@ Blondsteenbokje: Hier wat tips van www.dokterdokter.nl Er zijn een hoop tips en oefeningen te vinden. Zoek even de makkelijkste uit en je kunt gedurende de dag rekening met je bekken houden. Voorkomen Hoe kun je bekkenpijn verminderen of voorkomen? Leer jezelf dan houdingen en gewoontes aan waardoor je lichaam in balans is. Zitten Houd je knieën tijdens het zitten nooit tegen elkaar. Staan Verdeel je gewicht gelijkmatig over beide benen. Sta met je knieën lichtjes gebogen en voor je gevoel iets naar buiten gedraaid. Breng je bekken in balans Pijn kan een teken zijn dat je bekken uit balans is. Zorg dat je de bewegelijkheid weer terugkrijgt, dan verdwijnt de pijn later wel. Luister naar je lichaam.
@ Boni Ik volg de opleiding voor psychologisch- pedagogisch assistent Ik heb er 2 examens opzitten, ik moet er nog 4 plus 700 uren stage :-/ Das geen kattepis, zeggen ze in Brabant Welkom Desi!
ken je de bekkenbodem oefeningen? dus op je rug plat op bed ofzo...knieen omhoog en dan je bekken rustig omhoog vasthouden en omlaag en hierbij dus ook je spieren aanspannen net zoals bij plassen.. Je kan ook zelfde houding je benen van links naar rechts doen langzaam weer.. en je benen om en om naar voren toe brengen.. die weet ik zo uit mijn hoofd..vriend met hernia gehad he ! maarruh misschien vind je op google nog meer oefeningen?
Hier ook al bekkeninstabiliteit al met 10 weken trouwens begon met een pijnlijk stuitje nu word het alleen maar erger. Loop al bij de fysio en daar ben ik wel blij mee. Grtjes Desiree
ik vrees dat ik ook weer een abonnement op de fysio kan nemen...ging net letterlijk door de grond toen ik opstond. we zien het wel.
Kijk anders hier ook even, Oefeningen om bekkenbodemspieren te trainen | Bevalling | Zwanger BTW, niet alle oefeningen die voor een hernia zijn, zijn goed voor een zwangerschap!
Ha meiden, Ik ben weer terug van vakantie. Heb niet bijgelezen (400 pagina's oid ) ... wel heerlijk gehad! Ik ga proberen het weer een beetje bij te houden hopelijk gaat het goed met iedereen!
tonka: nee klopt. ik zal eens afwachten tot woensdag en verder de oefenningen doen die ik ken. Salapio: hoi, welkom terug
Shit ik hoor de vuilnismannen bezig, mijn bak staat niet buiten! Ik ga niet rennen met die bak.... wéééh! Oh, ze rijden alweer weg! Help! Wanneer gaat mijn brein weer normaal functioneren??
nee klopt daarom zei ik ook erbij rugklachten.. maar met bekken moet je weer oppassen vooral als je ze niet mag aansterken, heb dit ook wel eens gehoord en dan mag het dus weer niet..maar sowieso moet je niet op eigen houtje gaan beginnen..maar via dokter/fysio oefeningen vragen.
dat hbe ik ook inderdaad maar nu doet hete cht zeer. hahahaha. zie je ze nog ergerns? dan zal ik er even heen gaan en vragen of het als nog kan, dat je niet kan rennen blablabla. ze zijn meestal wel gevoelig voor zwangeren vrouwen
hahaha dat heb ik ook wel eens met die bak maar hier hebben ze net 2 routes en wij zitten op de scheidingslijn heeel handig dus !! irri hoor BSB!
@bekkenprobleem van blondsteenbokje en anderen Had ik al verteld dat ik toen met mijn bekkenproblemen een riem om mijn bekken had gedaan om zodoende de boel bij elkaar te houden? Gewoon hup, strak aantrekken, net onder je buik, precies om je bekken. Eén nadeel: je verzwakt je spieren als je dat de hele dag doet. Doe dat dus ook alleen als je bijv. een eindje moet lopen.
uh is een tip maar geenoplossing denk ik. een gewone broekriem doet nu al zeer. ach ik kijk wel even, komen we best uit.