Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik ga vanmiddag naar de kapper, m'n haar zit echt ruk :(
    Dat wordt toch maar weer lekker 'n boblijn, ik wil 't steeds lang laten groeien, kijk in de spiegel en denk: saaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiii..
    Misschien omat ik zelf kapster geweest ben ;)
    Anyway, ik wordt er altijd blij van om naar de kapper te gaan!
    Voel me dan meteen een stuk lekkerder in m'n vel. (mits 't goed geknipt is natuurlijk, haha)
    Gaan jullie nog iets leuks doen vandaag?

2. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    Goedemorgen dames!

3. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ja bien je maakt ons wel nieuwsgierig hoor!! ;)

9 weken WAVE voor Bientjuhh!!! en mezelf hahaha

4. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    ff ego: ik heb vandaag onwijze pijn in mijn onderbuik. Heel kramperig en zeurderig. Pffff... wat zou dat nu weer kunnen zijn?

5. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    mogguh Melek

Veel plezier bij de kapper vandaag Vicious. Leuk boblijn, heb ik eindelijk ook bijna :D:D:D. Ik heb niet echt plannen vandaag. Hoop dat mijn nieuwe bril vandaag klaar is!

6. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    @ Angel, geen idee wat dat is meid! Misschien toch sneller overbelast?

7. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Bluh heb nog niks gedaan in huis! Bah niet gedacht dat ik weer in zo'n periode zou komen zeg. Moet zeggen dat het soms wel op mijn PD lijkt van na mijn bevalling van Marcus. Maak me soms ook wel een beetje zorgen, want genieten kan ik bv ook nog niet echt en super blij ben ik ook niet. Misschien is het een fase maar heb wel besloten als dit gevoel langer aan gaat houden ik wel aan de bel ga trekken...

8. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Thank you :)
    Ik heb alle soorten kapsels al gehad, korte bob is eigenlijk altijd leuk en vlot..
    Jij dan veel plezier met je nieuwe bril halen, hoop voor je dat ie klaar is!
    Ik moet mijn computerbril nog ophalen, maar heb geen zin om de stad in te gaan.
    Eerst parkeren, dan ver lopen... blech! te lamlendig voor!

9. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Mischien niet afwachten maar alvast informeren Sassa, kan nooit kwaad ;)

10. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Hey Sassa, kijk het even aan. Het moet idd wel minder worden. Na 12 weken zijn die ergste hormoonschommelingen ook voorbij. Heb je medicijnen gebruikt tijdens de PPD? Eventueel mag dat ook in de zwangerschap. Gelukkig is er wel iets aan te doen dus, want als je terugvalt in een depressie is dat slecht voor jou, voor je kinderen én voor je ongeboren kind.

11. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    @ Vicious, heb al wel wat rond gekeken op het internet hoor. En alle klachten die erbij staan heb ik wel, maar weet ook dat die hormonen de eerste 12 weken het ergste zijn en het daarna weer normaal kán worden. Dus ik wacht het nog heel ff af.

@ Angel, nee heb geen medicatie gebruikt tijdens mijn PPD, het was hormonaal. Niet gek dus dat ik er nu ook misschien weer heftig op reageer... Ik kijk het ff aan en als het me te gortig word ga ik aan de bel trekken.
    Weet wel dat dit gevoel in het begin wel anders is dan bij de eerste 2, bij hun was ik echt blij. Bij Lisette wel wat bezorgd ook hoe het moest allemaal maar nu voel ik die blijdschap ook niet zo en zie echt alleen maar met bergen tegen alles op. Ben ook bang dat het me niet gaat lukken allemaal.
    Misschien als ik de echo heb gezien en weet dat alles echt waar is ik de blijdschap wel voel hoor.

Werken medicijnen wel tegen dit soort hormonale schommelingen?

12. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    ja, ik denk het wel. Bij mij was de PPD ook hormonaal en ook de depressie die tijdens de 2e zwangerschap ontstond (Begon ook rond 8 weken trouwens) was hormonaal. Toch heb ik beide keren medicijnen gebruikt. Dus tijdens mijn tweede zwangerschap ben ik weer begonnen met 20 weken. Supergezond kindje, moest alleen 2 dagen ter observatie in het ziekenhuis blijven. Nu gebruik ik medicijnen nog steeds, ik wilde natuurlijk niet zwanger worden vandaar dat ik nog niet had afgebouwd. Omdat het risico op een terugval groter is dan het risico voor het kindje mocht ik nu niet eens stoppen van de gyn. Ik voel me heel redelijk. Blij begint nu pas te komen, maar dat heeft wel een beetje een andere oorzaak nu natuurlijk.

Dus blijf vooral niet te lang doorlopen met iets waar waarschijnlijk iets tegen te doen is!!!

(even afwachten kan natuurlijk wel, misschien voel je je over een week weer beter). Om dat zeker te weten, kun je iedere dag een cijfer geven. Vaak blijkt dan achteraf dat je de goede dagen een beetje 'vergeet'.

Wanneer is het nu begonnen?

13. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    ik ben vandaag ook ineens weer superonzeker hoor. Zo van 'wat als het hartje nu gestopt is na de echo met 9 weken'... Pffff vermoeiend hoor...

14. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    bientjuhh ik denk dat ik het raden kan hihi
    was het spannend en een beetje vreemd idee??

Lieve meiden ik moet weer aan het werk. Ben hier weinig, maar ik zal de schade later inhalen!

Ik heb donderdag een gesprek met mijn leidinggevende gehad over mijn werk tijdens de zwangerschap. Dit vanwege dat ik regelmatig met crisissituaties te maken heb.
    Voorlopig geen crisiswerk en gesloten afdelingen voor mij. Wel een beetje jammer maar het is maar even. Aan de andere kant wel goed dat er consequent mee om word gegaan.

Kus hanneke

15. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Vicious; Bedankt, ik heb m'n banner meteen aangepast ;)

@Minimouse; 's Nachts plassen hoort er tot een week of 12 gewoon bij. Als het goed is gaat het dan een poosje over en dan komt het rond de 8maanden weer terug

@Bientje; 9 weken wave

@Vicious; Veel plezier bij de kapper

@Angel; Hoe gaat het met je krampen?

16. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nou ik voel me ook zeker niet elke dag zo neerslachtig hoor en kan ook best lachen en genieten van de kinderen en mijn vriend.
    Dat overheersende neerslachtige gevoel heb ik nu 2 dagen denk ik, maar als ik naar buiten kijk kan ik dat misschien ook wel weer plaatsen want ik ben bijvoorbeeld erg gevoelig voor winterdepressies en het weer is niet echt vrolijk...
    Ik las net iets over extra vitamine B6 en visolie, misschien ga ik dat wel even halen en proberen.

Denk wel dat het gevoel weggaat hoor, las net ook iets dat wanneer de placenta de hormoonaanmaak overneemt die neerslachtige gevoelens ook minder worden.

Blij trouwens dat het voor jou zo op te lossen valt, en het is zeker niet gek dat het blije gevoel even op hold gezet was bij jou!

17. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    We zijn blij als die 20 weken voorbij zijn en we eindelijk kunnen genieten van het komende wonder ;) :)

18. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    @ Hanneke, wat voor werk doe je?
    Wij hadden op mijn werk een bewoner (verstandelijk gehandicapten) die als hij wist dat iemand zwanger was heel hard ging stompen in de buik van die vrouw! Die vrouwen werden dus ook direct bij melding van zwangerschap van de afdeling geplaatst. Best erg eigenlijk!

19. angelea

angelea Actief lid

20 dec 2007
    228
    0
    0
    Flevoland
    hoihoi,
    hoe voelen jullie je vandaag?

afgelopen dagen was misselijkheid wel minder, maar wordt meer gevoelig voor sterke geuren. Vanmorgen behoorlijk gammel, mijn man had een hamburger voor zichzelf gemaakt. Kom ik in de keuken en kan de lucht gewoon niet harden. Direct de wc-pot maar een dikke knuffel gegeven.
    Maar die lieverd wilde daarna wel voor mij wat brood met zoetigheid klaarmaken, nadat hij was uitgelachen. Hopen dat ik dat binnen kan houden.

20. minimouse

minimouse Niet meer actief

Haha, mannen zijn ook zo gemeen!!! als ik tanden ga poetsen ga ik (bijna) overgeven.. nou mn vriend ligt ook in een deuk! ROT OP!!! en dan gaat ie in de gang staan lachen. pommetje!

Deel Deze Pagina