ik heb trouwens z,n zin in een broodje brie of een broodje filet american met uitjes en ei van de bakker bart grrrr nog 16 weken wachten. Normaal eet ik het niet eens zo vaak maar nu heb ik er al een paar weken echt zin in.
Ja de baby kamer is wat hahah. Het was hier een tijdelijke rommelkamer, en kon het niet laten, dus heb de kamer even leeggehaald whahah. En ga straks even kijken op internet voor leuk plaatje en dat dan op de muur schilderen. Voor de schilderende dames: welke kwasten & welke verf gebruiken jullie?
Ik heb net een luiertas gekocht bij kruidvat, 13 euro maar! Best een mooie, ze hebben hem in roze, blauw of legergroen met gekleurde bloemetjes.
Gewoon muurlatex, kwast om grote vlakken mee te kleuren, en een klein penseel om later de lijnen te zetten!
@ ninja, ik zie niet helemaal in waarom je geen brie zou kunnen eten als die van gepasteuriseerde melk is gemaakt. Het gaat om listeriose, dat zit daar dan niet meer in (pasteurisatie is een thermische behandeling waar je evt. bacterieen mee doodt). Filet americain is echt anders omdat het rauw vlees is, en ook als zodanig verkocht wordt. @ mama25, wij hebben besloten om niet te lakken (geen terpetine gebaseerde verf), het lakwerk is niet geweldig in ons huis maar het moet maar. We doen dus alleen waterbasis verf, en voor de rest komen de versieringen met posters/plaksels. Alles moet verhuisbaar zijn, omdat we volgend jaar om deze tijd misschien niet eens meer in deze stad wonen. Hopelijk wel, ik heb ECHT geen zin in verhuizen...
@ Vic ik heb die blauwe gekocht hahha Ja ik ga even kijken wat het word... ben er nog niet uit. Vind zo'n gedichtje ook wel leuk bij het bedje ofzo.
Pfff hier in een namen crisis beland geloof ik... Steeds als ik een naam aandraag vind hij het niks, en ik vind zijn namen ook niet bepaald denderend. Hij houdt van Floor(tje),Fleur, Merel, Josje dat soort namen. Ik dus echt niet. Zelf vind ik Lieke een leuke naam, maar deze staat op nr 3 in de top 10 dus dat word hem sowieso niet. Nu had Fred wel een leuke naam, maar ik vind hem eigenlijk niet zo passen bij Lisette en Marcus. Maar ik wilde jullie vragen, vinden jullie dat een naam echt moet passen bij de namen van broertjes en/of zusjes?
Ik vind het dat het er wel een beetje bij moet passen. Maar ik vind lieke er wel bij passen hoor. Ik pas ook niet bij me broertjes. Mijn broertjes heten jaap en sjors en ik heet ninja haha dus ik zou later zeker een naam kiezen die er bij past hihi
ik had z,n mooie luiertas gezien bij de prenetal maar die was 100 euro nou niet dat ik het er aan uit geef hoor. Die van de hema vind ik ook nog wel leuk maar zit zo weinig kleur in.
Ninja, je moet eens online kijken naar leuke baby verzorgingstassen, er zijn hele leuke! Enne ja Jaap en Sjors vind ik ook al niet echt bij elkaar passen, maar Ninja valt er wel een beetje buiten... Lieke vind ik leuk, Fred ook wel denk ik, maar ik vind het zo zonde dat hij zovaak gebruikt word 714 keer vorig jaar! Nee ik kies dan liever een iets minder vaak voorkomende naam... Nee we hebben nu een Engels/Keltische naam, kort. Zal zoiets passen denk je?
Trouwens Lieke doen we sowieso niet, want we hebben al een Lisette, Lisa, Liesje en Liesbeth in de familie. Word een beetje verwarrend denk ik hahahahhaa!
Bleh...ik moet eigenlijk proefwerken gaan nakijken maar zo geen zin in... Kben nu een klein weekje met Isa bij mijn ouders in Friesland, maar vind het ook wel weer lekker dat ik morgen weer naar huis ga. Ik mis mn ventje toch wel hoor, ook al is het maar een paar dagen Mijn ouders vinden het natuurlijk heerlijk; de hele dag hun kleindochtertje over de vloer. Soms voel ik me wel eens schuldig dat ik in verhouding 'ver weg' woon (Toch bijna zo'n 3 uur rijden, limburg-friesland). Ik gun het ze zo dat ze Isa wat dichterbij hun hebben. Maar ja; het leven in Limboland bevalt me goed, ik heb een leuke baan en afgelopen decemberr hebben we een fijn huis gekocht; ik denk dat we voorlopig nog wel even blijven. Mijn ouders zeggen er ook nooit iets negatiefs over ofzo hoor, dat we verder weg wonen maar soms vind ik het jammer dat hun enige kleinkind zo ver weg woont; echt een beetje een schuldgevoel, vreemd he? Pff..de proefwerken liggen er nog....ze hebben zichzelf nog niet nagekeken..kga ze denk ik gewoon allemaal een 10 geven..hihi..snel klaar!
@Troeltje: tja, wel leuk als de namen bij elkaar passen, maar ja, de kwestie of iets bij elkaar past is natuurlijk ook wel weer subjectief. Wij hebben nu een jongensnaam voor de baby die eigenlijk van oorsprong fries is (nee..geen gurbe, jelle of fedde...niets mis mee - hoewel gurbe???...- maar die worden het niet) terwijl de naam Isa natuurlijk verre van Fries is; toch vind ik de namen wel bijelkaar passen hoewel iemand anders dat misschien niet vindt. Mijn vriend vond Lieke ook heel leuk voor een meisje, maar ik vond het inderdaad ook niet zo leuk dat ie zo heel populair is (alhoewel Isa dat ook is geloof ik). Gelukkig waren we het wel eens over de jongensnaam; alsof het zo moest zijn!
Bsb, het gaat inderdaad hard! Kan me niet voorstellen dat ik over maximaal 27 weken weer een kleintje heb.. maar zie er wel erg naar uit! En heb lekker bijna 5 maanden vrij, daar heb ik wel zin in. En de bevalling, we zien wel. Vorige keer een spoedkeizersnee gehad en toen is alles erg snel gegaan (rond kwart voor 10 begon het met gebroken vliezen en ruim 2,5 uur later was Jasmijn er al). Minimouse, mooie babykamer! Hier ook geen vergroting op de commode van Jasmijn, werkt prima. Grrr Ninja, hou op over broodjes filet met uitje en ei van bakker bart... mmmmmmmmmmmmmm. Troel, hier zoeken we idd een naam die wel past bij Jasmijn. Dus het is bijvoorbeeld geen engelse naam... Haha Ninja, Jaap, Sjors en Ninja past ook niet helemaal bij elkaar. Wel een leuke naam, Ninja. Dacht dat het je nick was maar je heet dus echt zo Liedel, ik begrijp je schuldgevoel wel, woon zelf een uur van mijn moeder. Vind het zelf jammer (en weet dat zij het ook jammer vindt) dat je nooit zo maar even langsgaat om even koffie te drinken.. Maar ja, mijn man komt hier nu eenmaal vandaan...
ik ga morgen denk ik even naar de huisarts. Ik heb steeds z,n last van me maag. Veel maagzuur en steeds z,n vervelende steken en branderigheid achter het borstbeen. Nu ook steeds het gevoel dat al het eten niet naar beneden zakt erg vervelend. Rennie,s helpen ook niet meer. Ik word er echt gek van. In het begin dachten ze dat het galstenen waren maar gelukkig was dat het niet maar wat dan wel. Ik heb iedere avond pijn in me maag en tussen me schouderbladen