Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    De jongens zijn nu bijna 21 maanden.Erg vermoeiende leeftijd;)

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    @ troeltje, mooie buik ook :) En oooh wat een schattig prulleke zo ziekjes bij je op de bank. Ahhhh. Wat een liefje. Mooi kindje.

@ mama25, beterschap met je hoofd. :(

@ duster hahahaha. Ja dat klopt, ik ben een onwijze boekenwurm, en lief ook. Op heel andere vlakken, ik ben echt een literatuur freak en hij leest vooral geschiedenisboeken. Het zijn drie Billy's (Ikea) helemaal vol, dan heb ik nog een kast vakliteratuur op mijn werk staan. Ik moet mijn werkplek maar niet kwijtraken (je mag na je aanstelling vaak nog wel je boek afronden aan je eigen bureau), want ik zou niet weeeten waar ik die zooi moet laten :D Jullie ook zulke lezers?

@ jo, maar wel leuk bijna 2 jaartjes... erg druk maar ze babbelen dan meestal zo lief. Ik heb makkelijk praten he ;)

3. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    :D Ik moest nog even de foto bekijken om nou te weten wat hij bedoelde hahahahaha!

En dank je, hij is ook wel schattig hoor, alleen hij is nu echt uit zijn hum :(

4. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ja, ik lees erg graag, al heb ik er momenteel niet echt de tijd voor gezien ik direct in slaap val als mijn hoofd het kussen raakt ;)
    Al heb ik lang niet zo'n kast vol, denk 1 billy als ik hem in mijn huis had staan :)
    Mijn lief leest niet, heeft ie een hekel aan!

Enne ja ik ben erg trots op mijn kindjes, vind ze natuurlijk (maar dat kan ook niet anders) de mooiste en liefste! :)

5. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    @ Evenstar, begreep dat jij bij de draagdoek mama's meekletst, kom je er een beetje uit? Heb je al een idee welke doek je aan staat? En ga jij naar zo'n draagdoek consult?

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Eerlijk gezegd word ik er een beetje verward van. Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik denk wel dat ik een advies zou willen, maar ik ken gelukkig iemand via mijn ouders die hier meer van weet - en die zelf ook nog lactatiedeskundige is. Helaas heeft ze ook veel opvattingen waar ik niet zo voor ben (zoals een groot familiebed hebben en geen aparte bedjes voor kids, niks voor ons). Maar goed, zij kan me evt. wel adviseren.

Ik heb wel een lodger shelter, maar dat is niet om als 'draagdoek' te gebruiken, het was meer met het oog op de maxicosi. Mensen zijn er erg verdeeld over om het ding voor andere doelen (echt dragen) te gebruiken- ik zie het wel, uiteindelijk is het ook persoonlijk.

Ik zou het wel heel mooi vinden om het kindje in een mooie geweven doek rond mijn schouders (beide kanten, heb helaas snel last van schouder klachten als ik asymmetrisch draag, zoals een schoudertas). Daarom is een consult wel handig, eh, waar hoorde jij daarover dan? Ik ben blond en mis regelmatig iets :D

7. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ja ik ben zelf wel echt voor een geweven draagdoek dus ik zal niet snel voor een mini monkey of logic shelter kiezen, maar daarin tegen had een kindje op het dagverblijf waar ik werkte wel een logic shelter die in de maxi cosi gebruikt werd, maar ook als een soort inbakerdoek in de kinderwagen en dit kind was er echt gek op. Dus die shelter is wel voor meerdere doeleinden!

Draagdoeken worden al snel geassiocieerd met geitenwollen sokken maar persoonlijk zie ik alleen maar voordelen van dat ding, en overal ter wereld (vooral Afrika en Zuid Amerika) dragen de moeders hun kinderen bij zich, dus waarom zouden wij dat niet doen?! Maar goed er zijn er zat bij die er wel nog wat alternatieve gedachtes bij hebben, zoals die jij noemt, maar goed als zij jou een goed advies kunnen geven, waarom niet toch?

Ik had dat gelezen in het topic dat je gestart had bij babyuitzet, vandaar dat ik het wist ;) Zelf wil ik niet bij de draagdoek mama's meekletsen omdat ze echt allemaal een ander merk hebben om een andere reden. De een gebruikt een ringsling omdat ze niet willen knopen, maar de ander zegt weer dat het niet goed is voor je.

Ik heb op eigen onderzoek gevonden dat de hoppendizz en girasol over het algemeen als positief ervaren word, dus ga me daar zeker verder in verdiepen. Hoopte eigenlijk dat jij al wat meer geluiden had gehoord zodat ik weer wat verder was in mijn 'zoektocht' :)

8. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Dag allemaal,

Hoop dat het goed gaat met iedereen

Kan helaas niet zo vaak langs komen als ik zou willen maar ik lees af en toe wel mee.

Liefs Mommy

9. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Zo, even alles bijgelezen!
    Leuke foto's gezien!
    Liedel, hopelijk voel je je snel beter....

Hier en daar goed nieuws, wat minder goed nieuws, teveel om te onthouden!

Ik ben zelf een beetje aan het bekomen van een paar dagen flinke griep. Volgens de dokter waarschijnlijk de mexicaanse variant. Verloopt best mild, voelt als gewone griep. Alleen meer last van benauwdheid en droge hoest.
    Mijn hoofd begint een beetje lucht te krijgen sinds vanmiddag! Jippie!

Over geslacht: morgen hoor ik of ik een afspraak kan gaan maken voor de 20 weken echo. Bij die echo gaan we vragen naar het geslacht :)
    Ik denk zelf een jongetje.

Over kinderwagens, draagdoeken en kamertjes.... ik heb nog niets gedaan! Het kamertje is nog steeds een rommelkamertje en we hebben nog niet eens gekéken naar meubeltjes....

Zal wel weer een laatste-moment actie worden vrees ik...

10. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Haha, een familiebed?

Toen mijn 2 kids nog echt klein waren (zijn nu 8 en 10) hebben ze een paar jaar bij ons in bed gelegen. (in een 1.40 bed he!)
    Elke ochtend werd ik gebroken wakker maar ze bleven bij ons kruipen. Mijn toenmalige partner (hun vader) vond het leuk, als ze nu bij hem zijn, slapen ze ook met z'n 3en in bed.

Ik doe dat dus noooooit meer. Waar blijft je sexleven? Om maar niet te spreken van een rustige gezonde nachtrust voor iedereen.
    Je ligt toch lekkerder als je de ruimte hebt en bovendien vind ik het erg fijn om lekker tegen mijn geliefde aan te kunnen kruipen.

Voor alle duidelijkheid, ik ben nu zwanger van mijn 'nieuwe' partner. (zo heel nieuw is hij niet meer haha)

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ach ik was altijd een alto en ben nogsteeds een groenlinkse vegetarier, dus een beetje geitenwollensok associatie vind ik niet erg :D Nee, jij weet er meer van dan ik, duidelijk. Maar we kunnen elkaar wel op de hoogte houden natuurlijk. Ik denk dat het wel iets is dat ik pas echt kan doen als ik het ook kan uitproberen. Ik heb geen idee hoe handig ik met een kindje ga zijn, en hoe een doek daar wel en niet prettig bij gaat voelen. Ik vind het iets moois, net als borstvoeding geven- dat je babietje zich warmt aan jouw lijf, en lekker nog 'bij' je is op die manier. Bovendien, het kindje wordt in de winter geboren!

Die shelter is idd voor het gemak van een dekentje/jasje/warmte in een maxicosi. Niet voor rondsjouwerij denk ik zo. Maar tis een leuk dingetje :)

12. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Ik heb mijn kinderen ook in een draagdoek bij me gehouden, ik had toen de babybag, een soort schoudertas achtig ding.

Ik gebruikte bijna nooit een kinderwagen, toen ze een paar maanden ouder waren droeg ik ze op mijn rug in een rugdrager!

Stofzuigen, boodschappen doen, noem maar op en je kindje wiegt lekker met je mee. Ik ga ook weer een doek ofzoiets kopen, alleen nog geen idee welke.
    Ik zie dat later nog wel...

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik barst van de koppijn :( Lief is snotterig en voelt zich snip. Dus nog eventjes Babylon en dan pitten.

14. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier ook nog even een berichtje. Nog niet helemaal bijgelezen. Druk dagje gehad op het werk. Nieuwe collega ingewerkt, is toch vermoeiender dan ik dacht. Ze kan niet zo goed overweg met computers, dus elke keer weer een andere vraag. Maar ach ik help er weer iemand mee.

Hier vandaag een beetje een twijfeldagje achter de rug. Zit nog steeds wel een beetje met die opmerking van die collega. Heb met week 13 nog een dag bloedverlies gehad. Met zo'n opmerking van een collega erbij ga toch weer zitten twijfelen of alles nog wel goed zit. Nou zie ik mezelf wel dikker worden hoor, dus het zal allemaal wel goed zitten, maar toch het idee.

Gelukkig heb ik een lieve collega die momenteel met zwangerschapsverlof is. Ze moet nog een weekje nu. Ze heeft in het begin van haar zwangerschap een angelsound gekocht, en mag hem van haar lenen, de schat. Dat zal me toch wel weer even de bevestiging geven dat alles goed is met de kleine. En de kleine voel ik ook nog steeds (als het tenminste de kleine is en geen rommelende darm ofzo hihi, maar ik denk haast bijna wel zeker te weten dat het de kleine is). Maargoed dinsdag mag ik weer naar de verloskundige, blijft toch wel een beetje spannend.

15. Sonja165

Sonja165 Actief lid

25 feb 2009
    161
    0
    0
    Ik ga voor de Lodger shelter omdat een draagdoek me eng lijkt,zo'n doek lijkt mij super hoor, ik ken ook iemand die de shelter heeft en vind em zo intiem er uit zien met de kleine zo knus tegen je aan, ja dat word em :D En ja wat in bed liggen betreft.. de eerste 6 weken sliepen de oudste lekker bij ons en we sliepen heerlijk dus dat zal met dit prutteltje net zo gaan,ook als ze ziek zijn slapen ze bij ons. Ik ben wat ik nog van de andere weet een knuffel mama dus de kleine ziet zijn of haar bedje niet heel veel .. Ooh ik zwijmel al helemaal weg bij het idee al :)

Hier trouwens mijn zoveelste slapeloze nacht :) Morgen maar weer inhalen

Liefs Sonja

16. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Evenstar @Troeltje; Wat leuk dat jullie zoveel lezen. Mijn man ik lezen beide erg veel. We hebben dozen vol boeken, maar hebben helaas nog geen plaats om boekenkasten weg te zetten :( Wij lezen voornamelijk literatuur, thrillers en spanning (en mijn man houdt erg van fantasy)

Liefs Silvia

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Goedemoggel!!

Ben ik nou de eerste? Ik ben laat, want zit met een zieke man - de arme heeft een hoofd vol snot en heeft zich maar ziekgemeld en ligt heel zielie op bed :(

Sonja, toch nog wat geslapen?

18. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Evenstar: Er kan er maar 1 de eerste zijn ;)

19. Sonja165

Sonja165 Actief lid

25 feb 2009
    161
    0
    0
    Nou evenstar niet zo heel veel, ben om 2 uur maar weer naar bed gegaan maar ik was misselijk en hoofdpijn en dan kan ik mijn draai niet vinden. Jij sterkte met je zieke mannetje ;)

liefs weer

Deel Deze Pagina