Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    :DHier ben ik het helemaal mee eens!!
    Ik weet hoe moeilijk het kan zijn in je eentje... te lang verhaal om neer te zetten hier.
    Ik heb ook altijd enorm genoten van mijn kinderen, alleen of niet alleen.:)

2. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

hey meiden!

Nou de kleine is erkend en krijgt zijn achternaam. het feit dat hij een afspraak ahd gemaakt verbaasde mij vooral eigenlijk. maar gisteren is goed evrlopen en bij de vk was op mijn bloeddruk na ook alles goed.

3. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

heb nieuwe foto's maar geen tijd vandaag om ze te plaatsen

4. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    O ja, klopt, die namen blijf ik lastig vinden...
    Komt door al die M-en in mammamia en minimouse ;)

Klusser

5. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Ik heb op de borstvoedingsvoorlichtingsavond begrepen dat het het beste is om het flesje de eerste periode helemaal niet te gebruiken en eigenlijk ook niet in huis te hebben. Of in ieder geval geen kunstmatige voeding in huis te halen, die heeft maar een beperkte houdbaarheid en als je het toch ineens nodig hebt, omdat de BV echt niet zou lukken, dan is het snel genoeg in huis.

Vervolgens, als je bijvoorbeeld weer gaat werken en nog BV wil blijven geven, dat krijgt de baby overdag dus een flesje gekolfde melk. Dan adviseren ze een flesje waarbij de speen de vorm heeft van een menselijke tepel. Als voorbeeld lieten ze Avent zien, en er was nog een ander merk, waarvan ik de naam vergeten ben....

Je kan dan een paar weken van te voren al gaan oefenen met gekolfde melk in een flesje. Ook handig als je bijvoorbeeld de pappa de laatste voeding rond 23:00 uur wilt laten geven...

Ben benieuwd wat ze donderdag bij jullie avond erover zeggen...

Groet,
    Klusser

6. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Ik heb het gevonden op de site van Careyn, dat is in mijn regio de grootste Thuiszorg-/Kraamzorginstelling. Zie onderstaande link. Ik ben in Rijswijk geweest, maar 't was eigenlijk min of meer in Delft. Althans, op de gemeentegrens, vlakbij afslag Delft Noord.

Groet,
    Klusser

http://www.careynkraamzorg.nl/nl/s364/Home/Producten-Diensten/Cursussen/c487-Borst-flesvoeding-regio-Rijswijk-en-Vlaardingen

7. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Wow, wat een joekel!

hmm, ga binnenkort ook maar eens een nieuwe foto maken, kijken hoe mijnes overkomt op scherm...?

Klusser

8. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    ik kom alleen even goedemiddag zeggen. Lig ziek op de bank en ga zo even proberen te slapen denk ik.. verder vandaag 25 weekjes alweer :) fijne dag allemaal!!

9. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Ha ha, herkenbaar.... Ik dacht ook al 'lp', wat is dat?

Mijn neefjes praten soms ook ineens over Bliksem. Eerst begrijp je daar dan niets van, maar nu heb ik geleerd dat dat een van de autootjes van 'Cars' is. Dat zijn autootjes die kunnen praten enzo....

;)

10. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Troeltje, fijn dat de buikkrampen weer weggetrokken zijn. Lijkt er toch een beetje op dat het van je darmen komt? Kan namelijk erg pijnlijk zijn. Maar heb je het (achteraf) nog overlegd met vk of ha?

Minimouse, fijn dat je rozeverlies over is! Had je nu eigenlijk nog gebeld met vk of vond je het niet meer nodig?

Mama25, goed dat je hebt gebeld, wel rustig aan doen he, hebben ze nu tegen je gezegd, dus goed luisteren! ;)

Prulleke, dapper dat je hier af en toe nog meeleest en goed dat je laat weten hoe het met je gaat. Heeeeeeel veel sterkte nog de komende tijd!

Belliebel, sterkte met het vroeg geboren dochtertje van je vriendin.

Mir555, jij ook nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter.
    Eigenlijk vind ik kinderverjaardagen ook altijd redelijk schokkend, alleen al vanwege de drukte. Dan kan je bijna denken, tjee, waar beginnen we aan..... ;)

ViciousM, ha ha, wat een ongeloofelijk nare lijst. Onvoorstelbaar, je zou maar zo'n sm hebben, pffft....

BSB, dus de kleine is nu erkend. Hebben jullie het nog gehad over de manier waarop de afspraak was gemaakt? Succes met alles.

Uitje 21 nov: daar moet ik nog even over nadenken....
    't Is gewoon giga-druk met ons nieuwe huis. We moeten nu nog doen: binnenschilderwerk afmaken, alle muren sauzen/behangen, alle plafonds witten, badkamer plaatsen, toiletinrichting uitzoeken en plaatsen, alle vloeren uitzoeken en (laten) aanbrengen, alle gordijnen uitzoeken, keuken plaatsen etc etc.
    Dus ik wil even kijken hoe we er tegen die tijd voor staan en hoeveel energie ik dan heb.

Nu zijn mijn laatste twee vakantieweken ingegaan. Ik doe deze week fysiek iets rustiger.
    Gisteren op mijn twee kleine neefjes (net 3 jaar + 3,5 maanden) gepast en tijdens hun middagdutje zelf ook even lekker gelegen.
    Vandaag eerst 'even' forum bijlezen en vanmiddag thuis allerlei dingen regelen / bestellen / organiseren. Misschien daarna nog wat in 't huis doen en boodschappen, was doen etc.
    Morgen een bakkie koffie bij vriendin met kleine baby en lunchdate met andere vriendin. Donderdagmiddag naar date met vriendin in Amsterdam. Dus allemaal lichamelijk minder zwaar. Kan ik komend weekend weer aan de slag.
    Helaas volgende week mijn laatste vakantieweek. Jammer hoor, 't gaat wel erg snel voorbij. Volgende week weer minder sociale afspraakjes, maar nog effe paar laatste daagjes klussen. Hoop dat mijn man volgende week ook nog wat vrij kan nemen, vind het wel leuk / gezellig om nog een paar daagjes samen aan de slag te kunnen....

Vraagje voor jullie zwangere dames:
    Ik wil eigenlijk na mijn verlof van baan wisselen, i.v.m. werkdruk, toe aan iets anders en lange reisafstand. Ik had bedacht dat ik vanaf januari ga zoeken.
    Maar nu zag ik eergisteren heel overwacht (omdat huizenmarkt nog niet echt goed is, zijn er voor mij nu nauwelijks vacatures) ineens een vacature van de functie die ik graag zou willen doen, op korte reisafstand.
    Maar ja, heeft het zin om als zwangere te solliciteren? Ik zou pas vanaf mei (liever juni) beschikbaar zijn. Zelf denk ik dat andere kandidaten misschien vanaf januari/februari beschikbaar zouden zijn (def. keuze kandidaat in december, twee maanden opzeg huidige baan).
    En nu werk ik 32 uur, meer wil ik niet en de vacature is voor 38 uur. Ik zou eerder nog 28 uur willen, maar dat is misschien niet realistisch voor deze functie.
    Maar aan de andere kant ben ik eigenlijk wel een goede sollicitant met mijn ervaring en opleiding, die sluiten mooi aan....
    Pffft, wat zal ik doen?

Nog een vraagje:
    Ik lees veel over hard en veel bewegende baby's. Nu doet mijne dat nog maar af en toe. Beep is eigenlijk wel erg rustig de laatste dagen. Voel beep af en toe een beetje zachtjes. Wie heeft dat ook? Ik maak me steeds maar druk of de beep wel volgens schema groeit enzo? Zucht...

Klusser

11. mir5555

mir5555 Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.021
    0
    0
    hallo

klusser maak je niet druk om de bewegelijkeheid van de beeb als alles goed is bij de controles en je voelt het elke dag bewegen is het ook goed De eerste bij ons voelde ik ook minder dan dit keer wat er nu in zit schrik ik soms van zo hard het nu al schopt

hier gaat het gelukkig wat beter vandaag de kuur slaat goed aan gelukkig maar heb vandaag eindelijk de ravage van zondag helemaal aan de kant gelukkig dat de meiden dag na elkaar jarig zijn hahahahah en weet je wat helemaal grappig is ben nu uitgerekend op mijn vriend z'n verjaardag dus miss dat het gelijk gaat vallen hahahahha je weet maar nooit

hebben de vaders dan geen recht op bezoek met hun kleintjes als ze hun beeb hebben erkent mijn mening is je kunt een vader nooit wegdenken uit een kind z'n leven vroeg of laat gaat het toch op zoek naar zijn haar vader. Hoop niet dat jullie dit bericht verkeerd opvatten

12. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Mir,

tuurlijk is het contact tussen vader en kind belangrijk. Ik stimuleer dat nog steeds, al zou het mij beter uitkomen van niet. Maar de kids zijn het belangrijkst en hebben recht op contact met hun vader. Als de vader zijn kind erkent is dat dus alleen maar goed.
    (niet alleen voor de alimentatie...)
    Gezag is een ander verhaal...

Klusser,
    Ik voelde mijn eerste sowieso pas met 21 weken bewegen en dat duurde best lang voordat ik echt elke dag beweging voelde.

En je bent misschien ook druk elke dag waardoor je er minder op let?

@hier nog steeds bekken, rugpijn... bha! En ik heb alleen maar opgeruimd en gestofzuigd!

13. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    @ Klusser, zo jij hebt even goed bijgelezen zeg! Pfff!
    Maar nee ik heb niet meer gebeld omdat de krampen zo goed als weg zijn, nu voel ik mijn litteken nog trekken maar dat is normaal zei de gyn laatst. Ondertussen ook al voor nr. 2 naar de wc geweest dus het zal vanaf nu alleen maar beter gaan denk ik zo...

En ja over je baan, je zou erop kunnen gokken al denk ik dat ze liever 1 iemand voor 38 uur dan 2 mensen parttime hebben. Maar ja niet geschoten is altijd mis, of je nu zwanger bent of niet, als jij een goede kandidaat bent zullen ze niet om je heen kunnen denk ik?!

En je vraag over de baby voelen bewegen, ik ben zwanger van mijn 3e en ik sta soms verbaasd van hoe goed ik die kleine al voel, bij die andere 2 was dat echt later hoor, dus no stress!

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hoi meiden
    ik moet even spuien hier! kreeg net tijdens de koffie te horen dat mijn contract word stopgezet na zwangerschapsverlof. Hadde me liefst op staande voet ontslagen maar mag niet in deze situatie, dat scheeld dan nog. zo tevreden als ze zijn over mijn mannetje, zo ontevreden zijn ze over mij. K geef toe, ik werk erg weinig maar ik trek het gewoon niet om meer te werken! vanochtend 1uurtje buiten bezig geweest en vanmiddag van vermoeidheid in slaap gevallen terwijl ik ging liggen tegen de pijn van mn ribben (door de baby;)) en harde buik. Hoe kan ik mn baas duidelijk maken dat ik wel WIL werken maar dat het gewoon niet GAAT?! ik heb al moeite met eigen woning schoonhouden terwijl dat maar heel klein hokje is! maar zodra ik erover wil gaan praten voel ik al dat ik dan moet gaan huilen en dat wil ik niet. heb sinds gister wel ijzertabletten dus hoop dat moeheid wel gauw overgaat nu.
    sorry voor dit egobericht maar moest het echt even kwijt

15. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ze wonen op 10 minuten fietsen afstand.. ARGH!!
    Dat bemoeien met de opvoeding, ze is ook nog eens kinderverpleegster geweest vroeger.. maar ze hoeft het niet te proberen!
    Wat dat betreft ben ik daar dan weer wel heel fel in..
    Wij bepalen hoe we haar gaan opvoeden.. we zijn beide erg goed in communiceren, ook over gevoelens, en eerlijk en open.
    We willen haar (ons kindje) dat graag meegeven.
    Als ik dan kijk wat er bij hun allemaal mis is gegaan, en dat Frank's zusje zelfs gevlucht is op een bepaald moment naar Australië voor een jaar.. daar moet ik dan advies van aannemen?? HA!
    Mijn schoonmoeder heeft zelf vroeger haar man bij de kinderen weggehouden, ga jij maar werken, ik doe de opvoeding.
    Zo hoort dat volgens haar.
    Nou, hebben ze echt wel deuken aan opgelopen!
    Frank's zusje is er boos over, Frank zelf verdrietig..

En je hebt gelijk, mevrouw en u.. hmm, misschien moet ik dat ook maar in ga voeren.
    Ik ben nu moeder, ik wil dat u mij u gaat noemen, hahaha!
    De verhoudingen zijn toch al zo krom als wat..
    Hoe ga je een gelijkwaardige relatie krijgen als de één zich al zo boven je uit tilt??

16. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Wat naar!!
    Wees er eerlijk over tegen je baas, het is aan hem of hij er wel of niet iets mee kan.
    Wat de ijzertabletten betreft, dat duurt eventjes voordat je verschil gaat voelen!
    Goed blijven slikken, uiteindelijk ben je er blij mee want het scheelt erg veel.

17. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Hallo,

Ik ga ff terug lezen. tot zo!

18. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hè guppekop, wat vervelend zeg! En naar ook om op zo'n manier te horen te krijgen dat ze van je af willen. Komt het omdat je ziek bent? Vind het eigenlijk een beetje een rare gang van zaken zo... Wat kunnen werkgevers toch star zijn! Oke, zwanger zijn is geen ziekte, maar je kunt er wel behoorlijk beroerd van zijn en dan lijken mensen maar niet te willen zien ofzo?!

Gelukkig zijn er ook andere kanten, zo heeft mijn schoonzusje heeft haar hele zwangerschap ziek thuis gezeten had geen vast contract en toch heeft ze nu, bijna 1 jaar na haar bevalling, een vaste aanstelling als leidinggevende gekregen.

Ik hoop voor jou dat je het een plekje kan geven en straks met volle moed opzoek kan gaan naar een baan waar ze wel vrouwen met kinderen accepteren :x

19. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    @ Guppekop! Nee! Tjeemig wat shit! Vertel het gewoon.
    Heb je trouwens een vast contract? Of een jaar contract? IS het jaar dan over?
    WANT! Je mag nl na je zwangerschapsverlof geloof ik 6 maanden niet ontslagen worden... sla het wetboek er eens op na.
    ben je trouwens gedeeltelijk ziek gemeld ivm je zwangerschap? Want de rede die nu aangegeven wordt voor je onslag is volgens mij niet rechtsgeldig. Ik zou zeggen. Maak gebruik van je rechtsbijstand of de bond als je daar lid van bent.

Deel Deze Pagina