Februari 2010 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Emmetje75, 6 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    :$:$:$

Vandaag alweer 27 weken! OMG!!!

Ik weet nog dat ik waves deed elke week, maar nu vliegt het wel erg hard voorbij. We moeten nog zoveel doen voor de uk komt!

Vanochtend maakte ik een misstap met mijn bezeerde voet en auuuwwww... maar het gaat wel wat beter. Nog 5 dagen krukken en dan hoop ik dat ik weer een beetje normaal kan lopen. Ik douche zittend op een krat, ik kan bijna niks zelf want met krukken heb je geen handen vrij. :x

2. Carolyn

Carolyn Actief lid

2 jun 2008
    317
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

En alvast een fijne dag. Heb straks een meeting om 10 uur (baal) en daarna nog even doorbijten. Om 13:00uur lekker naar huis. Dan mag mijn weekend (lees kleren wassen/huishouden haha) beginnen.

Nou werkze, klusze, shopze, lachze en genietze (dat vooral).

;)

3. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Troel, even snel alleen op jou reageren, moet zo weg (ga babyshoppen!).

Wij hebben krijtverf gekocht van painting the past, nummer 52 (gooseberry) van de traditional colours. Op de site staat wel een lijst met dealers.

4. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Hmm dat is vreemd. Volgens de mijne wel namelijk. Ik ga hem wel halen. Ik heb gisteren weer een heel artikel gelezen en mocht je longontsteking of ademhalingsproblemen krijgen kan het kindje zuurstoftekort krijgen. Nou dat wil ik dus ook niet op mijn geweten hebben. Omdat ik straks in het 3e trimester zit is het kindje al zover ontwikkelt dat de kans zo klein is dat het kwaad kan. 100% kom ik er toch nooit uit. Mijn broer adviseert mij heel sterk het wel te doen en hem vertrouw ik. Daarnaast werk ik in een ziekenhuis dus het lijkt me dan toch maar verstandig het wel te doen.
    Die sites met al die complotten en onzin verhalen lees ik gewoon helemaal niet. 9 van de 10 keer zitten daar mensen achter die geen medische achtergrond hebben. Ga gewoon uit van de officiële sites en nu zij het zo sterk aanraden doe ik het wel. Was er nog steeds geen advies dan geweest had ik het niet gedaan. Iedereen succes met de keuze. Ben blij dat ik een beslissing genomen heb. Word er helemaal gek van!

5. FutureMama81

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Heerlijke film met een heerlijk Jude Law :p

6. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!

@ Klusser, wat een verhaal! Wel fijn dat je opschiet in je huisje, want het schiet op met de zwangerschap! Ben erg benieuwd naar je foto's!

@ De meiden met de lichamelijke ongemakken, dikke knuffel voor jullie!

@ Evenstar, jaja gaat snel he?! Ik moet af en toe mezelf ook even dwingen stil te staan bij de zwangerschap!
    Hier nog 12 weken (vandaag of morgen) en dan is onze kleine er. Best gek idee eigenlijk...

@ FM, fijn dat je een beslissing genomen hebt! Zal wel wat rust geven misschien.
    Ik weet het nog steeds niet!

7. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hahaha Jude Law is inderdaad niet onaardig om naar te kijken ;)

8. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

hey meiden,

melek, ik heb ook op eigen verzoek mijn bloedsuiker laten prikken.
    dit omdat ik gewoon te zwaar ben voor mijn lengte.
    ik heb dit met 25 weken laten doen en eigenlijk er niks meer van gehoord. ik moet volgende week donderdag weer naar de gyn dus dan zal ik het wel even vragen. mijn gyn verwachte geen afwijkingen omdat ze ook aan je urine kunnen zien of je waarschijnlijk zwangerschapssuiker heb. en dat controleren ze toch ieder bezoek.
    ik denk dat jouw vk dat ook wel doet. dus als je daar nooit wat over heb gehoord zal het waarschijnlijk gewoon een moment opname zijn waarbij je iets heb gegeten/ gedronken wat je suikerspiegel doet stijgen. dus niet druk maken meid het komt allemaal goed met jouw en de beeb;)

9. bhappy

bhappy Actief lid

19 mei 2009
    286
    0
    0
    Jude Law , smile! Heb lekker zitten janken gisteren hahaha heerlijk.

Suiker, 8.7 is toch niet zo heel erg hoog? Ik duim voor je dat het met eten/drinken te maken had. Succes volgende week!!

Gisteren criminal minds gezien, had ik beter niet kunnen doen. Vanacht heel vaak wakker geweest, om 4 uur volede ik mij helemaal niet goed en werd zooooo bang, straks is het mex. griep, pfff wat een doos ben ik zeg. Voel mij nu namelijk weer helemaal goed. Ben het zat al die twijfel. Heb mijn beslissing gemaakt om mij niet te laten enten en wil dan ook niet meer in twijfel worden gebracht. Maar iedereen heeft het er over en de kranten staan er vol van. grrrr daar wordt je ook gewoon bang van.

De kleine is nu al zo'n kg zwaar. Echt een heel apart idee. Genieten jullie ook zo van dat getrappen. Ik las dat je man hem nu ook moet kunnen horen, evt mbv een wc rol. Dat gaan we vanavond even proberen.

Straks naar de prenatal, doos ophalen. Spannend. En voor degene die hem al opgehaald zou hebben, ik zou mijn moeder ook een mailtje laten sturen, is toch altijd leuk zo'n pretpakket.

Groetjes

10. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

goedemroegn lieve meiden,

Noem mij egoistisch maar ik heb verder niet bijgelzen. Bedankt voor de knuffels. Na lang denken heb ik gisteren besloten dat ik niet eens wil dat de vader contact heeft met de kleine meid. ik heb daar zo mijn redenen voor. ik wil hem niet te zwart maken dus noem ik ze niet. Bovendien weet ik nooi zeker of die hier mee leest. Ik hoop het niet want zelfs deze beslissing weet hij nog niet.

Dikke knuf voor nu!

11. FutureMama81

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Sterkte meid!! Dit moet een hele moeilijke tijd voor je zijn!

12. mamastarlight

is het zeker maar als ik mijn dochter geen zekerheid kan bieden als het bij der vader is, is de keuze snel gemaakt!

Heel moeilijk want daardoor wil ik ook mijn toekomst niet daar opbouwen, maar ik heb daar wel alles...zo dubbel!

13. FutureMama81

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Hoe zit het eigenlijk met die doos van Prenatal? Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik m heb aangevraagd, maar krijg je een bon thuis ofzo? Heb nog niets gezien namelijk en wil m natuurlijk wel graag hebben J

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    zo weer terug van de Vk. Alles was goed met de beeb. Ik had hem nog niet gevoeld voor de VK en toen konden ze daar het hartje niet zo snel vinden ik kreeg het echt spaans benauwd zeg. Gelukkig liet meneer zijn eigen toch nog effe horen. Nu is ie ook wakker geworden denk ik want hij schopt er op los.

Verder weer een hoop gezeur over een dieetist grrrr af en toe heb ik het idee dat het alleen maar obver me gewicht gaat ofzo. Ik eet gewoon regelmatig en gezond ben nu ruim 12 kilo afgevallen omdat ik de eerste 3 maanden niets binnen kon houden nu blijft me gewicht stabiel toen ik dat zei was het wel ineens goed.

Over de harde buiken ik moest maar een buikband aanschaffen meer zei ze niet.

Verder was de bloedruk in orde. Alleen ik krijg vanaf nu groeiecho,s(joehoeee vind ik niet erg haha) omdat ze niet helemaal goed kunnen volen hoe het kindje ligt. Over 2,5 moet ik weer naar de VK.

Suiker ik heb de eerste keer moeten prikken i.vm. hoog bmi toen was ie 4,5 en bij de 24 weken ip eigen verzoek laten prikken toen was ie 4,7 ik kon dit steeds bij de vK doen en hoef daarvoor niet naar het ziekenhuis. Als hij bij de VK te hoog is word je doorgestuurd naar het ZH en moet je daar z,n lunchcurvre laten maken.

15. minimouse

minimouse Niet meer actief

heb ook alleen deze pagina ff gelezen..

bsb, wat een moeilijke beslissing lijkt me.. stertke...

futuremama, ik heb hem laatst via de mail binnen gekregen.

16. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Jeetje BSB moelijke beslissing hoor. Ze draagt nu toch wel zijn achternaam dadelijk of had ik dat verkeerd begrepen.

Sterkte ermee*knuf*

17. mamastarlight

thanks meiden.

Ninja: tot op heden wel maar ik moet om andere redenen nog even uitzoeken wat het makkelijkste daarin is. van mij zal dat zo mogen blijven minst het gunstig is, of niets uitmaakt. Ze is namelijk alleen erkend op zijn achternaam

18. mamastarlight

ik heb een meilatje gekregen. die heb ik uitgprint en dan kan ej hem ophalen. moet ik alleen nog even doen hihihi

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik zal voor een keer voor de dames uit leggen welke waarde wel en niet goed zijn voor zwangere met zwsuiker.

Net las ik het verhaal over dat 8.7 niet zo erg is.

Normaal gesproken als je suiker hebt is het tussen de 7en 9 maar.

Als je zwanger bent moet hij zo veel mogelijk onder de 7 blijven dus die 8.7 is niet goed.

Zal me verhaal vertellen. Met 6/7 weken zwangerschap voelde ik me hondsberoerd dan zal je zeggen normaal met 6/7 weken maar er waren ook andere klachten. bv ontzettend veel dorst en plassen ja hoord ook bij zwangerschap maar met 6/7 ben ik toch bij de gyn geweest en die heeft mijn suiker gestest die was niet nuchter 14.
    Had daar voor idd wel een zakje snoep gegeten maar ik denk dat ze niet alleen uit gegaan zijn van me bloed maar ook van urine wat ik al een paar keer voor bij heb zien komen.
    Vrijdag had ik de uitslag en dinsdag,s daar op zat ik bij de diabetishverpl en dieetiste, En kreeg ik gelijk alles wat nodig was om te gaan prikken. tijdens de uitleg in de ochtend niet nuchter had twee boterhammen gegeten was hij ook gelijk 11. dat moet na zeker 2 uur gewoon onder de 7 zijn normaal als je geen suiker hebt. Dus van af week 7 tot hede prik ik elke dag zeven keer pr dag in me vingertoppen en dan moet je dat bij houden in een curve en daar naast moet ik 4 keer per dag insuline spuiten. Gelukkig is hij nu steeds redelijk stabiel en schiet hij niet vaak uit boven de 8 het mooiste zou zijn onder de 7. En dat doet hij gelukkig vaak op de dag. Nadeel is wel als je moet spuiten dat de kans op een lagebloedsuiker ook vaak aanwezig is. Meestal voel ik dat wel aan komen maar soms ook niet. Als ik dan in mijn vingerprik dan zit hij onder de 4.0 en dat is weer te laag een keer vorige week vrijdag was hij heel laag toen was hij 2.4 dan zit je te bibberen en wil je alles eten wat je voor je hebt gelukkig mag je dan een glas cola en of druivesuiker en als het niet helpt mag je dat nog een herhalen.

Maar voor de meide die nu nog die testen moeten onder gaan dan weet je nu wat de waarden moeten zijn in de ochtend nuchter moet hij zeker onder 5.0 zitten die was bij mij inhet begin 6.9 dat is veel te hoog voor nuchter. Maar laat ik jullie verder er niet gek mee maken, Ik doe alles nog en leef gelukkig een stabieler leven dan daar voor qua eten en zo, En hoe de suiker bij mij ontstaan is ja helaas ben ik zwaar met overgewicht en tuurlijk ook gedeelte met aan leg,

De kans dat het blijft de suiker is groter dan dat het weg gaat naar de zwschap , Dus wat kan je anders dan het maar accepteren en je leven er naar leven.

Groetjes Patricia
    Uitgerekend 15 feb 2010 van een meisje.
    7 nov 2000 prachtige knul.

20. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    huh? bij mij is er nog nooit urine gecontroleerd tijdens mn zwangerschap!

Deel Deze Pagina