Wat betreft veiligheid en pijnbestrijding ... ALs je nu al denkt te weten pijnbestrijding te willen dan kun je beter kiezen voor ZH en dan ook goed opletten wat het beleid is van het ZH en wat voor soort pijnbestrijding ze aanbieden Veligheid ... tja ... ook in het ZH kan het zo zijn dat er snachts even geen gyn beschikbaar is omdat hij/zij met een moeilijke bevalling bezig is. Of omdat hij/zij uit bed gebeld moet worden ... Ook heb je weer meer kans op infecties ivm ziekenhuisbacteriën. Tja ... het is een hele persoonlijke keuze. Vooral veel over lezen (in het gemiddelde zwangerschapsboek staat veel info hierover) en in het ZH/bij de VK kunnen ze je ook veel info geven ... Ik vond het zelf zalig om thuis te bevallen. Lekker mn eigen vertrouwde omgeving, ik vond dat juist een heel veilig gevoel geven. En we hoefden de volgende dag niet te sjouwen met Mirre (en mezelf ) ... ook prettig
Wat duurt deze dag toch lang... ik ben zo moe! Nog een uur en 20 minuten en dan mag ik naar huis. Lekker in de file Maar dan wel even Frank knuffelen, daar ben ik aan toe.
pfff en ik moet nog beginnen met werken! en heb er geen zin in.. er komen allemaal oude tangen voor een buffet bij ons zo geen zin in! maarja
Ja Salapio, daar heb je ook gelijk in.. Ach, ik heb nog geen beslissing gemaakt Ik wil ook geen pijnbestrijding, maar wel dat het er is als ik het nodig heb.
Het word hier al lekker druk! En ook ik mag me hier bijvoegen! Ben in zwanger van nummer 2. Zou iemand mij even op de lijst willen zetten? Woon in Haarlem, ben 20 feb. uitgerekend, van 2de kindje, TB / BV Alle andere zwangeren Gefeliciteerd & lekker genieten (tussen de kwaaltjes door) Hahahha.
Die eerste weken vond het borstgeven helemaal niet zo romantisch hoor ... deels omdat het gewoon niet vanzelf ging en deels omdat ik erg onzeker was. Hopelijk is dat volgende keer anders. Ben ook echt van plan om (ondanks succesvolle BV aan Mirre, ze drinkt sochtends nog steeds bij me) een bvcursus te gaan doen van de LLL of VBN ...
Waar staan die afkortingen voor? Ik wil namelijk ook graag borstvoeding gaan geven en dan is het misschien ook wel verstandig om een cursus te volgen. Heb je daar al goede dingen over gehoord?
LLL = La Leche League Borstvoedingorganisatie LLL - Home VBN = Vereniging Borstvoeding Natuurlijk Vereniging Borstvoeding Natuurlijk Ook veel info: www.borstvoeding.com En natuurlijk hier op het forum onder borstvoeding ... daar heb ik zelf echt onwijs veel aan gehad!
Februari 2010 mama's 1 feb '10 - 1984 - 24 jaar - Zuid Holland - 1e kindje 1 feb '10 - Caecilia - 33 jaar - Houten - 2e kindje - ZB - BV 2 feb '10 - Puck24 - 24 jaar - Zuid Holland - 2e kindje - ZB - BV 2 feb '10 - Zwelgje - 25 jaar - Limburg - 2e kindje TB - BV 3 feb '10 - Lisettedijkstra - 24 jaar - Groningen - 2e kindje 4 feb '10 - Muurtje - 32 jaar - Zuid Holland - 1e kindje ZB - FV 4 feb '10 - Juffie29 - 29 jaar - Overijssel - 1e kindje 4 feb '10 - Eyereen - 36 jaar - Zuid Holland - 2e kindje 4 feb '10 - Mieperd - 25 jaar - Noord holland - 1e kindje 4 feb '10 - Jewel83 - 26 jaar - Friesland - 1e kindje 5 feb '10 - Baby Love - 28 jaar - .....?.... - 3e kindje 5 feb '10 - Loe - 34 jaar - Gelderland - 1e kindje - ZB - BV 6 feb '10 - Angelsfire - 34 jaar - Zuid Holland - 3e kindje - ZB - BV 6 feb '10 - Ladytijger - 23 jaar - Noord Holland - 1e kindje 6 feb '10 - Emmetje - 34 jaar - Utrecht - 2e kindje - ZB - BV 6 feb '10 - Tinetje - 36 jaar - Overijssel - 2e kindje - ZB - BV 7 feb '10 - Kristen - 27 jaar - Zuid-Holland - 1e kindje 7 feb '10 - Sonja165 - 37 jaar - Lelystad - 3e kindje - ZB - FV 8 feb '10 - sasje77 - 32 jaar - Zeewolde - 3e kindje TB - BV 8 feb '10 - blondsteenbokje - 27 jaar - Culemborg -1e kindje - ZB - BV 8 feb '10 - Minimouse - 21 - Friesland - 1e kindje TB - BV 9 feb '10 - Laidie - 28 jaar - Limburg - 1e kindje 10 feb '10 - Salapio - 29 jaar - Zuid-Holland - 2e kindje - TB - BV 10 feb '10 - Klusser1980 - 29 jaar - Zuid-Holland - 1e kindje 10 feb '10 - ViciousM - 29 jaar - Didam - 1e kindje - ? - BV 10 feb '10 - Liedel1 - 26 jaar - Limburg - 2e kindje - ZB - BV 11 feb '10 - Luca79 - 30 jaar - Amsterdam - 1e kindje 11 feb '10 - BarbaBeer - 24 jaar - Zuid-Holland - 1e kindje - TB - BV 12 feb '10 - Deebie - 30 jaar - Alphen a/d Rijn - 2e kindje 14 feb '10 - Lala87 - 21 jaar - Roosendaal - 1e kindje 14 feb '10 - Kiki84 - 24 jaar - Zuid-Holland - 1e kindje - ZB - BV 15 feb '10 - Evenstar - 29 jaar - Groningen - 1e kindje - ? -BV 15 feb '10 - Sabrien - 26 jaar - Heerlen - 1e kindje - ZB - BV 15 feb '10 - Schatje1 - 22 jaar - Gelderland - 2e kindje ? 16 feb '10 - Mootje1983 - 25 jaar - Bergen NH - 2e kindje - ZB - BV 17 feb '10 - Alina21 - 23 jaar - .....?..... - 1e kindje - ? - BV 17 feb '10 - Kaatje1406- 25 jaar - Gelderland - 2e kindje - TB- BV 18 feb '10 - Bloempje83 - 26 jaar - Eindhoven - 1e kindje - ZB - BV 18 feb '10 - Bibi23 - 25 jaar - Gelderland - 2e kindje - TB - BV 20 feb '10 - Ninja2 - 25 jaar - de rips brabant - 1e kindje - ZB-? 20 feb '10 - Mama25 - 23 jaar - Haarlem - 2e kindje - TB - BV Aantal dames: 41 TB = thuis bevalling, ZB = ziekenhuis bevalling, BV = borstvoeding, FV = Flesvoeding 1e kindje, 2e kindje, 3e kindje, 4e kindje, 5e kindje. Voor de dames die niet weten wanneer ze uitgerekend zijn: Babytjes.nl :: Over Zwangerschap en baby - Zwangerschapscalculator
@ Echo; Ik ben tussen de 5wk+5dgn en de 6 wk zwanger. (Het was onduidelijk te zien) Het hartje bleek nog niet te kloppen. En ik heb een cyste. Nu moet ik dus volgende week weer terug komen om te kijken of het hartje klopt en de cyste kleiner is geworden. Best wel emotioneel moet ik zeggen. En er is verder niets gezegd over 1 of 2. Ik ga dus van 1 uit.
Spannende week dus nog voor jou muurtje. Maar toch al iets langer zwanger dan dat je dacht! Zal ik je nieuwe afspraak in de agenda zetten? Welke dag?
Pfff ... daar zit je ook niet op te wachten ... snap dat je heel emotioneel bent. Maar bedenk maar goed dat het niet kloppen van het hartje normaal is voor deze tijd. *knuf*
Dat van het hartje dat kan op zich, toch? Blegh, het blijft wel erg spannend voor je zo Waar zit die cyste en zou het een probleem zijn?