Muurtje, na de 12 weken kan de zwangerschapsduur niet meer exact worden vastgesteld. Dus het kan best zijn dat je kindje gewoon iets groter is, betekent niet meteen dat je ook echt verder bent hoor. En je bent nu toch 13+5? Scheelt maar 2 dagen! Geen idee tot wanneer een nekplooimeting kan.
Muurtje, wat een rot bericht zeg! Ja nu komen de verhalen van iedereen over de nekplooimeting en ik zal ook even een ervaring van mijn nicht neerzetten. Zij had ook een rotmens tijdens haar eerste plooimeting en die hebben het helemaal verkeerd berekend! Kwam ze in het AMC voor de 2e meting en daar bleek er helemaal niks aan de hand te zijn! En mijn schoonzusje had ook een verhoogde kans maar na de punctie bleek alles normaal! Wat Angel zegt, de kans is groot dat er niks aan de hand is, maar snap je schrik absoluut! En Moon, gefeliciteerd met je mooie echo!
misschien heb je hier nog iets aan: RIVM - Veelgestelde vragen Nekplooimeting kan tussen de 11 en 14 weken.
He Muurtje, wat een rotnieuws zeg. Veel sterkte! Een nekplooimeting kun je doen van 11 weken en 4 dagen tot en met 13 weken en 6 dagen. (Weet ik bijna 100% zeker van gyn., maar pin me er niet op vast) Probeer je te richten op dat een kans van 1 op 20 ook betekent dat er een kans van 19 op 20 is dat het wel goed zit. Schrale troost nu natuurlijk. Veel sterkte voor jou en je man!
muurtje wat een rot bericht zeg... hoop dat ze bij de volgende echo het toch anders berekenen. en net wat je zegt een nekplooimeting moet voor de 14e week. tot 13 w 6 d. anders is ie ontbetrouwbaar. heb je hiervoor nog een echo gehad? hoe kan je anders steeds dagen vooruit worden gezet? als ze bij 10 weken een cm goed hebben gedaan dan klopt die gewoon en heeft die vrouw toch iets verkeerds berekend. als het kindje minder groot is, dan is de nekploot ook te groot als ik zo redeneer.... hoop iig dat alles goed ismet je beebje. wij hebben over 2 weken ook een nekplooimeting... brrrr maar ik wil het wel echt weten.
@ muurtje wat een rot bericht. Hoop dat je snel echo hebt, en dat die vrouw niet goed gezien heeft!! Sterkte meid, knufff
Wij doen dit niet, tenminste mannetje wilt het niet! Ik ben ook gelovig, en als het zo is haal ik het toch niet weg! Alleen wat wij doen is nu bidden dat het allemaal goed zit! Dat hoop ik ook voor jouw muurtje, en wat ze zeggen het is een kansberekening...
Lieve muur, Bah, wat een shitbericht. En moet je nu tot 16 weken wachten op de punctie of krijg je nog een nieuwe berekening? Heb dit van dichtbij meegemaakt met een vriendin van mij, moest toen ook wachten op vruchtwaterpunctie en toen was alles wel goed. Maar ja, daar heb je natuurlijk niets aan, 20 miljoen goede berichten van anderen halen nooit je angst weg als het om je eigen kindje gaat. Lieve schat, heel veel sterkte. Kus, Liedel
Lieve meiden! Dank jullie wel! Voor de steun... En ik probeer positief te blijven. Het is gewoon een schok. Een onwijze schok... Ik had dit gewoon echt niet verwacht. De echo mevr zag geen neusbotje, en de nekplooi was dikker dan hoort. En in mijn bloed bleek iets niet goed te zitten. Ik ga morgen naar het ziekenhuis bellen of ze een 2e opinie kunnen doen. Want die mevr wilde niet inwendig kijken of er misschien wel een neusbotje zichtbaar zou zijn. En ze heeft eigenlijk de nekplooi gemeten terwijl het kindje scheef lag... Omdat t kindje geen zin had om te draaien... hihi. Hij ramde met zijn elleboogje terug daar waar je zag dat mijn buik ingeduwd werd met dat echo apparaat. hihi Hoe dan ook ik ben nu weer rustiger en ik voel mij een uitgeknepen vaatdoek. Maar ik wil van het beste uitgaan. De uitslag weten we toch pas met week 19... dus.. ik moet mij gewoon rustig houden en proberen te genieten van de zwangerschap. En dat ga ik doen. ZOW!
Ik wil nog wat positiefs zeggen. Want ik zag dat het kindje lekker lange armen en benen had die goed in verhouding zijn met zijn/haar lichaam. En het groeit gewoon goed. Dus... ik hou mij daar lekker aan vast.
Goed zo muur, positief blijven is het halve werk! Zolang het tegendeel bewezen is gewoon uitgaan van een gezond kindje! En het zou inderdaad zonde zijn als je je nu helemaal druk gaat maken en met 19 weken te horen krijgt dat er niets aan de hand is. Hihi..en nu al een eigenwijsje dus
Goedzo muur! Goed ook dat je morgen gaat bellen voor een second opinion. Inderdaad de manier waarop en de omstandigheden van deze nekplooimeting klinkt niet echt als een juiste. Ik hoop voor je dat je snel een second opinion krijgt en er nu wel te zien is dat alles prima is met jou kindje! Het is toch best een shock hoor, en het zou jammer zijn als je je nu druk zou maken om niks, maar goed dat is normaal hoor meid als je je zorgen maakt!
Lieve schatten. Ik ga afsluiten... Even mee luisteren naar het telefoongesprek wat manlief maakt met zijn ouders... EN dan bank hangen... Doegie! En nogmaals bedankt.
@ninja2: Wij hebben ook geen nekplooimeting laten doen. Zijn alle twee nog jong en zitten verder niet in een risicogroep ofzo, dus laten we het maar. heb dit keer wel meer getwijfeld dan bij isa, omdat we al een gezond kindje hebben vraag ik me af of we weer het 'geluk' mogen hebben om een gezond kindje te krijgen..vreemde redenatie natuurlijk, maar toch voelde het eventjes zo.
Moon: mooi echofoto's! Hoe gaat het verder met je? Voel je je goed? Ik zit helaas weer aan de medicijnen en daardoor flitst de couveuse-tijd van isa de laatste dagen weer wat meer door mn hoofd, maar probeer het maar van me af te zetten. Kun jij een beetje genieten van je zwschap?
Dag allemaal, Sassa25, Dank je wel! Ja we zijn erg blij dat dit kindje ons gegeven is en we zullen er ook intens van genieten aangezien het ons laatste zwangerschap zal zijn. Vervelend van je hoofdpijn, heb er in het begin last van gehad (vreet enorm veel energie) drink je voldoende? Futuremama81 Krijg trek in patatjes, zulke berichtjes moet ik ook he-le-maal niet lezen Eet smakelijk! Moon85 Geweldige echo's! Kan me zeer goed je angst voorstellen zeker met je voorgeschiedenis. Ik neem aan dat je nu onder strenge controle bent bij de gyneacoloog en ze zullen er alles aan doen om een vroeggeboorte te voorkomen (voor zover mogelijk) Is er ook een oorzaak gevonden (hebben ze je placenta opgestuurd voor nader onderzoek)? Ga nu even bankhangen de kids liggen lekker op bed. Heeft er iemand een leuke tip voor een dagje weg met de trein? Liefs mommy1979
Muurtje, laat je niet gek maken hoor! Bel morgen met je vk voor een second opinion. Alles komt gewoon goed.
Muurtje wat een nieuws zeg! Blijf positief denken en inderdaad vraag een second opinion aan. Heel veel sterkte en een knuffel namens mij. Hou je taai het blijven schattingen en ze zitten er ook vaak naast