Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ja joh, over al ff spieken he.

2. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Knor handige tip, daar hebben we wat aan!
    Nu ben ik gelukkig altijd al van het wrijven en praten tegen de beeb.. dat scheelt.

3. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @ Mammamia:
    Mmmm, wel herkenbaar.........
    Wel lief dat je man zo lief voor je is.......Daar moet je dan maar even lekker van genieten.....

Vind het werken ook echt zwaar.....Je zit geen moment stil, ben constant bezig....En dan nog al die randzaken....Pffff, maar nog even volhouden.....Na kerst hebben we verlof!!!

4. mammamia

mammamia Niet meer actief

Jah, dat doe ik ook wel af en toe;) Maar soms denk ik: wat zeik ik! Er zijn veel ergere dingen op de wereld (denk aan Prul)
    qua kwaaltjes mag ik echt niet klagen. Maar denk dat mijn hormonen nu gewoon gaan opspelen en dat maakt me toch ff een ander mens:S Niet leuk!

Nu ga ik lekker knuffelen met manlief en naast em op de bank naar het zesde zintuig kijken!

Dikke X

5. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Knor, mijn verlof start op de 28e dec. Baas wil vakantiedagen niet als ik bevallen ben compenseren! Kan dat zomaar?

6. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Mijn hemel! Bedacht mij net dat als het een beetje mee zit ik over 18 weken mama zal zijn! WAT GAAT DAT OPEENS SNEL!!! WHAAAA!

7. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Heb ff gekeken op de site van het SZW:

Welke gevolgen heeft zwangerschapsverlof en bevallingsverlof voor uw vakantiedagen?Tijdens uw verlof bouwt u gewoon vakantiedagen op.
    Uw werkgever mag u niet vragen het verlof te compenseren met uw vakantiedagen

Collectieve vakantie
    Het kan voorkomen dat uw verlof samenvalt met een collectieve vakantie, zoals de bouwvakvakantie of vakanties in het onderwijs. In de wet is dit niet geregeld. Informeer hiernaar bij uw werkgever.

8. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Staat er hierover niets in jullie CAO Muur?

9. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Ik weet dat ik (basisonderwijs).....recht heb op 16 weken verlof. In mijn verlof vallen de carnavalsvakantie en meivakantie....Die worden niet extra gecompenseerd......Alleen als je verlof in de zomervakantie valt wordt dit met 3 extra weken gecompenseerd.....Dus dan heb je 19 weken.....Nu dus 16....Mocht je kindje alleen later bevallen dan de uitgerekende datum dan moet dit wel worden gecompenseerd.....Je gaat 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof.....Mocht je kindje pas na 8 weken komen dan heb je dus 2 weken extra verlof. Na de bevalling heb je altijd recht op 10 weken verlof....Dus laat het kindje op zich wachten dan heb je extra verlof. Komt het kindje eerder dan heb je gewoon recht op de 16 weken verlof.....

Snappie???

10. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Dat extra verlof is idd zo, dat is wettelijk zo geregeld. Vorige keer heb ik ook 1w6d extra gehad omdat Jasmijn 1w6d te laat was..

11. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Mmmmm, ik zit dus in het onderwijs. Moet eens het cao boekje door gaan spitten. Volgens pz bij ons heb je recht op maximaal 23 vakantiedagen terug... en eh de baas zegt alleen maar als je niet hebt kunnen genieten van je verlof/vakantie... Ik heb bekkeninstabiliteit... denkt hij dat het een leuke vakantei gaat worden? Mmmm moet ik nog zien tegen het eind van de zwangerschap...

12. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Meiden, ik ga afsluiten. Mijn rug doet pijn. Ik ga lekker boven in bed knorren. (WHAHA sorry knor. hihi)

13. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Welterusten allemaal! Heel veel liefs van mij

14. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @ Muur:
    Jij gaat maar lekker knorren.....Ben ik prive ook nog bij je!!! hihi!!!

Slaap lekker, hopelijk heb je morgen minder last van je rug!!!

15. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Slaap lekker muurtje.

Ik ga ook lekker naar bedje toe. Ben gelukkig nog vrij morgen. En ik zal eens proberen om met een extra kussen te slapen, hopelijk verlicht het wat.

Slaap lekker allemaal

16. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Jullie ook welterusten, ik sluit zo ook af. Nog ff met boniman op de bank (die is net thuis na een avondje voetbal, helaas 0-0 voor FC Twente) en dan lekker naar bed.

Nog even een digiknuf voor Prul, ik denk aan je meid!

17. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @ Belliebel:
    Welterusten.......

18. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @Boni:
    Alvast welterusten.....

Ook ik ga zo naar boven....Ben nu net afscheidsdvd van mijn oma aan het kijken....Die is recentelijk overleden......Pfff, tranen biggelen me over de wangen....Wat een wereldvrouw was het toch ook.......Mijn vader heeft die dvd in elkaar geknutseld....Helemaal top!!!

Mmmm, hopelijk komt mijn lief rond middernacht thuis, hij is voor zijn werk naar Engeland, maar hoopt straks thuis te komen.......Pfff, even lekker tegen hem aankruipen.....Heb behoefte aan een dikke knuffel!!!

Liefs van Knorretje aka Martine

@ Prul:
    Heel veel sterkte met alles.........Denk aan je!

19. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Andere dames ook welterusten!

(whahaha! Boni (i-e + r)man...klink een beetje ranzig als je een zieke geest hebt zo als ik. hihi!!!)

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik werk ws. door tot ongeveer de bevalling. Niet goed, maar weinig keuze. Doe het wel rustiger aan als ik met verlof ga, maar doe dat ook pas half januari. Dat proefschrift moet zover mogelijk zijn, dan heb ik daarna 12 weken 'bevallingsverlof', daarna ga ik voltijd terug maar neem ik ouderschapsverlof of vakantiedagen op - ik heb maar 2 maanden verlenging die op mijn verlof volgen (mijn aanstelling loopt namelijk af TIJDENS mijn verlof, echt niet handig). Daarna wordt het WW. Ik ga dus niet deeltijd werken, want dan gaat mijn ww omlaag. Zucht. Het wordt nog een heel avontuur.

Ik ga zo ook pitten, morgen weer college geven en het wordt pittig voor de studenten. Allemaal trusten en hopelijk morgen iets beter nieuws over Prulleke.

Deel Deze Pagina