Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    He vervelend Angel. Heb je je wel ziekgemeld? Echt rot, want je hebt net een nieuwe baan toch? Voelde je andere kindjes ook al zo vroeg? Want in dit stadium is het nog wel erg vroeg- maar je kan natuurlijk altijd even naar de vk om naar het hartje te luisteren. Bij mij werd me iig op het hart gedrukt vooral te bellen als ik me druk maakte, ze hebben liever dat ik niet zit te stressen en een keertje extra kom.

Beterschap meid!

En dan doe ik even de 12 weken wave en andere waves- gefeliciteerd en welkom in het 2e trimester! Vanaf nu wordt alles beter :D

Hier doen we eindelijk een rustig weekendje. Maandag gaan we richting mijn ouders en dan even een paar dagen naar Belgie en via zijn moeder terug. Even verwend worden en NIET werken. Hoewel... ik heb mijn mentale energie weer een beetje terug en allerlei goede ideeen, eigenlijk wil ik nu knoerthard doorgaan. Fysiek moet ik echt even pas op de plaats- ben doodop. Gaap. Grappig, ik zit op de bank met de laptop, en zit af en toe echt even naar mijn buik te staren- hij groeit!!

2. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    JAAAAAAAAAAA

mama en ik zijn 12 weken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

eindelijk!!! toch nog snel gegaan!:) nu hopelijk gerust genieten!!!

angel, beterschap!! hoop dat je sneller opknapt als ik toen van die griep. met kindjes is dat echt beroerd...

duster, ik heb de hele zwangerschap in de zw gezeten. en na de zwangerschap kreeg ik bekkeninstabiliteit. ik heb toen 2 jaar in de zw gezeten. dus als je vragen hebt stuur maar een pb tje...

viscous, succes met klussen!

vanmorgen al weer vroeg wakker, kon na 4,15 niet meer in slaap komen :( terwijl de rest uitsliep tot 10 uur :( arme ikke :)

3. bhappy

bhappy Actief lid

19 mei 2009
    286
    0
    0
    Hallo meiden,

Wat heerlijk, weer 2 die al op de 12 weken zitten, gefeliciteerd!!!! Het voelt zooo fijn, ik had wel een stukje minder angst.
    @Lost verslaving, ik hheb het tot 11 uur volgehouden. Maar wij hebben een dvd recorder, ideaal. Dus ik ga zo ff het laatste uur kijken, het is echt spannend!

Zijn jullie al met kinderopvang bezig? Wij zitten zo te twijfelen tussen creche of gastouder. Gastouder is voor ons voordeliger omdat mijn man wisselende diensten heeft. Maar wij vinden het een raar idee dat een onbekende aan huis 2 dgn per week ons kind gaat opvoeden. Lastig hoor.
    Weten jullie het al?
    Liefs

4. puck24

puck24 Niet meer actief

hier gaat de kleine na 6 mnd gewoon naar de creche waar mn zoontje ook heen gaat. Ik heb voor een kleinschalige creche gekozen maar vindt het wel belangrijk dat er veel kindjes met verschillende leeftijden zijn. Je merkt echt dat hij daar heel veel leert op sociaal gebied.

Lost heb ik opgenomen zit ik nu te kijken:D

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik moet zeggen, ik heb me met pijn in mijn hart aangemeld bij kinderopvang. Wij kiezen gewoon voor een creche. Even een klein rekensommetje verder moet ik ons babietje daar dus al met DRIE maanden heenbrengen, ik wou dat we langer verlof hadden. Ik zit in een heel rotte constructie op werk en snijdt meteen in mijn eigen proefschrift-tijd als ik al mijn vakantie nog opneem. Dus misschien dat mijn vriend dat wel kan doen, maar we hebben allebei erg veeleisende banen, en zijn project loopt ook af.

:(

Wij zagen gastouders ook niet zitten, omdat het dan net een nieuwe set ouders zijn. Hoe klein ook, ik wil geen misverstanden over papa/mama en opvang-mensen voor de kleine. Heel eerlijk, als ik het me zou kunnen veroorloven zou ik wel een jaar thuis willen blijven. Maar ja.

6. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Mijn kindjes gaan ook naar de kinderopvang de dagen dat ik werk. Marcus heb ik 1 jaar bij me gehouden, maar eigenlijk zie ik dat niet nog een keer zitten, hoe fijn het ook was dat hij bij me was, ik werd alleen maar opgehouden in mijn werk.
    Maar het is ook niet zeker of ik wel weer ga werken, vriend vind dat ik thuis moet blijven met de kids (of hij dat we elkaar afwisselen) dus ik heb de baby vast wel ingeschreven en dan zie ik straks wel hoe het loopt!

7. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    zo, lekker nog een paar uurtjes geslapen en ik voel me weer wat beter. Ik had me niet ziek gemeld, want gisteren was ik thuis in 'de leegloop' en vandaag is het zaterdag. Maandag zal het wel weer ok zijn.

Evenstar: nee, mijn andere kinderen voelde ik 'pas' met 16/17 weken. Ik maak me niet heel veel zorgen, want als het nu net anders ligt voel je het al niet meer denk ik. Met 13 weken een perfecte echo gehad, dus geen reden om nu - een week later - te denken dat er iets mis is. Ben natuurlijk ook ineens veel drukker geweest.

@Kinderopvang: mijn kinderen gaan beiden al vanaf 3 maanden naar de kinderopvang en ik heb er eerlijk gezegd nooit problemen mee gehad. Nog steeds niet. Ben nooit in tranen geweest als ik ze achter moest laten. Vind het wel altijd (nog steeds) heerlijk om ze op te halen. Ze hebben het allebei zo naar hun zin daar, het voelt gewoon goed. En ik weet van mezelf dat ik er niet gezelliger op word als ik een thuisblijfmama ben. Voor mezelf dan he? Ik vind het gewoon té belangrijk om te werken en andere dingen te doen. Maar ik vind ook dat het voor iedereen een persoonlijke keuze is. Daarom vind ik het wel eens jammer dat mensen heel veroordelend zijn omdat ik vier dagen werk in redelijke pittige opdrachten / functies, terwijl ik zelf juist altijd denk: als iedereen nu doet waar hij of zij happy van wordt, dan zijn de kindjes ook gelukkig. Haha... heel verhaal ineens.... Maar ik ben dus een gelukkige, werkende moeder!

8. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nou Angel, ik vind dat je tegenwoordig ook niet eens meer anders kan als ouders ook. Je moet wel werken anders red je het niet, dus dat mensen raar opkijken vind ik sowieso raar.
    En om eerlijk te zijn kan ik jou gevoel wel begrijpen hoor, het liefst zou ik ook lekker werken en mijn kindjes met een goed gevoel ergens laten waar ze heerlijk kunnen spelen. Persoonlijk word ik alleen maar depri als ik tussen 4 muren zit, en nee daar word ik dan ook niet gezelliger op!

Ach iedereen doet het op zijn manier, sommige mensen kiezen ervoor veel te werken terwijl het niet hoeft en anderen hebben geen keuze en weer anderen kiezen er wel voor om bij hun kindjes te zijn...

9. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ohh en in de scandinavische landen hebben vrouwen standaard 1 jaar verlof en daarna moeten ze 5 dagen werken en kinderen 5 dagen naar de opvang, dat gaat ook goed hoor ;)

10. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    ja, dat is ook zo. Trouwens als ik niet zou werken, zouden we het denk ik wel redden, maar dan geen vakanties of dagjes naar de Efteling he? Mijn man heeft ook een prima baan, maar op 1 salaris leven met een heel gezin is inderdaad best lastig. Alles is heel duur.

11. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ja het is belachelijk duur allemaal! Ik wilde graag naar het zwembad in de Eemhof voor 1 dagje, ruim 45 euro! Dat is toch belachelijk?!

12. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    ja wij waren vrijdag naar koningin julianatoren en voor sven moesten we ook al betalen. Met z'n vieren dus bijna 80 euro! Ik had wel lekker broodjes en drinken meegenomen. Straks zwemles, 9 euro per les. Ook weer een paar honderd euro per jaar!!!

13. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Vroegah, waren de attractie parken zeker een stuk goedkoper (en dan zeker de juliana toren). Maar zag het al op editie NL zwembaden zijn met 70% qua prijs gestegen de laatste 10 jaar en pretparken met 68%!

14. Sonja165

Sonja165 Actief lid

25 feb 2009
    161
    0
    0
    Zo ben dr weer, we zijn lekker weg geweest in de vakantie, hier inmiddels alweer de 4e echo gehad en hoera alles was goed, het ziet er zelfs uit als een echt mensje al ;)

Omdat ik DES dochter ben komt er de 18e augustus een bandje om mijn baarmoedermond dat gaat onder verdoving van een ruggeprik... Best wel weer spannend.

Plus vandaag 14 weken yihaaa !!!! Ben zo nu en dan nog wel misselijk maar volgens mij neemt t nu wat af alleen die moeheid he maar goed dit is echt de laatste zwangerschap voor mij dus overal dubbel van genieten

Liefs weer Sonja

15. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    zo rustig hier!

Welkom terug Sonja, fijn dat alles goed is. Inderdaad wel spannend (beetje eng) dat bandje. Maar gelukkig dat het mogelijk is! Ik dacht altijd dat DES-dochters net een generatie voor ons waren, maar niet dus ;)

Wij zitten hier heerlijk met z'n allen in de tuin. Na ja... de jongens spelen, man is aan het klussen en ik zit in de zon een boekje te lezen. Nu weer even terug en dan aan de kook.

Tot later

16. Sonja165

Sonja165 Actief lid

25 feb 2009
    161
    0
    0
    Man is net terug van werken. Wij gaan iets halen , we zijn vandaag 9 jaar getrouwd ;) dus ik kook niet... Ja het weer zou slecht zijn vandaag he we hebben nog mazzel dr mee

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Wat ik gewoon vervelend vind, is dat ik geen KEUZE heb. Ik ben heel erg carriere-minded maar ik wil wel de gelegenheid hebben om van een gezin te genieten. En nu is het eigenlijk amper mogelijk om deeltijd te werken. Ik ga het wel doen, maar ik weet bv. dat het vervolgtraject niet een deeltijd baan gaat opleveren, tenzij ik zelf het geld (via NWO) binnenhaal voor een postdoc onderzoek. Ik zou nooit alleen maar thuis kunnen zitten, ik ben het al zat na een paar dagen ook al ben ik ziek ofzo. Maar ik stel me zo voor dat ik het na drie maanden heel snel en eng ga vinden om een kindje achter te laten, ik wil die periode zelfs nog borstvoeding geven. Wat moet ik dan, kolven overdag?

Dus ja, ik zou willen dat ik in Zweden woonde, want overall werken veel meer vrouwen daar uiteindelijk wel weer voltijds na een jaar lang verdeeld ouderschapsverlof met de partner.

Maar goed, ik heb geen klagen, want ik zou geen andere baan willen dan dit- ik moet het doen maar de voorwaarden en de arbeidsperspectieven zijn helaas belabberd. De afgelopen jaren werkte is 60-90 uur per week (zeker in het laatste semester voor we zwanger wilden worden, toen zat ik in Amerika aan een andere universiteit). Ik krijg 90% betaald. Voor 36 uur dus. Overwerk bestaat niet, voor de baas. Dat heeft zodadelijk dus invloed op de hoogte van mijn WW als het nodig is en alles. Dat soort dingen, daar stoor ik me ZO aan, ik lever toch ook geen 90% proefschrift af.

Maar goed. Einde lulverhaal. Ik ga er gewoon het beste van maken, zit weer vol ideeen, na 2 maanden belabberd is dat heel fijn!

18. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik heb net geprobeerd wat op te nemen met de Angelsounds.

Weten jullie misschien hoe ik zoiets hierop krijg?
    Het is een wav. bestand..

19. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    oh ja evenstar, ik vind ook dat je die keuze moet hebben en dat je langer verlof dan 3 maanden zou moeten (kunnen) hebben. Helemaal eens daar!!!

Wat borstvoeding betreft: ik heb bij de oudste een jaar en bij de tweede 15 maanden borstvoeding gegeven, waarvan 6 maanden volledig. Daarna gaan ze erbij eten natuurlijk. Tot ze 9 maanden waren heb ik inderdaad 2 keer per dag gekolfd op werk. Niet altijd leuk, maar wel te doen en je hebt er recht op.

20. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Ik weet dat Prulleke dat op haar telefoon heeft opgenomen en toen naar de computer. Heb je daar iets aan?

Deel Deze Pagina