Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

muurtje ik heb je een pbtje gestuurd.:)

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Tonka, ik hoop dat het niet wishful thinking is, maar ik geloof dat ik een vooruitgang kan bemerken, een beetje. Maar ik ben ook ziekgemeld, en het kan dus zijn dat ik door de rust al wat opknap.

Katten, jaaaaaa... wij hebben er twee! Gewoon zwart-witte kortharen uit het asiel. Zo lief!! Ben wel benieuwd hoe dat gaat met de baby... want de een is super met kinderen, maar de ander is er bang voor denk ik.

3. schatje1

schatje1 Niet meer actief

als ik jullie allemaal zo hoor over jullie buikjes dan loop ik echt nog achter.. je ziet bij mij helemaal niks..
    komt misschien ook door mijn hang buik van mijn vorige zwangerschap :(

4. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    hier zijn de kids al dagen lastig.... ben zo moe van dat politie agentje spelen. en krijg er extra buikpijn van al dat geschreeuw.

zal dadelijk eens een nieuw foto van mijn buik maken. lijk wel 20 weken joh. kan echt merken dat ie nou aan het groeien is

5. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Meiden met een goede echo: gefeliciteerd!!!!
    Verder heb ik weinig bijgelezen. Druk gehad. Ik ga dit weekend alle kasten eens goed opruimen en schoonmaken. Moet toch wat met dit flutweer. Ga dinsdag een afspraak maken bij de vk dus zal dan laten weten wanneer ik weer voor een echo mag.
    Fijne dag allemaal!

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Mijn buik groeit niet zo hard..

Zo kom net bij de VK vandaan en heb me zorgen gemaakt om niets haha.
    Ik ben geprikt op glucose i.v.m overgwicht en die was 4,5 dus helemaal goed.
    Ook me bloedruk was goed 125/70. Er zaten geen eiwitten in me urine en ik had geen bloedarmoede.
    Joehooo haha alleen ze rade me wel aan om naar een dieettist te gaan. Dus dara ga ik maar een afspraak voor maken.

Ik moet maandag bellen voor een afspraak voor de 12 weken echo dus hopelijk kunnen ze dan me termijn beter zien.
    Ik weet eigenlijk me uitgerekende datum nog niet zeker maar ik ga er maar vanuit dat het 20 februari is.
    Aangezien die man gisteren wel dacht dat ik langer zwanger was.
    Ik ben echt blij dat ik gelukkig behalve me gewicht gezond ben want dara maakte ik me best wel druk om.

7. minimouse

minimouse Niet meer actief

fijn voor je ninja!! en nu positief blijven he! ahahah

8. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ ninja gelukkig meis. Zie je nou wel, komt allemaal goed. Mijn vk rade me ook aan om naar een dietist te gaan ivm mijn overgewicht, en ook krijg ik extra ijzer en suiker controle, en extra groei en liggingsecho.
    Enne over je echo... ben benieuwd!
    Hier krijg je standaart tot 10 weken inwendig, en ik moet vrijdag, ben dan 9 weken & 6 dagen dus benieuwd of ik inwendig of uitwendig krijg.

9. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Ik heb net m'n gesprek gehad. Het was een erg leuk gesprek en ze waren ook heel positief.........totdat ik vertelde over mijn zwangerschap (had kleding aan waarin het nog niet zo opvalt en een dikke jas ;)) Ze zeiden dit zwaar mee te laten wegen in hun beslissing en dat ze dus ook dachten dat ik niet aangenomen zou worden :x Wel houden ze mijn gegevens in hun bestand en na de bevalling kan ik altijd contact met ze opnemen, want ze denken dat ik wel de juiste persoon ben voor de functie en dat ik erg goed in het team zal passen.

10. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

goed nieuws meid!

11. mamastarlight

duster: echt belachelijk! die baan krijg je dus helaas niet en als ze je dat latenw eten zal ik toch een nette zakelijk brief opstellen dat dit geen manier van doen is. dat jij juist heel eerlijk bent geweest en dat je dat dan nu al kwalijk wordt genomen. je kan nog ruim 7 maanden werken zonder problemen hoor. kinderachtig! ik weet ook eigenlijk niet of dat wel mag zo!

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    je mag iemand toch niet afwijzen op een zwangerschap en dat hebben ze wel gedaan zo te lezen. Als je wil kan je er werk van maken. Maar of dat je er nog wil werken is een tweede. Wat belachelijk. Zie je maar weer je kan het maar beter na je proeftijd vertellen. Eerlijkheid word niet altijd gewaardeerd. Echt belachelijk

13. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Ik kan het me eigenlijk wel voorstellen. Geven ze mij een halfjaarcontract dan ga ik zelfs tijdens dat contract al met zwangerschapsverlof en moeten ze weer iemand anders zoeken.

14. mamastarlight

ja maar duster dat doe je toch ook niet? als je nu een halfjaar contract krijgt, heb je nog zeker 5 maanden dat je gewoon daar werk. bij een contract horen tussentijdse beoordelen dus klaar!

ik zal de vakbond eens bellen als ik jouw was. ik zal er niet meer willen werken hoor maar het gaat om het idee.

15. dennismartine

dennismartine Actief lid

11 sep 2007
    331
    0
    0
    verpleegkundige
    almelo
    duster: ronduit belachelijk! Als jij geknipt bent voor die baan dan moeten ze jou juist aannemen. Op grond van zwangerschap mogen ze je helemaal niet afwijzen. En je kunt nog een hele tijd werken voor je op verlof gaat. Mocht je door zwangerschap ziek worden krojgen ze daar gewoon een potje voor en ook voor jou verlof. Het kost ze dus niets en kunnen ze jou net zo goed aannemen. Zo zie je maar weer, eerlijkheid is dan ook weer niet alles.

16. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    @ Ninja, blij dat je je druk maakte om niks! En naar een diëtiste is alleen maar goed, misschien ga ik er ook wel contact mee opzoeken. Al is mijn BMI 30,2 dus niet zo heel erg dus, maar het moet echt niet meer worden!

@ Duster, wat een schande! Ik snap dat ze er mee zitten, maar ze mogen eigenlijk niet beoordelen op zwangerschap. Als jij nu afgewezen word zijn ze eigenlijk niet in hun recht want ze hebben gezegd dat jij geschikt bent! Ik zal eens kijken op het net als ik jou was!
    Ben je verdorie eerlijk word het nog niet gewaardeerd!

17. @Duster, wat een rotstreek zeg. Zwanger zijn en solliciteren is niet echt een goede combinatie blijkt wel weer. Hopelijk vind je snel wat nieuws.

18. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Heb even gekeken, en het is inderdaad zo dat ze je niet mogen afwijzen voor zwangerschap. Lastige is dat je het aan moet tonen dat ze je daarop hebben afgewezen en ik denk dat dat wel erg moeilijk word.
    Je hebt een commisie gelijke behandeling waar je eventueel even zou kunnen kijken en/of informeren. Want eigenlijk is dit niet zoals het hoort!

19. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    zo de eerste stap is genomen... ik heb de dieettist gebeld haha ze beld me terug voor een afspraak

20. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Ik weet wel dat het niet mag en ik vind het heel lief dat jullie zo met me meeleven. Maar het is niet de ideale baan om zwanger uit te voeren. Op 'n drukke avond moet ik toch zo'n 100 man bedienen. Ik snap hun reactie dus echt heel goed en ben ook niet van plan om er werk van te maken. Maar alsnog heel lief dat jullie zo met me meeleven.

X

Deel Deze Pagina