annorexia is verschrikkelijk.. bah.. toen ik nog in therapie zat, was er ook een eetstoornis groep, wel op een andere afdeling hoor, maar zag ze wel vaak lopen.. obesitas en anno.. sommigen kwamen rechtstreeks uit het ziekenhuis daar in therapie, en waren eigenlijk nog te zwak om het aan te kunnen.. echt naar om te zien.. bah.. mn schoonzus heeft het ook gehad. voor mijn tijd hoor, maar het is een wonder dat ze nu 2 geweldige en gezonde kinderen op de wereld heeft kunnen zetten! en een vriendin van mij ook. die heb ik in mn therapie tijd leren kennen. echt heel naar allemaal..
nou dames ik ga ook maar weer op bed! de 10 weken komen steeds dichter bij voor mij! morgen al 9,6 hihihi!! weltrusten
Ik ben het aan het vermijden. Heb anorexia gehad en overwonnen, maar had recent nog een terugval. Nu is het beter voor me om het niet teveel bij anderen te zien, het haalt erg veel naar boven. Het is een walgelijke rotziekte. Ik had op een gegeven moment de keuze buisje door neus of aankomen en heb het laatste gekozen. Anders was ik er niet meer geweest.
Hallo allemaal! @ Naomi, heel veel sterkte! @ Kan iemand mij verder bij praten? Want anders moet ik heeeeeel veel bij gaan lezen... @ Hier eh.. .tja, wel goed geloof ik. Heb maandag en dinsdag me 3 slagen in de rondte gewerkt en daardoor verschrikkelijk geslapen. Heb erg veel last van pijn aan mijn benen. En ik heb gister en eergister last gehad van ademnood. Heel eng. Betekend dat ik minder druk bezig moet zijn op een dag zei de vk vandaag. Dat ik een goede contitie heb maakt niet uit. Ja, dat heb ik gemerkt. Bleegh. Maar ik hoef me er geen zorgen over te maken. Verder lekker geshopt vandaag met oma to beee, mijn moeder. En ben lekker een schilderijtje aan het maken. ok, ik ben blijkbaar alleen... begrijpelijk. Het is al laat! Welterusten dames!
komt deze eigenwijs dan weer aan hoor, als je het niet vertrouwd ga dan gewoon naar de eerste hulp van het ziekenhuis, je mag ook weer niet te veel bloed verliezen! heel veel sterkte hoor! enne het is goed bedoeld deze adviezen!
bij praten..haha.. ik heb ook geen idee meer... nee hoor ik ben nog op... eindelijk een avond niet moe. en morgen kan ik uitslapen... dusse.... ik ben nog op!
geen berichtjes meer gepost vanaf gister avond?? is iedereen zo beroerd???? angel, heb jou gister ook niet gezien online, alles goed daar? iedereen die vandaag een echo of naar de vk moet succes!!!! naomi,wat vreselijk, heel veel sterkte. buikpijn is nog steed aanwezig. al zakt het nu af en toe af naar menstruatie krampen. maar moet dan ook niks geks doen...
Goedemorgen dames @ Sassa Gefeliciteerd met de 1ste verjaardag van Marcus!Een hele fijne dag vandaag!! En dan word je kleine grote man ineens erg groot he ? @ hier misselijk... blehhhh!! En niet echt lekker geslapen, kleine meid vroeg wakker. Maar daar integen heeft ze wel vanaf half 7 gisteravond tot 7 uur vanochtend geslapen. Dus eigenlijk wel goed. Ga maar ff kopje thee drinken, miss dat het helpt Fijne dag allemaal, en voor degene die moeten werken, Werkse
Sassa, gefelie met de verjaardag van je kleine (grote!) kerel! Bientjuh, rustig aan he... ik had die pijnen ook meer als ik me druk maakte, en ben er erg ongerust van geweest, maar het hoort erbij. Wat ook helpt, maar niet enorm lekker is met dit weer, is een hittepit erop. Hier lig ik nog in bed, blijf nog een dagje thuis, hopen dat ik iets meer kan doen dan gisteren. Ik ga zodadelijk de 10 weken wave doen! Echt het nadeel van de Amerikaanse site waar mijn ticker vandaan komt, dat ding verspringt pas om 9 uur 's ochtends!
@ Bien, gaat het weer beetje? Hier ook veel last hoor, en ik doe ook, zoals gewoonlijke, weer eens teveel. Maarja het kan ook even niet anders, kleine meid en verhuizing. Doe vandaag ook maar eens een dagje ff niks. Ff rust! @ evenstar, balen is dat he? Moet je nog 1 uur en 15 min wachten. Voor jou alvast de 10 weken wave!!
@Sassa; VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE KLEINE GROTE MAN @Evenstar; Is het lang geleden dat jij anorexia hebt gehad? Ik heb het gehad toen ik een jaar of 14/15 was. Ben er toen wel bovenop gekomen, maar ik kan pas sinds mijn vorige zwangerschap zeggen dat ik echt genezen ben. De 10weken wave voor jou!
Ik was 14 (1994) toen het begon en 18 toen de knop om was en ik echt weer goed in mijn vel zat met een goed gewicht (1998). Daar zat veel geschommel en gesjoemel tussenin (gelieg over het dieet wat ik had om aan te komen, stiekum om vijf uur s ochtends gaan hardlopen, kruimels op bordjes doen om te laten lijken of ik had gegeten, ... ). In 2008 ging ik voor een half jaar naar het buitenland voor mijn werk, en ook daarvoor was ik al heel licht doordat ik veel trainde (hardlopen voor wedstrijden). Ik zat net op het randje toen ik vertrok en ben enorm afgevallen tijdens die maanden. Ik kwam als een uitgemergelde afdruk van mezelf terug, nog lang niet zo erg als het geweest was, maar als je eenmaal op de glijdende schaal zit... dan vliegen de kilo's eraf. Toen we ook aan kindjes dachten, kreeg ik te horen dat ik mijn bmi tot 20 moest opkrikken, dat was 10 kilo erbij. Dat heb ik heel goed doorstaan, ik werd namelijk eerst heel erg ziek met twee griepen en dat was best een wake-up call voor me. Toen realizeerde ik me opeens wat ik had gedaan. Lang verhaal, in april was ik alweer aardig op gewicht, ik was op streefgewicht in mei en raakte toen prompt zwanger. Ik ben mijn lichaam ongelooflijk dankbaar, want ik ben erg bang geweest dat het allemaal niet zou werken. Ik zie uit naar een mooie buik en wederom is de knop echt helemaal om. Maar het blijft kwetsbaar he. Nou dan weet iedereen het extra verhaal dat aan het zwanger worden vooraf ging!
@Evenstar; Was jij niet bang dat je niet meer zwanger kon raken? Ik heb aan de anorexia een te traag werkende schildklier en een darmziekte "overgehouden". Mijn schildklier is ondertussen gelukkig helemaal hersteld. Ik heb altijd de angst gehad dat ik onvruchtbaar was geworden. Dat was ook de belangrijkste reden dat wij stopte met de pil toen we elkaar 4maanden kenden. Ik was 29 en als we de medische molen in zouden moeten, zou dat nog lang kunnen gaan duren. Een maand later was ik zwanger Ik geloofde er echt niks van
O ja, als de dood ben ik geweest. De eerste keer met anorexia was ik echt heel dun en ben ik 2 jaar niet ongesteld geweest. Maar mijn lichaam heeft zich heel goed hersteld, ik had vanaf het begin af aan (toen ik voor het eerst ongi werd) een stipte cyclus, en toen het terug kwam ook meteen, en na de Mirena en het lichte ondergewicht deze winter is het ook meteen op gang gekomen. Vandaar mijn grote grote dankbaarheid, ik heb echt met vuur gespeeld en ben ontzettend snel zwanger geraakt. Als ik hier soms andere verhalen lees dan voel ik me er gewoon schuldig over als ik me bedenk hoe ik ermee gespeeld heb.
Bloempje83 + Knorretje84, intake VK Ladytijger 2e echo Ninja2 + Dennismartine, 1e echo Moon85, 2e echo Luca79, intake Gyn. SUCCES DAMES!!
Bloempje83, Knorretje84, Ladytijger, Ninja2, Dennismartine, Moon85, Luca79 Dames succes en veel plezier!!
Hmmm handig hoor zo'n reactie op iets van 28 pagina's terug) Anorexia, pfff heftig hoor. Naar aanleiding van die thema-avond van gisteren? Wat vonden jullie als ervaringsdeskundigen van de docu en discussie? Ik zelf vond het heel erg emotioneel, maar vooral een bijna persoonlijk document en miste diepgang wat betreft de ziekte zelf. Nou goed. Ik vind jullie echt enorme kanjers dat jullie deze ziekte hebben overwonnen, hopelijk kunnen jullie 'gewoon' genieten van jullie bolle buikjes *** Foto van echo in mn album!