Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Please do tell, troeltje... :D

2. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Goedemiddag meiden,

@ Alle goede echo's:
    Gefeliciteerd!!!

@ Wiegje:
    Ziet er leuk uit, schattig hoor!!!

@ Zwangerschapsyoga:
    Gisteravond voor het eerst geweest.....Heerlijk ontspannend!!! Heb ook wat goede oefeningen gekregen voor mijn rug....Helemaal top...

Want ja, die rug.....Heb maandag en dinsdag plat gelegen (noodgedwongen) omdat ik kapot ging van de lage rugpijn wat doortrok naar zij en buik......Ik had het niet meer......Gisteravond toch maar naar yoga gegaan voor tips.....Blijkt dat die enorme pijn puur voorkomt uit het groter worden van de baarmoeder en de welbekende bandenpijn!!! Wist niet dat dat zo'n pijn kon doen. Heb oefeningen meegekregen, en het hielp! Ben vandaag bijna pijnvrij geweest........Helemaal super! Merk ook wel dat mijn buik ineens een enorme groeispurt heeft gemaakt!

@ Vk:
    Maandag geweest, alles goed.......Beeb ligt al wel erg hoog....Maar goed op groei, mooie hartslag, placenta ligt helemaal links, bloeddruk iets omlaag en gewicht........-1 nog steeds!

Hoest hier verder!?

3. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik heb uit netheid Prullie maar even een PBtje gestuurd, en ja BWtje... met wat denkwerk weet iedereen hem wel denk ik whahahahahhaa!

4. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Knorretje, wat fijn dat de yoga helpt voor je rug! En ik wist ook niet dat bandenpijn zoveel pijn kon doen!

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    IK ben ook geen fan van bandenpijn. Trouwens van niks dat op -pijn eindigt. Maar na capoeira was het zo erg dat ik een halve dag amper kon lopen :( Zwangerschapsfitness is ook erg aan te raden, daar zit ook yoga bij in bij ons, heerlijk ontspannen na inspanning!!

6. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Ik dacht ook altijd dat je bandenpijn puur in het gebied rond je lies/bekken/schaamstreek zou voelen....

Maar bij een groeispurt van je baarmoeder kan het dus helemaal doordringen in onderrug, zij en buik.......Die buik was ook zo pijnlijk!!! Maar de rug en zij was nog het ergste.....Als ik lag wilde ik zitten, dan zat ik en wilde ik lopen, dan liep ik en wilde ik liggen.....Werd echt gek.....Gelukkig hebben oefeningen geholpen....maar hoop dit niet nog eens zo heftig mee te maken!!!

7. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Krijg net sms van collega.....Is gisteravond bevallen van een zoon, Luca.....Flinke jongen 4200gram.....Lengte staat er helaas niet bij!

8. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland

Heb zojuist even je echo bekeken en ik heb een sterk vermoeden :D

Ik stuur je een pm ;)

9. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ze meten lengte eigenlijk niet meer, omdat ze het babytje niet willen uitstrekken als het net geboren is... Tenminste dat is mij 2x verteld!

10. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Meiden, ik ben Lisette ophalen, tot later!

11. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Aha, dat wist ik niet.......

Valt me wel op dat er steeds vaker geen gewicht en lengte meer vermeld staat op geboortekaartjes....Vind dat toch altijd erg leuk om te lezen......

Bestaat er trouwens een verband tussen je eigen lengte/gewicht met geboorte, dat van je partner en je toekomstige kindje.....Of is dat niet genetisch bepaald!!!??? (hoop het wel.....Wij waren allebei klein en heel licht!!!).........

12. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    aahhh ik hoop het niet haha
    ik was wel normaal maar aan zijn kant mega zoveel ponders 10 11 enzo haha
    doe mij maar kleintjes...wij zijn allebei groot en toch kleine beebs
    2920 eerste 3060 tweede...prima zo!
    dus zegt allemaal niets helaas!

Evenstar ik zat maar te plagen ik vind het niet zo duidelijk ik heb wel een vermoeden, maar denk juist niet dat ze dit mee zal sturen dus dat we gewoon iets anders zien hoor!!

Ik ben koken eten werken dooeeeeggg!!!

13. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ echo: Toppie!! En leuk hoor weer een meid!!

@ gewicht, heb net op de weegschaal gestaan en er is iets af, nog niks erbij dus. Terwijl ik bij mijn vorige zwangerschap in deze termijn al zeker een kilo of 8 aangekomen was.

14. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    zo te lezen zijn er nog meer mensen niet aangekomen. heerlijk is dat.Ik was bij de jongens maar net 6 kilo aangekomen en na de bevalling woog ik minder dan ervoor. Helaas zit alles er weer aan en ben ik weer op mijn oude gewicht.
    Tijdens deze zwangerschap ben ik ook nog niks aangekomen maar wat niet is kan nog komen

15. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    knorretjes: In het ziekenhuis meten ze geen kinderen meer. net als troeltje al zij. Wel bij het eerste bezoek aan het consultatie bureau.
    tenminste dat deden ze bij mij.

16. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Thnx voor de info!

17. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    @ 20 weken echo's
    Super dat jullie een goede echo hebben gehad. nog 13 nachtjes. Dan weten we hopelijk wat het wordt:D.

Wel druk dagje gehad vandaag. Alles door elkaar gedaan door me werk. Morgen nog 1 druk dagje, en dan even lekker niets.

18. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    @evenstar: ik ben het met prulleke eens, volgens mij is het een stukje navelstreng ofzo...
    Prachtige foto van het hele lijfje trouwens!

19. liedel 1

liedel 1 Actief lid

7 jun 2009
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Vandaag 20-weken echo gehad. Alles was goed, kindje ligt mooi op schema, ze hebben alles goed kunnen zien en hij bewoog heel veel, leuk om te zien.

Mijn bloeddruk is dankzij de medicijnen weer gedaald, dus dat is wel fijn. Ik voel me ook weer wat beter. Nog steeds niet veel energie maar daar hebben wel meer meiden hier last van las ik.

Fijn dat er nog meer meiden met een goede echo zijn, super.

Ik ben de afgelopen weken beetje 'depri'geweest, is toch wel heftig deze zwschap; er komt veel terug van isa's zwschap en die was niet zo rooskleurig met de vroegtijdige weeen, insulten, hoge bloeddrukken en ziekenhuisopnames. Ik durf bijna niet te geloven dat het misschien deze x wel gewoon gaat 'lukken'', en ik niet naar het zhuis hoef en mn kindje niet veel te vroeg komt. Toch gaat het, ondanks de medicijnen, eigenlijk wel goed en heb ik vorige week gewoon besloten positief te blijven. Tis natuurlijk logisch dat er veel terugkomt qua herinneringen, maar dit is een andere zwschap, een ander kindje en het hoeft natuurlijk niet hetzelfde te gaan. Ik ga proberen nu eens te genieten!

Doordat ik me niet zo lekker voelde heb ik op weinig meiden persoonlijk gereageerd en wat minder meegekletst. Ik red het ook niet met mn werk om elke dag ff te komen, maar nu ik me weer wat beter voel zal ik weer wat meer reageren. (ik lees wel veel mee, maar reageer niet overal op).

Lieve meiden, een hele fijne avond en tot snel.

liefs,
    Liedel

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Gelukkig, wij hebben nu ook ingeschat dat wat je 'daar' ziet nooit een geslacht kan zijn, zit te hoog op dat plaatje :D Mooi, want ik weet het liever ECHT niet dan dat je toch vermoedens krijgt. Want dan wil ik het wel weten :)

We houden het nog spannend, een week of 20.

Liedel, wat fijn dat jij ook een goede echo had!! En mooi dat de bloeddruk omlaag is gegaan, ik kan me voorstellen dat de schrik er sinds de vorige echt in zit. Hier ook nogsteeds best moe, meer dan werken en slapen doe ik niet. Vanavond extreem moe, ook van de spanning denk ik.

Deel Deze Pagina