Volgens mij wordt 'ie dan inderdaad automatisch verlengd! Maar dan hou je natuurlijk alsnog de wettelijke opzegtermijn. Dat is dan in jouw geval een maand, denk ik. Dus zou betekenen dat als ze het nu op zouden zeggen, je nog werkt tot 1 november. Bij de wettelijke opzegtermijn hebben ze volgens mij wel weer een geldige reden nodig! Dat is bij eind contract niet... Bij mij ook slecht nieuws wat werk betreft. De recessie heeft op ons bedrijf toch ook wel impact gehad. Hebben verlies gedraaid en waarschijnlijk gaan de stekkers er in januari uit. Staat het personeel op straat...... Vanaf nu elke 4 weken bespreking. We blijven een beetje op de hoogte zo. En ja, mochten we wel op straat staat, gaat mn verlof in ieder geval gelijk in. Heb ik die maanden nog 'loon'. Dan wat anders zoeken.............
@Blondsteenbokje en Vicious: wat balen zeg wat betreft jullie werksituatie. Blonsteenbokje ik zou inderdaad in de ziektewet gaan hoor..dan maar lullig.. ViciousM: Wat balen, helemaal omdat het zo onverwacht is en ze het eerst zelfs over promotie hadden...Dikke knuffel! @ aan de Getrouwde Mevrouw Evenstar: GEFELICITEeRD!!! Fijn dat he zo'n mooie dag was. Hier alles prima. Ik had nog een vraagje: zijn er veel van jullie die een zwschapscursus/yoga/gym of ies dergelijks doen? En voor de meiden die een 2e of 3e (of 4e?) kindje krijgen: hebben jullie een zwschapscursusgedaan en heb je er wat aan gehad tijdens je bevalling? Ik ben heel erg aan het twijfelen of en wat voor cursus ik moet gaan doen. Bij Isa zou ik met mn vriend 'samen bevallen'' doen maar op de 1e cursusavond was Isa al geboren! Acheraf vind ik het nie zo'n ramp dat we diursus niet gedaan hebben want ik hoorde van verschillende mensen da ie nogal 'zweverig'was. (de weeendans doen enzo..volgens mij mooet ik dan heelerg giegelen, das niets voor mij...). Toch wil ik denk ik wel iets gaan doen nu aangezien mn vorige bevalling een ks was en ik dus helemaal niet weet hoe je moet bevallen met puffen en weeen enzo. maar ik twijfel ook omdat je volgens mij daar helemaa niet meer aan denkt tijdens de bevalling. Heel wat vraagjes dus maar ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken en wat jullie ervaringen zijn. Nu ff afwasmachine inruimen..ben zo terug
Als eerste Evenstar van harte gefeliciteerd! Liedel, ik had bij mijn eerste ook een keizersnede (geen cursus gedaan) dus dacht bij mijn 2e ook voor een cursus te gaan maar heb er weer vanaf gezien omdat het niks voor mij is. Ik vertrouwde erop dat mijn lijf intuitief zou weten wat het moest doen en dit was ook het geval. Uiteindelijk ben ik weer bevallen met ks dus persweeën heb ik net niet meegemaakt, maar ik pufte geweldig zeiden ze, en ze helpen je ook hoor als je het ff kwijt bent!
Dank voor alle felicitaties! @ Vicious en BSB... wat een slecht nieuws allemaal, wat rot zeg! Ik hoop dat jullie snel iets vinden wat toch een oplossing is. Onwijs lullig :x @ Melek, hier ook harde buiken af en toe, vooral bij veel bewegen. Heb mijn eerste gehad met 15 weken, niet fijn, maar het zakt redelijk snel. Wij hebben ondertussen steeds meer leuke spulletjes op het oog voor het kindje. We krijgen veel, maar hebben voor ons huwelijk ook zoveel geld gekregen (omg) dat we een deel ook aan een mooie mama fiets kunnen besteden. Ik rijd nu nog op een mountainbike, dat wordt met een dikke buik al heel vervelend, dus dat wordt een vroege aanschaf.
@ vic en bsb: he bah wat klote zeg!! Ik heb ook een jaarcontract dus voor mij wordt het ook nog spannend allemaal. Sterkte!!
@ EVENSTAR EN EVENSTAR'S MANLIEF!!!! GEFELICITEERD AAN HET GETROUWDE STEL!!!! @ Goede avond allemaal!
Ben een beetje verdrietig...... Wij gaan morgen toch niet naar Ochten voor een geslachtsbepaling... Mn vriend wil het geslacht toch niet weten. Natuurlijk kunnen we alsnog gewoon voor een pretecho gaan, maar nee... Jammer dus! Heel jammer, maar ja.. Hij twijfelde steeds al... Heb hem teveel gepusht, vrees ik. Hormonen?! We gaan nog wel naar Babypark morgen! Maar gekozen voor Enter. Is die ook zo groot? We willen daarna ook nog naar de Ikea. Shop dagje dus! @20 weken echo: Die van ons is verplaatst! Een weekje eerder! Toch nog iets goeds! Gelukkig! Over 2 weken al! De 18e! @weekendplanning: Wat zijn jullie weekend plannen verder? Wij hebben zondag een bbq bij vrienden. Niet echt lekker weer, vrees ik... Haha! Ik ga maar een poging doen tot slapen, vriendlief ligt al een uur.. Ben vandaag niet eens moe! Hmm.. Zou het dan toch minder worden?! Hope so! Haha! Trusten meiden!
Goedemorgen allemaal! Duster, welkom terug! Hee Evenstar, gefeliciteerd! Leuk dat we alvast wat van je hebben gelezen. Wat is je hyves? Die heb ik geloof ik nog niet.. ben benieuwd naar de foto's! Bsb, ook al rotnieuws op je werk wat jammer... dikke knuf! Tamara, jij juist goed nieuws over werk, super! Belliebel, wat een supermooie klamboe. En die twijfels, die had ik bij de eerste ook. Maar dat komt allemaal goed! Alina, ook al rotnieuws over je werk. Ook balen zeg.. Je komt morgen nog in de buurt lees ik haha. Babypark Enter is redelijk groot, maar van wat ik hier las is Kesteren nog groter blijkbaar. Liedel: ik heb bij de eerste dus zw.gym gedaan, uiteindelijk niks aan gehad aangezien ik een spoedkeizersnee had. Eerst gebroken vliezen thuis (vies vruchtwater), meteen doorverwezen naar zkh. In de auto kreeg ik de eerste weeën, in het zkh meteen aan de monitor. Toen zagen ze dat Jasmijn sterk op de weeën reageerde, bij een wee ging haar hartslag erg omlaag. Dus werd besloten tot een ks. Vliezen braken om iets van half 10 en Jasmijn is iets voor half 1 al geboren, dus dat ging allemaal razendsnel.
Goeiemorgen allemaal Evenstar, Ik heb toen de oudste geboren was de sparta amazone mama fiets aangeschaft! En vanaf dag een nooit geen problemen mee gehad , is echt mijn pakzezel!!! Ben er zo tevreden over, kostte wel wat maar je hebt er ook heeeeeeeeeeeel wat voor terug.
morgen grr ik blijf steeds harde buiken houden terwijl ik niks doe, hoe kan dat nou?? zou dat samen werken met die spier in mijn billen??? moet vanavond weer op wacht, zie er zo tegenop. maar laat mij niet kennen! doe net of er niks is
volgens mij hier vergeten te vertellen. maar tijdens de echo zagen ze een vleesboom zitten van 3 bij 3 cm. zou misschien dit de harde buiken kunnen veroorzaken???
Goeiemorgen meiden! @ Germpie, wat vervelend dat je toch niet naar het geslacht gaat kijken. Maar van de andere kant is het wel een ontzettend mooie verrassing bij de geboorte! @ Prulleke, ik had tijdens mijn zwangerschappen ook altijd last van harde buiken (nu gelukkig (nog) niet) maar ik denk dat je baarmoeder snel overbelast is, het is toch je zoveelste zwangerschap. Ik zou het als ik jou was nog rustiger aan doen! Doen ze ook zeer? Geen idee trouwens of de vleesboom er iets mee te maken zou hebben?! Hier is Marcus weer beter, gisteravond steeg zijn koorts tot 40,5 maar hij was wel aanwezig en kon ook wel lachen om een grapje dus dat was wel fijn. Hij lag wel graag op mijn buik als hij wakker was, dat was ook wel weer ff lekker, was zo lang geleden dat hij dat deed! Hoop dat de koorts weg blijft, want heb wel ervaring dat de koorts in de middag weer terug komt! Ach ik zie het wel!
heej allemaal! ik kom ook weer eens aan waaien! heb bijna geen tijd meer om te forumen enzo! drukdrukdruk. en de trouwerij en werken en babyspulletjes enzo dus als ik thuis ben is het lekker relaxen op de bank en vroeg op bed.. vandaag ben ik lekker vrij, maar collega belde of ik morgen wil werken dus ben ik dan weer weg! hoop dat het goed gaat met iedereen. hier iig wel! schopjes en plopjes gaan lekker door in mn buik, en buik groeit best snel! nou misschien kom ik vanmiddag weer even langs waaien! daag
Ik lees hier regelmatig iets over harde buiken en heb mijzelf daar eigelijk nog helemaal niet zo in verdiept. Ik dacht eerlijk gezegt ook dat het pas op het einde van de zwangerschap voor kwam. Ieder lichaam is natuurlijk anders, maar als ik dan kijk hoeveel weken die meiden zwanger zijn valt me op dat ze nog niet eens op de helft van de zwangerschap zitten... Nu ben ik het eens gaan googlen en ik wilde het toch even hier neerzetten, want misschien denken de meesten dat ze last hebben van harde buiken, maar is het gewoon iets anders... Harde buiken: In de tweede helft van je zwangerschap begint je baarmoeder te oefenen voor de bevalling. De spieren van je baarmoeder trekken zo nu en dan even samen en bereiden zich zo voor op de weeën. Tijdens deze oefenweeën voelt je buik strak en hard aan. Daarom worden deze samentrekkingen ook wel 'harde buiken' genoemd. De eerste samentrekkingen doen zich al voor in de vierde maand van je zwangerschap. Je baarmoeder wordt dan opgerekt, zodat hij groot genoeg blijft voor de groeiende baby. De meeste vrouwen merken weinig tot niets van deze zogenaamde zwangerschapsweeën. Tijdens de zesde maand kun je voor het eerst een echte harde buik krijgen. De spieren van je baarmoeder trekken dan korte tijd samen, alsof je kramp hebt. Dit doet geen pijn, maar het voelt ook niet erg prettig. Het begint boven aan je buik en trekt dan langzaam, als een korte, warme golf naar beneden. Na enige tijd voel je dat je baarmoeder zich weer ontspant. Je kunt je eerste oefenweeën goed voelen, wanneer je tijdens een samentrekking je hand op je buik legt. Onder je hand wordt je baarmoeder dan zo hard als een leren voetbal. Later herken je het gevoel steeds beter. Je zult merken dat je later in je zwangerschap ook steeds vaker harde buiken krijgt. De golven tijdens zon harde buik worden heftiger en pijnlijker en lijken daardoor steeds meer op echte weeën. Tijdens een harde buik blijven je baarmoederspieren gemiddeld dertig seconden gespannen. In die tijd kun je de ademhalingsoefeningen doen die je tijdens je zwangerschapscursus hebt geleerd. In de laatste weken van je zwangerschap kan het echter wat langer duren, voordat je buik zich weer ontspant. Soms blijven je spieren dan wel een paar minuten achter elkaar gespannen. Voor degenen die zich er ook nog niet in verdiept hebben. Succes! en hoop dat alles verder goed gaat met iedereen. Ik lees af en toe wel mee, maar vindt het teveel om op iedereen te gaan reageren! X
Heee prul, is dat om die harde buiken van je? En mamamia, klopt inderdaad van de harde buiken hoor! Het is alleen wel zo dat vrouwen die meerdere zwangerschappen hebben gehad en of een tweeling dragen sneller last kunnen krijgen van harde buiken. Zoals bij prulleke en luca het geval is. Voor de rest (is mijn ervaring) kan je een erg gespannen buik krijgen van je darmen, deze zitten dan vol lucht en daar kan je ook ongemakkelijk bij voelen, het kan dus lijken op een harde buik!
Heeee dames ik spiek ff heel snel..ik heb tot 9h uit kunnen slapen we hebben verf gehaald bij oma op bezoek geweest en nu klussen oma en opa komen zo oppassen eva ligt erin! Het was nog een heel gedoe een zandkleur uitkiezen ze hebben zandsteen zandschelp zandwit zandfijn etc etc ik zei doe maar gewoon zand zo klaar hahaha Ik heb alles wel een beetje gelezen maar geen tijd om ff persoonlijk te reageren! sorry dames met slecht nieuws van werk bsb vic en nog meer allemaal sterkte ennuh die vraag over wel niet ziektewet ik had het wel geweten ...zullen ze je dankbaar zijn als je er bent? denk het niet..en hoe snel denk je dat ze je vergeten zijn ...denk zo...dus stop lekker je energie in andere dingen (zoals shoppen en dingetjes voor jezelf ) Verder meiden met harde buiken rustig aandoen, en bij twijfel gewoon ff bij VK langsgaan...wie weet heeft de vleesboom er iets mee te maken.. Hier nog niet last van harde buiken ja had er laatst eentje maar dat was om een andere reden hihi nou volgens mij hoor ik oma en opa aankomen hehe dus ik sluit af fijne dag dames en tot na het weekend!!
@harde buiken: ja, dacht al wel dat die meiden het sneller voelen vanwege hun eerdere zwangerschappen en natuurlijk de tweeling van luca... Vleesboom lijkt me ook niet prettig. Heeft mijn moeder ook gehad, die moest uiteindelijk geopereerd worden omdat ie zo groot als een voetbal was geworden @hyves: ik wilde graag een februari 2010 mama's hyves gaan aanmaken, weet alleen niet meer hoe dat precies moet en of het wel kan? Iemand verstand van? Dan kunnen we elkaar blijven volgen met nieuws en foto's Ik ga nu even de stad in om wat wijdere broeken in te slaan. Het wordt nu echt de hoogste tijd haha. Heb tot nu toe alleen maar mijn eigen broeken (linnen) kunnen dragen en wat wijdere tuniekjes/shirtjes. Maar binnenkort wordt het weer wat meer spijkerbroeken weer en die knopen kunnen nu toch echt niet meer dicht zucht... en heb vandaag mijn streepjescode buikband weer om, ik voel me zo trots met dat ding hihi Fijne dag allemaal! X mammamia Ps. Zal vandaag nog eens een foto van mijn buikie maken...