Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou dat wel fijn vinden, ik zou me net gaan afmelden wegens dat mijn ouders dit weekend opeens langskomen (heeeel fijn want we hebben hun hulp nodig bij de verbouwingen). En ik moet ook nog op cursus buiten de stad deze week, dus ik ren van hot naar her.

Zou het wel leuk vinden om elkaar een keertje te zien, helaas is het nu al zo dat november ook heel druk is :( Ik ga mijn best doen :)

2. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Jaaaa Prenatal. Zag hem hangen en dacht gelijk. Die moet ik hebben die is van mij. Met een simpel wit truidje eronder is het inderdaad lekker warm. Op mijn werk vonden ze het ook helemaal leuk hihi:p:D.

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hahaha, zelfde hier, ik MOEST hem hebben, mocht eigenlijk niet, want ik heb praktisch alles of tweedehands of met minstens 50% korting opgeduikeld. Dit is het enige waar ik de volle mep voor heb betaald, met Liefde :D

4. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik zag trouwens gisteravond een bobbel uit mijn buik komen als ze schopte, meerdere keren!
    Zo apart..

5. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier vanmorgen weer naar de vk geweest. Alles was in orde en ben (jaja daar komt het) 2 kilo aangekomen :D. Dit zijn dus mijn eerste 2 kilo's boven mijn oude gewicht. Volgens de vk is dit erg netjes maar vind het zlef eigenlijk nog al weinig. Een vriendin van me was met 20 weken al 7 kilo aangekomen. Maar ach ik voel me goed, daar gaat het om:D.

6. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Ach ik ben nu 1,5 kilo aangekomen en bijna 23 weken. Ik had al een aardig speklaagje zitten dus hoef dit niet meer te fabriceren, een moederverpakking noemt mijn fysio het:) Kindje groeit goed en zit op schema, daar gaat het om ;)

7. Ik ben van zondag op maandag een hele kilo aangekomen! Rara hoe kan dat, schrok me rot vanmorgen! Misschien vocht vastgehouden?

8. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Vicious, wat een mooie wandelwagen! En fijn dat je mannetje zijn emoties even liet zien! Is ook belangrijk..

Muur, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Troeltje succes bij de VK vandaag.

Mama25, gaat het al beter?

Bhappy, baby mag idd meteen in de reiswieg. Maxi cosi is puur bedoeld voor in de auto, daar mogen ze maximaal 2 uur achter elkaar in (zie dat er anderen ook al geantwoord hebben haha).
    Gebruikte de maxicosi idd ook wel eens bij een kleine boodschap, dan klik je die zo vast op het onderstel (met de juiste adapters). Als het maar niet te lang is dus.
    Meestal mag je na een week een keertje wandelen, als beeb zichzelf goed op temperatuur kan houden.

Tonka, weer in een beter humeur?

Jodelahiti, ook beterschap met je rug/bekken.

Bloempje, wat een mooie buik al. En die kilo zou idd vocht kunnen zijn..

Belliebel, wat boffen met die mensen van de box. En ook mooie buikfoto. Goede controle gehad lees ik! En wees blij dat je maar 2 kilo erbij hebt, dan hoeft het er straks ook niet af.

Evenstar, hele dikke knuf voor jou! Het komt ook allemaal wel raar tegelijk zo, je zwangerschap en het verlies van je vriendin.
    En maag: vooral last van maagzuur hier. Glas melk helpt gelukkig nog goed..

9. minimouse

minimouse Niet meer actief

bedankt voor de felicitaties dames:) erg leuk!

ben vanochtend veer langs mn huisarts geweest. heb weer veel overgegeven met bloed er bij.. dus dacht maar weer even heen. nu heb ik zetpillen gekregen die moet ik maar even uitproberen zei ze of het helpt en een of ander drankje die de misselijkheid/braken verminderd. hoop dat het nu beter zal gaan. word er gewoon zo moe van..

en heb net bij een buurvrouw een band opgehaald die wat ondersteuning geeft. omdat ik steeds last van mn rug heb en zere buik. heb hem nu ff om maar merk gelijk dat ik anders sta! en beter dus.

10. Meiden, ik krijg per volgende week maandag een andere werkplek met nieuwe collega's en kan dan naar alle waarschijnlijkheid niet meer onder werktijd met jullie meekletsen. :(

's avonds komt het er vaak ook niet van omdat mannetje dat zo ongezellig vind. Dus baal er wel een beetje van...

11. mir5555

mir5555 Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.021
    0
    0
    hallo dames

nou hier gaat het niet zo super heb al een week last van harde buiken snacht erg veel pijn vanmorgen op controle geweest bij de gyn die vroeg meteen hoeveel uur werkt u ik 30 nou maak er maar de helft minder van ik zo oh jah u wilt deze keer toch geen vroeggeboorte ik uh nee hartje klopte wel goed en bloeddruk erg laag. dus ik door naar mijn werk nog steeds harde buiken draaierig enz dus ik zo tegen mijn baas ik kan er niks aan doen maar ik ga naar huis voel me niet lekker hij zo ja maar jah bla bla bla moest ik van hem eerst bellen met de gyn dus ik maar gedaan en ik moest weer terug komen idd harde buiken en moest nu toch echt naar mezelf gaan luisteren naar mijn lichaam dus dat ga ik dan ook maar braaf doen. Alleen hoe vertel ik dit nu weer aan mijn baas waar ik nu net 2 maand werk dat ik het zware werk niet meer kan en niet hele dag erg handig iemand een tip of ideee???????????????????????

12. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    @ Boni, respect!! Ik sta er altijd van te kijken als iemand een hoop reacties geeft op iedereen. Ik kan dat nooit allemaal onthouden!
    @ Evenstar, snap dat je erg verdrietig bent zo nu en dan. Sterkte!
    @ Mir55555: ik zou maar meteen eerlijk zijn tegen je baas en gewoon zeggen wat er aan de hand is. Je helpt hem er het meeste mee wanneer je duidelijk bent en eerlijk! Zeg het hem zo snel mogelijk dan kan hij er ook mee verder.

Ik heb ook een bekkenband nu, heerlijk! Ik doe hem alleen aan als ik ga werken of langere stukken ga lopen.

Verder alles wel okee eigenlijk. Ik ben zenuwachtig voor de 20 weken echo. Is overmorgen!

13. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    @ bloempje: misschien kun je afspreken met je man één kwartiertje tot half uurtje per dag, zo na het eten?? ;) Is misschien een ideetje? Kun je toch een beetje bijlezen en meeschrijven!

14. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    en dan de laatste voor nu:

Beterschap voor Minimouse........ wat naar overgeven met bloed!!!!

15. Ja, ga ik zeker doen! Hij zit tenslotte achter internet als ik aan het koken ben, dus na het eten mag ik wel even toch? Kunnen we daarna toch nog samen een filmpje ofzo kijken

@mini dat klinkt niet goed, overgeven met bloed jakkie. Sterkte ermee!

@mirr balen dat je nu al zoveel harde buiken hebt. Volgens mij heb ik hier 's avonds na het werk ook wel eens een harde buik. Buik voelt dan helemaal hard en voelt vervelend aan. Is dat een harde buik?

16. mir5555

mir5555 Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.021
    0
    0
    nou ik heb het gevoel dat ik dan een ballon in mijn buik heb die hard is weet iemand hoe het zit als je fijn een 0 uren contract hebt en je de ziektewet in gaat krijg je zeker ook niks betaald????

17. Dit heb ik voor je gevonden op de site www.szw.nl

Nul-urencontract
    Ziek tijdens een oproep? U krijgt minstens 70 procent van uw loon over de afgesproken periode dat u zou moeten werken. Mocht dit lager zijn dat het voor u geldende minimumloon, dan krijgt u het minimumloon.
    Na afloop van een oproep ziek blijven? U hebt een doorlopend arbeidscontract, maar u krijgt alleen betaald voor de uren dat u werkt. Na afloop van de oproep krijgt u geen loon meer. Ook niet als u dan nog ziek bent. Zolang uw arbeidscontract duurt, hebt u ook geen recht op ziekengeld. Pas als uw arbeidscontract eindigt, krijgt u ziekengeld. Een ziektewetuitkering vraagt u aan bij de uitvoeringsinstelling UWV.
    Ziek buiten een oproepperiode? In de periode waarin u niet wordt opgeroepen, hebt u geen recht op loon. Dat blijft zo als u in deze periode ziek wordt. Zolang uw arbeidscontract nog duurt, hebt u ook geen recht op ziekengeld. Pas als uw arbeidscontract eindigt, krijgt u ziekengeld. Een ziektewetuitkering vraagt u aan bij het UWV.

18. mir5555

mir5555 Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.021
    0
    0
    begijp ik het dan nu goed ik heb nu dus een half jaar contract gekregen maar dat ik dan 70% krijg van wat ik normaal werk of heb ik het dan helemaal mis

19. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ mir ziekte door zwangerschap/bevalling is 100 % van het uurloon dat heb ik ook, en had daarvoor ook nul uren contract, ze kijken naar wat je verdient hebt, en dat berekenen ze dan.

@ harde buiken ik ken het, erg vervelend... moet het ook rustig aan doen, maar das lastig met een (bijna) dreumes en niemand die even helpt of iets overneemt.

Heb op dit moment ook weer erg pijnlijke buik, alweer de hele dag... Word er een beetje radeloos van... Zelfs als ik niks doe, en het zitten word ook steeds pijnlijker, net zoals autorijden, lopen...
    De kleine meid ligt nu lekker in bed dus heb ik nu ff de tijd om te relaxen...

Fijne avond iig

20. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    mama25 ik herken je verhaal ook wel een beetje.Ik moet rustiger aan doen ivm bekken problemen. Vooral minder tillen. Dit is erg lastig met 2 kleintjes van 22 maanden. Ze kunnen wel lopen maar je tilt ze uit bed,verschonen, kinderstoel enz. Veel sterkte

Deel Deze Pagina