Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Zwitserland, hoe kom je daar terecht???
    Werk? Vriend/man?......

En daar kennen ze geen andijvie? Balen zeg.......idd lekker met spekjes!

Heb je daar wel pindakaas, hagelslag, drop, stroopwafels, negerzoenen, gestampte muisjes..........ohhhhhh ik zit nu van alles te bedenken wat ik eigenlijk wel lekker vind.......Krijg er nog net geen honger van, maar scheelt niet veel!

2. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    nou ik heb de huisarts gebeld en ze bellen zo terug. Waarschijnlijk komt er iemand hier thuis bloedprikken. Tjeesus...

En op werk heb ik iemand ontmoet die 'grieperig' was. Mijn werk gaat hem nu nabellen om te vragen wat hij had. Hahahaha wat een zootje voor waarschijnlijk een verkoudheid.

3. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @ minimouse:
    Ik begreep dat je ging trouwen???
    Leuk hoor......9-10 toch??? Ohhh lekker met buikje.....Wel helemaal officieel met jurk en groot feest en dergelijke? Ennnuhhh hoe ben je gevraagd? (heb je misschien al wel verteld, maar heb niet alles teruggelezen).

4. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Beter het zekere voor het onzekere.....
    Wordt er in ieder geval goed voor je gezorgd......!!!

5. minimouse

minimouse Niet meer actief

JAAAAAA 13 weken WaVE!!!! hihihi

6. minimouse

minimouse Niet meer actief

we zaten te bbqen en toen keek ie me in eens heel diep aan en moest lachen. ging staan en ik zei ohohhhhh ik moet ff naar de wc! en toen ik terug kwam stond ie met 1 hand op zn rug en de andere het vlees om draaien. ik ging zitten en lach al in een deuk natuurlijk. en toen ging ie idd op zn knietjes! achter zn rug had ie een roos ( afgeknipt van onze wilde rozen struik! hahaha ) hihi vond het zo grappig!

7. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Leuk toch.......!!!
    In ieder geval spontaan.......
    Hier moet ik geloof ik nog 100 jaar wachten op een aanzoek......
    Maar we gaan geregistreerd partnerschap aan, dus dat is al iets.....19 oktober is de grote dag.......Maar ja, das nie zo romantisch als trouwen, meer om alles goed vast te leggen voor de baby en ons samen mocht er wat gebeuren.......

Maar leuk hoor, veel plezier met de voorbereidingen!!! Het is zo oktober!

8. Annej

Annej Lid

27 jul 2009
    53
    0
    0
    Harderwijk

we woonde eerst in italie. ik en vriendlief. toen hadden we besloten om naar nederland te verhuizen want nederland is gewoon HET land hahahaha. we zouden een weekje in zwitserland stoppen bij een vriend dus ja dat deden we dan en een dag later had me vriend opeens werk, (had die vriend dus gedaan eikel) baal als een stekkerrrrrrrrrrrrrrrrr. maar dit contract van het huis loopt tot eind juni. dus eind juni gaan we naar nederland. nu ff lekker sparen endan hop naar mjn landdddddd. ( we wisten ook nog niet dat ik zwangr was. dus zitten hier alleen met zijn 2 zwanger te zijn voor de eerste keer. zijn ouders wonen dan 3 uur van ons vandaan is nog lang. met zijn vriend ondertussen ruzie)

9. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    Dames bedankt voor jullie reacties... ben zooo blij dat jullie dr zijn... :)

Hier schoongemaakt en ben nu moe :( moet nog de wc doen maar ben nu een beetje misselijk, dus ik blijf effe zitten...

en rond 4 uur ga ik turkse dolma's maken! :)

10. Annej

Annej Lid

27 jul 2009
    53
    0
    0
    Harderwijk
    verder hebbe ze hier wel veel hoor!!!!

11. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Sjonge, hoe bedoel je warrig? Ben ik opweg op de fiets om naar de Dirk te gaan voor boodschappen, ben ik een muntje voor het karretje vergeten! Nou en om nou terug te gaan in de lift en al (heel moeilijk gedoe hier) zag ik niet zitten dus ben even naar mijn vriend in de winkel gefietst! Maar ondertussen was Marcus het helemaal zat en kon alleen nog maar huilen (volgens mij word ie ziek ook, hij voelde weer warmer aan) dus ik ben weer thuis... zucht... dan vanavond maar boodschappen doen!

@ Angel, hoop niet dat het ziek zijn door zet! Mijn broertje was/ is ook ziek, beetje zelfde symptomen als jij: verkouden, hoesten, spugen. Nou goed hoor dat je gebeld heb, beter het zekere voor het onzekere!

@ Annej, waar woon jij dat jij geen spekjes kan vinden? Ahhh ik heb het al gevonden! He en gewone speklapjes heb je die ook niet?
    Wat een gedoe zeg met het terug komen naar NL! Maar het lijkt me wel een mooi land om te wonen!

@ Buddy, wat heb je voor opleiding gedaan?

@ Duster, je hebt helemaal gelijk om het in je brieven te zetten! Scheelt je waarschijnlijk een hoop en als iemand je echt wil hebben kijken ze daar direct doorheen!

@ Knor, ik wacht hier ook al eeuwen op een aanzoek hoor! Hé maar ff over geregistreerd partnerschap, weet van een stiefbroer van mijn vriend dat dat niet zoveel uitmaakt he, je moet alsnog ouderlijke macht regelen. Hij had het ook alleen erkend omdat hij dacht dat de geregistreerd partnerschap genoeg zou zijn, maar hij mocht - toen het eenmaal fout was gegaan - mooi zijn kindje niet zien!

12. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Jeetje, wat een verhaal.....
    Maar ik liever Italie dan Zwitserland.....
    Maar tot eind juni 2010 blijven jullie in Zwitserland en daarna gaan jullie definitief naar Nederland verhuizen. De baan van jouw vriend loopt dan ook af, of neemt hij ontslag? Werk jij in Zwitserland? Idd, vervelend dat je ouders ver weg wonen nu, mijn ouders wonen 2 uur rijden van mij vandaan, vind dat al ver (andere kant nederland).....maar in een ander land, is nog irritanter.......Ook jammer dat er inmiddels geen contact meer is met de vriend die ervoor gezorgd heeft dat jullie daar uberhaupt zijn gaan wonen,......Maar voor je het weet is het juni 2010, kan je lekker naar Nederland toe........Kan je het proces niet versnellen trouwens, of is Zwitserland wel oke......en vol te houden nog een jaar?

13. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Mijn vriend heeft het kind inmiddels al erkend (wat stom zeg.....een papiertje met een handtekening erop, meer is het niet).......Dat van de ouderlijke macht wist ik niet......Alhoewel, het is mij wel verteld......Wij laten het geregistreerd partnerschap ooit nog omzettend naar een huwelijk.......Maar ouderlijke macht aanvragen, schijnt niet zo ingewikkeld te zijn, maar goed dat je het even zegt, weer een dingetje op mijn navraag-lijstje......

14. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    nou, huisarts heeft nog een keer gebeld. Zolang de koorts onder de 39 blijft en ik geen erge pijn op mijn borst krijg, hoef ik niets te doen of te laten. Telefonisch gemeld dat ik verkouden ben. Denk het zelf ook, maar toch apart. Behandelen van zwangeren doen ze pas vanaf 6 maanden zwangerschap.

Dussss.... ga ik nu toch maar ff boodschappen doen.

15. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Kwam dit tegen over erkenning:

Wat zijn de gevolgen van erkenning?
    Erkenning heeft juridische gevolgen voor de man en voor het kind.
    Man
    Door erkenning:
    · wordt de man - juridisch gezien - de vader van het kind.
    Er ontstaat tussen de vader en het kind een juridische band, ook wel familierechtelijke betrekking genoemd;
    · wordt de man verantwoordelijk voor de verzorging en opvoeding van het kind;
    · wordt de man onderhoudsplichtig totdat het kind 21 jaar wordt;
    · heeft de man recht op omgang, informatie en consultatie (bij beëindiging van de relatie tussen de vader en de moeder).

16. Annej

Annej Lid

27 jul 2009
    53
    0
    0
    Harderwijk
    spekjs hebben ze hier wel. maar andijvie nie!!!! speklappen hebbenze hier oook. en zwitserland is een te moeilijk land om te wonen hahaaa

17. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Krijg ik na erkenning automatisch het gezag over het kind?
    Bij erkenning gaat u familierechtelijke betrekkingen aan met het kind; u wordt door erkenning de wettelijke vader. U bent echter geen wettelijke vertegenwoordiger. Hiervoor moet u het gezag hebben over het kind. Met gezag bent u de wettelijke vertegenwoordiger en kunt u rechtshandelingen verrichten namens het kind, zoals het zetten van een handtekening of het voeren van een gerechtelijke procedure.

18. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Oftewel:

Bij erkenning is de man de wettelijke vader en heeft hij recht op omgang bij beeindiging relatie met de moeder, maar de vader mag geen beslissingen nemen of handtekeningen zetten uit naam van het kind........

Ga je na de erkenning alsnog trouwen dan krijg je automatisch wel het gezag.........

19. Annej

Annej Lid

27 jul 2009
    53
    0
    0
    Harderwijk
    hij heeft niet eens een vaste baan:$ dus die gaat die ook niet aannemen hij werkt nu via een uitzendburoo dus heel makkelijk op te zeggen.het huis als we die opzeggen duurt het 3 maanden. in december gaan we naar nl om de 'situatie' te bekijken en dan hoop ik zo snel mogelijk op een verhuizing. ik ben nu 3 maanden zwanger en heb vader en moeder nog niet eens gezien. :(

als iemand een baan weet voor me mannetje in een fabriek (om te beginnen tot die goed nl praat) aubbbbbbb vertel het me :p

20. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nee hoor het zijn wat documenten inleveren bij het kanton gerecht en dan krijg je ongeveer 2 weken erna een formulier binnen dat jullie allebei de macht hebben over het kind. Het kost ook niks hoor, ja op die documenten na dan.
    Laat maar wel doen hoor, stel er gebeurd wat met jou heeft jou vriend wel zeggenschap over zijn kind!

Deel Deze Pagina