Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Oh ja! Kreeg gister een goede tip van mijn nicht. Om 2 aankleed kussens in huis te hebben. 1 voor op de kinderkamer en 1 voor op de begane grond. Zodat je niet steeds op en neer hoeft te lopen...

2. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Schatje, heel veel PIJN? Wat is er aan de hand? Mijnhemel. ik heb echt veel gemist. Meisie toch! Wat erg.
    En je weet... de bedrijfs arts kan advies geven. Maar jij beslist of je dat aan kan of niet. Als jij het niet aan kan dan moet je dat ook gewoon zeggen! Let op jezelf! KNUFFFF!!

3. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Trouwens! Heb je nog de info gezien ivm de extra pauze die zwangere vrouwen mogen hebben. Dit staat in de arbo wed opgenomen. Dus daar mag je gebruik van maken. Daar kan je ook over praten met de arboarts. En het is niet alleen voor vrouwen die borstvoeding geven! Laat je niet voor de gek houden.

4. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Whahah, je kan wel zien dat ik er weer ff ben. hihi.

Ik ga nu wel ff douchen. Moet zo mijzelf bij elkaar gaan vegen.

Tot zo!

5. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Goedemorgen,

wij zijn weer terug van een heerlijk weekend Scheveningen. En wat is het geweldig om dan weer naar huis te gaan, naar onze kleine man :)

Sorry, maar heb niet terug gelezen :)

@Mamamia; Veel kindjes hebben nog maat 50 als ze geboren worden, dus, maat 56 moet je zeker in huis hebben. Maat 50 hadden wij ook niet gekocht. In 56 passen ze ook wel en is het nodig dan heb je zo wat pakjes bij laten kopen (denk niet dat je daar dan zelf zin in hebt ;)) Matthijs heeft best lang ( maat 56 aangehad, maar die is de eerste maand dan ook heel ziek geweest, waardoor hij nauwelijks gegroeid is :x

@Muurtje; Wij hebben ook 2 aankleedkussens, maar hebben de 2de denk ik maar een keer of 5 gebruikt

@BSB: Hoe was jullie weekend 8)?

6. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ duster,
    Fijn dat jullie een lekker weekeind hebben gehad! Maar ik begrijp ook heel goed dat het heel fijn is om je knulletje weer terug te zien!

Ik ga eten en mijzelf een richting mijn werk katapulteren. :D

Fijne dag allemaal! KNUF!

7. schatje1

schatje1 Niet meer actief

@muurtje: Last van zwangerschapsischias en bekken..
    Mijn bedrijfsarts zei dat ik 6 uur per dag moest gaan werken terwijl ik aangaf dat ik dat niet aan kon..
    ik mag dit niet weigeren want dat betekend werkweigering..
    dus ben benieuwd wat ze nu zegt want ik lig elke avond te janken van de pijn :( genieten zit er nu niet echt bij voor mij helaas..

8. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    WOW! Wacht ff. Wat zegt je VK? En je HA? Wil die bedrijfsarts dat je straks helemaal niet meer kan lopen? Dat je je eigen kind niet eens kan optillen?
    Je wilt wel werken. Maar het lukt niet. JE hebt pijn. Je weigert helemaal niet. Je wilt namelijk wel. Als je huidige werk niet kan. Dan moeten ze je aangepast werk aanbieden.

ARBEIDSRECHTER.nl: arbeidstijdenwet, wet, wettekst, artikel
    en dan..

§4.3 Vrouwelijke werknemers
    Arbeid en zwangerschap
    Artikel 4:5 (ATW)
    1. De arbeid van een zwangere werknemer wordt zodanig ingericht, dat rekening wordt gehouden met haar specifieke omstandigheden. De werkgever voldoet, met inachtneming van het tweede tot en met vijfde lid, aan de voor hem uit de eerste volzin voortvloeiende verplichting binnen een redelijke termijn nadat een verzoek daartoe door de zwangere werknemer is gedaan. Bij dit verzoek wordt desgevraagd een schriftelijke verklaring overgelegd van een geneeskundige of een verloskundige waaruit blijkt, dat de betrokken werknemer zwanger is.
    2. De zwangere werknemer heeft het recht de arbeid af te wisselen met één of meer pauzes buiten die bedoeld in artikel 5:4 of de bij of krachtens artikel 5:12 voorgeschreven pauzes. Deze extra pauze onderscheidenlijk pauzes bedragen tezamen ten hoogste één achtste deel van de voor haar geldende arbeidstijd per dienst. De in de vorige volzin bedoelde pauzes gelden voor de toepassing van deze wet en de daarop berustende bepalingen als arbeidstijd.
    3. De zwangere werknemer heeft het recht arbeid te verrichten in een bestendig en regelmatig arbeids- en rusttijdenpatroon.
    4. De zwangere werknemer van 18 jaar of ouder kan niet worden verplicht meer arbeid te verrichten dan:
    a. 10 uren per dienst;
    b. gemiddeld 50 uren per week in elke periode van 4 aaneengesloten weken, en
    c. gemiddeld 45 uren per week in elke periode van 16 aaneengesloten weken.
    5. De zwangere werknemer kan niet verplicht worden arbeid te verrichten in nachtdienst, tenzij de werkgever aannemelijk maakt dat dit redelijkerwijs niet van hem kan worden gevergd.
    6. De werkgever stelt de zwangere werknemer in de gelegenheid de noodzakelijke zwangerschapsonderzoeken te ondergaan. Zij behoudt haar aanspraak op het naar tijdruimte vastgesteld loon, indien zij door het bedoelde zwangerschapsonderzoek verhinderd is geweest haar arbeid te verrichten.
    7. Elk beding waarbij ten nadele van de zwangere werknemer wordt afgeweken van het eerste tot en met zesde lid, is nietig.
    Bevalling
    Artikel 4:6 (ATW)
    De werkgever organiseert de arbeid zodanig, dat een vrouwelijke werknemer.
    a. geen arbeid verricht binnen 28 dagen voor de vermoedelijke datum van de bevalling, zoals die is aangegeven in een door de vrouwelijke werknemer aan de werkgever overgelegde schriftelijke verklaring van een arts of verloskundige waaruit de vermoedelijke datum van bevalling blijkt. Het in de eerste volzin bedoelde tijdvak wordt verlengd met het tijdvak, dat verloopt tussen de vermoedelijke datum van de bevalling en de werkelijke datum van de bevalling;
    b. geen arbeid verricht binnen 42 dagen na haar bevalling.
    Arbeid na bevalling
    Artikel 4:7 (ATW)
    Artikel 4:5, met uitzondering van het zesde lid. is van overeenkomstige toepassing ten aanzien van een vrouwelijke werknemer gedurende een periode van 6 maanden na de bevalling.
    Voedingsrecht
    Artikel 4:8 (ATW)
    1. Een vrouwelijke werknemer die een borstkind voedt, heeft, indien zij de werkgever hiervan in kennis heeft gesteld, gedurende de eerste 9 levensmaanden van dat kind het recht de arbeid te onderbreken ten einde in de nodige rust en afzondering haar kind te zogen dan wel de borstvoeding te kolven. De werkgever biedt haar daartoe de gelegenheid en stelt, waar nodig, een geschikte af te sluiten besloten ruimte terbeschikking.
    2. De onderbrekingen, bedoeld in het eerste lid, vinden plaats zo vaak en zo lang als nodig is doch bedragen gezamenlijk ten hoogste een vierde van de arbeidstijd per dienst. De vaststelling van het tijdstip en de duur van de onderbrekingen vindt plaats door de betrokken vrouwelijke werknemer na overleg met de werkgever.
    3. De duur van de onderbrekingen, bedoeld in dit artikel, gelden voor de toepassing van deze wet en de daarop berustende bepalingen als arbeidstijd, waarover de vrouwelijke werknemer haar aanspraak op het naar tijdruimte vastgesteld loon behoudt.
    4. Elk beding waarbij ten nadele van de vrouwelijke werknemer wordt afgeweken van dit artikel, is nietig.
    §4.4 Gezondheidsproblemen in relatie met het verrichten van nachtdiensten
    Artikel 4:9 (ATW)
    1. Indien uit arbeidsgezondheidskundig onderzoek blijkt, dat de gezondheidsproblemen van een werknemer voortvloeien uit het verrichten van nachtdiensten, wordt de arbeid van die werknemer binnen redelijke termijn zodanig ingericht, dat hij arbeid verricht anders dan in nachtdienst. Elk beding waarbij wordt afgeweken van dit lid, is nietig.
    2. De werkgever voldoet aan de voor hem uit het eerste lid voort vloeiende verplichting, tenzij hij aannemelijk maakt, dat de in dat lid bedoelde inrichting van de arbeid redelijkerwijs niet van hem kan worden gevergd.

Je kan hier op terug grijpen! LAat je niet kisten. blijf herhalen dat je wel wilt werken. maar dat het vanwege de pijn niet lukt.
    Maakt niet uit wat hij zegt. Je blijft herhalen dat je echt wel wilt werken maar dat het niet lukt.
    Als hij beweert dat dat werkweigering is (dan is hij helemaal gesjuffeld!) dan zeg jij, nee, ik weiger niet want ik wil wel. Maar het lukt niet. Bied me dan aangepast werk aan. Dit is te pijnlijk... Blijf herhalen dat je wil en het niet lukt.

SUCCES!

9. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Dames het artikel hierboven is voor iedereen van belang!
    Let op! je mag als zwangere volgens de wet extra pauzes eisen!

@ Schatje, ik duim voor je!

Ik meot helaas aan het werk. Groetjes!

10. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Muurtje; Je bent goed bezig :)

11. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Goeiemorgen allen!

Prulleke, van harte gefelicteerd met jullie meisje!
    Hoop dat jullie een fijne dag hebben gehad.

Mammamia, van harte gefeliciteerd met je neefje, wat een schatje!

Muurtje erg herkenbaar!

Ik zou ook graag vaker langs willen komen , zal blij zijn als mijn verlof ingaat pfff

Hoop snel iets van Melek te vernemen!

Tot snel allen

12. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Schatje1, de bedrifjsarts kan wel zoveel willen.

Als het niet gaat dan gaat het niet ;)

Zet jezelf en jullie kleintje op numero uno!

13. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Voor de twee geluksvogels die er even tussenuit zijn geweest heerlijk even bij getankt nu kunnen jullie er weer tegenaan.

Wij gaan binnenkort een weekendje naar parijs (een zussen weekend) heb er zo'n zin in!!!

14. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Mommy; Ik ben er wel lekker tussenuit geweest, maar heb helaas niet bij kunnen tanken :x Ik slaap zo beroerd door m'n dromen. Heb van 't weekend 'n dromenvanger gekocht. Baadt 't niet, dan schaadt 't niet ;)

15. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen dames!!

@ hier de laatste dagen weer zo moe... Pffff niet normaal meer! Ga zometeen maar ff floradix halen, miss helpt het.
    Mijn kleine mannetje is druk aan het bewegen en voel hem regelmatig. Zoww schattig, gister legde ik mijn hand op me buik en toen kwam hij er tegen aan duwen/liggen. Mijn meisje heeft nog steeds last van tandjes die niet door willen komen.

@ Muurtje goed bezig!!

@ Schatje, als niet gaat gewoon zeggen hoor!! Wat niet kan kan niet. Ik moest mijn vorige zwangerschap ook werken, 4 p/d maar ging niet, en toen lieten ze mij uiteindelijk met rust. Succes en sterkte!!

16. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    Ik heb net een klacht ingediend bij het UWV. Ik had vorige week dinsdag al meldingsplicht en heb 'n keer of 10 gebeld, maar ze bellen gewoon niet terug :x Als het goed is word ik zo teruggebeld. Ben benieuwd........

@Mama; Ik blijf ook moe. Hoor vaak dat Floradix helpt, helaas bij mij niet :( Trouwens een vraagje. Matthijs voelde ik de eerste keer bij de 17 weken en dat waren echt "plopjes" in mijn buik. Nu heb ik die plopjes helemaal niet gevoeld. De eerste tekens die ik voelde waren echt meteen alsof ons beebje heel m'n buik doorzwemt :) Heb jij dat ook?

17. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

Gemma: gooed luck deze weken ;)

Kirsten: hoi hoi!

Troeltje: knuf!

ladytygger: sterkte, leef met jullie mee!

Melek: sterkte! ben je eindelijk aan het genieten krijg je dit...knuf!

lady: mooie foto's! mannetje heeft nog steeds met veel liefde de foto's van de laatste echo bij zich dus mama moet wachten :D

Troeltje: heb ik ook maar ik heb ook brandend maagzuur dus denk zelf dat het daar van af komt.

mama25: deel van de spullen uitgezocht maar ikd acht echt dat ik meer had! zal aan mijn schoonzusje kunnen vragen maard an weet ze meteen wat wij krijgen snap je. dus ik vraag het nog wel (dus volgt ewr nog meer) maar even wachten nog ;)

Sonja: lief!

Futuremama: en geslaagd?

Mir: jeetje wat eens chrik zeg! en verder wel alles goed met die vrouw en iedereen?

Boni: :D en lief een kiesje erbij!

Buddy: hoe was je weekend?

maten: ik vind het zo lastig schatten! heb express niet al te veel 56 en ben nu bewust aan het zoeken naar 62. maar ook moeilijk want dan wordt het al wat beter weer...

Knorretje: klopt! wij gaan woensdag even. of ik alleen :D

Gemma: goed geregeld ;)

Prulleke: hoe was de verjaardag?

Bhappy: leuk shirt van de M&S ;) heb ik ook!

Baby voelen: zo grappig: waren van het weekend namen aan het noemen en het leek wel of ze elke keer als ze het niet leuk vond dat liet merken door et schoppen :D

mama: wat een schatje!

Muurtje: leuk! ik zat gisteren ook te kijken zo van wat heb ik eigenlijk nog nodig! ik heb geen overzicht omdat alles in dozen zit nu hahaha.

allemaal een leuk weekend gehad dus!

Schatje: knuf!

ik zit zo met het ziekmeld dilemma van volgende week in mijn buik! bah bah bah

Buddy: super!!!! ;)

Mommy: heerlijk weekend betekend nog niet bijgetankt zijn hoor ;)

hier een nieuwe digi d aangevraagd zodat ik deze week de uwv aan kan vragen en dan volgende week ziek melden. baal hier zo van he! en ondertussen hier maar vrolijk horen dat er vanmiddag weer kandidaten komen ect. niet voor mijn functie maar ondertussen...

18. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland

Dat is inderdaad minder!

Wellicht dat het helpt, heb er zelf geen ervaring mee. (dromenvanger)

Helaas hier ook de meest bizarre dromen ;)

19. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ Duster ik heb idd bij Jaylinn wel plopjes gevoeld, maar bij deze echt dat hij zwemt, en schopt. Dus niet de plopjes, zoals ik ze bij Jaylinn had.

@ Bsb rustig aan hoor!! En geeft niet, alles is welkom! Heb zelf ook nog wat dingetjes... Dus komt wel goed ;)

20. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Moe ja, hier ook. Sta moe op en heb continu hoofdpijn. Maar goed,we gaan vrolijk door. Dadelijk weer werken, heb weer avond dienst. Wanneer komt die energiekick nu eens??

Hebben jullie het ook continu zo vreseijk stikheet?? Het is 18 graden maar zit hier met de deur open in een shirtje:)

Helaas nog niets gelezen van Melek. Ze zal nu toch wel weer thuis zijn??

Met borden sjouwen...pfff!! Moet er niet aan denken!! Zo zwaar nu, las gister dat je ook vanaf de 20ste week beter niet vaker dan 10 keer per dag 5 kilo moet tillen, nou daar zit je zeer snel aan hoor!

Deel Deze Pagina