Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Tja lastig. Wel erg jammer dat hij er niet veel moeite voor doet om zijn kleinkinderen te zien. Het zijn en blijven toch zijn kleinkinderen.

Nou ben ik momenteel ook wel een beetje tegen de draad in hoor tegen mijn ouders. Ik weet dat ze alles goed bedoelen, maar af en toe kan ik moe worden van het "gezeur". Ze bemoeien zich overal mee. Begint mijn vader bij wijze van over nieuwe plinten in de babykamer. Die plinten die erin zitten zijn hartstikke goed, dan heb ik zoiest van laat lekker liggen zoals het ligt. En dan heeft mijn vader alweer een plan klaar voor hoe hij het wil gaan aanpakken. Dat feest is dus ook niet doorgegaan voor hem. Het zijn goedbedoelde dingen, maar alleenmaar extra werk. Misschien komt het ook wel doordat ik hun eerste dochter ben die een kindje krijgt. Maar soms lijkt het wel alsof ze me niet volwassen genoeg vinden ofzo.

2. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ja ik ken het wel hoor wat jij zegt! Mijn moeder heeft er soms ook wel een handje van maar dan meer van "Kijk je wel een keer extra bij Marcus omdat hij nu koorts heeft?" en dan zeg ik: "Ja tuurlijk, ik kijk standaard bij de kinderen!" en dan ineens beseft ze dat ik ook moeder ben van 2 kinderen. Ze ziet me soms nog als haar kleine meisje denk ik, ben ik natuurlijk nog wel maar ik ben ondertussen ook moeder met mijn verandwoorlijkheden en gevoel.
    Ach ik laat haar altijd maar, kan het wel begrijpen soms. Maar als ze het echt te bont maakt zeg ik er wel wat van hoor!

Maar inderdaad gewoon je grenzen aangeven hoor, jij word nu zelf moeder!

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik zal natuurlijk ook altijd hun kleine meisje blijven, ook al is ze nu zelf volwassen. En ik snap het ook wel hoor. Ze hebben zelf altijd voor je klaar gestaan, en hebben het beste voor je gewild. En ik denk dat hun hopen dat jij dit ook zal doen oor je kind. Wat voor mij niet meer dan vanzelfsprekend is. Maar ik blijf inderdaad goed mijn grenzen aangeven, ook al zullen ze daar af en toe moeite mee hebben. Ik moet het ook allemaal leren.

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Nou meiden, ik ga naar de bbq. Heb net alvast een broodje gegeten, want weet nu al dat het vlees het niet gaat worden vanavond. Ben nu ik zwanger ben echt een beetje vlees af. Vind het niet echt lekker meer.

Tot vanavond of morgen.

5. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Leuk die babykamer. Ik heb ook echt zin om te beginnen. Hebben vandaag de lamp binnengekregen die we gekocht hebben op mp. Erg leuk :) Begin november komt het kamertje dus moet nog even geduld hebben :p

6. liedel 1

liedel 1 Actief lid

7 jun 2009
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Ik heb me ook aangemeld bij de hyves (Ik ben Lianne...besef me ineens dat ik mezelf natuurlijk altijd hier 'liedel'' noem en jullie geen idee hebben dat ik Lianne heet.) De foto's op mn hyves zijn een beetje oud, kzal binnenkort ff nieuwe posten...

7. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Ik heb me net ook aangemeld bij de Hyves. Weet eerlijk gezegd ook niet wie iedereen daar is :)
    Ik ben iig Silvia ;) Mijn profielfoto is ook alweer een buikfoto die gemaakt is met 8wkn, dus het wordt tijd om een nieuwe te plaatsen......

8. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Haha ja handig zo'n hyves he? Als je hier nickname ziet...
    Haha ik ben trouwens Angelique.

9. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Goedeavond meiden,

Heb even vluchtig teruggelezen.....

@ Meiden met baanverlies:
    Klote zeg......zeker nu....Hopelijk vinden jullie snel een andere baan.....

@ Meiden met harde buiken:
    Mmmm, lijkt me niet prettig.....Heb er zelf (nog) geen last van....Maar ja, ik voel ook echt nog totaal niks (wil ook beeb voelen!!!).......

@ Meiden met zieke kindjes:
    Mmmmm, vind het altijd zo zielig, zieke kindjes.......Hopelijk zijn ze snel weer beter......

@ Hyves:
    Heb me ook aangemeld, ben Martine.......

@ Ego:
    Heb vandaag uitgeslapen en ben de stad even ingedoken om kleding te kopen.....Ben geslaagd bij prenatal en H&M.....Heb een spijkerrok, 2 shirtjes, vest en jurkje gekocht.....Weer helemaal happy. Nu alleen nog nieuwe schoenen, maar die heb ik niet meer kunnen vinden....Heb van de week 2 dagen op mijn werk met hakken gelopen, dacht dat ik kapot ging.....Dus heb nu platte schoenen/laarzen nodig, die heb ik namelijk nog niet....Maar vind niks leuk.....Of ze zijn te duur!!!.........

Hoest verder met iedereen......Ben er niet meer zo vaak, dus hou het allemaal niet meer zo bij.....Hoe graag ik ook wil, maar ja dat fulltime werken en die extreme vermoeidheid eisen zijn tol!

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Liedel knorretje en Duster, ik heb jullie mijn hyve gepb't. :D

We hebben helaas nog geen officiele trouwfoto's, die komen nog. Maar ik heb er twee opgezet. Het is bijna niet te geloven hoe mooi de jurk mijn buikje verhulde, maar het was voor sommigen toch goed zichtbaar haha.

11. puck24

puck24 Niet meer actief

@meiden met harde buiken. Ik heb al vanaf 13 weken met enige regelmaat harde buiken. Dit schijnt normaal te zijn zolang ze niet pijnlijk zijn. Dus no worry's!

12. Prulleke

Prulleke Bekend lid

16 jun 2009
    719
    0
    0
    ook ik heb mij aangemeld :)

harde buiken kunnen idd geen kwaad zolang ze geen pijn doen. bij mij doen ze dus wel pijn :( t is net een stevige menstruatie kramp, t komt en trekt weg...

ben nog niet opgeroepen. zo op feest.zal je zien als ik daar ben, dat ik gebeld wordt voor een bevalling hahahahahha
    trouwens wel raar om die nu zwanger mee te maken. over een tijd lig ik zelf zo hahahahah

13. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Misschien een domme vraag, maar kan iemand me vertellen wat harde buiken precies zijn? Ik heb er uiteraard wel eens van gehoord, maar kan me er maar weinig bij voorstellen. Hoe voelt het precies en wanneer kan het kwaad???

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik ben ook wel benieuwd hoe harde buiken voelen. Voelde vandaag aan de buik van een vriendin die nu 35 weken is en die was hard zeg. Ik heb zelf een blubberbuik en als ik op me buik druk dan is het soms wel hard. Ik heb sins deze week ook veel last van me buik. een ongi gevoel onderin me buik. Ik vind het geen fijn gevoel. De VK zei dat het me baarmoeder was maar voel je dat dan een lange tijd?

@evenstar gefeliciteerd met jullie huwelijk ben ook wel benieuwd naar je foto,s. Kun je mij ook je hyves pben?

*knuffel* voor iedereen die het nodig heeft.

@ kinderkamer wij hebben het vloertje al gelegd en in okt komt de babykamer.
    Vandaag nog een leuke voetenzak gekocht bij de prenetal voor de maxicosy. gewoon eigenmerk was maar 15 euro koopje toch haha.

@ hyves Ninja Van den broek Profile - hyves.nl als iemand het leuk vind om vriendjes te worden haha ik heb me ook aangemeld voor de groepshyves ik vind het een leuk idee.

Ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn contact voor 99% zeker verlegd word in januari. Denk vraag het nu al vast. Het is nog ver weg dus het kan nog veranderen maar daar ga ik niet vanuit. Ben wel een van de betere op het werk en net nog een curcus leermeester gehaald. Maar ja je weet het niet. Ze zagen geen reden om het niet te verlegen moets alleen effe nadenken hoeveel uren ik wou gaan werken. Maandag heb ik een gesprek met p&o ik denk 3 dagen.

En we hebben vandaag een nieuwe auto gekocht een echte gezinswagen haha een skoda fabia combi uit 2003 met 55.000 km op de teller. Daar past de bugaboo met gemak in haha en nu hebben we een subaru justy whaaa daar gaat het iets minder makkelijk in. Volgende week zaterdag gaan we hem op halen.

15. mammamia

mammamia Niet meer actief

Harde buiken:

In de tweede helft van je zwangerschap begint je baarmoeder te oefenen voor de bevalling. De spieren van je baarmoeder trekken zo nu en dan even samen en bereiden zich zo voor op de weeën. Tijdens deze oefenweeën voelt je buik strak en hard aan. Daarom worden deze samentrekkingen ook wel 'harde buiken' genoemd.

De eerste samentrekkingen doen zich al voor in de vierde maand van je zwangerschap. Je baarmoeder wordt dan opgerekt, zodat hij groot genoeg blijft voor de groeiende baby. De meeste vrouwen merken weinig tot niets van deze zogenaamde zwangerschapsweeën.

Tijdens de zesde maand kun je voor het eerst een echte harde buik krijgen. De spieren van je baarmoeder trekken dan korte tijd samen, alsof je kramp hebt. Dit doet geen pijn, maar het voelt ook niet erg prettig. Het begint boven aan je buik en trekt dan langzaam, als een korte, warme golf naar beneden. Na enige tijd voel je dat je baarmoeder zich weer ontspant.

Je kunt je eerste oefenweeën goed voelen, wanneer je tijdens een samentrekking je hand op je buik legt. Onder je hand wordt je baarmoeder dan zo hard als een leren voetbal. Later herken je het gevoel steeds beter. Je zult merken dat je later in je zwangerschap ook steeds vaker harde buiken krijgt. De golven tijdens zo’n harde buik worden heftiger en pijnlijker en lijken daardoor steeds meer op echte weeën.

Tijdens een harde buik blijven je baarmoederspieren gemiddeld dertig seconden gespannen. In die tijd kun je de ademhalingsoefeningen doen die je tijdens je zwangerschapscursus hebt geleerd. In de laatste weken van je zwangerschap kan het echter wat langer duren, voordat je buik zich weer ontspant. Soms blijven je spieren dan wel een paar minuten achter elkaar gespannen.

16. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Een goede nacht!

Lekker opgetreden, heerlijk gezongen, maar...
    Ik weet nu al dat ik het niet trek om naar de meeting te komen :(
    Ik heb dan 's avonds ook een optreden, en dat wordt echt teveel van het goede.
    Zo jammer!!
    Ik hoop dat er nog een komt wanneer ik er wel kan zijn..

Truste!

17. Lady Jane

Lady Jane Bekend lid

20 jan 2009
    807
    0
    0
    Huisvrouw/verpleegster/eigen baas
    Maleisie

Het komt mij heel bekent voor.
    in het pinkster weekend van 2005 is mn oudste geboren samen met nog 30 anderen. Ik heb iik het mmeste zelf gedaan. Toen de persweeen begonnen had ik geen idee wat ik moest..tot dat vp binnen liep en zei: waarom bel je nieet...Tja ik was ff met mijzelf bezig...
    Na die tijd heb ik gedouched en kwam de kamer binnen lopen waar mn kleine lag. Een zuster kwam binnen en zei: Is dat jou kind?
    Ik: ja. Zuster: weet je dat zeker. Ik: ja hoezo? Zuster: Ben je er niet bij weg geweest? IK: ik heb net ff gedouched.. Zuster: Ow dan weet je dus niet zeker dat het jou kind is!!:$
    Nou ik stond met mn bek vol tanden...
    Ik kan mij er nu nog kwaad om maken:x

gemma

18. Lady Jane

Lady Jane Bekend lid

20 jan 2009
    807
    0
    0
    Huisvrouw/verpleegster/eigen baas
    Maleisie
    Dikke knuf voor iedereen die het ff moeilijk hebben qua baan enz..

Babaykamer: Heel erg leuk!!!

Hyves: ik heb me ook aangemeld, zelfde naam

Verder:

Gisteren de verjaardag van mn mannetje geviert. Alweer negenendertig jaar! Ouwe man, haha.Wij schelen negen jaar.
    Het was bere gezellig, ff ge-bbqed met een paar vrienden...
    Had zelf enorme koppijn helaas...

Gisteren eindelijk een nieuwe tafellamp gekocht, ik hoop dat deze wel blijft hangen. Voorlopig geen Tarzan meer voor de kinderen.

dikke knuf gemma

19. mammamia

mammamia Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Lekker geslapen allemaal? Ik kon niet meer in slaap komen na 8 uur, dus ben er maar lekker uitgegaan.

Al 13 leden hebben we op de hyves, maar er kan nog meer bij:D

Op dit moment zit ik al een paar dagen op een telefoontje van mijn broer uit Maastricht te wachten. Mijn schoonzus ligt al sinds vorige week zaterdag in het ziekenhuis en kan 1 dezer dagen gaan bevallen. Ze ligt in het ziekenhuis vanwege haar diabetes en dan houden ze het allemaal wat strenger in de gaten. Vrijdag hebben ze alvast met wat hormonen gerommelt om het op gang te laten komen... dat kan dan snel gaan, maar het kan ook nog wel een paar dagen duren. Als er morgen nog niks is gebeurd, gaan ze het inleiden! Ik ben zo benieuwd! Nu maar hopen dat ze niet dezelfde naam als ons bedacht hebben haha... mijn broer is ervan overtuigd dat ze een jochie krijgen (ze wilden het geslacht niet weten)... we zullen zien...

Iemand nog wilde plannen voor vandaag of lekker een dagje rust?

Ikzelf ben bezig met een foto collage voor mijn ouders, die zijn 30 sept. 40 jaar getrouwd! Ik heb stiekem hun trouwalbum meegenomen en heb de foto's (zwart-wit) opnieuw laten afdrukken. Nu ligt er een grote fotolijst klaar op tafel en kan ik mijn creatieve kunsten erop botvieren haha... iemand nog tips?

Fijne dag allemaal!

20. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Goeiemorgen allemaal,

ViciousM, Erg jammer dat je er niet bij kunt zijn, maar heel begrijpelijk!

Gemma_Benjak,

Van harte gefeliciteerd met je man zijn verjaardag!

Whuahahahah moest zo lachen om je zoon die Tarzan na ging doen, vertelde het mijn man gisteravond tijdens het eten en hij moest ook zo lachen (hij had zelf ook genoeg van zulke blunders gemaakt tijdens zijn jeugd!)

Hoop dat ze dit keer wel van je nieuwe lamp afblijven.

Vervelende ervaring heb je meegemaakt zeg in het ziekenhuis!!!
    Sommigen kunnen zo lomp reageren & handelen!

Deel Deze Pagina