Belliebel, als je borstvoeding geeft en je kolft af of je voedt bij met flesvoeding dan is het goed om een fles te gebruiken die zo veel mogelijk de vorm van een borst heeft. Zo'n brede dus, net als de avent flessen. Als je een smalle neemt, kan het zijn dat je baby die niet wil omdat hij/zij die vorm niet gewend is... Ik gebruikte bij mijn 2 kids naast de borstvoeding de avent flessen, andere flessen wilden ze niet.
Jee doe je wel rustig aan?? Ik ken het gevoel wel hoor, vaak is het vermoeidheid in combinatie met een volle blaas en zere bekken. Maar toch.... rust maar op tijd!
Aha oke duidelijk. Dan worden het bij mij ook avent flessen, daar heb ik er namelijk al 1 van. Was ook van plan om zo'n kolfmachine te kopen. Daar laat ik me wel eerst goed over informeren voordat ik iets koop. Een vriendin van me heeft ook een kolfmachine gekocht die het bij haar niet goed deed. Omdat ze het gebruikt had, namen ze het dus niet terug.
Belliebel, als ik je een tip mag geven: koop pas een kolfmachine als de bv goed loopt. Het is natuurlijk altijd kijken of het goed gaat en zou jammer zijn als je het geld er vantevoren al aan uitgeeft terwijl het niet lukt. En in de eerste paar weken is het beter om, mocht je moeten kolven, er eentje te huren via de thuiszorg. Deze hebben meer vermogen zeg maar en houden de productie beter op peil. Bij Jasmijn heb ik ook pas met ongeveer 6 weken een kolf gekocht en ben ik begonnen met af en toe een flesje geven (of liever gezegd: boniman!). Bekijk bijlage 22576
Ja ik doe zeker rustig aan... Maar ja soms moet je gewoon even wat doen he. Het gevoel maakte me erg onzeker. Gelukkig geen last meer van gehad, maar net wel weer dat lichte gevoel in me hoofd, me dochter werd wakker dus moest haar ff goed leggen en knuffelen enzo, en toen dacht ik nou daar ga ik... Gelukkig ging het goed, maar niet zo fijn!
Over de bv, ik had een flessenweigeraar! Mevrouw wou absoluut geen fles, en bv wel, gelukkig liep het goed. Na 6 maanden accepteerde ze de fles pas... Ik had een aventborstkolf en aventflessen, maar die brede flessen vind ze niks en nog steeds niet :S, maar goed als ze maar drinkt...
Oke, kijk das toch best handig van die meiden die dit soort ervaringen hebben. Ik was het pas sowieso van plan om zo'n ding aan te schaffen als de borstvoeding goed loopt. Een collega van me kon inderdaad ook geen borstvoeding geven omdat ze geen melk had geloof ik. @ foto van boniman Smelt, kan me nog niet voorstellen dat me eigen mannetje straks ook zo zit met zo'n klein ukkepukkie. Hihi moet nog ruim 18 weken, maar kan eigenlijk niet wachten totdat die tijd aanbreekt.
Hahaha, neem aan dat je smelt om het totaalplaatje en niet alleen om boniman Maar idd, hij kijkt ook zo blij op die foto. Hij vond het gewoon erg leuk dat hij haar nu eens de fles kon geven (en ik vond het ook érg leuk voor hem).
Moet trouwens donderdag weer bloed prikken, voor glucose. Volgens mij doen ze dat standaard bij een bepaald BMI en daar zit ik (sinds de vorige zwangerschap) nog net boven. Kon het er nog niet aflijnen omdat ik tot 13 maanden Jasmijn bv heb gegeven. En daarna was ik weer zwanger . Maar wel lastig, moet om 8, 11 en 14 uur prikken. Nu heeft boniman gelukkig cursus en moet later beginnen. En mijn moeder komt om half elf met de trein, gaan we meteen door naar de prikpost. En dan kan zij om 14 uur thuisblijven want dan ligt Jasmijn weer in bed.
Maar ga zo lekker naar bed. Wou eigenlijk wachten tot boniman weer thuis was, maar heb het wel gehad voor vandaag... Allemaal een lekkere nachtrust gewenst!
Ik moet volgende week ook prikken voor suiker, maar dan eerst gewoon ,en al die afwijkt moet ik weer een lunchcurve... Ze houden alles goed in de gaten iig.
Hihi ja het gaat om het totaalplaatje. Ik kan mezelf al wel met een kleine uk zien zitten, maar ik ben ook wel opgegroeid met kleine kinderen. Ik was 15 toen mijn jongste zusje geboren werd en vond het altijd erg leuk om haar in bad te doen en een flesje te geven, dus heb geen twee linkerhanden als het om kleine kinderen gaat. Maar mijn ventje daar en tegen is de jongste in het gezin en heeft eigenlijk nog nooit een luier verschoont. Niet dat ik me daar druk om maak hoor, het heeft zo zijn charmes dat zo'n grote vent met zo'n klein wurmpje bezig is.
Ooh Boni wat een lieve foto inderdaad!! Blije Boniman met Bonibaby1 Ik ga zo ook eens lekker slapen zzzzzzzzzzzzzz Truste allemaal!
Oh ja, als er nog andere vragen opploppen... ik ben kraamverzorgster geweest (ik heb ik 2000 mijn diploma gehaald) dus ik weet nog wel het een en ander over die kleine minimensjes! Ben toen trouwens die opleiding gaan doen omdat ik zwanger was van de oudste en ontzettend nerveus was omdat ik géén idee had hoe ik met baby's om moest gaan whaha! Even later was ik expert YEAH!
Werd net geroepen: MAMA!! Dus ik kijken, had mevrouw even gepoept... bah!!! Dus nu ligt ze weer in bedje en hoop dat ze weer in slaap valt... @ Jodelahiti grappig! Ik ga de opleiding doen, na deze zwangerschap en bevalling. Slaap lekker allemaal!!
Hallo? Is er nog iemand? Ben naar Zw zwemmen geweest. En nog ff lekker na zitten teuten. Was leuk en gezellig. En leuke sites van vriendin mee gehad om eens op rond te neuzen... ivm baby. Zag er hier ook een paar. LEUK!
DEze drager is geweldig. Wel iets duurder... maar je kan m door dragen als je kindje ouder is. Zowel op de voor kant als op je rug Beco Baby Carrier/ baby dragers en draagzakken. De Modieuze !