Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartstikke goed! Nog niet misselijk, beetje gevoelige borsten, veel honger! Maar verder geen vervelende kwaaltjes nog, dus van mij mag het wel zo blijven.

Ik heb voor a.s. vrijdag nog een digitale test liggen, dan ben ik 5weken en 1 dag, dus wil ik dat ie 3+ aangeeft. Hoop dat het ook zo is, beetje spannend wel. Vorige keer ging het met 5 weken en 3 dagen mis.

2. schatje1

schatje1 Niet meer actief

bij mij gaf de digitale ook toen ik 4 wk zwanger was 1-2 aan.. klopt dit dan wel?

3. minimouse

minimouse Niet meer actief

hahaha ik ook niet! maar staat wel leuk vond ik:p

4. samkids

samkids Niet meer actief

Schatje, volgens mij geeft die digitale test aan hoe lang je zwanger bent vanaf de bevruchting. Als je 4 wkn zwanger bent, heeft de bevruchting dus 2 weken geleden plaats gevonden. Dat klopt dus.

Heel duidelijk is het niet, want iedereen heeft het over 4 wkn zwanger als je dat biologisch gezien pas 2 weken bent. En dan gaat zo'n test het weer anders zeggen...

5. minimouse

minimouse Niet meer actief

de digitale test geeft aan vanaf wanneer je bevrucht bent geraakt. dus dar zal wel kloppen dat er 1-2 wk staat. ongeveer 2 weken voor de eisprong. en dan 1 a 2 weken erna. als je dan een test hebt gedaan staat dat er dus :)

6. Ja hoor dat klopt dan.
    Maar ik vond 1 a 2 zo ruim, dus vandaar dat ik wacht tot er 3+ moet staan, zit ik zeker goed.

7. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Zo dagje werken en een nachtje slapen met als resultaat 15 nieuwe pagina's!! hahaha

Ik wil het op mijn werk nog stil houden maar zit voor het eerst onder de puistjes en vlekjes en moet continu naar de de toilet! Hmmm hoop maar dat niemand verder nadenkt:)

Oh en de hele dag door denk ik aan haring...heb er zooooooo'n zin in!!

8. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Welkom voor de nieuwe meiden!

Scorpion, succes met bloed prikken. Hopen op veel HCG in je bloed!

Moontje: sterkte!

Ik lees steeds alles van iedereen, maar reageren op alles is zowat onmogelijk! Iemand zei het al. Ik werk 4 dagen en ik heb 2 kinderen, dus dat lukt niet altijd even goed. Maar ik lees trouw mee en leef ook met iedereen mee!

Vanmorgen mijn oudste voor het eerst naar school gebracht om te wennen. Lekkere combinatie met zwangerschapshormonen. Stond met tranen in mijn ogen hahaha... Wat was hij klein ineens! Om half 12 mag ik 'm weer halen, ben heel benieuwd!

@MvM: als mijn echo morgen goed is, meld ik me aan. Ik heb 3 keer eerder meegedaan en heb dus ook een keer moeten stoppen ivm miskraam. Dat was niet leuk, vandaar dat ik nu even wacht tot morgen.

@namen: daar ben ik eigenlijk nog niet zo mee bezig. Het is allemaal zo onrustig nu. MEt een man die het kind niet wil. Blegh... eerst maar even kijken hoe het nu verder gaat.

@geslacht: ik wil ook nu wel weer graag weten wat het wordt. Mijn gevoel zegt een meisje. Maar dat kan ook komen omdat ik a 2 jongens heb. hahaha...

Nou, ga nog even met de jongste spelen. Die heeft de hele ochtend exclusief voor zichzelf nu de oudste naar school is.

Tot straks!

9. Loe

Loe Niet meer actief

Hallo dames! Ik lees af en toe mee hier. Ikheb even een vraag aan muurtje. Muurtje, jij was volgens mij volgens jouw eigen berekening ook al over de zes weken toen je een echo kreeg en het 'kindje' 3.8 mm was, dus minder ver. ik ben gisteren geweest en ik zou 6weken 2 dagen zijn, maar bij mij was het ook 3.8 mm. Wel iets te klein zei ze. het hartje klopte wel, nog niet snel, dat kwam omdat het zo klein was zei ze.
    Er staat een foto van mijn echo in mijn album. heb het idee dat ze het ook misschien net helemaal goed opgemeten heeft want het rechter kruisje staat nog in de smurf en niet erbuiten.........

Wat zeiden ze over de zwangerschapsduur bij jou? die van mijn kan eigenlijk niet korter zijn, want ik weet exact wanneer mijn eisprong was en negen dagen na de eisprong testte ik al positief. Maar de zwangerschapsduur: ik zag op je echo staan 5 weken 5 dagen, maar ook 5 weken 3 dagen. Wat houden ze nu precies aan?

Ik schrok ook wel een beetje, maar volgens doc kan dat nog bijtrekken. Toch hoor ik graag even van jou. Misschien kun je/jullie ook even naar mijn echo kijken?

10. @tonka, ik heb ook ineens allemaal kleine pukkeltjes op mijn voorhoofd en in mijn nek en bij mijn schouders. Wat doe jij ertegen?

11. samkids

samkids Niet meer actief

Ik kan ook niet wachten om daar weer mee te beginnen. Klinkt misschien wat suf, maar ik doe het graag en het maakt je zwangerschap weer wat echter of zo.
    Ik heb wel eens gehoord dat die testen minder gevoelig zijn, dus dat kan wel kloppen.

Scorpion, begrijp ik het nou goed dat jij negatieve bloedtesten en urine testen had, terwijl je toch zwanger was?? Gek! Hopelijk is het nu mooi positief!

12. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    zijn er nog meer mensen die extra vitamine gebruiken? Zo ja welke

13. schatje1

maar ik zag in de beschrijving staan 1-2 betekend 3-4 wk zwanger.. terwijl ik daar al over heen was :(
    snap niks van die testen haha

14. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    en nog steeds geen bloedverlies. Nu al sinds zaterdagochtend niets meer. En... kotsmisselijk geweest vannacht. Haast niet geslapen. Maar ja, heb ook keelpijn, misschien ben ik wel gewoon een beetje ziek...

15. @Loe, kun je de foto iets meer inzoomen voor in ons fotoboek op de site?

Ik heb op de site ook een Ra Ra wat ben ik? onderdeel geplaatst, hier kun je het geslacht raden.

16. schatje1

ik heb het met mijn vorige zwangerschap ook gedaan.. maar meer omdat ik zelf ook hormonen heb moeten gebruiken om zwanger te kunnen raken dus wil graag een ander iemand helpen!

17. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    @loe, volgens mij kun je een paar dagen korter zwanger zijn dan je dacht. Ook als je weet wanneer je eisprong was. Het bevruchte eitje doet er dan iets langer over om in te nestelen en begint iets later met groeien. Mijn collega had dat ook en het scheelde 4 dagen met haar eigen berekening! EEn hartje is goed nieuws!!

18. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik kom weer even voorzichtig om de hoek kijken..

Begon met pagina's lezen, heb tot aan de 117 gelezen en kwam er toen achter dat jullie al op 156 zitten!
    Mijn laatste bericht was op pagina 83!
    I'm sorry, ik ga niet alles teruglezen heur :p

Mijn symtomen zijn gisteren begonnen, ben misselijk, en kan mijn buik niet meer inhouden!

Ben wel nog steeds heel angstig, maar dat zal denk ik niet zomaar overgaan..

Fijne dag allemaal!

19. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    bloempje83 hoop voor je dat je nu wel een goede zwangerschap zult hebben. We een spannende dag als je de vorige keer een MK kreeg met 5weken 3dagen. Hoop voor je dat het goed blijft gaan.

20. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    @drew,
    Dat klopt tot 2 x aan toe! Laatste keer was alles pas positief met 9,5 week.

Deel Deze Pagina