 34 jaar - Zuid Holland - 3e kindje - ZB - BV 6 feb '10 - Ladytijger - 23 jaar - Noord Holland - 1e kindje 6 feb '10 - Emmetje - 34 jaar - Utrecht - 2e kindje - ZB - BV 6 feb '10 - Tinetje - 36 jaar - Overijssel - 2e kindje - ZB - BV 7 feb '10 - Kristen - 27 jaar - Zuid-Holland - 1e kindje 7 feb '10 - Sonja165 - 37 jaar - Lelystad - 3e kindje - ZB - FV 8 feb '10 - sasje77 - 32 jaar - Zeewolde - 3e kindje TB - BV 8 feb '10 - blondsteenbokje - 27 jaar - Culemborg -1e kindje - ZB - BV 8 feb '10 - Minimouse - 21 - Friesland - 1e kindje TB - BV 9 feb '10 - Laidie - 28 jaar - Limburg - 1e kindje 10 feb '10 - Salapio - 29 jaar - Zuid-Holland - 2e kindje - TB - BV 10 feb '10 - Klusser1980 - 29 jaar - Zuid-Holland - 1e kindje 10 feb '10 - ViciousM - 29 jaar - Didam - 1e kindje - ? - BV 11 feb '10 - Luca79 - 30 jaar - Amsterdam - 1e kindje 11 feb '10 - BarbaBeer - 24 jaar - Zuid-Holland - 1e kindje - TB - BV 12 feb '10 - Deebie - 30 jaar - Alphen a/d Rijn - 2e kindje 14 feb '10 - Lala87 - 21 jaar - Roosendaal - 1e kindje 14 feb '10 - Liedel1 - 26 jaar - Limburg - 2e kindje - ZB - BV 14 feb '10 - Kiki84 - 24 jaar - Zuid-Holland - 1e kindje - ZB - BV 15 feb '10 - Evenstar - 29 jaar - Groningen - 1e kindje - ? -BV 15 feb '10 - Schatje1 - 22 jaar - Gelderland - 2e kindje ? 15 feb '10 - Sabrien - 26 jaar - Heerlen - 1e kindje - ZB - BV 16 feb '10 - Mootje1983 - 25 jaar - Bergen NH - 2e kindje - ZB - BV 17 feb '10 - Alina21 - 23 jaar - .....?..... - 1e kindje - ? - BV 17 feb '10 - Kaatje1406- 25 jaar - Gelderland - 2e kindje - TB- BV 18 feb '10 - Bloempje83 - 26 jaar - Eindhoven - 1e kindje - ZB - BV 18 feb '10 - Bibi23 - 25 jaar - Gelderland - 2e kindje - TB - BV 20 feb '10 - Ninja2 - ?? jaar - .....?...... - 1e kindje? Aantal dames: 40 TB = thuis bevalling, ZB = ziekenhuis bevalling, BV = borstvoeding, FV = Flesvoeding 1e kindje, 2e kindje, 3e kindje, 4e kindje, 5e kindje. Voor de dames die niet weten wanneer ze uitgerekend zijn: Babytjes.nl :: Over Zwangerschap en baby - Zwangerschapscalculator Zo ik heb de datum even aangepast
Nou pfff heb alle afgelopen 39 pagina's doorgespit om bij iedereen onder de banner te kijken of je al een afspraak bij de VK of een afspraak voor een echo hebt! Bij de meiden waarvan ik een afspraak heb zien staan heb ik ze op onze site gezet. Februari 2010 mama's Wie nog een afspraak in de agenda wil hebben, pb mij even? @Muurtje wat vind je ervan om ook de lijst op de site bij te houden? Wil je even kijken of je direct op de site kan wijzigen of dat je een wachtwoord nodig hebt?
muurtje , ik ben ook op 10 september getrouwd vorrig jaar. je had trouwens een hele mooie aparte jurk aan. bloempje, de site is echt helemaal top. heb je echt heel mooi gedaan. en al zo snel.
Hij is inderdaad erg mooi! die van mij probeer ik te verwijderen, maar geeft ie steeds error aan:S naja probeer later wel weer
Muurtje, komt die jurk toevallig van Anastasi? Hij is ge-wel-dig! Wat zag je er prachtig uit... Ik trouw ook niet in wit! Alleen wit bovenlijfje, en ook zo'n changeant stof (andere kleur dan jij, ik schrijf het even niet hier want lief mag het niet weten haha). Met oog op zwangerschap hebben we voor een model gekozen met rok en top apart, en het wordt door een vriendin gemaakt. We maken het model na waar ik in een winkel verliefd op werd. Daar zou het me 1700 euro gekost hebben, ahum. Hier voel ik me trouwens weer volop 'zwanger'... mijn borsten doen weer veel pijn en mijn huid is bizar vet. Ik zie er wel heel goed uit, lekker blozend en vol! Ben nogal mager geweest voor ik zwanger werd, moest mijn bmi opkrikken van beneden 18 tot minstens 20. Ben als de dood geweest dat ik niet zwanger kon raken, maar het was raak zodra ik zwaar genoeg was En nu met die ruime cup A ben ik voor mijn doen enorm! Bloempje, geweldig!!!
We hebben nu ook een gastenboek op de site waar berichtjes geplaatst kunnen worden! Het emailadres wat je moet invullen wordt niet getoond!
Hoi meiden, Ik kwam ook weer ff spieken. Zonet voor de zekerheid weer even een testje gedaan, moie donkere teststreep, wat heerlijk om te zien he! Heb trouwens een foutje gemaakt, ik ben in theorie de 10e uitgerekend ipv de 14e..ach ja, ik laat het maar zo staan want het lukt me nog niet om het te veranderen op de lijst, of misschien wil muurtje nog een x zo lief zijn Ik kotst me trouwens de longen uit het lijf..(Sorry voor onsmakelijke uitdrukking) Nou meiden, ik ga weer, mn huis is een bende en ik moet nu echt op gaan ruimen.. Oh..ga trouwens nog ff een banner maken..nog helemaal niet gedaan Ik ga vanavond wel ff bijlezen, maar nu moet er gepoetst worden!
Zit op mijn werk en ben zooooooooo misselijk, krijg amper wat naar binnen! Heb alleen vandaag een krentebolletje gegeten, probeer morgen maar eens om wat kleine beetjes over de dag te verdelen!! Wilde dit even kwijt maar mij hoor je niet klagen, ik geniet er zelfs van hihi! Het hoort er allemaal bij!
Ik wil eigenlijk nog wel graag antwoord op mijn vraag maar die is alweer ver weg Nog een keer: Kies je zelf of je ZB of TB wilt? En met wie overleg je zoiets??? Dankjewel!!
@ViciousM, als er geen medische indicatie is dan mag je gewoon thuisbevallen, maar je mag ook vrijwillig in het ziekenhuis bevallen. Dat wordt alleen niet door alle verzekeringen volledig vergoed geloof ik. Waar gaat jouw voorkeur naar uit?
Ik weet het niet zo goed, ik zou daarover met iemand willen overleggen, de gynacoloog misschien straks.. Ik heb gehoord dat als je thuisbevalt en er gaat iets mis, ze je geen pijnbestrijdingsmedicatie mogen geven, en je naar het ziekenhuis moet, terwijl dat in het ziekenhuis al voorhanden is. Verder tsja, ik weet niet, ziekenhuis heeft mijn voorkeur denk is, voelt veilig. Maar er kan nog vanalles veranderen aan mijn mening
Ik vind het maar rustig hier in het mama forum. Is wel even anders dan het NOD forum. Liggen jullie allemaal te slapen ivm zwangerschapsvermoeidheid
Weet je.. ik loop alweer te hard van stapel denk ik.. Heb de angelsound besteld Misschien wil ik er gewoon weer vanuit gaan dat alles goed gaat, net als de vorige keer? Hij is in ieder geval veel goedkoper dan ik verwacht had. *zucht* Wat een muts ben ik toch...
In principe kun je dat zelf beslissen. Tenzij je bij de gyn/zh loopt (dus medische indicatie), dan beval je in ZH. En als je een tweeling verwacht ook en ook als je eerder een keizersnede oid hebt gehad. Verder hangt het ook af van je thuissituatie: 4 hoog achter zonder balkon liever niet ivm eventuele noodgang naar ZH. Dit bespreek je met de verloskundige
Hmm oke, ja ik loop wel bij de gyn, i.v.m. hyperprolactinemie, en de MA in maart. Weet niet of dat nou direct reden is om in het ziekenhuis te MOETEN bevallen. Dan nog maakt het me denk ik niet heel veel uit.