hey lieverds! wat een mooie kinderkamers komen voorbij zeg! hopelijk ga ik van het weekend beginnen. Hier alles goed. besloten dat ik echt niet meer terug ga en ben hard bezig alles te regelen voor mijn eigen plekje straks. gisteren enorme last vanharde buiken gehad. was eerder ook terug gegaan om spullen te halen ect dus ja...pure stress! hoe is het hier? verder niet bijgelezen namelijk...
@ mama Gefeliciteerd met je meisies verjaardag. Ze zal vast een leuke dag hebben. @ bedje opmaken Ik heb hem ook niet nog opgemaakt. Dit ga ik in mijn verlof wel doen. Ook al zou ik het wel graag willen hoor. @ blondsteenbokje Doe je wel een beetje rustig aan? Ik hoop in ieder geval dat je snel een leuk en mooi eigen plekje vind. @ hier Gister erg leuk feestje van mijn ouders en zusje gehad. Had mijn pumps weer eens uit de kast getrokken, maar ben ook heel blij dat ze nu weer in de kast liggen. Jeetje wat een pijn in mijn voeten heb ik gehad zeg. Maar moet zeggen dat de kleine uk wel genoot van het dansen, toen ik eindelijk in me bedje lag, ging hij lekker verder met dansen haha. Hier vandaag naar de makro geweest. Had een enorm leuk babypakje gezien die ik mee wilde nemen. Komen we bij de kassa, zegt mevrouwtje doodleuk, ja ehm meneer, mevrouw er zit hier geen kaartje op en ik kan niemand bellen om te vragen of ze een ander pakje willen komen brengen. Wilt u zelf even lopen? GRRRRR nou laat dan maar zitten:x, ga niet heel dat stuk heen en weer rennen voor een pakje. Dus dat uiteindelijk maar niet meegenomen. Al met al een erg leuk weekend gehad.
Oh voor ik het vergeet. Een goede vriendin van me is 5 weken langer zwanger dan dat ik ben. Enorm leuk natuurlijk. Nu belde ze vanmiddag op om te vragen of ik haar ergens antwoord op kon geven. Nouja vraag maar raak zou ik zeggen. Had ze dus bloed/slijm verlies en om de 5/6 minuten buikkrampen in buik en rug. Ook had ze de kleine al een kleine 2 dagen niet gevoeld. Eeeeh meid zou je verloskundige niet gaan bellen dan, das niet zo goed om dat nu al te hebben. Jaaaaa maaaaar ik weet niet, ik wil ze niet voor niks gaan bellen. Jeetje meid ga bellen, die mensen hebben er voor geleerd. Ja nou ja dan ga ik wel even bellen. Ze is dus nu bij de vk geweest, en het is wel degelijk aan het rommelen geweest. Het hartje klopte gelukkig wel, maar ze wilde toch graag dat ze even naar het ziekenhuis gingen voor verder onderzoek. Nu wacht ik dus op een telefoontje hoe het verder met haar gaat. Ik bedenk me net pas dat ze toch best jong is voor een kindje. Ze is nu 18 jaar en is nu 9 maanden samen met haar vriend. Rookt evenveel als voor haar zwangerschap. Ik veroordeel haar niet hoor, het is hun keuze geweest, en hoop dat het tussen hun ook goed blijft gaan. Maar met sommige dingen denk ik toch, oooh meid had eerst beter nagedacht. Zo heeft ze geen opleiding afgemaakt, heeft een 0 tot 12 uurs contract bij een supermarkt, zitten dus ook een beetje met geldzorgen. Hebben 2 katten, een hond, leguanen/baardagamen (of weet ik wat voor reptielen het mogen zijn) konijnen enz. De beestenharen vliegen je dus om de oren als je binnenkomt. En daar moet straks een kindje gaan wonen. Ik vind het een beetje sneu, maar kan er helaas niets aan veranderen. Heb nu 1 keer een hele dag bij haar opgeruimd, toen ze net zwanger was, maar na 2 weken was het weer een grote puinhoop. Nu komt ik er dus liever weinig tot niet, heb weinig zin om in een kattenpislucht te gaan zitten. Wat vinden jullie nou van zoiets?
Nou ik vind het erg dat ze gewoon door rookt en totaal niet is geminderd, rookt ze soms ook nog in huis? Een puinhoop en geldzorgen, geen opleiding en zo jong vind ik ook niet bijster slim. Maar de dierenharen etc. kan voorkomen worden, ik heb 8 katten en twee honden en geloof me, hier ruik je geen huisdieren! iedere dag stofzuigen en dweilen, de bakken iedere dag en absoluut niet bezuinigen op voer en grit kom je zeer ver! Zover mijn oordeel, voel me even enigzins aangegesproken, alsof dieren in huis per definitie een vies harig en pishuis betekent.
Zo bedoelde ik het absoluut niet hoor. Heb zelf ook 2 katten, en ook hier wordt elke dag gestofzuigd en de kattenbak gedaan. Hier ruik je dan ook niets als je binnenkomt. Ik bezuinig net als jij ook niet op voer en kattengrid. Je hebt tegenwoordig grid wat lekker naar zwitsal ruikt. Heerlijk dat geurtje. Maar mijn vriendin doet dat dus niet. Dat komt grotendeels ook omdat ze dus met geldproblemen zit. Ze kan het dus ook gewoon niet betalen. Maar stofzuigen gebeurd er amper en dweilen al helemaal nooit. Kattenbak verschoont ze 1 keer in de 3/4 dagen. Ze rookt ook binnen, en als je dat binnenkomt is het een mengelmoes van hond, kattenpis en rook door elkaar. Niet echt een lekker eu de toilet geurtje voor in huis. Ze heeft ook wel eens gevraagd hoe ik het zo schoon hield in mijn eigen huis. Naja simpel dus, gewoon lekker blijven schoonmaken. Dat heeft ze tot nu toe 1 keer 1 week volgehouden.
Nou de vriend van die vriendin van me heeft net gebeld, het gaat niet goed. Ze is naar het lumc in leiden gebracht. Waarschijnlijk heeft de moederkoek losgelaten en moeten ze het kindje gaan halen. Ze is net 28 weken. Ik schrik hier echt behoorlijk van, zit hier te shaken.
Hoihoi dames De taart was erg lekker!! Alleen te groot, omdat er minder mensen gekomen zijn, wel jammer. Maar ja niks aan te doen, morgen weer taart eten dus. Verder een leuke maar drukke vermoeiende dag. Jaylinn is goed verwend, en ligt nu lekker te slapen. Ik ben echt op... gelukkig waren me ouders er die me hielpen, anders had ik het niet gered. Heb nu dan ook veel harde buiken. Ik zal ff wat foto's spammen
Goeienavond! Allereerst: Mama25 en mir5555, van harte gefeliciteerd met de verjaardagen van jullie meisjes!
28 weken, zo klein nog! Kennissen van mij hebben ook een zoontje die nu 36 weken is maar ook is gehaald met 28 weken. Een zeer zware tijd. Hoop dat alles goed mag gaan.
Ja gelukkig is ze wel 28 weken. Maar hoeveel % overlevingskansen heeft zo'n klein ukkie. Niet heel erg veel geloof ik. Heh vind dit echt balen. Hoop dat dit goed afloopt.
Dat is heel erg Ik hoop dat het kindje het redt. Je weet natuurlijk nooit of het met het roken te maken heeft- maar zulke factoren helpen niet. Het is enorm slecht voor de doorbloeding van de bm, en het loskomen van de placenta is een specifiek risico dat geassocieerd wordt met roken tijdens de zwangerschap. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen doorroken tijdens de zwangerschap.