Haha bedankt voor alle lieve felicitaties!! Mooie buikfoto's zeg! Is mijn buikje niet veel bij haha. Volgende week controle. Wel weer zin in eigenlijk. Ben wel benieuwd hoe het nu gaat en of ik al eens wat kilo's ben aangekomen, want volgens mij is het nog steeds niet erg veel..
@BSB: jah uitnodiging van de zwangerschapsgym is binnen! Erg jammer jah dat we elkaar nu niet kunnen ontmoeten... Bij de vk was alles prima! Ze was zeer tevreden over ons mannetje Alles zag er goed uit en er werd nog een keer duidelijk bevestigd dat het echt een jongen is hihihi... zal van de week nog wel ff wat foto's scannen van de echo... als het zo goed bleef groeien werd het wel een 7 ponder zei ze... nou, dat is wel netjes toch geloof ik? Verder voel ik me weer wat minder belabberd dan de afgelopen dagen en geneest mijn koortsblaar ook vrij snel... Kga nu ff lekker douchen en dan mijn bedje opzoeken. Nog 2 dagen gaat om 6 uur de wekker en dan begint het weekend alweer... Morgen 29 weken zwanger!!! en dan nog 5 weekjes werken en dan begint mijn VERLOF! Daar kijk ik wel naar uit... Weltrusten allemaal! Knuf
zag allemaal leuke foto's voor bij komen! leuk he die bolle buikjes! hihi. heb verder niet zo veel te vertellen.. ben moe.. heb gewerkt. moet morgen invallen voor een collega. en dan ben ik weer tot maandag vrij. kom morgen wel weer ff kijken!
Zo ook weer helemaal bijgelezen. Zag er mooie foto's voorbij komen van muurtekeningen en buikjes en kindje van mama25. Wat een lekker snoetje heeft ze toch ook. De buikfoto's en muurschilderingen zagen er wederom ook goed uit. Hier (helaas) nog geen foto's binnen van geregistreerd partnerschap. Heb mijn zus helaas niet kunnen bereiken. Ik zal morgen even aan mijn ouders vragen of ze nog leuke foto's hebben genomen van gister. Morgen alweer 26 weken zwanger. OMG wat gaat het snel. Ondanks het maagzuur en de harde ontlasting voel ik me echt goed. Nog wel wat moe na de dag van gister en heb ook slecht geslapen vannacht. Lag te draaien en te woelen. Zo dus ook maar lekker het bedje in. Zal morgen ook weer even een buikfoto van mezelf maken. Verder heb ik het gevoel dat ik wat vergeet te vertellen, maar kom er zo wel op hihi...
Kijk en toen wist ik alweer wat ik was vergeten, Volgendeweek dinsdag de 24ste wordt de wagen bezorgd. Dat is wel leuk want dan is het ook nog eens mijn verjaardag. En 19 december hebben we een pretecho. Ben dan ruim 30 weken zwanger. Ben benieuwd hoe ons kleine ukkie eruit zal zien. Hopelijk hebben we een beetje goed beeld.
Zwaaaaaaai.... Ben vandaag na verbouwings-vakantie weer begonnen met werken. Rustig begonnen, niet zoveel gedaan. Alleen wel weer lekker twee keer file gereden, bah.... Hoop het enigzins zo te kunnen houden de komende vier weken en dan de vijfde week overdragen en dan heb ik vakantie rondom kerst en nieuwjaar. En daarna meteen verlof vanaf 31 december! Later deze week heb ik misschien meer tijd voor 't forum, ga nu weer weg. Donderdag en vrijdagavond ben ik er niet en zaterdag/zondag natuurlijk klussen, dus misschien duurt het wel effe voordat ik hier weer ben.... Klusser
Klusser wat doe jij om half 1 's nachts achter de computer??? Zo lang doorgeklust? Heb je de klsusite alweer vernieuwd met nieuwe foto's? Vind het altijd leuk om te zien hoe mensen hun huis opknappen. Hier gaat alles goed, beetje last van mijn bekken af en toe en met slapen last van maagzuur. Morgen mogen we weer naar de VK! Vanmorgen had ik voor het eerst dat ik mijn plas niet meer kon ophouden?! Ik stond op en moest nodig naar het toilet, maar toen ik moest lachen lekte er wat... Ik moet volgens mij echt dringend aan bekkenbodem oefeningen gaan doen. Weet iemand een goede site?
Halloooo!!!! Ik mag weer naar de vk zodadelijk. Is de eerste keer dat mijn man niet meegaat, die is de afgelopen weken ook steeds met me naar de dokter geweest voor mijn zielige pootje, maar ahhh hij voelt zich zo schuldig. Dat hoeft toch niet, hij zit er meestal toch maar bij zonder iets te doen. Wel moet ik vandaag iets bespreken... wij wonen niet handig (boven, portiek, en heel kleine slaapkamer) en ik heb vanaf het begin eigenlijk gezegd dat ik liever niet thuis zou bevallen. Nu hebben we daar nog meer over nagedacht en we hebben mijn verzekering zodanig bijgemest dat ik het vergoed krijg, net als volledige kraamzorg en lactatiebegeleiding (ik wil graag lang bv geven maar mijn moeder kon mij en mijn zus niet voeden en heeft geen hulp gehad). Dus ik hoop dat de vk het niet 'erg' vindt dat ik liever niet hier beval, en het niet van een med. indicatie laat afhangen. Ik vind het ergens wel bizar dat thuisbevallen zo normaal is, in het buitenland is dat totaal niet zo. Maar goed, ieder voor zich, ik vind dat ik die keuze zelf moet maken. En dat heb ik nu dus toch gedaan.
Goedemorgen @ Evenstar bij mijn vk mag je zelf kiezen en ze begeleiden het beide als het niet een medische indicatie is. Zelfs tijdens de bevalling kun je de keuze nog maken. Bij mijn vorige bevalling was het een bewuste keuze, maar tijdens de weeenstorm eerder naar het ziekenhuis gegaan en overgedragen naar gyn voor pijnbestrijding, maar mijn vk is wel gebleven, omdat ik alleen was met mijn moeder zonder partner. Iig is het je eigen keuze, thuis of ziekenhuis. Je moet bevallen waar jij je prettig voelt. @ hier wel redelijk goed geslapen, maar toen ik wakker werd moest ik zo nodig plassen, kon het bijna niet meer ophouden. Wel wakker van geweest vannacht, maar toch weer in slaap gevallen. Volgende keer toch maar me bedje uit. Kleine meid ook weer lekker geslapen. Gaan nu maar ff douchen... hahha
Goeiemorgen allemaal! Hihi ik ken het met er 's nachts uitmoeten. Meestal draai ik mezelf ook een keer om om te kijken of ik stiekum toch niet kan blijven liggen. Soms lukt dat me wel, maar eigenlijk moet ik er ook gewoon uitgaan om naar de wc te gaan. Is natuurlijk wel beter voor je blaas hihi. Laatst moest ik niezen. Het kwam echt vanuit me tenen die nies, maar toen die nies eruit kwam voelde ik ook urine ontsnappen. Gelukkig stonden we net binnen hihi. Ik heb me mannetje nog nooit zo zien lachen als die keer. Ik zal straks in mijn pauze eens kijken of er op google geen handige bekkenbodemspieren oefeningen staan. Ik ga me ook inschrijven voor zwangerschapsyoga, in het begin leek mij dit erg zweverig, maar een vriendin van me raad het erg aan. Hier verder (alweer) een rotnacht achter de rug. Jeetje ik word er echt een beetje moe van. Dit is al de 3e nacht achter elkaar dat ik rot slaap. Nou ben ik niet zo snel van het ziekmelden, dus zit gewoon op mijn werk. Ik slaap zo verschrikkelijk licht, dat ik echt van elk geluidje wakker word. Ook heb ik nu weer gezellig pijn in mijn rug. Denk toch dat die rugpijn bij mij er vooral is wanneer mijn buik een groeispurtje heeft, want heb er toch een week of 1,5/2 bijna geen last van gehad. Mijn ventje is de laatste keer ook niet mee geweest naar de vk. Hij voelde zich er ook schuldig over, maar ach hij zit er inderdaad maar een beetje bij, en kan verder toch niet zeggen hoe ik me voel. Ik vind het dan ook niet zo erg. Vond het in het begin veel belangrijker dat hij er wel bij was. Nu is het standaart bloedruk meten, wegen en hartje luisteren. Als hij vragen heeft kan ik die net zogoed voor hem stellen. Verder alles goed met iedereen?
Haha, hier ook urineverlies als ik moet hoesten of niezen...of als ik hard moet lachen! Ik kan dus ook niet meer zonder mijn inlegkruisjes Mijn fysiotherapeut heeft me uitgelegd hoe je die oefeningen moet doen. Als je aan het plassen bent en je stopt tussendoor met plassen, dan gebruik je je bekkenbodemspieren. Dat moet je een paar keer per dag doen, (als je niet aan het plassen bent, maar gewoon) en dan tijdens het inademen die spieren aanspannen en bij het uitademen weer loslaten. Hier veel bekkenpijn, kan amper lopen! Wééh! Echt heel onhandig en vervelend. Auw. Fysio kan me van alles aanleren en steeds mijn spieren losmaken maar helemaal verlost van de pijn zal ik niet zijn tot na de bevalling. Fijne dag allemaal!
goeiemorge allemaal ligt zeker aan het weer dat we zo nodig moeten plassen. ik moest vanochtend ook al rennen... morgen weer naar de vk man kan niet mee omdat hij nog steeds ziek is, heel veel pijn in zn longen maar mn zusje van 12 heeft vandaag vrij van school odmat de juf ziek is en die wil morgen GRAAG mee als ze nog vrij heeft dus hoop dat het kan. Scheelt weer 2u alleen in de auto zitten ga straks maar eens de was opvouwen en achter het naaimachien, werkbroeke en overalls van mannetje maken:x
morgen meiden! ik ben weer aan de regel yoga geregeld hier, dokter omgezet. zo even de menzis bellend at ik een andere kraamzorg moet hebben en dan ben ik er wel weer egloof ik hahaha even huizensites af... Evenstra: ik mocht ook gewoon kiezen hoor. ben wel blij want ze ligt nu dus nog in stuit en moet nog een placenta bepalings echo hebben dus ik ben eigenlijk al wat meer gerust gesteld.
Druk druk druk BSB! Je kan het ook maar beter geregeld hebben idd. Werd net nog gebeld door UWV hoe het ging en datik vooral niet moest twijfelen om minder te gaan werken mocht ik weer meer last krijgen. Nuja, ik hoef ook nog 6 weekjes voor het verlof en werk nog maar drie dagen. Maarja, op kans om ook op krukken te gaan lopen is wat minder natuurlijk, ach voorlopig lukt het allemaal nog net Heb wel even een flinke groeispurt gemaakt geloof ik, gaat hard nu hé!! Zere knieen en vocht vasthouden is mijn nieuwste ding, nu ja wel logisch ben al lang blij dat het geen zomer is! hahahaha Hebben jullie het ook steeds zo vreselijk warm?
Haaaaiii Kriel is weer goedgekeurd, ligt met koppetje naar benee (braaf zo), beentjes nu opeens naar links, rugje rechts. Normaal zie ik vooral rechts geschop, vandaag voelde ik draaien en kwamen de schoppen links. Gister lag het over dwars er en werd er gestrekt hahaha. Mijn onderdruk was wat laag (50) wat mijn duizeligheid verklaart, dus ik mag nog wat meer drop. Toch? En BSB, ik mag idd gewoon in het zh bevallen als ik dat wil Mijn wil is wet
Tonka: hoe heb jij dat egregeld ten aanzien van de WW en dan verlof? wordt dat automatisch omgezet of moet je dat weer melden? ik heb nog steeds niet eghad he! wordt er zo moe van!