Ok, bedankt voor de reacties... sommige meiden hier hebben er dus ook weleens last van... ik heb het niet zo heel vaak hoor en wordt er verder niet ziek van ofzo... maar het voelt idd soms btje eng (paar seconden)... ben vorig jaar al eens naar de huisarts geweest omdat ik toen steeds het gevoel had als ik 's nachts wakker werd het leek of ik de halve marathon had gelopen (heel snel kloppend hart) maar hij had geluisterd enzo en kon niks vreemds ontdekken... ben gewoon een druk persoon denk ik haha... maar heeft het niets te maken met een te hoge bloeddruk ofzo? Zal maandag wel weer eens laten meten bij de vk...
Hoi meiden, Ben ik ook nog even.... @ mamma25, VicousM en Troeltje; bedankt voor jullie reactie! @ Dhr. Pool: Jodelahiti schreef: @ Vicious; goed hoor, die brief. Wat een eikel trouwens om zo'n opmerking te maken. Alsof jij zelf nooit belasting hebt betaald! Jij betaald toch óok belasting? Wat ik ziek vind is dat de oranjes elk jaar 600.000 euro op onze kosten pleziervluchtjes mogen maken! Ter aanvulling van Klusser: Er zijn toch ook hard nieuwe kindertjes nodig om de bevolkingsdaling een beetje in te dammen en om straks AOW van meneer Pool en zijn hele generatie te kunnen betalen....!?! Hij mag blij zijn, dat jij zwanger bent! @ Jodelahiti, gaat 't alweer een beetje? @ Evenstar, gefeli met KDV en je goeie dag! Mooie buik hoor! @ Hartkloppingen. Hier ook een paar keer gehad. Zo maar, toen ik op de bank zat bij mijn moeder. Ik krijg altijd nieuwsbrieven van Voorpagina Hallo Wereld: zwangerschap en opvoedingsadvies. Dit is een onwijs relaxte site met heel veel duidelijk uitleg, van profesionals. Hier een stukje uit hun "Veelgestelde vragen rubriek": Volgens mijn verloskundige heb ik last van hartkloppingen. Wat is dat? Wat zijn hartkloppingen? Bij hartkloppingen slaat je hart sneller en krachtiger. Daardoor voel je je eigen hartslag. In de zwangerschap kun je hier meer last van hebben. Hoe komt dat? Tijdens de zwangerschap heb je 40% meer bloed in je lichaam. Dat is nodig om je kindje zoveel mogelijk zuurstof te geven. Je hart moet sneller kloppen om al dat bloed rond te pompen. Hoe krijgt je kindje zuurstof? Het gaat zo: Je ademt in. Er komt zuurstof in je bloed. Je hart pompt het bloed met de zuurstof naar de placenta. De placenta stroomt vol met dit bloed waar zuurstof in zit. Je kindje krijgt zuurstof via de navelstreng. De afvalstoffen van de zuurstof gaan terug naar de placenta. Die komen weer terug in je bloed. En die afvalstoffen adem je uit. Dan: Je ademt weer in. Er komt zuurstof in je bloed. ... enzovoort. Zijn hartkloppingen gevaarlijk? Normaal voel je je hart alleen als je flink aan het sporten bent. Nu voel je je hart opeens terwijl je in bed ligt of rustig op de bank zit. Dat is heel normaal. Je hebt geen slechte conditie. Er is ook niets met je hart aan de hand. Het betekent dat je lichaam goed werkt! Wat moet je aan hartkloppingen doen? Je hoeft niets aan hartkloppingen te doen. Schrik niet en blijf rustig ademen. Je hart klopt vanzelf weer langzamer. Zoek even wat afleiding. @ Harde buiken. Hierover heb ik trouwens nog gevonden: Af en toe heb ik last van een harde buik. Ik heb gelezen dat het oefenweeën kunnen zijn, maar het kan ook zijn dat je te druk bent en het even rustiger aan moet doen. Maar wat zíjn harde buiken eigenlijk? Wat gebeurt er dan van binnen? Wat maakt dat je buik hard wordt? En merkt de baby er iets van? Harde buiken (ook wel braxton-Hicks contracties genoemd) zijn onsamenhangende spiersamentrekkingen van de baarmoeder tijdens de zwangerschap. Harde buiken zijn niet pijnlijk maar voelen aan als een soort buikkramp. Je buik voelt strak en hard aan door het aanspannen van de baarmoederspier, vandaar de naam. Met harde buiken bereidt de baarmoeder zich voor op de weeën. De cellen van de baarmoederwand moeten namelijk oefenen in het 'communiceren' met elkaar zodat ze bij de echte weeën goed en tegelijk kunnen samentrekken. Je kunt ze dus zien als oefenweeën. De eerste samentrekkingen vinden al plaats als je 4 maanden zwanger bent, maar vaak voel je ze pas als je baarmoeder wat groter is. Als je ongeveer 6 maanden zwanger bent. In het begin duren harde buiken vaak maar een seconde of 30, later in de zwangerschap neemt de frequentie en duur van de harde buiken toe tot soms wel een paar minuten. Je baby heeft geen last van deze samentrekkingen. Door het vruchtwater waar je kindje in ligt, trekken de spieren ruim om je kindje samen, waardoor er nog genoeg ruimte voor hem overblijft. Je baby komt dus ook niet klem te zitten en de bewegingen van je spieren doen je kindje ook zeker geen pijn. Normaal gesproken komen harde buiken spontaan voor, maar soms krijg je harde buiken als reactie op de dingen die je doet. Wanneer de harde buiken zich steeds na een inspanning voordoen, is dit een teken dat je rustiger aan moet doen. Dus als je één keer na het boodschappen doen een harde buik hebt dan is dat niet erg, maar als je íedere keer na het boodschappen doen harde buiken hebt, dan is het een teken dat je langzamer; minder of door iemand anders boodschappen moet laten halen. Het is dus vaak achteraf pas te beoordelen of iets te zwaar was of niet. Doe daarom bij voorkeur liever iets te weinig dan iets te veel, als je last hebt van harde buiken. Het verschil tussen harde buiken en weeën is de frequentiegraad en het gevoel. Harde buiken komen veel minder regelmatig dan echte weeën en zijn niet pijnlijk. Zolang de krampen pijnloos zijn en onregelmatig komen, zijn het waarschijnlijk nog oefenweeën en geen ontsluitingsweeën. Als je veel of regelmatige of pijnlijke harde buiken hebt (of je twijfelt) dan is het belangrijk om contact op te nemen met je verloskundige. Het verschil tussen weeën en harde buiken is: harde buiken zijn ongemakkelijk maar niet pijnlijk, weeën wel harde buiken komen niet regelmatig, weeën wel harde buiken worden minder als je rustig gaat zitten of liggen, weeën niet harde buiken veroorzaken geen ontsluiting, weeën wel bloedverlies tijdens weeën is normaal, tijdens harde buiken niet !!! @ Muurtje; mooie muizen, respect! @ Ego: Ik heb vandaag ook een lekker dagje gehad. Geen rugpijn vandaag en 's middags geklust tot een uur of 18:30. Heb een deel van de badkamerpui geschuurd. Ging wel aardig. En met een krijtje de badkamer-indeling / ontwerp op de gestucte muren getekend. Gaat leuk worden. Morgen komt mijn pappa ook, dan overleggen we even over 't plan van aanpak en gaan we van 't weekend waskom, bad, houtenblas, tegels etc, halen. Hoop dat ik volgende week kan beginnen met de badkamer, hopen dat de stuc goed droogt de komende dagen. Maar ja, 't wordt steeds kouder, dus 't droogt langzaam.... Daarna snel eten gekookt en effe na 20:00 richting zwembad voor een uurtje zwangerschapszwemmen. Was weer lekker en leuk om de andere meiden met hun grote buiken te zien. Als we op ons rug zwemmen, steken er allemaal buiken boven 't water uit, ha ha! Morgen maar een halve klusdag. Elke vrijdagmiddag organiseert het ziekenhuis hier een rondleiding / voorlichting over bevallen in 't ziekenhuis. Kan je ook verloskamers zien en vertellen ze hoe het gaat als je voor 't ziekenhuis kiest. Dus morgen gaan klusser + klusserman daar maar alvast heen, ter orientatie, maar ook omdat we voorlopig niet samen op vrijdag vrij zullen zijn... Nu, bedtijd! x Klus
ik heb ook last van hartkloppingen niet echt prettig maar niet erg volgens mij. Mijn bloeddruk was 1 week geleden nog 120/70. vandaag weer een druke dag gehad op het werk was blij dat ik om 23.30 klaar was en lekker naar huis mag. Ik kan niet wachten tot ze me rooster omgooien. Lekker van 12/18 werken heerlijk haha. verder krijg ik steeds meer last van harde buiken ik vind het z,n rotgevoel en de beeb slaapt ook al bijna heel de dag haha. @evenstar mooi buikje zeg. fijn dat de KDV al geregeld is das een heerlijk gevoel he.
He, Bedankt voor de info over hartkloppingen... Stelt me weer enigszins gerust! Alleen heb ik niet alleen dat mijn hart weleens sneller klopt, maar ook dat hij gewoon overslaat... een soort ja hoe moet ik het zeggen: ritme stoornis ofzo? Echt heel kort hoor, maar het voelt erg vervelend... maar dit zal er allemaal wel mee te maken hebben... mijn lichaam werkt gewoon goed dus hihi...
Ik doe het zonder vergroot aparatuur. Zal straks een foto maken van mijn muurschildering. Hij is nog niet af, natuurlijk. Ik ben trouwens bezig de hele muur te beschilderen in jungle style.
Sorry, nog ff ego bericht: Wat ik trouwens ook de laatste paar dagen heb (al denk ik niet dat dat met de zwangerschap te maken heeft) is dat als ik door mijn knieen ga ontzettend pijn in mijn voet (hiel) krijg. Alsof er iets heel strak aangespannen is, het is een naar snijdend gevoel... kan het moeilijk omschrijven... zal het iets te maken kunnen hebben met vocht in de enkels vasthouden of is het gewoon over belast? Ga volgende week ff langs de HA als ik er last van blijf houden. Met lopen heb ik het niet zozeer, alleen als ik bijvoorbeeld moet bukken om iets te pakken ofzo... Nou, ik ga mijn tas inpakken voor ons weekendje Belgie. We beginnen in Maas Mechelen shopping center! Eens kijken of we daar nog iets leuks kunnen scoren voor onze kleine man Iedereen een fijne dag/weekend en niet teveel schrijven he anders moet ik zondagavond weer zoveel terug lezen X Stephanie
Mammamia, die pijn herken ik niet. Even in de gaten houden denk ik ja! Hé, een heel fijn weekend voor jullie gewenst!
Zo hier nog een ziekenboeg. Fred is er een beetje chagerijnig van want ja hij kan niet zomaar de winkel dichtgooien, en nog meer gezeur rondom de partner van de winkel. Hij is dus niet zo in zijn hum vandaag en ik laat hem maar even, kan hem niet helpen, helaas!
Mammamia! Veel plezier in Maas-Mechelen! Hoop dat de pijn snel over is! (ik hoop niet dat je zo onhandig bent als ik en alles laat vallen zodat je vaak die beweging moet maken.. dan word je niet vrolijk...)
Hallo Troeltje, ik dacht dat iedereen al weg was... hihi. Nou eh, ik heb echt het tipje, 2 mm er af geknipt. zodat er zo'n 4 a 5 mm over blijft. Hoe zo?
Nou ja niet dat ik teveel afknip straks hahahaha. Ik zal straks nog een leuke foto van het geheel maken en dan hier posten.
Mammamia, hou dat in de gaten, ik zou wel even naar de HA gaan, want je wordt ook zwaarder nu en dat maakt de belasting op je enkel erger. Ik heb zelf vorig jaar door overtraining een achillespeesontsteking gehad. Dat kwam door het hardlopen in de kou, ik moest langer opwarmen en dat had ik niet gedaan. De stroefheid die ik toen voelde klinkt zoals jij het omschrijft. Als je googelt op achillespeesontsteking dan kom je vanzelf op sites met goed strek oefeningen, die kan je vast voorzichtig doen. Maar ik zou dat wel in overleg met HA doen. Muurtje, wat prachtig weer!!! OMG!! Troel, gefeli met de stapjes, wat lief!! Hier nogsteeeeeds zo snotterig, het gaat maar niet over en ik snuit veel slijm met bloed. Ik vind dat wel naar, dat heb ik nog nooit zo erg gehad, sorry voor de ranzigheid maar dat bloed zit echt IN het slijm, ziet er dus niet uit als een klein vaatje dat door het snuiten springt, maar meer als iets dat bij de ontstekingen/verkoudheid hoort. Moet ik daar iets mee? Ik heb geen koorts, alleen al een week fikse koppijn.
Evenstar, ik heb ook als ik snuit bloed bij het snot. Het is vervelend maar het is ook iets wat bij de zwangerschap kan voorkomen. Ik heb het bij alle 3 gehad tot nog toe. Maar omdat je verkouden bent kan het wel extra veel zijn denk ik...
Evenstar, heb ook last van loop neuzen. En bloed enzow... komt door zwangerschap heb ik begrepen. Het neusslijmvlies word dikker en kan snel geïrriteerd raken... Lijk je net verkouden maar is het niet echt... ZUCHT! En probeer niet te hard te snuiten. Je zou evt met zout lauw water je neus kunnen spoelen. (met een rietje enzow...) min 3 keer daags
DAmes ga afsluiten. Heb druk weekeind voor de boeg. Misschien tot zondag avond en anders ma avond. KUS! @ Troeltje! Fotos'sssss! JA! leuk! succes met schilderen!