Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @ Muur:

Wat zag ik Maaikyb zwanger? Echt leuk voor haar!
    En heb je het hele verhaal van Tante nog meegekregen?

2. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    zal ik zeker doen dat bellen, maar alleen als het nodig is!

ik hoop ook dat ik me gauw beter voel.

bedankt voor de adviezen in ieder geval!

3. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    #7783 1Dondersteen, 25 jul 2009
    Laatst bewerkt: 25 jul 2009
    Zoooowww helemaal uitgespeeld. Alle verzoekjes zijn verwerkt. Tevens een nieuwe buikfoto's en een prachtige echo van Angelfire haar kleintje!

4. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Knor! Nou, Maaike... die had een testje en daar staat echt een lijntje op... die is in haar album te zien... Dus ik neem aan dat ze idd zwanger is! JOEPIE!!1

Ja en dat verhaal van Tante... ZOW gaaf! Ik ben aan het hopen en bidden dat het idd goed uitpakt voor haar! Oh... serieus! Ze verdient dit zo!

5. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Hoop het ook echt voor Tante, het zou zo gaaf zijn......!!! Dat het maar snel de 31e mag zijn, met een mega-positieve test!!!

Kijk nog steeds naar de Nod lijst van juli en ook augustus......Kom steeds meer onbekende namen tegen, maar kijk toch nog steeds of de meiden die ik dan nog "ken" al zwanger zijn....Ik kan daar zo vrolijk van worden, als ik dan zie dat hun naam roze is.......!!!

En wat betreft je buikje: Ziet er goed uit hoor! Draag je al veel positiekleding???

6. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Knor, sorry, was nog wat foto's vergeten te plaatsen.. hihi
    Ben er nu weer... En ja, ik draag eigenlijk alleen maar positie kleding... Ik krijg echt mijn eigen kleren niet meer aan... het vreemde is alleen dat ik niet ben aangekomen... Maar mijn buik is gewoon steeds heel bol... Blijkbaar mijn darmen.. niet zo zuinig ook. Mensen plagen mij met of ik zeker weet dat het geen 2 ling wordt... ZUCHT!

7. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Oh! Manlief wil naar Eureka gaan kijken! Geweldige serie!!!
    Evt tot later!
    KUS!!

8. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Oke......Ik ga morgen ff zw.kleding shoppen.....Ik kan nog maar 2 broeken aan, dat zijn zomerbroeken, nu met dit weer geen probleem, maar verder........mijn shirtjes zitten ook strak, kruipen op......Echt irritant......Dus ja, moet er ook aan!

Veel kijkplezier met eureka........!

9. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Zijn jullie toevallig ook al aan het kijken naar kinderopvang of gastouderbureau???

Ik heb toevallig net bij de belastingdienst gekeken naar die vergoeding die je kan krijgen voor het geval je je kind naar het kinderdagverblijf brengt.....Is ongeveer de helft die je terugkrijgt....In mijn geval is het dan net zo "duur" als een gastouderbureau.....Ik vind het nogal prijzig.....Pfff, moet het ff laten bezinken!!!

Ik ga 3 dagen werken na de bevalling.........dus die dagen moet ons kind naar een kinderdagverblijf of naar een gastouder......Dat gaat me toch een honderdje of 5 per maand kosten....Pffff......

Iemand zich er ook al in verdiept???

10. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Nog een vraagje:

Bij het aanvragen van kraamzorg:
    Regel je eerst de kraamzorg door je aan te melden bij een kraamzorgbureau, of moet je eerst de zorgverzekeraar bellen om te zeggen dat je kraamzorg wilt aanvragen???

Heb namelijk bij Menzis gekeken, daar zie ik een kraamzorgbureau staan die ik wil inschakelen, maar weet niet wie ik eerst moet inlichten???

HELP!

11. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Knor, de aflevering was weer erg leuk.

Ik heb me aangemeld voor Careyn en mensis zou dat voor mij regelen... Dus... ik neem aan dat dat goed gaat komen. Maar je kan ze gewoon allebei bellen en aanmelden om zeker te zijn.

Hier zit alles strak om mij heen. Je kan echt niet meer om mijn buik heen. Baal er een heel klein beetje van dat ie al zoooo dik is. Maar aan de andere kant... zo kan ik er langer van genieten... Wat zeur ik toch. hihi

12. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Oh ja... kinderdag opvang of gastouders? Ik zou het echt niet weten... hoe dan ook.. heb ik het nodig.... Ik weet dat ik al te laat was met het aanmelden voor de kinderdagopvang... wachttijd 1,5 jaar... ZUCHT!
    Dus ik ga nu ook op jacht naar gastouders...
    Hoop regelwerk...

13. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @ Muur:

Jeetje, nu al te laat voor kinderdagverblijf.....ernstig zeg.....

Heb me aangemeld via de site van kraamzorgbureau de waarden.......Die wilde allerlei gegevens hebben, doorgestuurd en nu heb ik van hun al een bevestiging via mail.....Daarin gaven ze aan dat ik nu (maandag) menzis moet bellen om me aan te melden voor kraamzorg.....dan is het geregeld.....

Had 3 folders gekregen van verloskundige.....2 daarvan hebben een contract met menzis, namelijk de waarden en de eilanden, op basis van website en folder leek mij de waarden het beste.....Je weet het toch nooit, als het maar geregeld wordt.....Gelukkig ben ik extra verzekerd dus hoef die wettelijke vergoeding van 3,80 per uur niet te betalen, die wordt vergoed....maar ja, daar betaal ik ook al jaren premie voor, dus voordeel heb ik er eigenlijk niet van, maar toch.......

14. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Op basis van ons salaris, maakt het qua bedrag niet uit of ik een gastouder neem of een kinderdagverblijf regel.......voor kinderdagverblijf krijg je een vergoeding, met die vergoeding kom ik op het bedrag wat ik aan een gastouder kwijt zou zijn........en een voordeel van gastouder is dat je die betaalt per uur dat je kind bij de gastouder is, bij een kinderdagverblijf betaal je eigenlijk per jaar........als je je kind met de schoolvakanties thuis houdt, betaal je toch gewoon, hun moeten tenslotte de zorg inkopen......wat dat betreft is dat uiteindelijk duurder.......Tenminste dat is wat ik ervan begrepen heb.......

Hier toevallig meiden die bij een kinderdagverblijf werken en daar iets meer vanaf weten.....Betaal je per uur? Of per jaar? Oftewel: als je je kind thuis houdt ivm mijn werk (onderwijs, dus 12 weken per jaar vrij), moet je dan toch betalen, of betaal je alleen voor de tijd dat je kind daadwerkelijk op het kinderdagverblijf is? GRAAG ANTWOORD!

15. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Goede vraag Knor.. ik zou het niet weten ivm dat kinderdagverblijf... Ik zal ht eens navragen maandag...

16. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Lieve Knor, ik ga naar bed. Lekker nog ff lezen en dan hopelijk de hele nacht door slapen... Word zo moe van die onderbrekingen... hihi. Goed doel! Goed doel! hou dat voor ogen muur! hihi

Welterusten! En jij slaap zacht en hopelijk ook niet te vaak plassen. hihi

17. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Heb net bij kinderopvang Barendrecht de vraag ook gesteld, en informatie aangevraagd ivm kinderdagverblijf of gastouderbureau......Ook de vraag gesteld of er een wachtlijst is....Hopelijk snel reactie, ben benieuwd!

Productieve avond:
    Info aangevraagd kinderopvang en kraamzorg geregeld.......

Zo ben je een week mega-beroerd en zo ben je een avond mega-actief....Zwanger zijn: blijft raar!!!

18. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Slaap lekker, in welk boek ben je bezig???

Ik hoop ook dat je de hele nacht doorslaap......Hoop het voor mijzelf ook........Hoop dat ik niet te vaak hoef te plassen, is zo irritant....

Maar idd, goed doel....We doen het allemaal voor onze kleine!!!

Welterusten!!!

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hoi dames,

Sorry dat ik jullie zo verwaarloos.
    Maar was erg druk en mannetje heeft vakantie.
    Controles waren weer goed dinsdag of had ik dat al verteld ;)
    Echo was ook weer goed:D
    Nu moet ik 4 aug weer.. lekker weer kindje kijken

@ knor

Ik moet altijd de verzekering bellen en die regelen het voor mij.
    Ik heb voor Yunio gekozen.

@ mama;s met kindjes.

Wat betalen jullie voor de PSZ?

20. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Oke, thnx voor de info....Heb me nu aangemeld bij het kraamzorgbureau, en die gaven als info om daarna zorgverzeraar te bellen, dus dat doe ik maandag maar ff........

Deel Deze Pagina