Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady Jane

Lady Jane Bekend lid

20 jan 2009
    807
    0
    0
    Huisvrouw/verpleegster/eigen baas
    Maleisie
    Hahaha leuk..ach ja het engels zullen ze niet snel verleren. Mn man is een :DAussy

2. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    @ Gemma, wat een reizigers zijn jullie! Wij hebben vorig jaar kans gekregen om in Zweden te gaan starten met een outdoor sport camping. We hebben het niet gedaan, de vader van mijn oudste 2 kinderen woont in Ned. en ik vind het niet goed om dan nu zo ver weg te gaan wonen.
    Misschien later...?

@ BW Mijn kids zitten ook op een vrije school, daar leren ze inderdaad middels een andere methode.
    Ik zie wel dat het niveau langzamer omhoog gaat dan bij regulier onderwijs. Toch ben ik er van overtuigd dat er veel waarde zit in de theorie van Rudolph Steiner. Ik vind het fijn dat de manier en tempo van lesgeven aansluit bij de ontwikkeling van het kind. Zowel op intelligentie niveau als op emotioneel niveau.

Ik las dat jij ook een antroposofische huisarts hebt, op 'onze' school komt elke maand zo'n arts waar je dan een afspraak mee kunt maken.

3. tamara1978

13 aug 2009
    95
    0
    0
    Amsterdam
    *schaam*

Ik laat even mijn neus zien..
    IK ben hartstikke druk zoals ik al eerder aangaf en ben hard aan het werk.
    Ik twijfel ten zeerste of ik hiermee door moet gaan, de bandepijn heeft echt extreme vormen aangenomen.
    Voorheen kon ik op kantoor werken tot een uur of 15 pijnloos.. nou ja redelijk.
    Maar sinds 2 weken ben ik om 11uur al kapot en ken ik alleen maar janken.
    EN niets helemaal niets wat je er aan kan doen... ik smeer me suf met tijgerbalsem.. en hou het sávonds lekker warm.
    Maar ik ken niet op of om.. zitten liggen staan... ik ga kapot van de pijn.
    De vk en de huisarts kunnen niets voor me doen.
    Dit kan toch niet>?
    Dacht zet het hier neer, en misschien dat jullie wat tips hebben.
    Op deze manier kan ik niet nog 12 weken werken.
    Met de buik/baby gaat alles prima.. het ligt prima is lekker druk aan het schoppen.
    Ik zal proberen wat vaker langs te komen.
    Lieve groet Tamara

4. Lady Jane

Lady Jane Bekend lid

20 jan 2009
    807
    0
    0
    Maleisie
    Ik probeer mn man ook te overtuigen om een stuk grond in kroatie te kopen en daar een camping te beginnen, zn ouders zijn van afkomst kroatisch en hij spreekt de taal nog steeds, maar tot op heden geen geluk:(

5. Lady Jane

Lady Jane Bekend lid

20 jan 2009
    807
    0
    0
    Maleisie
    Wat vervelend voor je Tamara, ik kan je helaas geen tips geven. Heel veel sterkte!!

Ik ga weer mn laptop is bijna leeg en ik ga mn bed opzoeken.
    Morgen ff de tourist uithangen..in chinatown...nog een maand en ik zit in NL...Woehoeoeoeoe

6. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ja dit is allemaal van mijn ouders uit...ik vond de leraren van de vrije school iets minder..die zijn nu volgens mij ook allemaal weg daar..dat heeft zijn stempel wel achter gelaten..
    Maar taal vond ik goed daar..en de creativiteit..
    Maar verder loopt het op andere gebieden weer achter...en dat merkte ik en mijn broers ook toen we van de vrije school naar een reguliere school gingen..dan heb je toch een achterstand..je moet hem denk ik ook echt afronden..

En de huisarts zat ik dus bij met mijn ouders en nu met mijn kinderen zitten we ook weer daar ;)
    Wel fijne arts hoor, en ik heb nog nooit een antibiotica kuurtje gehad ;)

Grappig dat jij hetzelfde nu hebt :)

7. liedel 1

liedel 1 Actief lid

7 jun 2009
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve meiden,
    Ik ga even een egoberichtje plaatsen. Ik ben vandaag naar de gyn geweest en voor het eerst deze zwschap was alles gewoon goed! Bloeddruk mooi laag, kindje goed gegroeid, super! Medicijnen hoefde dus niet omhoog, mijn vriend en ik liepen helemaal met een big smile het ziekenhuis uit, heerlijk!

Moet over 3 weken weer terugkomen. Volgende week ff lekker herftvakantie, ga ik een paar daagjes naar mijn ouders in Friesland.

Zo, einde egobericht, ik zal nu ff een beetje bijlezen ;)

Kus,
    een blije Liedel

8. duster2000

duster2000 Fanatiek lid

15 mei 2008
    4.258
    0
    0
    Rijen
    @Loontje; Gefeliciteerd met je meid!

@Liedel; Wat een geweldig nieuws :)

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Godzijdank Liedel, wat een goed bericht!!

10. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Liedel, wat moet dat lekker zijn geweest! Super zeg!

Gemma, dicht bij de Nederlandse grens, jij was dat toch ook van die besnijdenissen? Nu dan zit je in ieder geval nu beter :D

Vandaag weer gewerkt, lekker hoor. Was wel pittig maar ik vind mijn werk zo leuk, alleen jammer dat mijn leiding gevende moeite heeft met het begrip dat mijn kindje voor alles gaat en ik dus echt niet meer ga werken dan nu, krijgt wellicht nog een staartje..Afijn, we zullen zien!

11. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Hey Liedel dat is goed nieuws! Nu even heerlijk genieten en ontspannen!

Tamara, dat is wat minder dat je je zo slecht voelt. Denk aan je zelf en aan je eigen lichaam hoor.

@School: Levi zit nu sinds eind augustus in groep 1. Ik heb nooit geoefend met lezen en schrijven en hij vroeg er ook nooit naar. Nu heeft het in die paar weken op school een paar letters en cijfers geleerd. Hij gaat ze nu herkennen. Ik vond het zelf neit nodig om er eerder aandacht aan te besteden, komt wel, dacht ik. En het komt inderdaad vanzelf. Hij was er eerder ook niet aan toe hoor. MAar ik hoor wel heel vaak dat kinderen hun naam al kunnen schrijven voor ze naar school gaan!

12. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Liedel supergoed nieuws om te horen. Fijn dat de medicijnen niet omhoog moeten.

Hier vandaag zoals gewoonlijk weer een druk dagje achter de rug. Erg last van het zuur. Maar wil nog even geen rennie innemen. Dat doe ik straks wel voor het slapen gaan. Ik denk dat ik ook wel weet hoe ik eraan kom hoor, het mannetje ligt al fijn 2 dagen druk heen en weer te bouncen. Mijn ventje heeft gisteren lekker een tijd met zijn hand op me buik gezeten, waarop hij op een gegeven moment zei: Zo he die is druk bezig vanavond.

Klusser maak je niet teveel zorgen. Ik heb vorigeweek ook 2/3 dagen gehad dat ik de kleine amper voelde. Ja af en toe een schopje, maar was er niet gerust op. Heb toen toch maar weer eens de angelsound erbij gepakt. Blijft toch mooi zo'n hartje. Maar het is nu in alle hevigheid weer terug gekomen en trapt hij weer vrolijk in het rond. Mocht je het nou echt niet vertrouwen gewoon de vk bellen hoor, daar zijn ze voor en beter een keer teveel dan te weinig.

13. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Dank voor je reactie, Belliebel. Met mijn verstand weet ik wel dat het niet gek is als je de beep een tijdje minder voelt, maar 't gevoel wil nog niet echt...
    Ben de hele dag al erg down en onzeker. Ik voel nog wel iets, maar heel weinig en lichtjes. Terwijl ik vandaag juist zo ernorm (fysiek) rustig aan heb gedaan, meestal beweegt ie veel als ik rustig zit 's avonds, maar nu niet. Pfffff!!!! :(
    Maar ben blij dat jij dat ook een keer hebt gehad, zal je reactie straks ook even aan man laten lezen als hij thuiskomt, want bij jou is het nu ook weer helemaal goed. Thanks!

Klusser

14. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Goed nieuws, fijn voor jullie zeg!
    Geniet er maar van,
    Klusser

15. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Huh, ik heb natuurlijk een maand of twee forum gemist, maar dit komt best bijzonder over?!?! :)

16. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    O ja, ik heb een recent bevallen vriendin en ze mailt af en toe tips over aanbiedingen naar mij een een andere zwangere vriendin. Ik zal ze ook even met jullie delen:

www.wibra.nl, momenteel een folder vol met babyvoordeel

weer veel babyvoordeel bij de kruidvat!!! je kunt de folder online bekijken, ook een handige fleece wikkeldeken voor in de maxicosi, zeker straks met de kou is dat erg fijn! En ook bio oil in de aanbieding, tegen huidstriemen en littekens.

o en nog even leuke tip: http://www.liefwinkel.nl/ lief! heeft sale... altijd leuk :)

Voor wie nog dingen nodig heeft...
    x Klusser

(Iemand nog een tip over acties op kinderwagens? Zuid-Holland of internet?)

17. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ Klusser babyweken bij wibra zijn vorige week al ingegaan, ik heb nog ff 2 boxkleden gescoord en wat sokjes. En pyama's voor me meisje! Was hier al erg snel uitverkocht :S
    Kruidvat gaat morgen in, ga ik idd ook ff zo'n fleecedeken voor maxicosi halen, en slofjes voor me meisje, wel zo lekker met dit weer

@ hier gaat het redelijk, had vanmiddag ff op bed gelegen, en ineens een soort weeen gevoel, het kramperige gevoel kwam op bleef ff en zakte daarna, heb het een paar keer gehad en toen ben ik even in slaap gevallen, daarna was het weg, pfffff gelukkig. Verder schopt mijn ventje erg goed!!

18. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Tamara, misschien even schakelen met de arbo-arts? Of kan anders de huisarts of verloskundige een brief schrijven naar de werkgever dat je (deels) in de ziektewet moet? Denk vooral aan jezelf idd!

Tonka, voor jou hetzelfde, vervelend dat jouw werkgever er ook een probleem van maakt (wat voor consequenties zou het kunnen hebben dan?)

Klusser, bedankt voor de tips!

En gemma's man wou hun zoontje laten besnijden terwijl zij daar niet achter staat... vervelende situatie.

19. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    De wibra heeft inderdaad erg leuke dingen. Vrijdag maar weer eventjes de stad in denk ik. Kruidvat heeft inderdaad ook allemaal babyspullen deze week. Morgenmiddag in mijn pauze maar even snel heen en weer.

Dat flesje wat trouwens in de folder van kruidvat staat, daar staat bij dat het zowel voor fles als borstvoeding gemakkelijk te combineren is. Iemand enig idee waarom ook voor borstvoeding?

@ liedel
    Ik weet natuurlijk niet wat julie budget is voor een kinderwagen. Ik wil in iedergeval niet een al te dure hebben. Nu weet ik dat ze ergens in week 46 bij de gamma een kinderwagen Xadventure krijgen voor (ik geloof) €150,-. Dit is een 3 wieler met luchtbanden. Er zit een reiswieg en een zitgedeelte bij voor als het kind wat groter is. een 2 in 1 dus. Ook zit er een pompje bij voor de luchtbanden op te pompen en een regenhoes. (Ik weet dit omdat mijn ventje bij de gamma werkt:p, is af en toe nog wel eens handig, kan straks die wagen met 20% personeelskorting kopen:D). Ook hebben ze die week een wipstoeltje in de aanbieding. Zijn toch allemaal dingen die ik eigenlijk graag wil hebben:p.

20. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Hey Klus, bedankt voor die aanbiedingen! Ik ga morgen de Kruidvat checken voor zo'n maxicosy fleece dekentje.
    Ik heb nog gekeken of je die ook online kunt bestellen maar dat kan helaas niet. (vind ik altijd wel handig, gewoon kopen vanuit je woonkamer...ben niet zo'n shopper)
    Ik zag ook wel leuke dingen bij de wibra site trouwens. Ik realiseerde me net pas dat ik, nu ik weet dat het een jongen is, ook al wat dingen kan gaan kopen! :D

Deel Deze Pagina