@ Troeltje wat leuk! En ja Marcus zal wel geweldig vinden. Jaylinn kletst ook tegen de vlinders die ik op dr kamertje gehangen heb van de week. En als ze naar bed gaat zwaait ze altijd naar ze zoww lief
Babykamer weet ik ook niet zeker of ik wel een muurtekening doe hoor. Wil het graag 1 muur lila maken en de rest wit laten. Misschien dat ik wel een vlinder maak op een canvasdoek ofzo en dan ophang, want ik vind die muren vreselijk irritant om op te tekenen en verven!
@ Troeltje ja lijkt me ook niet echt prettig, met dikke buik whahah. Mijn vader gaat de kamer doen, dus muren licht blauw, en deurpost enzo wit.
Ja leuk toch! Dat muurschilderen hoeft niet persee Hier alleen was Marcus zijn kamer zo saai (wit) dat ik wel iets moest doen van mezelf. Nou een behang ga ik niet ophangen want eigenlijk willen we hier volgend jaar wel weg, dus dan maar dit even snel op de muur kalken hahahaha. En ik moet mijn nesteldrang kwijt, dus daar is dit wel goed voor!
Ja is leuk hoor die jungle dieren! en Marcus vind ook leuk zo te horen. Jaylinn heeft 1 witte muur en daar hangen wat vlinders en de andere muur is met roze, witte, paarse strepen.
@ Troeltje! Leuke muurschilderingen! Leuk al die dieren. ik geloof het graag dat marcus ze geweldig vind en ook zo leuk om met ze te kleppen. hihi @ Mama25... rustig aan doen he? hihi. Kan je niet!
@ Muurtje Nee kan ik niet... maar moet eigenlijk wel! Ga ook proberen hoor!! Maare jij kan het ook niet
Meiden, ik ga dit weekend mijn tweede koord bij capoeira halen. Eindelijk. Vorig jaar zat ik met die gelegenheid (wij noemen dat de batizado- de doop) in Amerika voor werk, en heb ik het dus gemist. Bij de eerste was ik pas net lid en deed ik nog niet mee. Dus na 3 jaar eindelijk iets hogers dan blank. Met buik en al. Hahaha. Mannetje had liever niet dat ik het hele weekend ging, ik kan eigenlijk amper sporten en al helemaal geen capoeira, maar ik MOET het gewoon doen en zal gewoon kijken wat ik kan. Mijn trainer gaat zelf mijn batizado doen- normaal wordt er best aggressief gespeeld en je moet ten val gebracht worden, en dat doe ik liever niet bij een vreemde. Ach ik word al een tijdje vertroeteld bij onze vereniging, dus het komt wel goed, heb er zin in!!! Foto's volgen, duim voor me dat ik niet teveel harde buiken krijg tijdens het spelen...
Hai hai, daar ben ik weer. Heb lekker weekend.. daar was ik wel aan toe. Vorig weekend was zo druk dat we het deze keer lekker rustig aan doen.. Zal ff reageren.. Beterschap voor alle zieke mensen. Tonka heb idd op de weegschaal gestaan. Ik ben nu 5 kilo aangekomen, maar in het begin van de zs was ik nog 2 kilo afgevallen (buikgriepje). Dus de stand is nu +3. Muur, hier ook enorme zin in zoetigheid, met name spekjes gaan er goed in.. probeer me wel in te houden. En muizen zijn leuk! Mir, fijn dat de vrouw van je baas wel begrip voor je had! Vicious, ben benieuwd naar de reactie op je klacht, in ieder geval goed omschreven. Dubbel gevoel vandaag zie ik. Allereerst sterkte met de uitgerekende datum... maar wat lief van je mannetje! Gefeliciteerd met jullie voorgenomen trouwdag! Wel een erg origineel aanzoek! Harde buiken: weinig ervaring mee, bij Jasmijn niet gehad eigenlijk. Jodel: dikke knuf! Wat kunnen die hormonsters vervelend zijn ... Evenstar, super van je paper en de plek op het kdv! Hier ziet het er ook goed uit met kinderopvang. Jasmijn gaat nu al 1 dag naar de creche en beeb kan straks daar ook terecht op die dag. De andere 1,5 dag gaat Jasmijn naar een gastouder die per januari helaas stopt. Had geprobeerd om deze dagen bij het kdv onder te brengen maar dat zit helemaal vol. Maar we hebben een mail gehad dat het bureau een nieuwe gastouder in de aanbieding heeft. Moeten we nog even kennis maken binnenkort en de ingangsdatum bespreken (omdat ik per januari toch bijna 5 mnd thuis ben wil ik het het liefst pas in mei laten ingaan). pnirmal, fijn dat alles goed gaat met de zs! Liekkie, welkom hier! Troeltje, ook een mooie schildering, leuk! Evenstar, heel veel plezier dit weekend.
Hoi meiden, Wat een leuk aanzoek met die chocoladeletters! Gefeliciteerd! Verder even ego-en: 'k Heb vandaag zooooo'n fijne dag gehad. Ik voelde me echt goed vandaag. Komt omdat ik zo ontzettend lekker rustig ontspannen heb geslapen vannacht, denk ik. En de nacht daarvoor ook al best ontspannen geslapen. Tot aan de ochtend niet tussendoor wakker geweest, geen rare enge dromen, geen zweterigheid, geen rugpijn, dus heeeerlijk geslapen. Ik kan me niet heugen wanneer ik voor 't laatst zo lekker sliep, echt wel een paar maanden geleden. Dus heel de dag lekker fit gevoeld, yeah, ben helemaal blij. ('t Komt volgens mij ook doordat mijn eerste vakantieweek er nu op zit, en ik het werk nu helemaal los gelaten heb, en ik nog drie weken vakantie te gaan heb. Mmmmm. Mijn volgende baan wil ik ook minder stress en/of werkdruk, volgens mij is dat gewoon beter, ik merk het verschil....) Vanmorgen eerst weer even langs de Gamma en daarna naar ons nieuwe huis om weer effe te klussen. Beetje geschuurd, de electricien plaatste de nieuwe groepenkasten, gezellig geluncht met de bouwmannen (ha ha), 't was heeeeerlijk zonnig weer, gekletst met de nieuwe (oudere) buurman, de nieuwe pui en openslaande deuren werd geleverd (wordt dinsdag geplaatst) en we moesten op tijd stoppen vandaag. Omdat we om 15:30 in 't ziekenhuis wilden zijn voor de voorlichting / rondleiding die ze daar elke vrijdagmiddag geven over verloskunde/kraamafdeling. 't Was druk. Er waren wel 15-20 zwangere stellen aanwezig. Wel leuk / handig om nu wat meer info te hebben van hoe een ziekenhuisbevalling er aan toe gaat. Daarna naar de verjaardag van mijn neefje (zoontje van mijn zus). Precies vandaag 3 geworden. Echt een heel lief, maar opgewonden kereltje, ha ha. Sinds juli dit jaar heeft ie ook een broertje. Heel leuk. Bleven daar ook eten. Nog wat positiekleding van mijn zus gekregen, vitamine K druppels en perineum massage olie! Ha ha, wanneer beginnen jullie daarmee? Of niet? Groet, een tevreden Klusser, die naar bed moet, want morgen weer een dagje klussen. Morgen twee extra hulpen in de middag, dat is fijn!
Oe, wat een hoop creatieven hier! Wel allemaal foto's laten zien hoor, vind ik leuk om te zien. Nog meer foto's van babykamers die al (bijna) klaar zijn? Wij kunnen daar pas over een tijdje aan beginnen, maar vind het wel leuk om te zien wat jullie er nu al van maken. Misschien een galerij op de site zetten van babykamers die klaar zijn? Klusser
Hoi Jodelahiti, ik heb er geen ervaring mee, slik geen ijzer. Heb je ze door de verloskundige voorgeschreven gekregen wegens ijzertekort? Klusser
O ja, heb hier sinds een tijdje ook snotslijm gemend met wat bloed. Elke ochtend eigenlijk. Ook een keer een 'echte bloedneus' gehad. Maar al je vliezen zijn dus beter doorbloedt, daardoor is het gehalte bloed in je snot wat hoger. Sorry, beetje ranzig verhaal, maar geen zorgen zou ik zeggen!
Hier nog een leuk stukje van de site 'hallo wereld' (De redactie bestaat uit verloskundigen, jeugdartsen en deskundigen die werkzaam zijn bij maatschappelijke instellingen). Ik ben al 5 maanden zwanger, maar ik wil graag weten hoe ik de baby in me buik kan voelen. bijv: waar de voetjes,billetjes en zo zitten. hoe kan ik dat het beste doen? Het is best lastig om bij je zelf te voelen hoe het kindje ligt, zeker als je 5 maanden zwanger bent. Je kunt bij 5 maanden al wel voelen dat er een kindje in je buik zit, maar pas bij 27 weken kun je voelen waar het hoofdje en waar de billen liggen. Voor de 27 weken is de baby nog te klein om dit verschil goed te voelen. Als je de baby wil voelen adviseer ik je om op je rug in bed (of op de bank) te gaan liggen. Trek je benen dat wat omhoog, zodat je voeten in bed staan en je knieën omhoog wijzen. Laat je hoofd ontspannen in je kussen liggen en plaats beide handen aan de zijkant van je buik. Door voorzichtig om-en-om je handen tegen je baarmoeder te bewegen, kun je voelen dat aan één kant van je buik het wat harder is. Aan die kant ligt dan de baby. Als je het leuk vind om contact te maken met de baby tijdens de zwangerschap, dan kun je misschien een keer naar een haptonoom gaan. Dat is een persoon die opgeleid is om hierbij te helpen. Hij kan jou en je partner helpen om de baby te voelen bewegen. Een haptonoom leert jullie hoe je de buik moet aanraken om de buik te laten ontspannen en om de baby te voelen en te laten bewegen.
Hmmm, alle mamma's-to-be liggen al bed. Ik ga ook. Saai hier Emile Ratelband is een beetje een engerd met zijn uitspraken (Pauw & Witteman). Brrr.... Weltrusten, Klusser
@klusser, hahahaha perineum massageolie! Buiten het feit dat dat vast heel fijn is als je man dat zou doen (even die bevalling vergeten maar gewoon lekker genieten ) denk ik niet dat het werkt.... ik kan me niet voorstellen dat dit echt een positief effect heeft maar goed... blijft geinig! Ik heb die ijzer tabletten voorgeschreven gekregen door de huisarts nadat bleek dat mijn ijzergehalte te laag is. (ik moest bloed laten prikken) Ik ga er morgen mee stoppen, vandaag weer z'n diaree dag met buikkramp en misselijkheid. Bha.. Ik ga gewoon een dieet vragen! Truste! (ik ben laat zie ik!)
Goedemorgen Vandaag 23 weken Jeahhhh!! En ook een jaartje ouder... Whaha zometeen ff boodschappen doen en vanmiddag komen me ouders, dus wel gezellig. Verder doe ik er niet zoveel aan. Volgende week komt de fam. want dan word me meisje 1! Nou dames allemaal een fijne zaterdag!!