Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Mmmm, bloemkool is zo'n groente waarvan mijn kind later mag zeggen: Dat lust ik niet.........Net als Zuurkool.......

De rest: Eten zullen ze het!!! Mama, houdt van alles......behalve van bloemkool, zuurkool en oh ja, bietjes!!!

2. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Angel en Knor, ik hoop ook dat de dokter meer zal zeggen dan alleen: "Neem 3x per dag 2 paracetamolletjes!" ik ben daar wel altijd bang voor dat ik met zoiets afgescheept word. Maar ja veel meer dan dat kunnen ze niet geven ben ik bang...

3. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Gek eigenlijk dat je eetpatroon zo kan veranderen......
    Ik vond het altijd zo overdreven als je dat dan hoorde van iemand die zwanger was.......Ik dacht altijd: stel je niet aan, vreten!!!

Maar nu ik zelf zwanger ben: Ik heb niet ineens dingen die ik wel lust die ik normaal niet lustte, maar ik heb wel een afkeer van warm eten......Daar kan ik enorm tegenop kijken.....Het smaakt me niet, na 5 happen zit ik vol......Terwijl brood, yoghurt en fruit er prima in gaat......Echt vreemd.....

Hebben jullie al wel dingen die jullie ineens eten, terwijl je het normaal nooit at? Of rare combi's??? Ben benieuwd!!!

4. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Weet je Melek, als het mis gaat gebeurt dit toch wel meer dan gezond leven en voldoende rust nemen kan je niet. Wel laat je de periode overschaduwen door angst terwijl er geen reden voor is. Iedere dag genieten van het feit dat er iets wonderlijks gebeurt in je lichaam, de banden moeten dadelijk zo'n 10 kilo kunnen dragen en worden hier nu al op voorbereid. Dat voel je, zelf heb ik zelfs spierpijn in mijn buik naast de rekpijnen. Je baarmoeder wordt groter wat je voelt en dit drukt gewoon alles wat in de weg zit opzij, voel je ook weer.
    Je baarmoedermond is gesloten waardoor je ook misschien wat nauwer bent en de angst maakt het ook niet beter. Als je het toch eng vind om sex te hebben, heb het er dan over met je man dat jullie dit weer rustig opbouwen, sex moet wel fijn zijn voor beide partijen.
    Weet je, toen ik mijn miskraam kreeg zag ik dit via de echo, het hartje was gestopt en het kindje was veel te klein. Maar voelde dit niet hoor! Heb drie weken gewacht en toen een curretage gehad. Je staat nu zo goed onder controle dat dit wel wordt opgemerkt. Daarnaast is er geen aanwijzing waarom het mis zal gaan. Je bent nu al zo ver en over de eerste gevarenzone heen, dat zegt ook wel wat. ga anders kijken naar pijntjes, hé mijn baby groeit ! Er wordt ruimte gemaakt voor de baby! Gelukkig kan ik dadelijk die 10 kilo dragen mijn banden werken goed! Kijk het een beetje positief in. Over een zeer korte periode zal je je baby ook kunnen voelen schoppen. De bezorgheid blijft, je kinds leven lang maar het is aan jou hoe jij hiermee omgaat. Je wil je kind toch ook niet laten opgroeien met alleen angst, wat als...Ga genieten Melek, als er iets mis mocht zijn ben je vroeg genoeg om te piekeren en bang zijn.

5. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Ik ben zelf een "ex"-migraine patient (niet te hard juichen met dat ex).........en ik heb wel geleerd waardoor de hoofdpijn veroorzaakt wordt......Stress, teveel hooi op mijn vork zijn enorme oorzaken van hoofdpijn.....Daarnaast hielp bij mij dan alleen slapen (dat was/is dan ook alles wat ik wil).....Snap dat dat voor jouw lastig is met je kindjes.......Wat bij mij ook ontzettend hielp was naar de osteopaat (bottenkraker)......Ik ging daan 1x per week heen, en ik moet zeggen: ik heb nog weleens flinke hoofdpijn, maar lang niet meer zo vaak....en ook niet meer zo ernstig.....het is te doen, zeg maar.....

Misschien een tip........

6. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nee hoor Knor ik ook geen dingen die ik normaal niet at en nu wel. Mijn dag ziet er qua eten zo uit, en meer kan ik ook echt niet op:

2 tot 3 boterhammen 's morgens
    2 tot 3 boterhammen 's middags
    soms eens wat fruit tussendoor
    klein bordje avondeten
    soms vla of yoghurt

En heel soms lukt avondeten me ook niet, erg eigenlijk he! Hiervoor at ik als een dijk!

7. puck24

puck24 Niet meer actief

ik heb vanavond broccoli, aardappels en vlees....en om heel eerlijk te zijn moet ik er niet aan denken momenteel haha

8. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Dank je voor je tip knorretje!

Nee slapen is niet altijd te doen, zeker niet in de zomer vakantie! Bovendien slaap ik niet elke nacht even goed, en merk dan wel dat ik direct hoofdpijn heb. Gisteren even wat trammalant met vriendje en dan steekt de hoofdpijn ook gelijk op...
    Ik heb nooit geen migraine gehad, en hoofdpijn is mij eigenlijk ook vrij onbekend, vind het zo raar dat ik juist nu al de hele week (op gisteren na dan) knallende koppijn heb... Heb wel wat meer stress dan anders, dat kan ik wel toegeven, maar heb nooit hoofdpijn gehad van stress! Misschien "hoort" het wel bij deze zwangerschap?

Osteopaat zal ik zeker in gedachten houden, heeft mij in het verleden ook zeer goed geholpen, misschien ook wel goed voor de opkomende bekkenpijn, of heb ik daar juist weer iemand anders voor nodig?

9. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Vind ik dat je nog oke eet!
    Mijn eetpatroon:
    - 1 beschuitje 's ochtends
    - bakje yoghurt 's middags / of 1 broodje
    - fruit (pruimen, grapefruit, banaan of zoiets)
    - klein bord avondeten
    - soms vla, nootjes, chips of chocola......ligt eraan hoe ik me voel!

10. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ja jij eet wel iets minder dan ik, hahaha!
    Maar in verhouding met wat ik hiervoor at ben ik echt weer op de slechte weg! Heb echt heel erg mijn best om méér te eten (ik at ongeveer 1000 kcal en at op een zeker moment 1700 kcal en viel daarmee af omdat mijn metabolisme op zijn gat lag) en nu eet ik weer zo weinig! Naja zal ook wel weer goedkomen straks hahaha!

11. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Een osteopaat is overal goed voor.....
    Ik vind het wonderdokters.....
    Ben nog nooit zo blij geweest met iemand....Toen ik opeens een maand geen hoofdpijn had, ben die man om zijn nek gevlogen! Had ineens ook veel meer energie, geen last van darmen....Oftewel ik leef!!!

De osteopaat heeft mij ook verteld dat wanneer je last hebt van een huilbaby je ook naar een osteopaat toe kan.....Nou ik heb zijn tip al in praktijk gebracht door iemand te tippen die een huilbaby had, en voila, de baby is nu een geweldig lief en rustig mannetje.....

12. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Er komt vast een periode dat we ons compleet gaan volstoppen met allerlei lekkers.....ik zeg feestdagen!!!

Maar nu ik me nog zo vaak beroerd voel durf ik ook niet echt meer te eten, dit patroon bevalt nu, dus daar laat ik het maar even bij....Heb ook geen honger ofzo hoor, heb hier genoeg aan......Maar voor de zwangerschap at ik wel meer hoor, zeker tussen de middag.......en 's avonds ook flink snoepen......Komt allemaal goed!

13. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Fijn dat je die mensen hebt kunnen helpen door ze naar de osteopaat te laten gaan! Had inderdaad gehoord dat zij bij een bepaald iets kunnen helpen, ben alleen ff kwijt wat!

En ja met de feestdagen zullen we onszelf vast wel te buiten gaan, whahahahaha!

14. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nou ik hoor dat mijn kleine smurf wakker is, dus wij gaan maar even boodschappen doen! Tot straks!

15. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    zo, ik voel me echt ineens belabberd zeg. Was al verkouden, maar blijf niezen en hoesten en mijn neus loopt. Nu krijg ik ook koppijn en volgens mij koorts. Ga maar ff tempen... lekker, net een nieuwe baan en dan gelijk zo verkouden. Bah... ff zielig doen hoor.

16. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @ angelsfire:
    Hou het maar goed in de gaten......
    Hoesten, koorts, hoofdpijn.....uhhhhh mexicaanse griep?
    Zag toevallig gisteren op het journaal een reportage over wat nou eigenlijk de symptomen zijn.....Nou die bovenstaande 3 dus.....Wil je niet bang maken hoor, maar zeker bij koorts.....dokter bellen!!!

17. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    nah... ik kijk het wel aan. Ik heb ook oorpijn, dus denk eerder verkouden. Bij griep heb je toch ook spierpijn enzo? Voel me wel belabberd maar niet doodziek ofzo...

18. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    collega had allerlei leesvoer meegenomen en daar stonden allemaal recepten in met Munt dus lekker fris..zag er ook goed uit..maar ja hier heb je nog weinig aan he haha
    hier is het makkelijk gewoon mee eten met de pot van iemand anders!

19. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    krijg je geen griep van die wraps?? :p hahaha

20. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322