Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Trouwens, deze banner verspringt pas later heb ik gemerkt... staat op Amerikaanse tijden! Hihi.

2. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Klusser; De 10 weken wave voor jou

Iedereen die 'n afspraak bij de VK of een echo heeft; HEEL VEEL SUCCES!

Ik heb al weer een wasje gedraaid, dus ga die maar eens buiten hangen. En daarna lekker zwemmen met m'n kleine man.

3. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    hey meiden

voel mij nog niet beter. krijg steeds meer buikpijn. maar het is nu echt aan mijn baarmoeder. net of ik een bal draag tussen mijn benen. echt geen pijn gevoel. wordt dr soms misselijk van de pijn van. denk dat ik om 9 uur de gyn maar eens ga bellen...

blehhhh

4. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

goedemorgen meiden!

even bijgelezen maar nu even denken hoor...

kraamzorg: gisteren aangevraagd. dus dat is ook zo goed als geregeld.

Kinderopvang: ik ga vandaag een paar opties aanmelden. ik hoop (!) dat het de gene kan worden die we graag willen.

School: hebben jullie daar al over nagedacht?

verder gaat het goed hier. probeerde gisteren foto's van mijn buik te maken maar dat lukt niet alleen hahaha

5. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    11.45 bij de gyn zijn...

6. mamastarlight

meiden met afspraken vandaag: veel plezier!

Iedereen een fijne dag!

7. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ha die meiden,

@Bientjuhh: veel succes bij de gyn. Ik hoop dat het niks blijkt te zijn en dat de pijn snel weg is

Ik heb gister de ha gebeld i.v.m. mijn misselijkheid en Emafesene. Hij schrijft het liever niet voor omdat het de placenta doorkomt en dus ook alleen voorgeschreven wordt als een zwangere anders echt uitgedroogd raakt van het overgeven. Het zou op 'rood' staan voor zwangeren, tenzij de uitdroging/narigheid dus erger is dan het middel kan zijn.
    Ik heb dus besloten om het gewoon nog even zelf 'vol te houden' en mag bellen als ik het echt niet meer trek.

Emafesene zou zelfs schadelijk zijn gebleken in dierproeven.

Ik weet verder ook niet of mijn ha over-voorzichtig is, maar ik dacht: ik vertel het toch maar ff hier. Liever die informatie wel hebben dan niet toch?

@meiden met echo: veel plezier!

@futuremama: blij dat alles goed is :)

8. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    En wat zei de Gyn?

9. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Succes daar, laat je even weten wat het is/was?

Lijkt me een heel naar gevoel!

10. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ja en jij hebt er ook nog eens 2 die je ziek maken..
    toen ik zoe ziek was kreeg ik volgens mij vitamine B6 oid?
    Dit kan ook helpen bij de misselijkheid misschien kun je dit eens halen...anders even navragen bij je VK zijn te vinden in reformzaakjes ook..

11. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    die wilde het effe controleren. dus ben benieuwd.

luca, ik heb bij alle 3 emesafene geslikt. en ze zeiden alle keren dat het geen kwaad kon. domperidom mag je niet hebben,maar emesafene wel. wat raar dat hij dan tegenstrijdige dingen zegt. dan weet je ook niet meer wat je moet geloven

*

Gevolgen tijdens zwangerschap / later voor kind?

Hoe lang is er ervaring met het gebruik van Emesafene tijdens de zwangerschap? Vanaf wanneer is er dus onderzoek gedaan naar de gevolgen? Is er onderzoek gedaan naar bijvoorbeeld onvruchtbaarheid e.d. bij kind op latere leeftijd?
    Antwoord apotheker

Emesafene is al sinds 1953 in Nederland in de handel tegen misselijkheid en er is veel ervaring opgedaan met dit middel tijdens het gebruik in de zwangerschap. Er bestaat geen klinisch onderzoek naar de lange termijn gevolgen van het gebruik van Emesafene tijdens de zwangerschap. Uit ervaringsgegevens van vele tientallen jaren is men tot de conclusie gekomen dat het gebruik van Emesafene tijdens de zwangerschap geen aanleidng heeft gegeven tot een verhoogd risico op aangeboren afwijkingen. (HK)

12. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    owww fijn met volle blaas haha maar ja we gaan voor het resultaat he :p
    tja tot 50 volgens mij zijn die van mannen ook goed tot 55 ofzo? die gaan langer mee dan vrouwen dat is bij 36 al minder...

beterschap en lekker ff bijkomen nu he...ik vanavond nog werken en dan ook ff wat daagjes vrij als ik gister had moeten invallen had ik me helaas ook ziek moeten melden hoor :S

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ luca

Ik loop in het WKZ en heb al een hoop ellende achter me en mag ook gewoon emesafene.
    Ze zijn heel erg tegen dingen die verkeerd zouden uitvallen bij ons kindje.
    Dus neem aan dat het echt niet schadelijk is.
    En bij Britt heb ik het ook gehad en die heeft er niks aan overgehouden ;)

14. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    Zwangerschap & borstvoeding

Emesafene®: Zwangerschap
    <UL>Dit middel kan voor zover bekend tijdens de zwangerschap zonder bezwaar volgens voorschrift worden gebruikt.
    </UL>

15. mamastarlight

luca: als je ha dat zo zegd zal ik toch inderdaad voorzichtig zijn hoor. misschien een idee om iemand anders eens te vragen wat je voor middel kan gebruiken?

16. minimouse

minimouse Niet meer actief

afspraak dames, heel veel succes vandaag!!! bientjuhhh voor jou ook!!!

17. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @bientjuhh: ja, stom he. Nou weet ik niet wat ik moet geloven! Ik heb aanstaande donderdag (morgen dus) een afspraak in het ziekenhuis voor de intake daar. Ik vraag het daar wel aan de gyn. Die zal er allicht meer over weten dan de ha.

Ik ben niet overmatig aan het overgeven, dus ook niet uitgedroogd, maar ik voel me wel de hele dag beroerd en kan nog maar moeilijk werken. Mijn mannetje heeft alle huishoudelijke taken ook zo'n beetje moeten overnemen, terwijl we het normaal verdelen.
    Ennuh, douchen en overgeven tegelijk is ook niet zo fijn ;)

18. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @alle meiden:

Krijg een beetje het idee dat het waarsch. geen kwaad kan, maar dat dat niet 100% zeker is volgens strenge onderzoeksregels.
    Ik zal morgen posten wat de gyn. zei!

19. mamastarlight

bwtje: dat is echt onzin van die eitjes. met cryo's is het ook elke twee jaar een herrinering en de kwaliteit gaat echt wel achteruit hoor. tjonge jonge kan echt boos worden van deze stomme dingen.

beterschap meid!

20. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ja ik heb geen verstand van diepvries eitjes
    maar ik bedoel dus dat bij mannen die gewoon live bezig zijn zeg maar de kwaliteit tot 50-55 goed is? en bij vrouwen tot 36 ofzo? en dan wordt het minder..niet over ingevroren dat weet ik ook niet..

Deel Deze Pagina